Hocam 140lık olan baya yakışıklı duruyor bu sefer Zetor yapmış
Yalnız sınıfının en yüksek tork değeri bunda değil. Case 140 Puma larda maks tork 643 Nm bide Zetor'da galiba ek güç üretimi yok ? Case ek güç üretimi ile 678Nm tork değerlerine çıkabiliyor. Zetor'un 150Hp olan modeli sınıfının en yüksek tork yedeğini bi yana koyalım %32 ile tork yedeği olarka sınıfının en az tork yedeğine oynar herhalde. İşin içine yeni Tier 4a-4b lerı katmıyorum zaten orda 145 lik Case lerden %50-%51 tork yedeği 700Nm tork alınıyor. Zetor'un günümüz teknolojisine yaklaşması gerek. Tork yedeği olarak Caseler %42 tork beslemesi yaparken Zetor %43 yapmış. Ne kadar tork o kadar sorun olarak düşünürsek Case yine işin içinden çok iyi çıkıyor.
Yiğidi öldür hakkını yeme 30x30 şanzıman iyi ama devir CVT-Vario gibi sınırsız vites devri. Bide yanılmıyorsam ses olarak kabin içine en çok db bazında ses alan firma Zetor(Buna bi daha bakmak lazım kaynak ver desen şu an veremem). Onuda bi köşeye çekelim Commond Rail motor 1600-1700 devir sonrası zaten ekstra beslemeleri ve turbo ile uğuldamaya mecbur yani ses çıkarmak zorunda.
Zetor'un yüksek beygirde rakiplerine üstünlük kurması en azından teknik veri bakımından biraz zor. İş tarlada nasıl olur onu bilemiyorum. O seviye motorlara çıktığımızda tamamen Avrupa olmayan motor ısıtması soğutması olamayan firma kalmadı gibi bi şey zaten onları tartışmamak alıcıya sunmamak gerek.
Hidrolik çıkış olarak Case 7900 kilo kaldırıyor diye hatırlıyorum. Zetorda kilo/Newton cinsinden verilmiş galiba 7700kilo falan herhalde onda da pek başarılı olamıyor o zaman. Zaten hidrolik kollarında çok kaldırmasıda önemli değil. Masseyler en çok kaldıranları ama 6600 serileri bile hala bazılarında hidrolik kolları salıyor. Kullanılan demir-çelik alaşımmı önemli kolun kalınlığı falan fasa fiso işler. Mühendislik yatıyor orda.
Bide HD seri var galiba hocam sitede en karizma o duruyor baya canlı bi kırmızı opsiyonları yazmıyor gerçi veya ben bulamadım.