Arkayı kitleyen tümosanın son hali


Ynt: Arkayı kitleyen tümosanın son hali

Şimdiden sonra daha teknolojik olarak üretilecek olan traktörlerin bakım ve tamir işlerinde önümüzdeki yıllarda büyük olasılıkla sanayi ustalarının yerini artık eğitimli servisler alacaktır. Otomobil servisleri gibi. :)
 
Ynt: Arkayı kitleyen tümosanın son hali

nailyetek link=topic=62978.msg706577#msg706577 date=1361486704' Alıntı:
Arkası sağlam, bence ortasını sökmüşler.:) Arka kısım diferansiyel olmuyormu.:S
aynen katılıyorum arka diferansiyelle alakası yok şanzıman dağılmıştır kalitesiz malzeme kullanımından kaynaklanıyor. sahibine allah sabır versin. parayı biraz fazla kazanalım deyip kaliteyi düşürmek nasıl bir ruh halinde düşünülmüş tartışmak lazım.
 
Ynt: Arkayı kitleyen tümosanın son hali

servisdekiler hiç bişeyden anlamıyorlar.2012 tt 55 300 saatte conta yakmış.yapamamışlar.izmirden eskişehire geldi motor daha garanti kapsamında.babamgil sıfırdan rektefe etti motoru babam rektefe revizyon ustası.bütün servisler öyledir.başedemezler yollarlar sanayıye.mercedes arızayı kabul etmıyor servisdekiler anca boya badana yapar yağ suya bakar.arızaya geldın mi fıs.ee sanayıcıde benım elıme düştün diyo gel bakam şöyle.söker böyle her yanını.motoru bölmek zaten 2 ye ayırmak 8 civata sök 600 lıra buyur burdan yak..
 
Ynt: Arkayı kitleyen tümosanın son hali

yorumlarınıza bakıyorumda sizler nede çok laf biliyorsunuz.bazı arkadaşlar hariç diğerleri sadece laf olsun diye yazıyorlar. çünkü arıza yapan yer defransiyel değil şanzıman arızası ;şanzıman arızasınıda giderebilmek için şanzımanı yere almak zorundasınız. çünkü müdahale edilebilecek tek yer üst kapaktır. onun içinde şanzımanı traktörden ayırmak gerekir. arızayı giderebilmenin tek yolu budur .BEYLERRR.
 
Ynt: Arkayı kitleyen tümosanın son hali

GELİNCİKLİ link=topic=62978.msg706872#msg706872 date=1361555471' Alıntı:
servisdekiler hiç bişeyden anlamıyorlar.2012 tt 55 300 saatte conta yakmış.yapamamışlar.izmirden eskişehire geldi motor daha garanti kapsamında.babamgil sıfırdan rektefe etti motoru babam rektefe revizyon ustası.bütün servisler öyledir.başedemezler yollarlar sanayıye.mercedes arızayı kabul etmıyor servisdekiler anca boya badana yapar yağ suya bakar.arızaya geldın mi fıs.ee sanayıcıde benım elıme düştün diyo gel bakam şöyle.söker böyle her yanını.motoru bölmek zaten 2 ye ayırmak 8 civata sök 600 lıra buyur burdan yak..
600 ü vermek istemiyorsan kendin sökecen o 8 civatayı sonra belkş yerine takarsın :D
FEHİM link=topic=62978.msg707168#msg707168 date=1361597244' Alıntı:
yorumlarınıza bakıyorumda sizler nede çok laf biliyorsunuz.bazı arkadaşlar hariç diğerleri sadece laf olsun diye yazıyorlar. çünkü arıza yapan yer defransiyel değil şanzıman arızası ;şanzıman arızasınıda giderebilmek için şanzımanı yere almak zorundasınız. çünkü müdahale edilebilecek tek yer üst kapaktır. onun içinde şanzımanı traktörden ayırmak gerekir. arızayı giderebilmenin tek yolu budur .BEYLERRR.
doğru söylüyorsunda bu kadar dağıtmaya gerek yok ki hocam daha basit sökülebilirdi...
 
Ynt: Arkayı kitleyen tümosanın son hali

sahibine geçmiş olsun. benim takıldığım nokta acaba burası tümosan servisi mi? kış ayında dışarıda traktör parçalanır mı hiç? yağmur,kar,çamur vs. açık alanda bu tip bir tamiri aklı selim birinin yapmaması lazım. o vinç sistemleri vs. içeride de olmalı. sadece kış aylarında değil, yaz mevsiminde rüzgar toz dolduracak açık yerlere. usta olmadan önce servis olmayı öğrenmek lazım.
 
Ynt: Arkayı kitleyen tümosanın son hali

doğru söylüyorsunda bu kadar dağıtmaya gerek yok ki hocam daha basit sökülebilirdi... yenikentli123


başka çare yok diyorum da inandıramıyorum sizlere çünkü kabin bir bütün imkanı yok dağıtmadan sökmenin bir yolu var hemde çok kolay ama işte o ama fiteslerin olduğu yeri koltuğun altına kadar komple kesilmesi gerekir ki oda bütün orjinalliğini bozar. Yeni makinaları bir inceleyinde görün.sonradan zor gelmesin. eski makinaları nolacak sökmeye 1 bilemedin 2 saatte ikiye ayırırsın ama şimdiki makinalar rahatlığı kadar zorluğuda var yeni makinaların her yeri kablo, fiş ,şaft kabinden dolayı gizli civatalar çift mavsal bile aynı anda kullanıyorsun o kadar .siz birde o makinanın içine bir bakın kabin içi bile civata ve anahtar dolmuştur.
 
Ynt: Arkayı kitleyen tümosanın son hali

Traktorden bu sorun olmadan once memnun muydu ,bu sorun olustuktan sonra satmayı dusunuyor mu acaba :) Bu sorun senCe neyden kaynaklanmıstır ,,Tümosan sense Nasıl bir Traktördür ??
 
Ynt: Arkayı kitleyen tümosanın son hali

54_lift_o_matic link=topic=62978.msg707438#msg707438 date=1361638521' Alıntı:
Traktorden bu sorun olmadan once memnun muydu ,bu sorun olustuktan sonra satmayı dusunuyor mu acaba :) Bu sorun senCe neyden kaynaklanmıstır ,,Tümosan sense Nasıl bir Traktördür ??
kıme sorsan traktörüm kotu demez.ılk arızası degıl motor daha 1.5 yıllık fln balatayı yaktı arka komuta bılogu patlattı damper için olan yerı.arkadasımın eniştesı oldugu için motoru o kullanmıs o begenmedı cok mazot yakıo ve yaktıgına gore gıtmıo dıe.satmayı bı dusundu ama daha kredı borcu duruyor nasıl satacakkı satamadı.iletılerımde yazdım servıstekı kişiler motorun arkasındakı yagın az oldugundan dedıler
 
Ynt: Arkayı kitleyen tümosanın son hali

arkadaşlar servisi savunmak gibi olmasın ağırlıklar ve arka çeki dışında fazladan sökülmüş bir parça göremedim bu yeni nesil traktörlerde teferruat çok olduğu için sökülen parçada çok oluyor ama böyle bir sökümün açık havada yapılması doğru değil ve traktörün şanzıman kısmı sökülmüş difransiyal hala yerinde :D daha ona dökunmamışlar :)

Cihan_özece link=topic=62978.msg706012#msg706012 date=1361438391' Alıntı:
doğru değilmi abi ya alt tarafı bi şanzıman bukadar tefarruata ne gerek var.ağırlıklarını varıncaya kadar sökmüşler :)
malesef öyle oluyor abi
Ağır Abi link=topic=62978.msg706013#msg706013 date=1361438527' Alıntı:
Kabin üzerindeki şapkayı bile sökmüşler acaba senkromecin dişlilerin oraya kadar bağlantısımı var ;D zuha-*-s
bu tiplerde kabin üzerinde kanca olmadığı için kabini kaldırmak için bağlamaya yerde yok o yüzden üstünü söküp altındaki bir yerden bağlamışlar :)

tekrar diyorum ağırlyıklar ve çeki dışında gereksiz bir söküm göremedim :) sahibine geçmiş olsun...
 
Ynt: Arkayı kitleyen tümosanın son hali

sahibine geçmiş olsun kötü bir durum. traktörde fazla sökülen pek parça yok bence normal zaten ustalr bu yüzden kabinli makina istemiyorlar teferruatlı oluyor.
 
Ynt: Arkayı kitleyen tümosanın son hali

yorumların hepsını okumadım ama su yorumu yyapayım bende 265 s var 8075 veya 8085 alacaktım epey bı arastırdım ceker dıslısını cok kırıyo dedıler 4 tane kullanıcıdan duydum 1 ksı balyada kullanıyormus eskısehırde 8085 ı baskı gıtmıs ve servıs cozememıs sorunu dusuınun yanı tam sezonda bu ıs olursa adamın halı harap
 

Ynt: Arkayı kitleyen tümosanın son hali

o kadar da değil iyi bir usta ve uygun bir parçayla bir günde yeniden faaliyete geçer.kabinli ve yeni makinaların o kadar kusuru vardır.
 
Ynt: Arkayı kitleyen tümosanın son hali

Ben kendim işe göre traktörün ön ağırlıklarını veya arka çeker ağırlıklarını sökerim, mesela gübre atarken arka ağırlıkları sökerimki tarlada gübreyi saçarken hem gübre makinesi ve içindeki gübrenin ağırlığı, hemde arka tekerlerdeki ağırlık olunca gereksiz bir sürü ağırlıkla ürün üzerinde dolaşmamak için bunu yaparım, bu tip iş bitince tekrar tekerleğin ağırlığını takarım, örneğin ağır iş yapmıyorsamda ön ağırlıkları sökerim traktörü gereksiz ağırlıkla çalıştırmam.

Adamda belki bu yüzden kendi sökmüştür arka teker ağırıkları, ustanın söküp sökmediğini bilemezsiniz.

Bazı kimse hiç ağırlık sökmez fabrikadan nasıl çıktı geldiyse her işini bu ağırlıklar traktörün üzerinde tam takım yaparki ben hayatta böyle çalışmam, o ağırlıklar özellikle sökülüp takılabilecek şekilde yapılmasının sebebini bile bilmeyen çiftçilerimiz var maalesef.
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt