Konuya müdahil olmamış birisi Türkiyede john deerenin 2 elin 10 parmağı kadar olduğunu sanar. Arıza çıkmasından doğal olan birşey muhakkak olamaz ama servise gitmeyen nh nerdeyse yoktur. Bu göz ardı etmemek gerekir.
5055-65-75 E serileri, max tork 1500 devir, max güç 2400 devir, el gazını 2400 devire çekip, ön kepçeyle çiftlikte çalışacak gibi üretilmiş, tarla çalışmalarında 2030 gibi değil, 1400 max tork, 1900 max güç noktası var.
Böyle olunca millet çekmiyor zannederek, egzantrik mili değiştiriyor, 5403 egzantrik mili takıyorlar.Sıfır motora mazot pompası ayarı yaptıran gördüm.Halbuki motor karakteri farklı, git-gel servis anlayacağınız.
Üst serilerde ise 1000-1400 arası tork biraz az,1400-1700 arası sabit, 1900 devirde max güç veriyor, düşük devirde torkun biraz az olması fazla rahatsız etmiyor.
JD ve MF eski tork eğrileri 1000-1700 devir arası sabit ve yüksektir, 1700 devirden sonra yumuşar, güç JD de 1900 devirde, MF de 2000 devirde tam gücü bulur.
Senchromench mili kullanılarak vites geçişleri iyileştirilmiş. Motor 1400-2400 devir bandında çekiş karakteri olduğu için devirle kontrol etmek gerekiyor yani vitesle fazla oynamaya gerek yok gibi duruyor.
Üst serilerdeki motor karakteri alt seriyede gelmeli, vites sayısı da artmalı.
JD sürücüsü 1900 devirde tam gücü arar, demedi demeyin.