Balya makinası olarak değilde. Nadastır, patlatma, rotovatör, potinger vs gibi işlerde kıyasla
Yurt dışı, çiftçi anketi sitelerinde,
Farm Machine 2022 olarak MF 8S serisi epey rağbet görüyor.
ÇİFTLİK MAKİNESİ 2022 olarak seçilmiştir.
Çiftçilik makinesi olarak seçilmiyor.
Tarla işlerinde ne kadar başarılı olurun kritiğini yapabiliriz.
300 hp+ modeller yerine göre row trac kullanım gerekiyor, arka tekerlere palet takmak ister.
Pulluk performansları olarak , kuru ve zor arazide , top gibi kesek çıkarsa 3 soklu 35" , yavru kulaklı , pulluk tekeri arka lastik izinin ortasına basan pullukla yaklaşık 1,5 metre iş genişliğinde , max çeki vitesi ile 5,5 km/h yürümeyle rektefelik motoru fazla sıkmadan bir düşük vitesle gider gibi yavaş adımla sürüm yaparlar.
Tav durumunda 4 veya 5 soklu pulluk tercih edilebilir.
Kum tarla sürümlerinde çizi dışı traktörün iz genişliğinin tamamını kaldıran pulluk kullanabilirler.
Yaş zemin sürümlerinde genelde 4 soklu pulluk tercihi oluyor.
Patinaj ortalamasını %10 tutturabilmek içinde arka lastik tekerlerin dışına , çeltik aparatı gibi dişli demir tekerde takan oluyor.
Binmesini bilmeyen şoför olursa traktör kendini korumaya da çekebiliyor.
Derin patlatma konusunda 3 bacaklı , 70 cm gibi derinlik işleyen ayaklarında demir top bulunan patlatma kullanılıyor.
7 bacak çizeli amortisörlü olarak kullanıyor.
30 tonluk römork çekiyor.
6 metre dik rotovatör kullanabiliyor.
Motor haritalarında görülen fark,
Optum 300 CVX , 1300-1500 rpm yumuşak şekilde sabit tork aralığı , 1800-2100 rpm sabit güç aralığı , 1840 rpm motor anma gücü devri , 1400-1800 rpm en az yakıt bölgesi var.
8S 305 VT , 1000-1500 rpm sabit tork aralığı , 1600-1900 rpm sabit güç aralığı , 1850 rpm motor anma gücü , 1300-1900 rpm en az yakıt bölgesi var.
Optum , Fiat vari motor haritasında , MF Perkins vari motor haritası tercih etmiş.
JD 7R 310 modelde ise 1300-1700 rpm sabit tork aralığı , 1400-1800 rpm sabit güç aralığı tercihi vardı.
Motor anma gücü 1750 rpm devire indirilmişti.
7R 350 de geçen yıl yılın traktörü olmuştu.
Mercedes motor sürücüsü olarak bu motor haritaları bize çok büzüşmüş gibi geliyor, dizaynlar daha geniş devir çalışma alanına yayılabilirdi, eleştirilerimizi yapmıştık.
Eldekiyle yetinelim dediğimizde Optum seride ek güç üretimi motor anma gücü devir bölgesinde olurken Magnum seride 1500 rpm devirde oluyor.
Faydası ve zararı var mı?
Magnum 260 modeli ön kepçede kullanacağımız zaman motor sıkışmalarda 1500 rpm devirde daha yüksek güç verebileceğinden pancar, toprak, çakıl yükleme işlerinde iyi iş çıkarabilir.
Magnum 400 modeli tır çekmek gibi işlerde motor haritası farkından dolayı daha kullanışlı olabilir.
Yanlışımız yoksa 300 binaya Jaguar 980 modeli de alınabiliyordu.
Optum 270 , 220 000 euro ya alınmıştı.
Bildiğimiz ayranı bilmediğimiz yoğurtla kıyaslayamayız.