Tmm belki adblue nun yakıtla alakası Yok çıkan karbon monoksit ı azot oksite dönüştürüyor. Fakat ozondaki delik bence hepimizi yakından ilgilendiriyor. Eğer iki depoda yaktığı 20 lt adblue yu kafaya takıyorsanız , ozonu ben mi kurtaracam diyorsanız orası bilmem fakat ben 5611 kullanıcısiyim. 168 lt depo var iki depo mazotta bir depo adblue yakıyor. 25 lt adblue tankı po dan 25 ltsini 45 tl alıyorum. Hesabı bu. Traktörü ilk aldığımızda 50 saat kadar hiç adblue eksiltmedi servis çağırdık düzeldi. Yakıt az yakma olayına gelecek olursak commonraille ,map, egr , ve Ecu ortak çalışır. Bu yüzden motor verimliliği yüksektir. Bu yüzden birim yakıttan yararlanma daha çoktur. Kısaca çiğ mazot atma Yok denecek kadar azdır. Mantığındaki bu takdiri sizin
https://otomotivlab.com/2014/09/02/stage-3b-nedir/
Crd motorlar yakıtı 2500 bar gibi yüksek basınçla silindir içine püskürttükleri için volümetrik verim yanma kalitesi yüksektir.
Havada %21 oksijen %78 azot %1 diğer gazlar vardır.Yanma sonucu yakıttaki karbon ile oksijen ve azot gazları birleşir, Karbondioksit ve azotoksit (nitrojenoksit diğer adı) ortaya çıkar.
EGR motor devrine göre %6 ile %13 arasındaki egzoz gazını soğutarak silindire geri verir, azot oksit gazlarını %30 oranında azaltır.
SCR %5 ad-blue (%32 üre çözeltisi) egzoz gazına verilirse %90 civarında azotoksit gazını su buharına çevirir.Böylelikle egzoz %90-93 arasında zararlı gazlardan temizlenmiş olur.
2. nesil ve 3. nesil SCR lerde egzoz %95 üstünde temizlenebiliyor.
Konuya çok hassasım fakat 4.5 litre gibi motorlarda kullanılması gerektiğini düşünüyorum.Avrupadaki çiftçilerin durumu ile aynı rahatlıkta olmadığımızı düşünüyorum.Avrupada küçük sınıftaki motorlar CRD kullanıyor.Sistem maliyetleri ile yakıt maliyetleri kafa kafaya geliyor.
100 hp ve üstünde rantabl (işletilebilir) kullanılabilir.
Yakıtı yanma odası tasarımı,kontrollü turbo basıncı,motor sıkıştırma oranı, değişken geometrili sübap açma kapama, çok noktalı enjektör püskürtmesi , ısıl kaybı az olan gibi etmenler etkiler.
Bilginize arz ederim.