4 tekerlekli damperli römork mu yoksa 2 tekerlekli damperli römorkmu?


Ynt: 4 tekerlekli damperli römork mu yoksa 2 tekerlekli damperli römorkmu?

mocıtu link=topic=23778.msg194898#msg194898 date=1247521022' Alıntı:
Konunun başlığını ve içeriğini site kurallarına göre düzenlerseniz sevinirim büyük harfle yazı yazmak yasak..
konu başlıklarında büyük harfin kullanılmasında bir sakınca görmediğim için müdahale etmedim...yalnız mesajlarda büyük harf kullanan arkadaşların mesajlarını değiştiriyorum...bilgilerinize...
 
Ynt: 4 tekerlekli damperli römork mu yoksa 2 tekerlekli damperli römorkmu?

4 teker arkadaşların werdiği örnekteki gibi döner ken tam manewra yapıldığında dewrilebiliyor....bu yüzden iki teker olmasını tercih ederim..iki tekerlerinde 4-5-6-7-8 tonlukları war nasıl olsa...iki teker tercihimdir..
 
Ynt: 4 tekerlekli damperli römork mu yoksa 2 tekerlekli damperli römorkmu?

valla bizde 4 teker var biz memnunuz.yalnız banada çift dingil römorklar daha ii gibi geliyor.devrilme konusunda da dikkatli olursan hepsini kullanırsın
 
Ynt: 4 tekerlekli damperli römork mu yoksa 2 tekerlekli damperli römorkmu?

İki tekerli römorklarda devrilme riski dört tekerliye göre kesinlikle fazladır... Dört tekerlekli ile geri gelmek ise kafasını birazcık zorlayan herkesin yapabileceği bir iş, genelde takviye vitesleri kulanmadan seri viteslerle istediğim yere sokarım römorku... Harman zamanı ise genellikle iki römorka ihtiyaç duymayız 3-4 damperli römorkla taşımak daha avantajlı oluyor...Dört tekere ne kadar az yük koyarsan koy dengeli koymalısın... Öne sağa veya sola koyarsan yükü-ki tecrübeli bir çiftçi bunun yapılmayacağını bilir- risk artar...
 
Ynt: 4 tekerlekli damperli römork mu yoksa 2 tekerlekli damperli römorkmu?

bana 4 tekerin yanaştırması falan zor gelmiyo ewel allah her yere girer çıkarım..bizim buralar biraz bayır we 4 tekerli römork pehliwan çekisiz kolay beri çıkmaz e buda tabi biraz uğraştırıyo bu yüzden 2 teker...
 
Ynt: 4 tekerlekli damperli römork mu yoksa 2 tekerlekli damperli römorkmu?

naıl_59 link=topic=23778.msg195071#msg195071 date=1247585136' Alıntı:
balyada 4 tekrlekliler daha iyi bizde 3 tonluk war kasa içi dolu dolu 10 tane alıyor ve arkaya doğru 8 sıra 2 teker 4 ton olmasına rağmen kasa içi dengesiz 9 tane üst sıra 7 tane alıyor tek sorun balyada harıç ileri geri oynuyor traktöre yük basmadığı için
3 tonluk romork 24 balya lır sırf kasa içine,biz 5 tonluk romorka da dört tekerli romorka da aynı balyayı yükledik o pek fark etmiyo ama dört tekerli çok daha güvenli gidiyor.Bizim arazide dört tekerli romork çalışmaz biz hep 2 tekerli kullanırız.Balya işlerinde bazen gerekiyor dört tekerli biraz uğraşıp yanaşıyoruz ama biraz kullansa insan zaten alışkanlık olur mantık işi.İki tekerli çok daha çabuk devrilir ama bence motorlar 4tekerlide daha çok zorlanıyor özellikle inişlerde.En güzeli yine de iki tekerlisi bence...
 
Ynt: 4 tekerlekli damperli römork mu yoksa 2 tekerlekli damperli römorkmu?

iki tane çift dingilli romorkum var ve bizim köy ve civarında hep bunlar kullanılır geri yanaşmada problem olmaz ileri giderek geçilen her yerden geride gidilebilir biraz mantık ve kabiliyet işi. oku fazla yamultmamak yada geri çabuk toplamak işin sırrı.
4 tekerli romorklar 1 traktör ile daha çok romork kullanılabilir değiştirme (takıp kurtarma işleri) daha kolay.

dengesiz yüklü ise kısa dönüşlerde ani durkalk yapılmamalı buda büyük tehlike yaratır. engebelerden dikine geçilmeli böyle imkan yoksa okabildiğince dar açı ile engebe inilmeli çıkılmalı. şaseyi yamulmazsınız.
 
Ynt: 4 tekerlekli damperli römork mu yoksa 2 tekerlekli damperli römorkmu?

nkoca link=topic=23778.msg196210#msg196210 date=1247871259' Alıntı:
iki tane çift dingilli romorkum var ve bizim köy ve civarında hep bunlar kullanılır geri yanaşmada problem olmaz ileri giderek geçilen her yerden geride gidilebilir biraz mantık ve kabiliyet işi. oku fazla yamultmamak yada geri çabuk toplamak işin sırrı.
4 tekerli romorklar 1 traktör ile daha çok romork kullanılabilir değiştirme (takıp kurtarma işleri) daha kolay.

dengesiz yüklü ise kısa dönüşlerde ani durkalk yapılmamalı buda büyük tehlike yaratır. engebelerden dikine geçilmeli böyle imkan yoksa okabildiğince dar açı ile engebe inilmeli çıkılmalı. şaseyi yamulmazsınız.
güzel anlatım tek kullanımda 2 teker daha kullanışlı ama kaç römork takarsan tak önde bi 2 tekerlekli olması lazım
 
Ynt: 4 tekerlekli damperli römork mu yoksa 2 tekerlekli damperli römorkmu?

naıl_59 link=topic=23778.msg196212#msg196212 date=1247872084' Alıntı:
güzel anlatım tek kullanımda 2 teker daha kullanışlı ama kaç römork takarsan tak önde bi 2 tekerlekli olması lazım

neden

tam olarak yazdığını anlamakta zorluk çekiyorum 2 teker (tek dingil) olması gerekiyor ben yıllardır çift dingil kullanıyorum ve hiç tek dingile ihtiyaç duymadım ve arada böyle romork olması mantıksız. arada tek dingilli ile çift dingil romorku geri geri yanaştırabilirim diyorsan dicek lafım yok
 

Ynt: 4 tekerlekli damperli römork mu yoksa 2 tekerlekli damperli römorkmu?

nkoca link=topic=23778.msg196214#msg196214 date=1247872709' Alıntı:
neden

tam olarak yazdığını anlamakta zorluk çekiyorum 2 teker (tek dingil) olması gerekiyor ben yıllardır çift dingil kullanıyorum ve hiç tek dingile ihtiyaç duymadım ve arada böyle romork olması mantıksız. arada tek dingilli ile çift dingil romorku geri geri yanaştırabilirim diyorsan dicek lafım yok
bence demek istediği yük indirirken 2 tane 4 teker takacağımıza öndeki 2 teker olursa traktörün tutunması we çekişi daha iyi olur pehliwan çekiye gerek kalmaz..nede olsa öndeki 2 tekerli traktöre yeterince ağırlık yapıyo..
 
Ynt: 4 tekerlekli damperli römork mu yoksa 2 tekerlekli damperli römorkmu?

nkoca link=topic=23778.msg196214#msg196214 date=1247872709' Alıntı:
neden

tam olarak yazdığını anlamakta zorluk çekiyorum 2 teker (tek dingil) olması gerekiyor ben yıllardır çift dingil kullanıyorum ve hiç tek dingile ihtiyaç duymadım ve arada böyle romork olması mantıksız. arada tek dingilli ile çift dingil romorku geri geri yanaştırabilirim diyorsan dicek lafım yok
yok onla ne alakası war 2 teker olduğu zaman traktöre daha fazla yük biner buda fren ve çekişte yere daha fazla tutunmasını sağlar
 
Ynt: 4 tekerlekli damperli römork mu yoksa 2 tekerlekli damperli römorkmu?

naıl_59 link=topic=23778.msg194938#msg194938 date=1247522729' Alıntı:
aynen bende severim samanlığımız ve depolar biraz dar hep geri geri yanaşırım ve her seferinde istediğim şekilde gerçi biraz yavaş gitsemde oluyor gören köylüler nasıl uğraşıyorsun onla para verseler yapmam bu işi diyor
4 tekerin dewrilme tehlikesi bana göre 2 tekere göre daha fazla
ama biz 2 tekerli romorkta ancak en fazla 95 balya sararken,4 tekerli romorka 120 tane balya sarıyoruz ve hiç bağlamadan heryerden geçip köye kadar getiriyoruz,birde vitesten atıoz aşa doğru hiç bir şekilde ne devrilme nede balya düşmesi oluyor,ama damperin olmaması ve geri çıkma alışkanlığın yoksa hiç denemeyin derm!
 
Ynt: 4 tekerlekli damperli römork mu yoksa 2 tekerlekli damperli römorkmu?

ozkan723 link=topic=23778.msg201197#msg201197 date=1249160057' Alıntı:
ama biz 2 tekerli romorkta ancak en fazla 95 balya sararken,4 tekerli romorka 120 tane balya sarıyoruz ve hiç bağlamadan heryerden geçip köye kadar getiriyoruz,birde vitesten atıoz aşa doğru hiç bir şekilde ne devrilme nede balya düşmesi oluyor,ama damperin olmaması ve geri çıkma alışkanlığın yoksa hiç denemeyin derm!

Hangi motorla çekiyosun ve hangi akla hizmet vitesten atıyosun? kendini düşünmüyorsa nseni sevenleri düşün kardeş, vitesten atmak hiç bir kitapta doğru olarak gösterilmez...
 
Ynt: 4 tekerlekli damperli römork mu yoksa 2 tekerlekli damperli römorkmu?

ozan_06 link=topic=23778.msg201199#msg201199 date=1249160623' Alıntı:
Hangi motorla çekiyosun ve hangi akla hizmet vitesten atıyosun? kendini düşünmüyorsa nseni sevenleri düşün kardeş, vitesten atmak hiç bir kitapta doğru olarak gösterilmez...
haklısın ama işte birader gelde gönüle söz geçir gençlik nabarsın :D
 
Ynt: 4 tekerlekli damperli römork mu yoksa 2 tekerlekli damperli römorkmu?

ozan_06 link=topic=23778.msg201199#msg201199 date=1249160623' Alıntı:
Hangi motorla çekiyosun ve hangi akla hizmet vitesten atıyosun? kendini düşünmüyorsa nseni sevenleri düşün kardeş, vitesten atmak hiç bir kitapta doğru olarak gösterilmez...
vitesten atmak , kısaca kontrolü elden bırakmaktır...
 
Ynt: 4 tekerlekli damperli römork mu yoksa 2 tekerlekli damperli römorkmu?

ozkan723 link=topic=23778.msg201203#msg201203 date=1249160992' Alıntı:
haklısın ama işte birader gelde gönüle söz geçir gençlik nabarsın :D

Nasıl biliyorsan öyle yap...
 
Ynt: 4 tekerlekli damperli römork mu yoksa 2 tekerlekli damperli römorkmu?

ozan_06 link=topic=23778.msg201205#msg201205 date=1249161115' Alıntı:
Nasıl biliyorsan öyle yap...
ya ewt abi haklısın aslında ama bizde gidip dengesiz yerde atmarız saten
bakarız yol düzgün aşaya kadar bişiy yok trraktörümede güveniyorsam nie atmayayım?
 

Ynt: 4 tekerlekli damperli römork mu yoksa 2 tekerlekli damperli römorkmu?

ozkan723 link=topic=23778.msg201210#msg201210 date=1249161307' Alıntı:
ya ewt abi haklısın aslında ama bizde gidip dengesiz yerde atmarız saten
bakarız yol düzgün aşaya kadar bişiy yok trraktörümede güveniyorsam nie atmayayım?
bizim köyde baya önce biride aynı şeyleri söylüyodu...aşağıya inerken boşa almış motoru....çok güweniyodu ama frenler tutmamış...we hazin son..orda daha can werdi...arkada römorktaki işçilerde yaralandıydı..ama baya oluyor....
 
Ynt: 4 tekerlekli damperli römork mu yoksa 2 tekerlekli damperli römorkmu?

şimdi arkadaşım bu seçim birazda senin yapacağın işede bağlı örneğin balye gibi yüksek havaleli yük taşıyacağım diyorsan 4 tekerlekli 2 tekere göre daha güvenli ama kömür çakıl kum buğday vb havalesiz yük taşıyacağım diyorsan 2 tekerlekli 4 tekerlekliye göre daha avantajlı ağır ve havalesiz yükte avantajlarını saymak gerekirse

1-bayır yukarı ve bayır aşağı traktörü üzmez 4 tekerlekliye göre daha rahat iner daha rahat çıkarsın

2-geri geri yanaşma meselesi 4 tekerlekliye göre daha rahat yanaşırsın tmm 4 tekerlekliylede yanaşanlar varmı var ama bi 2 tekerlekliyle deneseler ne kadar kolay olduğunu anlayacaklar kısacası alışan geri doğru yanaşır 4 tekerlekliyle

bunları nereden biliyorsun diye soracak olursan kendimi bildim bileli 2 tekerlekli römork kullanıyoruz gerek bayır yukarı gerek bayır aşağı enteri hiç üzmüyor bide taşlık dağlık yerlerde 4 tekerlekliye göre daha az tangırdar örneğin başkasındanda zaman geliyor 4 tekerlekle alıyoruz 2 tekerle 3 viteste çıktığım bayırları 4 tekerle 2yle çıkmak zorunda kalıyorum ve bayır aşağı traktörü daha fazla ittiriyor

sana yardımcı olabildiysem ne mutlu bana

saygılarımla
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt