Turbo sonrası hararet sorunu


Turbo takılırken normalde motora çelik piston atmak gerekiyor yoksa zamanla turbo motoru bozar. Sizinde hararet probleminiz bu sebepten dolayı olabilir.

Tümosanlarda bu serileri çelik pistonlu oldugu için değiştirmeye gerek yokmuş sıkıntı ondan degil bence turbonun takılışındam
 
4 sıralı normal 480 benzeri traktörlerin olan radyatör abi

bir kaç yıl önce radyatör iş yapamaz olunca bende 4 sıralı yerine 5 sıralı olanından alınca hararette bayaca bir düşme olunca şüphelenip civalı hararet göstergesi taktırdım. gösterge 85 hiç bulmadı. ustaya ve etrafa sorunca traktörü rahatlatanın radyatör olduğunu öğrendim. sende bir etrafındaki ustalardan araştır derim.
 
Yag soğutucu derken? Tüm yagları tam

Motor yağ soğutucudan bahsediyorum,bir kısmı yağ filtresi bağlantısında olur ve motor yağını radyatörden gelen soğuk su soğutur, bir kısmında ise radyatör önüne konulan petek vasıtası ile motor yağının soğuması sağlanır, turbosuz motorlarda genelde devirdaim bağlantı yeri ve zamanlama kapağı ile motor yağında soğutma sağlanır.
 
Motor yağ soğutucudan bahsediyorum,bir kısmı yağ filtresi bağlantısında olur ve motor yağını radyatörden gelen soğuk su soğutur, bir kısmında ise radyatör önüne konulan petek vasıtası ile motor yağının soğuması sağlanır, turbosuz motorlarda genelde devirdaim bağlantı yeri ve zamanlama kapağı ile motor yağında soğutma sağlanır.

Yok abi öyle bi sistem
 

Aman abi turbo taktırdıgıma pişman oldum birde onu taktıramam :)

harareti sebeblerinin kotrol edilmeli artı olarak turbo takılan traktörde yakıt pompasınında yakıt ayarı açılmalı buda hararet için bi sebep motorun hava alış miktarı artarken yakıt miktarı eskisi gibi kaldıgımda yetersiz kalıyor buda motorun bogulmasına sebep oluyor boguk çalışan motor hararete kalkar dersenki ne kadar acacagım pompa ayarını bi çeyrektur açtır yetmesse bi çeyrek daha açarsın aman ha biranda cok açma dikkat et kademe kademe aç işe koş dene bidaha açarsın
 
harareti sebeblerinin kotrol edilmeli artı olarak turbo takılan traktörde yakıt pompasınında yakıt ayarı açılmalı buda hararet için bi sebep motorun hava alış miktarı artarken yakıt miktarı eskisi gibi kaldıgımda yetersiz kalıyor buda motorun bogulmasına sebep oluyor boguk çalışan motor hararete kalkar dersenki ne kadar acacagım pompa ayarını bi çeyrektur açtır yetmesse bi çeyrek daha açarsın aman ha biranda cok açma dikkat et kademe kademe aç işe koş dene bidaha açarsın

Usta turboyu takınca açmıştı ama ne kadar açtı bilmiyorum orjinal ayarı gitti ama çekişi şimdilik iyi
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt