Ynt: yeni newhollandlar
Yanlış Bir Düşünce Var Ortada... Ankara TTF Tamamen Türkiye ' ye Ait Bir Fabrika Değil ki... CNH Bünyesinde Çalışıyor...
O Yüzden İtalya ' dan Ne Denirse O Yapılıyor... Tabi Tamamem De Onların Dediği Yapılır Gibi Bir Düşünce de Olmamalı, Elbet Yönetimin de Türkiye Adına Sözü Geçmeli...
Herneyse Konuya Dönelim...
CNH Mesela Orta Segmentte Üretimi Genel Olarak İtalya Ve Türkiye ' den Karşılıyor...
İtalya ' da Biraz Daha Elektronik Modellerin Üretimi Yapılıyor[T4-T5...vs] Türkiye ' de İse Mekanik Ve Yarı Elektronik Serilerin Üretimi Yapılıyor...
İmkanlar Olduktan Sonra T8 ' İ De Burda Üretirsin Ama CNH ' nin İsteği Bu...
O Yüzden Yapılan Değişiklik, Yenilik Veya Yeni Çıkarılan Seri Gibi Konularda Tamamen Bize Dönük Bir Yaklaşım Olamıyor...
Bunun Dışında İstek Ne Yöndeyse Ona Göre Üretim Yapılır, Bu Satış Politikası Ve Planlamasıdır...
Mesela TD-D ' nin Powershuttle ' Lı Modelinin Üretim Planlaması Belki 2005 ' De Yapıldı Ama Üretimi 2010 ' da Gerçekleşti...
Neden, Çünkü 2005 Yılında TD-D Serisinde Shuttle İçin İstek Yoktu...
Uzağa Gitmeye Gerek Yok Ülkemizden Örnek Verelim;
2005 Yılında Buradan Kaç Kişi Shuttle ' ın Ne Oldugunu Biliyordu Veya Kullanıyordu ?
Yıl Yaklaştıkça TL-A T5000 Serileri Çoğaldıkça Herkes Shuttle ' ı Tanıdı İstedi, Ondan Sonra Üretimi Gerçekleşti...
Şimdi de DUAL-COMMAND Şanzıman Denemeleri Yapılıyor...vs
Firmaların Başka Bir Satış Politikası da Mesela Aynı Segmentte 2 Ayrı Traktör Üretir Ama Biri Full Elektronik Olur Otomatik Şanzıman Olur Diğeri Mekanik Olur...
Örneğin TD-D Serisi 12+12 Mekanik... T5 Serisi de İsteğe Bağlı 24x24 Hi-LO Veya 16x16 ELECTO-COMMAND Olarak Üretiliyor Ve Tüm Dünyaya Öyle Sunuluyor...
Birisinin İmkanları TD110D ' ye Yetiyodur Veya İhtiyacını O Traktör Karşılıyodur, Gider Onu Alır...
Diğerinin İmkanı da T5.115 Electro-Command ' a Yetiyodur Onu Alır...
Veya Adamın Dönümlerce Arazisi, Tomarlarca Parası Vardır Ama Erkek Çocuğu Yoktur, İşçi Çalıştıracağı İçin Dolayısıyla Elektronik Motor Almak Yerine Mekanik Motor Alır İşçiye Verir...
Bu Biraz Bizim Klasik Tümocanların Hala Deli Gibi Satılmasına Benziyor...
Neden Üretiliyor O Traktör ? Çünkü Hala O Seri Satıldıgı İçin Tümosan O Motordan Para Kazanıyor Ve Yükseltmiyor Standartlarını...
Sen O 70 Küsür Model Fiat 780 Patentiyle 40 Senedir Hala Üretilen Klasik Seriyi Almaya Devam Edersen Maksima ' yı Çıkarmaz Veya Daha Geç Çıkarır Tümosan... Çünkü Hala O Eski Seriye İstek Var...
Mesela Hindistan İçin Eski TL-TS Ve TM Serileri Üretiliyor 12+12 Veya 20+20 Mekanik Şanzımanla... Çünkü O Ülkenin İsteği de O Yönde...
Böyle Olması da Gayet Normal... Çünkü CNH Global Bir Şirket, Öyle Bir Ürün Gamı Olacak ki Tüm Dünyanın İhtiyaçlarını Karşılayabilecek, Herkese Hitap Edebilecek...
Az Çok Anladıgım İçin Örnekleri Tamamen New Holland ' dan Verdim, Aynı Durum Diğer Markalarda da Var Az Çok...
Aynı Konuda Bi Başka Örnek Olarak da JD ' nin 5R Ve 5M Serilerini Vermiştim Zaten...
Bu Eski Seriye + Özellik Ekleme Veya O Seriyi Full-Full Olmayan Olarak 2 ' ye Bölmek de Yukarıda Yazdığım Arz Talep, Dolayısıyla Satış Mevzularından Kaynaklanıyor...
İmkanı Olmayıp Full OlMAyan ' ı Alacak Olan da Var... O Yüzden Üretiliyor...
ÇeLişki_37 link=topic=73185.msg853474#msg853474 date=1393364444' Alıntı:
Ben bunu bilmiyordum işte, böyle yapıyorsa bravo New Holland ' a, bu yapacağını ise ne olursa olsun beğenmedim, eski TDD kalıp TDD+ gibi niye yapmıyorlar ben buna anlam veremedim, yorumda yazılan gibi bir traktör çıkarsa TT donanımsız modelin üstü oluyor sanırım.. Peki yüsek beygirlerde iş nasıl olur 90-100-110 gibi, bu modelleri çıkarmazlar bence..
Tahminimce T4 Serisinde Oldugu Gibi TD-D ' yi de 2 ' ye Bölecekler...
Nasıl Ankara ' da 55-65-75 Hp 12+12 Mekanik T4 PowerStar Üretilip, 75-85-95-105 24x24 Elektronik T4 Serisi de İtalya ' da Üretiliyorsa Bu TD-D De Öyle Olabilir Selçuk...
Düşük,Donanımsız Modeller Bi Ayrı; Yüksek,Donanımlı Modeller Bi Ayrı... Belki İleri de 24X24 TD-D ' yi de Yüksek Modeller İçinde Satışa Sunacaklar, Şimdiki 12+12 Modelleri de Düşük Seri de Üretip Satmaya Devam Edecekler...Benim Düşüncem Böyle...