Türkiye deki pahalı mazotun sorumlusu bulundu!


Anlatacağım konuya bir örnekle başlıyayım
Ülkemizde en çok traktör olan ilimiz Manisa, benim çalıştığım bölgesinde traktörlerin tamamına yakını bağ bahçe serisi
Orada 5 dönüm bağı olanın evinde bir traktörü olur, Ben Kubota ile oraya balya işi için gidiyorum, Gözlemime göre orada
1-Massey 240 bahçe serisi
2- NH Bahçe serisi ( Dağlık yerler 54c)
3-Steyt bahçe serisi
4- Diğerleri
Bu şekişde, ezici üstünlük masseyde
Kubota traktör yelpazesi olrak aslında en çok bağ bahçecilere hitap etmesine rağmen, Manisa yöresinde gözle görülür bir varlık gösterebilmiş değil. Çiftçilere sorduğumda, diyorlar ki alıp deneyen oldu, Traktör çekmiyor, boğuluyor, alanlar oldu hepsi geri sattı diyorlar, Çifçiler arasında imajı iyi değil yani
Bir Kubota kullanıcısı olarak sana tavsiyem MK 5000 alacağına m6040 bahçe serisini al

Abi bu bilgileri dikkate alacağım, tesekkür ederim. Aslında bana kalsa ben jd ci olduğum için gönlüm 5050e den yanıydı,gerçi jd'nin de hint olanlarında bir boğulma sorunu ve transmisyon yetmezliği sorunu var ama yinede 5050e düşünülebilir. Yalnız babam fuarda mk serisini bir gördü resmen aşık oldu. Bende manevrasına hasta oldum. Birde abi sen 6040 nr serisini önermişsin ama onların fiyatı 100.000 lira civarında olması lazım.
Hayırlısı diyelim
 
Anlatacağım konuya bir örnekle başlıyayım
Ülkemizde en çok traktör olan ilimiz Manisa, benim çalıştığım bölgesinde traktörlerin tamamına yakını bağ bahçe serisi
Orada 5 dönüm bağı olanın evinde bir traktörü olur, Ben Kubota ile oraya balya işi için gidiyorum, Gözlemime göre orada
1-Massey 240 bahçe serisi
2- NH Bahçe serisi ( Dağlık yerler 54c)
3-Steyt bahçe serisi
4- Diğerleri
Bu şekişde, ezici üstünlük masseyde
Kubota traktör yelpazesi olrak aslında en çok bağ bahçecilere hitap etmesine rağmen, Manisa yöresinde gözle görülür bir varlık gösterebilmiş değil. Çiftçilere sorduğumda, diyorlar ki alıp deneyen oldu, Traktör çekmiyor, boğuluyor, alanlar oldu hepsi geri sattı diyorlar, Çifçiler arasında imajı iyi değil yani
Bir Kubota kullanıcısı olarak sana tavsiyem MK 5000 alacağına m6040 bahçe serisini al
Gecmiste Massey 240 ve newholland 54 c sahibi olmuş ve su an bir yıldır Kubota MK 5000 kullanan biri olarak çok net bir şekilde söyleyebilirim ki 240 yada 54c kullanan birinin Kubota mk5000 modelini alıp ta cekisinden yakitindan memnun kalmaması mümkün değil (yok bogulmaymis cekmiyormus yok böyle şeyler)
 
Yaptığım araştırmalara göre ülkemizdeki pahalı mazot sorumlusunun japon traktör ve motor üreticisi "Kubota nın olduğunu" tespit ettim.

Yerli piyasaya " 100/30 daha az yakıt" sloganıyla giren kubota,ilk geldiği zaman yakıt bu kadar da pahalı değildi ve bu yüzden 3'te 1'lik yakıt tasarrufunun o zaman pekte bir kıymeti olmadığı için çiftçiler bu yeni markaya beklenen ilgiyi göstermedi.
Bu işin böyle yürümeyeceğini gören japonlar stratejik bir karar alarak mazotun birim fiyatını yükseltmeyi denediler. Günden güne yükselen mazot fiyatları kubota yı tam bir cazibeye çevirdi ve öyle ki son zamanlarda forumda bile kubota çok tercih edilen markalar arasına girdi.

Ne dersiniz arkadaşlar,kubotanın 100'de 30 daha az yaktığı doğru mu? Şaka bir yana gerçektende "yakıt tasarrufu" söylemi doğruysa Kubota için daha iyi günler gelebilir.

Japonyanın, ülkemizdeki petrol fiyatını yükseltmesi veya azaltabilmesi için önce japonyanın petrol rezervleri bulunması gerekiyor. Bırakın petrolü, hiçbir yeraltı kaynağı yok japonyanın. Japonya dünyada en fazla petrol ithal eden ülkelerden birisi. Japonya teknolojisiyle öne çıkmış bir ülke mesela nissan toyota mazda honda komatsu makita sony gibi.

Kubota, petrolde değil traktör piyasasında belirleyici olabilir sadece.
 
M9540 hı lo sıfır traktörü ekim ayında aldım toplamda 350 dekar yer sürdüm sulu tarım hepsi

4lü 14 lü ünlü pullukla
100 litre ile 67 dekar buğday anız yeri 1.5 litre/dekar

105 litre ile Çok sert olmak şartı ile mısır yeri 38 dekar sürdüm
2.75lt/dekar

İlk aldığım hafta traktörün hassasiyet ayarını servis tarafindan arazide yaptirdim.
Benim gibi orta halli çiftçiye çok bile ithalle yerlilerin arasında fiyatı var çok şükür yakıtı güzel önü biraz hafif korkuluk ve ağırlık taktım sıkıntı olmadı.
 
kubotalarda 16 valf var bu bi etken olmasın yakıtta gerçekten hoşuma gidiyor kubotalar servis parça yaygınlaşırsa ilerde düşünülmeyecek traktör değil.

Teknik olarak şöyle bakıyorum ;
Araba benzinli motoru ortalama 7000 devir çevirebilir, düşük devirlerde 1000-3000 devir arası önce büyük valfler,2 valf, 3000-7000 devir arası 4 valf çalışır.Çift egzantrik mili vardır.
Değişken sübap zamanlaması varsa düşük devirlerde, sübap açılma süreleri kısa, yüksek devirlerde uzundur.Avans zamanlamasını da ECU kontrol eder.4 ü birden açılıp kapananı da var.
Traktörler ortalama 1000-2500 devir, çevirir.Kısa devir bandları olduğu için araba motoru kadar etki veremez.100 hp ve üstündeki motorlarda olması faydalıdır, ama 4 valf olup, özgül yakıt tüketim değeri ortalamalarda olan motorlarda vardır.
Özgül yakıt tüketimi, power mix, lastik ve paletler(toprak trafiği), İsobus, ekipman ve operatöre bakarım.
Donatısı fazla olan traktörün işletme maliyetleri de (revizyon) artıyor.Motor bitince sattın, kurtuldun, alan kişi size dua eder.Hele hele egzoz temizleme aparatları, hiç hoşuma gitmiyor.EGR ve DOC olsa bana göre yeter.
 
Sene 2012 de kubota 9540 getirttik eğer beğenirsek 2 adet alacaktık böyle önü hafif motor olmaz böyle çekişi az bi 95hp olamaz az yakıyormuş o çekişe o yakıt çok bile ha derseniz benim toprağım kül gibi tabi 9540 a 5liyi takar az yaktırırsınız ama bakın internette videolara %80i 4lü takmış
 
Japonyanın, ülkemizdeki petrol fiyatını yükseltmesi veya azaltabilmesi için önce japonyanın petrol rezervleri bulunması gerekiyor. Bırakın petrolü, hiçbir yeraltı kaynağı yok japonyanın. Japonya dünyada en fazla petrol ithal eden ülkelerden birisi. Japonya teknolojisiyle öne çıkmış bir ülke mesela nissan toyota mazda honda komatsu makita sony gibi.

Kubota, petrolde değil traktör piyasasında belirleyici olabilir sadece.

Zaten bende bunu gerçek anlamda söylemedim. Sadece bir sakaydı ve birde yükselen mazot fiyatları karşısında,kubota gibi az yakan traktörlerin genel bir değerlendirmesi için açılan bir konuydu.

Her hangi bir traktör markasının yakıt fiyatlarına etki etmesi imkansız bir şeydir.
 

Abi bu bilgileri dikkate alacağım, tesekkür ederim. Aslında bana kalsa ben jd ci olduğum için gönlüm 5050e den yanıydı,gerçi jd'nin de hint olanlarında bir boğulma sorunu ve transmisyon yetmezliği sorunu var ama yinede 5050e düşünülebilir. Yalnız babam fuarda mk serisini bir gördü resmen aşık oldu. Bende manevrasına hasta oldum. Birde abi sen 6040 nr serisini önermişsin ama onların fiyatı 100.000 lira civarında olması lazım.
Hayırlısı diyelim
Bence o kadar bahçe için mf 240 falan alabilirsin yeterli olur. Kalan parayla jd yi büyütürsün 😃
 
2013 ten beri M8540 kubota kullaniyorum yakıt konusunda daha 1 gün şikayet etmedim öyle abartılacak kadar fark yok ama emsallerinden daha az yaktığı gerçek. Çekiş gücü hidrolik hassasiyeti konusuna gelirsek servislerin bu konuyu çözmesi gerekirdi 10 dk da ayarlanabilecek birşey için markada kötü imaj oluşturuyorlar. Traktör sağlamlık konusunda her kuruşu sonuna kadar hakediyor (kendi yaptığım işler için söylüyorum) şu anda 3500 saatte ve arıza olmadı. Konfor olarak eksi yönleri var o konuda hemfikiriz kabini dar ona yapabilecek birşey yok ama diğer eksiklerini tamamladığım için çok sıkıntı değil
 
Kubota yı biz 2011 den belli kullanıyoruz sağlamlıgı konusunda daha saglam ve sorunsuz traktör piyasada yok. Ancak tek sorun Kubota Türkiye .. Satış ekibi değişti telefon actıgınızda saçma sapan konusan ahkam kesen birileri ile muhattap oluyorsunuz ben bu yuzden 1.5 yıldır aramıyorum. Bu satış ve pazarlama ekibi ile kubota turkiyede bitede bilir bayileri kan aglıyor fabrikadan kimse japonyaya feedback yapmıyor yapamıyor. Yani markanın bu kadar agır piyasada ilerlemesinin sebebi türkiyedeki çalışanları.. Servis arıza yapmamasından para kazanamamasından şikayetci dogal olarak servisten sadece filtre alırsanız adamlarda kubota müşterilerine karsı çok ilgili olmuyorlar veya kimisi filtreyi parcayı pahalı satarak para kazanmaya calısıyor v.s. Güçlü servis ve bayileri yok . Onun dısında traktör tam muadili bir traktörle aynı gün aynı işi aynı ekipman ile yaptıgında m8540 için konusuyorum 110lt de 15lt daha az yakıyor bunu denedim. bunun dısında traktör 1000 saatten sonra sanki dahada azaldı yakıtı. Konforu yerlilerden çok iyi ancak mf ve deutz un üst serilerinden kötü tabi aradaki fiyat farkıda 40bin tl olunca o konfora deger mi düşünülür. Traktör özellikle seri yapılan işlerde çok çok iyi mesela kazayagı cekimi v.s. gaz basınca devirlenmesi falan çok çok iyidir zevk verir. Bunun yanında Muadillerinden 300kg hafiftir arkası özellikle buda agır işte ve yolda giderken fark edilebilir. Ön agırlıgı yeterlidir ve cok dengelidir hiç bir zaman önü kalkmıyor. Güzel traktördür alan pişman olmaz. Öyle orasından bu cıktı bu patladı bu catladı traktör yattı gibi sorunlarla karsılaşılmayacak sadelikte dizayn edilmiş bir alettir. Motoru devirlidir misal son gazı 2700dd lerdedir muadilleri 2400DD falandır. biz memnunuz ama biraz daha konforu artmalı lüks segment için ama alt segmentten cok cok iyi oldugu kesin.
 
Turkiyede bir deyim varir en iyi araba bindigin arabadir diyerek
Bana kalirsa yuksek basincli turboya donsunler erken acan turbo ayarlatsinlar olur biter
80 litre de 16 litre tasarruf yaptim 2 vitesde yukaridan surdum cabasi tek problem hararet musurunun dusuk sicaklikta ayarli olmasi
 
Petrolün pahalı olması tamamen vergilerden ve hükümetin gizli politikalarından kaynaklandığını düşünüyorum. Yerli elektrikli otomobile rağbetin artmasını sağlamak için olabilir. Toplu taşımayı arttırmak için olabilir ki her yıl toplu taşımaya da %25 zam geliyor.

Aman aga hükümet falan deme sakın şimdi doluşacaklar konu da hiç olacak. Kubota denilen kadar varmı bilemem ama az yaktığı söyleniyor.
 
Aman aga hükümet falan deme sakın şimdi doluşacaklar konu da hiç olacak. Kubota denilen kadar varmı bilemem ama az yaktığı söyleniyor.
Konu zaten faydasız. Kubota nın motoru uzaydan gelmiyor. Traktör hafif, tork düşük, motor çekmiyor, ki çok yaksın. Yakıt hesaplamakta ince iş, herkes hakkıyla doğru hesaplayamaz. En uygun pulluğu taktın, hassasiyeti en iyi şekilde ayarladın, lastiklerin havasını en iyi şekilde indirdin, traktörün ağırlığını en iyi şekilde arttırdın, max tork devrinde kullandın, sıra başlarında lift o matic kullandın. Klima yı gereksiz kullanmadın vs o zaman yakıtı ölçebilirsin. Bunları yapmasan kubota çekmeyecek zaten ama nh, tümosan, erkunt da bunları yapmasan da çeker, halbuki iyi ayarlama yapsa onlar da az yakar.
 
Konu zaten faydasız. Kubota nın motoru uzaydan gelmiyor. Traktör hafif, tork düşük, motor çekmiyor, ki çok yaksın. Yakıt hesaplamakta ince iş, herkes hakkıyla doğru hesaplayamaz. En uygun pulluğu taktın, hassasiyeti en iyi şekilde ayarladın, lastiklerin havasını en iyi şekilde indirdin, traktörün ağırlığını en iyi şekilde arttırdın, max tork devrinde kullandın, sıra başlarında lift o matic kullandın. Klima yı gereksiz kullanmadın vs o zaman yakıtı ölçebilirsin. Bunları yapmasan kubota çekmeyecek zaten ama nh, tümosan, erkunt da bunları yapmasan da çeker, halbuki iyi ayarlama yapsa onlar da az yakar.
Teknoloji geliştikçe üretilen motorların tüketimleri değişir amaçta zaten daha az maliyetle iş yapmak sırf bu düşünce ile kullandığı arabasını traktörünü değiştiren bir çok kişi var işin uzayla falan alakası yok 2005 yılında sıfır km Ford Ranger aldım ağırlık 1600 kg tork belli değil 2012 yılında ise sıfır km Isuzu d max aldım ağırlık 2000 kg tork 400nm (şu an piyasada bulunan pick-up ların hemen hemen en yüksek Torku) bu sayısal değerler bu şekilde artmisken yakıt tüketimi 100 km de yaklaşık 3-4lt gibi ciddi bir şekilde dustu uzaya gelen giden birşey yok söz konusu teknoloji
 
Yaptığım araştırmalara göre ülkemizdeki pahalı mazot sorumlusunun japon traktör ve motor üreticisi "Kubota nın olduğunu" tespit ettim.

Yerli piyasaya " 100/30 daha az yakıt" sloganıyla giren kubota,ilk geldiği zaman yakıt bu kadar da pahalı değildi ve bu yüzden 3'te 1'lik yakıt tasarrufunun o zaman pekte bir kıymeti olmadığı için çiftçiler bu yeni markaya beklenen ilgiyi göstermedi.
Bu işin böyle yürümeyeceğini gören japonlar stratejik bir karar alarak mazotun birim fiyatını yükseltmeyi denediler. Günden güne yükselen mazot fiyatları kubota yı tam bir cazibeye çevirdi ve öyle ki son zamanlarda forumda bile kubota çok tercih edilen markalar arasına girdi.

Ne dersiniz arkadaşlar,kubotanın 100'de 30 daha az yaktığı doğru mu? Şaka bir yana gerçektende "yakıt tasarrufu" söylemi doğruysa Kubota için daha iyi günler gelebilir.
Arkadaş zaytug haberi gibi olmuş.:)
 
Teknoloji geliştikçe üretilen motorların tüketimleri değişir amaçta zaten daha az maliyetle iş yapmak sırf bu düşünce ile kullandığı arabasını traktörünü değiştiren bir çok kişi var işin uzayla falan alakası yok 2005 yılında sıfır km Ford Ranger aldım ağırlık 1600 kg tork belli değil 2012 yılında ise sıfır km Isuzu d max aldım ağırlık 2000 kg tork 400nm (şu an piyasada bulunan pick-up ların hemen hemen en yüksek Torku) bu sayısal değerler bu şekilde artmisken yakıt tüketimi 100 km de yaklaşık 3-4lt gibi ciddi bir şekilde dustu uzaya gelen giden birşey yok söz konusu teknoloji

Fabrika verilerini genelde saha şartları tutmaz.Özellikle taksilerde robot şoför kullanılıyor.Emisyonlar araç yüksüz iken değerleri sağlıyor.Emisyon muhabbetinden kedinin yazılımı değişti, yakıt arttı, çekiş zayıfladı ama egzoz temiz duman verecekmiş bir şey anlamadık, eski yazılımı arıyoruz.
Yakıt katkıları değişken olduğu için tüketimlerde değişebiliyor.
 

Mk5000 e 480 in 3lü8 inç koştuk.kolları çok ince ve toprak ağır bende koparır diye korktum.o kollar yerli olsa %100 kopardı.öncelikle kollar hassas batıramadık en alt deliğe aldık.çok güzel oldu.ağırlığı 1300kg falan ama 4 çekerde 480i aratmıyor çok iyi tutunuyor.ama motor açılmadığındanmı bilmem 16 gaz altında çabuk bayılıyor 480 kadar çekmiyor.gaza yüklenince çok güzel çekiyor ama 480den aşağı yakmıyor hatta fazla yakıyor.konfor kaliteye diyecek yok...
 
Mk5000 e 480 in 3lü8 inç koştuk.kolları çok ince ve toprak ağır bende koparır diye korktum.o kollar yerli olsa %100 kopardı.öncelikle kollar hassas batıramadık en alt deliğe aldık.çok güzel oldu.ağırlığı 1300kg falan ama 4 çekerde 480i aratmıyor çok iyi tutunuyor.ama motor açılmadığındanmı bilmem 16 gaz altında çabuk bayılıyor 480 kadar çekmiyor.gaza yüklenince çok güzel çekiyor ama 480den aşağı yakmıyor hatta fazla yakıyor.konfor kaliteye diyecek yok...

Motoru acik sanmayin bu yuzden biraz fazla yakabilir
Siz yaklasik 500 saat yuksek devir ya da nadasta 2 depo mazot koyup elgazini sonuna kadar cekip derin surum yapip da 500 saat civari beklemekten se motoru bu sekilde de acabilirsiniz

480 ile gucunuz 48 hp ama asıl pto cikisiniz 41 hp

Planinizi 41 hp ve 4x4 uzerinden yapin derim sanirim anlatiminiz konu dısı olmus amasize yardimci olmaya calistim yanliz kalmamaniz adina kolay gelsin derim.
 

Benzer Konular


Son Gönderiler

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt