Merhaba arkadaşlar,
Yeni bir problem ile karşınızdayım. Bu sefer çözümüm de var.Konumuz şu, her ne kadar çiftçilik bir üretim faaliyeti olsa da ister istemez işin ticari boyutu da oluyor. Artık dünya literatüründe "tarımsal işletme" tanımı çiftlikler için kullanılıyor. Bizler de birer tarımsal işletmeyiz kısacası.
Aranızda bunu yapanlar var mı bilmiyorum ama, babam yıllardır her sene sezon boyunca yaptıklarını kayıt altına alıyor. Bir defteri var, içinde her sayfa birer tarla. Sayfalarda o tarlaya o seneye ne ekildiği, hangi tarihte ne kadar ekildiği, toprağın ne durumda olduğu, ekimden hasada kadar olan süreçte yapılan işlemler (ilaç,gübre vb.) ve bu işlemlerin tarihleri ve dozajları. En son da o sene alınan verimi yazıp o seneki tarla dosyasını kapatıyor. Bu bize her sene nerede hata yaptığımızı, ne kadar verim aldığımızı, hangi ürünlerin veya çeşitlerin hem deneysel hem de teorik olarak daha iyi olduğunu ortaya koyan sonuçlar ortaya çıkarıyor. Ve ertesi sene bu arşivlere göre işlemler yapıyoruz.
Tabi bu elle yazım olduğu için gelir-gider miktarları, maliyet, toplam verim, toplam kazanç gibi şeyler hesaplanması neredeyse imkansız hale geliyor.
Ben diyorum ki, Microsoft Excel programını kullanarak bir tablo hazırlasak. Bu tablolarda her tarla için ayrı sayfa olup, o sayfalara yukarıda saydıklarımı yazabilsek, sonra bunların maliyetlerini de yazıp ayrı bir sayfada yıllık bilançoya ulaşabilsek, böyle bir şey yararlı olur diyen arkadaşlar var mı aramızda?
Piyasada bu amaca yönelik çeşitli yazılımlar mevcut. Ama bunlar hem ücretli, hem de biz o kadar büyük işletme olmadığımız için bizim için fazla komplike. Çünkü bu yazılımlarda çalışan maaşlarının hesaplanması falan mevcut, çok karışık Ama Excel'de bu basit ve hepimizin becerebileceği şekilde yapılabilir, uygun zamanımda ben yapmaya çalışacağım. Önerisi olan arkadaşlar yazabilirler.
Yazarken aklıma geliyor mesela, ayrı bir sayfaya da sahip olduğumuz ekipmanları , traktörleri çalışma saatleri ile beraber yazıp bu ekipmanın şu kadar bakım masrafı oldu diye gider kısmına ekleyebiliriz.
Önerilerinizi bekliyorum . İyi akşamlar
Yeni bir problem ile karşınızdayım. Bu sefer çözümüm de var.Konumuz şu, her ne kadar çiftçilik bir üretim faaliyeti olsa da ister istemez işin ticari boyutu da oluyor. Artık dünya literatüründe "tarımsal işletme" tanımı çiftlikler için kullanılıyor. Bizler de birer tarımsal işletmeyiz kısacası.
Aranızda bunu yapanlar var mı bilmiyorum ama, babam yıllardır her sene sezon boyunca yaptıklarını kayıt altına alıyor. Bir defteri var, içinde her sayfa birer tarla. Sayfalarda o tarlaya o seneye ne ekildiği, hangi tarihte ne kadar ekildiği, toprağın ne durumda olduğu, ekimden hasada kadar olan süreçte yapılan işlemler (ilaç,gübre vb.) ve bu işlemlerin tarihleri ve dozajları. En son da o sene alınan verimi yazıp o seneki tarla dosyasını kapatıyor. Bu bize her sene nerede hata yaptığımızı, ne kadar verim aldığımızı, hangi ürünlerin veya çeşitlerin hem deneysel hem de teorik olarak daha iyi olduğunu ortaya koyan sonuçlar ortaya çıkarıyor. Ve ertesi sene bu arşivlere göre işlemler yapıyoruz.
Tabi bu elle yazım olduğu için gelir-gider miktarları, maliyet, toplam verim, toplam kazanç gibi şeyler hesaplanması neredeyse imkansız hale geliyor.
Ben diyorum ki, Microsoft Excel programını kullanarak bir tablo hazırlasak. Bu tablolarda her tarla için ayrı sayfa olup, o sayfalara yukarıda saydıklarımı yazabilsek, sonra bunların maliyetlerini de yazıp ayrı bir sayfada yıllık bilançoya ulaşabilsek, böyle bir şey yararlı olur diyen arkadaşlar var mı aramızda?
Piyasada bu amaca yönelik çeşitli yazılımlar mevcut. Ama bunlar hem ücretli, hem de biz o kadar büyük işletme olmadığımız için bizim için fazla komplike. Çünkü bu yazılımlarda çalışan maaşlarının hesaplanması falan mevcut, çok karışık Ama Excel'de bu basit ve hepimizin becerebileceği şekilde yapılabilir, uygun zamanımda ben yapmaya çalışacağım. Önerisi olan arkadaşlar yazabilirler.
Yazarken aklıma geliyor mesela, ayrı bir sayfaya da sahip olduğumuz ekipmanları , traktörleri çalışma saatleri ile beraber yazıp bu ekipmanın şu kadar bakım masrafı oldu diye gider kısmına ekleyebiliriz.
Önerilerinizi bekliyorum . İyi akşamlar