ZETOR Tork Kıyaslaması


Merhabalar,

ZETOR'un kullanıcılarını en mutlu eden özelliklerinden biri olan çekiş performansını bu sefer sahada değil teknik verilerle kanıtlamak istedik.

Çekişi etkileyen en önemli teknik veri olan "tork" en basit tanımla motorun tekerlere aktardığı güçtür, ve newtonmetre (nm) ile ölçülür. Traktörünüzün veya başka bir ağır vasıtanızın motorunun çok güçlü olması çekiş performansında tek başına bir anlam ifade etmemektedir. Tork değeriniz çekiş performansınızda kilit rol oynar.

Motor-şanzıman uyumu yüksek tork değeri sağlar, bu noktada ZETOR'un motor ve şanzımanını 70 yıldır kendi üretiyor olması ve bu konuda çok geniş bir tecrübeye sahip olması, bizi rakiplerimizden ayıran en önemli özelliğimizdir.

Aşağıdaki tabloda ülkemizde satılan traktör marka ve modelllerinin tork değerlerinin kıyaslaması yer almaktadır, tüm veriler firmaların kendi sitelerinden alınmıştır, markaların isimlerini paylaşmam firma yetkilisi olarak uygun olmadığından harflerle sembolize edilmiştir. Bu arada tork rezervi gibi önemli bir teknik veri maalasef çoğu firmanın teknik broşürlerinde yer almadığından sadece bulabildiklerimizin girişini yapabildik.

Yazıyı fazla uzatmadan, sizi aşağıdaki tabloyla başbaşa bırakalım, kararı siz verin :)
 

Resimler ve ekler

  • ZETOR tork kıyaslaması jpeg.jpg
    ZETOR tork kıyaslaması jpeg.jpg
    711.4 KB · Görüntüleme: 437
bence marka yazabilirdin.
yazdıklarının kaynağını belirtip, değiştirme yapmadan yayınlarsan kimse bişey diyemez.
1400-1500-1600 d/d hepsi.
ama genelde mesela Claas 2200 d/d da maksimum tork üretiyor.
en yüksek torku daha düşük d/d lerde mi üretmek iyidir, daha yüksek d/d lerde mi?

bir kısım zetorlarda deutz motor yok mu sanki bir anlaşma yapılmıştı geçen senelerde, özellikle 3 silindir motorların tedariki konusunda...

Zetor konusundaki en büyük endişe, yetkili servis ve yedek parça tedariki.
en lazım zamanda traktörün 2-3 hafta parça beklemesi düşünülemez.
Zetor eskiden tüm parçalarını kendi üretiyormuş, fakat son 15 yıldır kârlılığı arttırmak için diğer tüm üreticilerin yaptığı gibi, çoğu parçayı küçük imalatçılara ucuza ürettirdiğini tahmin ediyorum. piyasa koşulları buna zorlamıştır... ve eski zetorlar ile yeni zetorların kalite, sağlamlık konusunda kıyaslanamayacağını düşünüyorum.

yakında birisi düşündü taşında ve MF 5700 serisinde karar kıldı. 130 bg, 220bin tl.
belki yetkili servis olsa, parça tedarikinden endişe etmese Zetor alırdı, bilemeyiz....
 
Sayın Yetkili,

Paylaşımınız için teşekkür ederiz.

Bunu görünce aklım şu soru geldi.

Torklarını ve tork rezevlerini bildiğimiz 2 traktörü aynı devirde max. tork değerlerine ulaşıyorlarsa aşağıdaki gibi kıyaslasak doğru olur mu?


A traktörü: Tork 400 nm , tork rezervi %30 400 * 0,30 = 120 nm tork rezervi

B traktörü: Tork 370 nm, tork rezervi : %40 375 * 0,40= 150 nm tork rezervi

Buna göre Torku daha düşük olan B traktörü daha iyi çeker yani çekiş performansı A' ya göre daha iyi diyebilir miyiz?
 
Marka belirtmek bizim açımızdan sakıncalı, markanın temsilcisi olduğumuzdan rakiplerimizin isimlerini kullanarak paylaşım yapmamız rekabet kurulu kanunlarına aykırı, sizler gönlünüzce tüm markaların isimlerini kullanabilirsiniz.

ZETOR sadece 6 silindir Crystal modelinde Deutz motor kullanmaktadır, halihazırda kendi 6 silindir motorunun üretimi tamamlanmadığından. 4 silindirlilerin traktörlerinde kullanılan ZETOR motorların tamamı Çek Cumhuriyeti fabrikasından kendileri tarafından imal edilmektedir.

Traktörün tüm tarihinde tüm parçalarını kendi üreten bir fabrika varolmadı, bir traktörde kullanılan 12.000'in üzerinde parça var, Zetor da ana aksamlar dışında tabi ki dışarıdan parça tedarik etmektedir. Bu tedariğin %90'ını Polonya, Slovakya, Çek Cumhuriyeti gibi imalat kalitesi yüksek ülkelerden yapmaktadır.

Yedek parça ve servis konularındaki endişeleri tabi ki anlayabiliyoruz, bu endişeler ancak zamanla giderilebilecek konulardır. Biz bu endişeleri anlayabildiğimiz için fiyatlarımızı neredeyse yerli traktörler seviyesinde tutmaya özen gösterdik.
 
Listeye "yakıt tuketimleri" de eklenince tablo daha şaşırtıcı olcak.. gerçekten az yakıp çok çeken bi motor..

En son 40 kamyon gubre yükledik 300 tl yaktı.. önden kepceli Zetor 90.

teknik veriler önemli..

Yalnız deneme imkanı olanlar çok net bi şekilde "guc-guven-cekis" hissediyor..

Ülkemizde Çeklerle ortak montajlanir parca-servis oturursa tarımimiz "1 tık" ileri gider:)

kaliteye makul fiyata binmek mümkün olur..
 

Zetor forterra 135-tractordiena "rampa-cekis" şampiyonu.. sınıfının EN az yakan motorlarından biri aynı zamanda..

Fendt-Valtra emsal-muadil motorlar ama modellerini secemedim videodan.. zaten motorları aynı.

-yanlış hatırlamıyorsam 15'er ton yuk var arkalarında..


Zetor'da yakar-ceker COK iyi.. kalite-fiyat cok iyi.. sadece parca-servis-bilinirlik/2.el otursun yeter..
 
Hazır bu "tork" meselesi açılmışken ben de bir soru sormak istiyorum. 50-75 beygir aralığından yerli üretim traktörlerin tork değerleri ithal birçok markadan daha yüksek. Bunun sebebini neye bağlıyorsunuz? İthal üreticinin düşük beygir kuvvetinde ki traktörlere önem göstermemesi mi? Çünkü 50-75 bg aralığı bizim ülkemizde çok satılıyor. 90 bg ve üzerinde ise iş değişiyor. İthal firmalar öne geçiyor hatta fark atıyor bu sefer. Kağıt üzerinde ki değerler böyle.
 

Benzer Konular