Yeni Deutz-Fahr 6C Serisi


Ülkemizin traktör pazarında 2.'lik koltuğuna bir kaç aydır sahip olan ve her geçen gün pazar payını arttıran Deutz-Fahr; yeni 6 sınıfı traktörünün ön tanıtımını yaptı. Yeni 6C serisi hakkında sadece şu bilgiler verildi (ilerleyen günlerde daha dataylı bilgilendirme yapılamasıyla detaylı bir video hazırlayabiliriz) :

✅ 120-143 hp aralığında 3 farklı model bulunacak.
✅ Seride 3 farklı şanzıman seçeneği bulunacak. Bunlardan en az 1 tanesi Powershift şanzıman olacak.
✅ Kasası daha büyük görünen diğer 6 serisine fiyat konusunda alternatif olacağı düşünülüyor.

1642524716704.png


1642524821602.png


1642524751080.png

1642524784738.png
 
Tös tös giden bir traktör modeli işte, max güç, 104 kw, 599 n.m. , %32 tork yedeği.
6G serinin motor grafiğini , 4 lt lik bir motorla kombine ederek , RV shift (54+27 vites),( full powershift) şanzımanla verimli bir yapı oluşabilir.
6 sınıfında hiç olmazsa tekerden alınan gücün kaportaya yazılması iyi olurdu.
Horoz model beklerken altından civciv çıkıyor.
 
Tös tös giden bir traktör modeli işte, max güç, 104 kw, 599 n.m. , %32 tork yedeği.
6G serinin motor grafiğini , 4 lt lik bir motorla kombine ederek , RV shift (54+27 vites),( full powershift) şanzımanla verimli bir yapı oluşabilir.
6 sınıfında hiç olmazsa tekerden alınan gücün kaportaya yazılması iyi olurdu.
Horoz model beklerken altından civciv çıkıyor.
Hocam,
Deutz ilk agrolux serisi ile piyasalara yeniden giriş yaparken,
72 hp ve 265 tork ile
Genelde kötü yorumlarla aynı yönde ilerliyordu,
4-5 yıl devam eden bu tecrübe ve zor türkiye pazarında başarı sağlamaya başladı,
Şu an en hızlı hedef satış rakamlarını yakalayan firma,
Fiyat olarakta,el yakmaya başlasa dahi başarı grafiği iyi,
Malzemesi kalite,motor ömürlük,
Yaptıkları iş gerçekten çiftçinin hoşuna gidiyor.
Ve sanırım 6 seriside bunlardan bir seri olacak.
Teknik verilerde,göze batan değerler,
Tarla ve iş sahasında çok değişiyor.
 
Emsal nh case jd modelleriyle kıyas etmek lazım ama bu seriyi ama deutz biraz geride gibi
Önceliğimiz motor gücü yönetimi olarak kendi müşteri grubunu memnun edebilir mi.
Same Explorer seriden ve MF Fhantom seriden daha yüksek çeki gücü ve kuvveti verir mi.
Kolay arazide çok yüksek çeki gücü ihtiyaçları da olmayabilir ve bu yüzden traktörün hafif ağırlıkta olmasını da eleştirmeyiz.
5 tonluk bir traktör ekipmanlı 8-9 ton genel ağırlıkla çalışabiliyor, yükleme kapasiteleri değişiyor.
Maxxum 135 CVX gibi de tutunma nitelikleri en üst düzeyde olmayacağı açıktır.
Same Laser 130 modelden fazlası ne olur.
1000-1800 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı ,
1200-1600 rpm en az yakıt bölgesi ve aktif çalışma devir aralığı,
Kumsal tarlada 4 soklu pullukla 10 km/h hıza kadar sürüm hızı.
6135C model de ise ,
1600-1800 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı ,
1600-2000 rpm en az yakıt bölgesi var.
Motor gücü yönetimi utility model olarak değişiyor.
MF 3105 te 12*4 şanzıman yeter gibi görünürken 6135C modelde 30*15 şanzıman yeter gibi duruyor.
Fendth 313 Vario model sınırsız vites olduğundan 1600-1800 rpm kullanımlarında traktörü zor alan kaçışlarında daha iyi kurtarır.
Toprak işlemede ağır kasa modeller , Maxxum 110 , JD 6115M, NH T5070 , T6020 Elite , TS110A Plus gibi modellerin yanında zor arazi şartlarında zayıf kalabilir.
Motorun aktif çalışma devirleri 1600-1800 rpm sabit tork aralığında hızlanma verir.
Güç kesintisi olması istenmeyen bir durumdur, en azından full powershift bir model olmasını bekleriz.
Tork yedekleri Zetor 140 HSX gibi motor yapısı da olmadığından rampa arazilerde düşündürecek izlenimi veriyor.
Kuyruk mili güç ihtiyaçları ;
10 tonluk katı gübre römorku bağlasak, 3 yabalı haşpaylı makine bağlasak, 2 sıralı mısır silaj makinesi bağlasak, ön kepçede 1 tonluk paket taşısak,
4 metre lazer çeksek,
10 tonluk römork taşısak rapid akselerasyon (tavşan yürüyüşü) cruise kontrol , hız sabitleme, özelliği bulunmuyor.
Sıra arası işlere girsek , şerit takip asistanı , otomatik dümenleme standart olarak sunulmuyor.
Patates tarlasına göre traktör gibi duruyor.
Bir milyondan az bir rakam söyleceklerini de sanmıyoruz.
Binaenaleyh, fonksiyonellik olarakta çok yeterli durmuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: beyfendi01
Eski nesil motorlara göre 3,6 lt lik motorun kırpılmış bir sabit tork aralığı var.
En azından Fendt 313 modeldeki 4,1 lt lik motorun sabit tork aralığı 1400-1700 rpm devirlere sahip, pulluk sürümünde 1550 rpm devirle motor kullanılabiliyor.
3,6 lt lik motor 1600 rpm devirde tork yakalama yapabiliyor, 4 lt lik motor 1400 rpm devirde tork yakalar,
6 silindir modeller 1200 rpm devirde tork yakalar.
Sürücü, motoru düşük devirde tork yakalamadığından yüksek yakıt tüketiyor, sanabilir.
1500 rpm devirle pulluk sürümüne zorlarsa fazla yakıt yaktırabilir, 1800 rpm devir kullanması gerekir.
1800 rpm motor yük dengeleme devri endüstriyel motorların tipik karakteristik özelliğidir.
NH T5 115 , yazılımla ,
1200-1800 rpm sabit tork aralığı, 1800-2300 rpm sabit güç aralığı verebilmektedir.
Deuthz 3,6 lt lik motorun haritasın da sabit tork aralığı devirleri 1200-1600 rpm olacak şekilde güncelleme yapılması toprak işleme işlemlerinde sürücülerin işlerini kolaylaştırabilir.
 
Bana kalirsa eğerki 105 bin euro ise yakin rakamlara massey ferguson 6s.145 exculisive almak daha mantikli olur tr şarlarinda daha cok tutulan bir model ve her türlu iyi bence deutzdan.Nh dada tr6s varken düşuk fiyatli dicem ama pek düsük bir seyde kalmadi deutz cok satilacağini düsünmuyorum sadece fiyatindan dolayi.
 
6C nin same virtus versiyonuyla kıyaslarmısın Hoca.same tarafında farmatıon motor ve biraz daha fazla tork var rvshift versiyonunda

Sayfa 6 daki motor haritasına göre ;
1000-1700 rpm sabit tork aralığı , 1750 rpm tork, güç eğrisi kesişim devri, 1800-2200 rpm sabit güç aralığı var.
Sabit güç aralığı 1800-2000 rpm aralığında daha düz ve stabile yakın duruyor, 2000 rpm devirde tepe yapıyor.
Max tork , 1600 rpm dense de 600 rpm aralıkta sabit tork aralığı, 300 rpm kadar da sabit güç aralığı verebilir.
RV Shift modelin nominal motor gücü 1 kw daha fazla olarak 100,8 kw , max 105 kw , 564-576 n.m. ve ayrıca %33 tork yedeği bulunuyor.Vastegate'li turbo kullanıyor.
Standart modelin %27 tork yedeği bulunmaktadır.
Vitesli modelde sarsıntının fazla olmaması için daha stabil, tork yedekleri bir tık az motor tercih edilmiş.
Akselerasyonu, traktörün hızlanma tepkilerini etkiler.
Pulluk olarak 4 soklu dönerli 25" yavru kulaklı pullukla 25-30 cm derinlikte tav durumunda çalışıyor.
Ağır tavda 2000 rpm tam güçle , hafif tavda 1750 rpm, tork, güç eğrisi kesişim devri tercih ederiz.

Rated power , güç eğrisi sonu , 136 hp , 2000 rpm , max güç tepesi olduğundan motor gücü boostlu 143 hp kabul ederiz.
Motor haritalarında Kubota M135GX2 modelde , 2600 rpm devir çeviren motorun hem rated power, hemde Max Power 143 hp değeri vardı, güç eğrisi 2600 rpm devirde tepe yapıyordu, motor 2000 rpm devirde kullanıldığından bu gücün tamamı kullanılamıyordu. Motor torku 586 n.m. idi.
Bu yeni motorlar benzinli jeneratör motoru gibi pooorrr diye çalışıyor ve esneklikleri daha yüksek, taksi gibi hareketleniyorlar.
NH TS135A , 1950 rpm devirde hem nominal güçte hemde ek güç arttırımında tork, güç eğrisi kesişim devri olduğundan balye bağlama konusunda daha başarılı olabilir.
Utulity traktör tasarımı yapılmış, büyük çiftliğin iş gören traktörü olmuş.
8280 modelin motor haritası biraz kısılmış dizayn verilmiş.
Boş versiyonu gerçekten çok boş, RVS transmisyon ve motoru daha uyumlu görünüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: arapörenli

Benzer Konular