GENEL OLARAK ÖZETLERSEK
-----------------------
-Turbo dizel motora sahip olan araçlar gaz verilerek ISITILMAZ; Hava iklim koşullarına göre 1-2 dakika dahi olsa rölantide çalışması ondan sonra yola çıkılması. Diğer önemli nokta ise motor soğukken yüksek devirde kullanılmamalıdır. Çünkü motor soğukken yüksek devire çıkması aynı zamanda yüksek basınç oluşmasına neden olur bu durum turbo türbinlerine zarar verebilir.
-Turbo araçları çalıştırmak kadar stop etmekte büyük önem arz eder. Stop edilirken de biraz daha (1-2 dakika kadar) gaz verilmeden çalıştırılması gerekir;
Bunun nedeni motor çalışırken turbo türbinlerini birbirine bağlayan milin yağlanmasıdır. Kontağı kapattığınızda motor durur buna bağlı olarak yağlama da durur. Ancak turbo yağsız olarak bir süre daha dönmeye devam eder. Bu durum turboda büyük zararlar açabilir.
-İlk kalkışlarda kesinlikle rölanti devrine düşürmemek;
Bu durumda mazot pompası zarar görebilir. Aynı şekilde rölanti de gidiyorsanız gaz pedalına bir anda son gaz ile yüklenmeyin, turbo yüksek basınç altında kalacağı için zarar görebilir.
-Yağ filtresi değişimi zamanında yapılmalı;
Değiştirilmemiş kirli yağ ile dolmuş yağ filtresi yetersiz yağlama yaparak turbo şarj milinde ve burçlarda aşınma ve yanmaya neden olur.
-Turbo iç kısma parça KAÇIRMAMALI;
Hava filtresi tarafındaki borularda kalan cıvata, üstüpü , somun ve başka yabancı cisimler pervanenin zedelenerek iş görmez hale gelmesine neden olur.
-Hava filtresi temiz ve akımlı olmalı;
Hava filtresi tıkalı olduğunda yetersiz hava nedeni ile turbo mutlaka arıza yapacaktır,
-Egsozlarda oluşacak arızalar turboları yakından ilgilendirmektedir; Egsoz kırılması, ezilmesi, tıkalı olması zarar verir