YENİ MASSEY FERGUSON 8s serisi tanıtıldı..

Balya makinası olarak değilde. Nadastır, patlatma, rotovatör, potinger vs gibi işlerde kıyasla
Yurt dışı, çiftçi anketi sitelerinde,
Farm Machine 2022 olarak MF 8S serisi epey rağbet görüyor.
ÇİFTLİK MAKİNESİ 2022 olarak seçilmiştir.
Çiftçilik makinesi olarak seçilmiyor.
Tarla işlerinde ne kadar başarılı olurun kritiğini yapabiliriz.
300 hp+ modeller yerine göre row trac kullanım gerekiyor, arka tekerlere palet takmak ister.
Pulluk performansları olarak , kuru ve zor arazide , top gibi kesek çıkarsa 3 soklu 35" , yavru kulaklı , pulluk tekeri arka lastik izinin ortasına basan pullukla yaklaşık 1,5 metre iş genişliğinde , max çeki vitesi ile 5,5 km/h yürümeyle rektefelik motoru fazla sıkmadan bir düşük vitesle gider gibi yavaş adımla sürüm yaparlar.
Tav durumunda 4 veya 5 soklu pulluk tercih edilebilir.
Kum tarla sürümlerinde çizi dışı traktörün iz genişliğinin tamamını kaldıran pulluk kullanabilirler.
Yaş zemin sürümlerinde genelde 4 soklu pulluk tercihi oluyor.
Patinaj ortalamasını %10 tutturabilmek içinde arka lastik tekerlerin dışına , çeltik aparatı gibi dişli demir tekerde takan oluyor.
Binmesini bilmeyen şoför olursa traktör kendini korumaya da çekebiliyor.
Derin patlatma konusunda 3 bacaklı , 70 cm gibi derinlik işleyen ayaklarında demir top bulunan patlatma kullanılıyor.
7 bacak çizeli amortisörlü olarak kullanıyor.
30 tonluk römork çekiyor.
6 metre dik rotovatör kullanabiliyor.
Motor haritalarında görülen fark,
Optum 300 CVX , 1300-1500 rpm yumuşak şekilde sabit tork aralığı , 1800-2100 rpm sabit güç aralığı , 1840 rpm motor anma gücü devri , 1400-1800 rpm en az yakıt bölgesi var.
8S 305 VT , 1000-1500 rpm sabit tork aralığı , 1600-1900 rpm sabit güç aralığı , 1850 rpm motor anma gücü , 1300-1900 rpm en az yakıt bölgesi var.
Optum , Fiat vari motor haritasında , MF Perkins vari motor haritası tercih etmiş.
JD 7R 310 modelde ise 1300-1700 rpm sabit tork aralığı , 1400-1800 rpm sabit güç aralığı tercihi vardı.
Motor anma gücü 1750 rpm devire indirilmişti.
7R 350 de geçen yıl yılın traktörü olmuştu.
Mercedes motor sürücüsü olarak bu motor haritaları bize çok büzüşmüş gibi geliyor, dizaynlar daha geniş devir çalışma alanına yayılabilirdi, eleştirilerimizi yapmıştık.
Eldekiyle yetinelim dediğimizde Optum seride ek güç üretimi motor anma gücü devir bölgesinde olurken Magnum seride 1500 rpm devirde oluyor.
Faydası ve zararı var mı?
Magnum 260 modeli ön kepçede kullanacağımız zaman motor sıkışmalarda 1500 rpm devirde daha yüksek güç verebileceğinden pancar, toprak, çakıl yükleme işlerinde iyi iş çıkarabilir.
Magnum 400 modeli tır çekmek gibi işlerde motor haritası farkından dolayı daha kullanışlı olabilir.
Yanlışımız yoksa 300 binaya Jaguar 980 modeli de alınabiliyordu.
Optum 270 , 220 000 euro ya alınmıştı.
Bildiğimiz ayranı bilmediğimiz yoğurtla kıyaslayamayız.
 
Yurt dışı, çiftçi anketi sitelerinde,
Farm Machine 2022 olarak MF 8S serisi epey rağbet görüyor.
ÇİFTLİK MAKİNESİ 2022 olarak seçilmiştir.
Çiftçilik makinesi olarak seçilmiyor.
Tarla işlerinde ne kadar başarılı olurun kritiğini yapabiliriz.
300 hp+ modeller yerine göre row trac kullanım gerekiyor, arka tekerlere palet takmak ister.
Pulluk performansları olarak , kuru ve zor arazide , top gibi kesek çıkarsa 3 soklu 35" , yavru kulaklı , pulluk tekeri arka lastik izinin ortasına basan pullukla yaklaşık 1,5 metre iş genişliğinde , max çeki vitesi ile 5,5 km/h yürümeyle rektefelik motoru fazla sıkmadan bir düşük vitesle gider gibi yavaş adımla sürüm yaparlar.
Tav durumunda 4 veya 5 soklu pulluk tercih edilebilir.
Kum tarla sürümlerinde çizi dışı traktörün iz genişliğinin tamamını kaldıran pulluk kullanabilirler.
Yaş zemin sürümlerinde genelde 4 soklu pulluk tercihi oluyor.
Patinaj ortalamasını %10 tutturabilmek içinde arka lastik tekerlerin dışına , çeltik aparatı gibi dişli demir tekerde takan oluyor.
Binmesini bilmeyen şoför olursa traktör kendini korumaya da çekebiliyor.
Derin patlatma konusunda 3 bacaklı , 70 cm gibi derinlik işleyen ayaklarında demir top bulunan patlatma kullanılıyor.
7 bacak çizeli amortisörlü olarak kullanıyor.
30 tonluk römork çekiyor.
6 metre dik rotovatör kullanabiliyor.
Motor haritalarında görülen fark,
Optum 300 CVX , 1300-1500 rpm yumuşak şekilde sabit tork aralığı , 1800-2100 rpm sabit güç aralığı , 1840 rpm motor anma gücü devri , 1400-1800 rpm en az yakıt bölgesi var.
8S 305 VT , 1000-1500 rpm sabit tork aralığı , 1600-1900 rpm sabit güç aralığı , 1850 rpm motor anma gücü , 1300-1900 rpm en az yakıt bölgesi var.
Optum , Fiat vari motor haritasında , MF Perkins vari motor haritası tercih etmiş.
JD 7R 310 modelde ise 1300-1700 rpm sabit tork aralığı , 1400-1800 rpm sabit güç aralığı tercihi vardı.
Motor anma gücü 1750 rpm devire indirilmişti.
7R 350 de geçen yıl yılın traktörü olmuştu.
Mercedes motor sürücüsü olarak bu motor haritaları bize çok büzüşmüş gibi geliyor, dizaynlar daha geniş devir çalışma alanına yayılabilirdi, eleştirilerimizi yapmıştık.
Eldekiyle yetinelim dediğimizde Optum seride ek güç üretimi motor anma gücü devir bölgesinde olurken Magnum seride 1500 rpm devirde oluyor.
Faydası ve zararı var mı?
Magnum 260 modeli ön kepçede kullanacağımız zaman motor sıkışmalarda 1500 rpm devirde daha yüksek güç verebileceğinden pancar, toprak, çakıl yükleme işlerinde iyi iş çıkarabilir.
Magnum 400 modeli tır çekmek gibi işlerde motor haritası farkından dolayı daha kullanışlı olabilir.
Yanlışımız yoksa 300 binaya Jaguar 980 modeli de alınabiliyordu.
Optum 270 , 220 000 euro ya alınmıştı.
Bildiğimiz ayranı bilmediğimiz yoğurtla kıyaslayamayız.
Hocam bu segmentin içinde fendt in yeni çıkarmış olduğu 700 vario Gen7 serisinde ekleyebilir misiniz yeni bi seri ama bilmem teknik verilerine ulaşabilirmisiniz.
Yani fendt in İD motor olarak tanıttığı düşük motor devirlerinde yüksek güç ve tork nasıl alınabiliyor merak ettik bide tarlada bize ne gibi artı ve eksileri olur.
Teşekkürler
 
Son düzenleme:
Hocam bu segmentin içinde fendt in yeni çıkarmış olduğu 700 vario Gen7 serisinde ekleyebilir misiniz yeni bi seri ama bilmem teknik verilerine ulaşabilirmisiniz.
Yani fendt in İD motor olarak tanıttığı düşük motor devirlerinde yüksek güç ve tork nasıl alınabiliyor merak ettik bide tarlada bize ne gibi artı ve eksileri olur.
Teşekkürler
Gen 7 serinin teknik verilerine ulaşamıyoruz, şimdilik.
Gen 6 seride değişiklik olarak, eski nesilde 1900 rpm olan max güç devri 1800 rpm devire alınmış.
Motor verileri de olması gerektiği gibi bir tık yükselmiş, diyebiliriz.
İD motor olarak Fendt 1000 serisini görüyoruz.
1100-1500 rpm sabit tork aralığı ve en az yakıt bölgesi , 1300-1400 rpm arası optimal çalışma devri var.
1500-1700 rpm sabit güç aralığı bulunsa da bu aralık traktörü sürerken kullanım için uygun değildir.
Binaenaleyh , düşük devirde yüksek güç alınmaz, şehir efsanesi , süslemek için böyle söyleniyor.
Fendt traktörlerin çamur tarla ve tutunma, yere güç aktarım nitelikleri gayette iyi görünüyor.
Tarladaki farkları için çok bir şey diyemeyiz, en iyisi deneme yanılma yöntemi.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt