Zetor tek çekerde 105`lik landini çiftçekerde :-)

Romork yarisindaki forterra 135'lik -4 silindir-4156 cc

*alman dlg'den sinifinda en az yakan motorlardan diye odulu var..

Yaris 3 kere yapildi bildigim.. hep forterra 1. Oldu.. 2-fendt 3-mf..

Romork 15 ton diyo ama.. markalar arasindaki ki 30 marka var..aradaki 5-10 bg fark icin tonajla oynandigini tahmin ediyorum-okumadim tahmin ediyorum-

Zetor'un kendi sitesinde bu rampa yarisi haber/reklam olmustu o yillar..

135 lik Forterra ise Zetor 1605 motora sahip olanı. DIN normuna göre maksimum güç 129hp/2200rpm tork 570Nm/1400rpm 24+18 3 kademe powershifte sahip. Fendt 312 ile 55Nm fark var. Zetor bariz güçlü. Ara işlerde ilaç gübre tohum işlerinde Fendt üstün gelir ama herşey römork çekmek değil.
 
Valla makina muh. Degilim ama anladigim su;

Yuksek tork=yuksek cekis
Yuksek tork yedegi=bayilmama, gaz yeme

Ki bunlara kullanici olarak sahidim.. defalarca denedim..

Tork yedeği fazla olunca yük altında daha stabil oluyor traktör. Tork eğrisi mümkün olduğunca dik olmaması gerekiyor. Grafikten motor belli ediyor zaten kendini. Bunların yanında şanzıman, gövde yapısı, tekerlek ebatları gibi faktörlerinde payı büyük.
 
Arkadaslar jd'nin renklerine hasta birisi olarak amac iyi/kotu meselesi degil..

Yalniz Fatih.. hem jd hem zetor binmis merakli bi tanidigin varsa sor..


Mustafa nin dedigi gibi ise gore motor yada isin aslini bilme meselesi..

Genelleme yaparsak;

Motor alirken Ciftcinin klasik sorusu "kaclik, kac para"!

Zetor major da 2 motor secenegi var;

Kendi motoru ve Deutz.. silindir sayisi, dizayn, fiyat birebir ayni..

Tork/t. Yedeginde zetor motorlu acik ara onde..

Ara islere deutz, ana/daha agir islere zetor motorlu yakisir mesela..

Lakin suan millete;

Tork/tork yedegi/silindir hacmi/yakit tuketum testi cok uzak kavramlar

Fuarlarda firmalarin artik bunlari konusmasi gerekir..
 
Arkadaslar jd'nin renklerine hasta birisi olarak amac iyi/kotu meselesi degil..

Yalniz Fatih.. hem jd hem zetor binmis merakli bi tanidigin varsa sor..


Mustafa nin dedigi gibi ise gore motor yada isin aslini bilme meselesi..

Genelleme yaparsak;

Motor alirken Ciftcinin klasik sorusu "kaclik, kac para"!

Zetor major da 2 motor secenegi var;

Kendi motoru ve Deutz.. silindir sayisi, dizayn, fiyat birebir ayni..

Tork/t. Yedeginde zetor motorlu acik ara onde..

Ara islere deutz, ana/daha agir islere zetor motorlu yakisir mesela..

Lakin suan millete;

Tork/tork yedegi/silindir hacmi/yakit tuketum testi cok uzak kavramlar

Fuarlarda firmalarin artik bunlari konusmasi gerekir..

AB etiketi gibi bişey lazım beyaz eşyada olduğu gibi. Çiftçimizide gelişen teknolojiye karşı eğitmeliyiz. Mesele o yada bu traktörü almak değil o traktörü verimli kullanabilmek. Tarlanı nasıl sürüyorsun, ekiyorsun, biçiyorsun hangi ilacı gübreyi kullanıyorsun ve bunları ne zaman yapıyorsun bu işte hepsi önemli konular.
 
Mevzu mevzuyu acti son bi not:)

Forterra135 sinifinin en az yakan 2. Motoru.. yani cok yakarak degil cok az yakarak bu cekisi var..

Daha ilginci.. bikac sene once istanbulda kelepir sahipsiz epey zetor vardi..aylarca ilanda durdu 135'lik 80-90 binlere zorla gitti:) suan 160 binin ustunde galiba.. o zaman bilen yoktu.. suan 24 saat surmez o ilanlar..

Hatta aydindan biri aradi o zaman beni.. 110'luk erkunt lazerde hararete dusuyormus.. 135 zetor aldik-alacaz bilmeden iyi mi ettik diye.. direk "en ufak hararet yaparsa ara beni agzina geleni say" demistim..

Kac yil gecti bi daha gorusmedik:)
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt