TURBO Motorda Dikkat Edilecek Hususlar

06.12.2012
4,450
2,133
ISPARTA

garrett-gtx3582r-dual-bearing-turbo-600x800.jpg




GENEL OLARAK ÖZETLERSEK
-----------------------

-Turbo dizel motora sahip olan araçlar gaz verilerek ISITILMAZ; Hava iklim koşullarına göre 1-2 dakika dahi olsa rölantide çalışması ondan sonra yola çıkılması. Diğer önemli nokta ise motor soğukken yüksek devirde kullanılmamalıdır. Çünkü motor soğukken yüksek devire çıkması aynı zamanda yüksek basınç oluşmasına neden olur bu durum turbo türbinlerine zarar verebilir.


-Turbo araçları çalıştırmak kadar stop etmekte büyük önem arz eder. Stop edilirken de biraz daha (1-2 dakika kadar) gaz verilmeden çalıştırılması gerekir;

Bunun nedeni motor çalışırken turbo türbinlerini birbirine bağlayan milin yağlanmasıdır. Kontağı kapattığınızda motor durur buna bağlı olarak yağlama da durur. Ancak turbo yağsız olarak bir süre daha dönmeye devam eder. Bu durum turboda büyük zararlar açabilir.


-İlk kalkışlarda kesinlikle rölanti devrine düşürmemek;
Bu durumda mazot pompası zarar görebilir. Aynı şekilde rölanti de gidiyorsanız gaz pedalına bir anda son gaz ile yüklenmeyin, turbo yüksek basınç altında kalacağı için zarar görebilir.


-Yağ filtresi değişimi zamanında yapılmalı;
Değiştirilmemiş kirli yağ ile dolmuş yağ filtresi yetersiz yağlama yaparak turbo şarj milinde ve burçlarda aşınma ve yanmaya neden olur.


-Turbo iç kısma parça KAÇIRMAMALI;
Hava filtresi tarafındaki borularda kalan cıvata, üstüpü , somun ve başka yabancı cisimler pervanenin zedelenerek iş görmez hale gelmesine neden olur.



-Hava filtresi temiz ve akımlı olmalı;
Hava filtresi tıkalı olduğunda yetersiz hava nedeni ile turbo mutlaka arıza yapacaktır,


-Egsozlarda oluşacak arızalar turboları yakından ilgilendirmektedir; Egsoz kırılması, ezilmesi, tıkalı olması zarar verir
 
Turbodan konu açılmışken sormak istiyorum turbo takıldıktan sonra bazı traktörlerin egzostan hava filtresine boru bağlantısı yapılmıyor bunun ne gibi avantajı ve dezavantajları vardır?

eğer hava filtresinde birikmiş toz varsa egzos gazının oluşturduğu hava akımı bu tozları egzos gazı ile beraber dışarı atıyor.Bu sistem olması güzel ama olmazsa olmazlarda değil.Sonucda hava filtresini her iki şekilde de olsa yine kontrol etmek gerekli.
 
  • Beğen
Tepkiler: kosovalı_onr
Bizim 90.80 de ilk olarak orjinal fabrika çıkısında egzozla hava filtresi arasında boru yoktu. İlk 4 sene sıkıntı çıkmadı lakin son sene egzozdan yag gelmeye başladı ardından aşırı dumanla ve en sonunda turboyu bitirdi 1.500tl masrafla yeni turbo takıldı.
 
Turbo cok dikkat edilmesi gereken ve cok faydali bi aparat..kaliteli turbo kullanimi sart bar degerleri felan..adam turbo takiyor hala yagli filtre kullaniyor..veya kuru filtre temizligini geciktiriyor bunlar turboyu olduruyor...Schwitzer,Garrett,Holset,Perkins kaliteli markalar...
 
Turbo cok dikkat edilmesi gereken ve cok faydali bi aparat..kaliteli turbo kullanimi sart bar degerleri felan..adam turbo takiyor hala yagli filtre kullaniyor..veya kuru filtre temizligini geciktiriyor bunlar turboyu olduruyor...Schwitzer,Garrett,Holset,Perkins kaliteli markalar...

Usta biz saffer marka aldık ama dertten kurtulamadık acaba turbodan mı yoksa montaj dan mı sıkıntı
 
Usta biz saffer marka aldık ama dertten kurtulamadık acaba turbodan mı yoksa montaj dan mı sıkıntı
Marka kotulemek istemem ama saffer sikinti cikariyor evet..6 ay gecince ariza veren gordum..cok dusuk barli bi turbo yuksek basinca pek gelmiyor..montajda pek sıkinti olacagini sanmiyorum ama conta felan kacmis olabilir turboya..15w-40 degerli yag kullanmalisiniz kuru filtre sart..20w-50 turbo yaglamada zayif kalir..yag filtre olursa toz ve yag ceker turbo cizer yatagini..yag sogutucu da olmali filtreden montajli olanlardan..traktor sicakligi ve yag ayni degerler olmali..ithaller turbolar daha kaliteli.traktorunuz ne bu arada ona gore daha detayli konusalim...
 
Son düzenleme:
Marka kotulemek istemem ama saffer sikinti cikariyor evet..6 ay gecince ariza veren gordum..cok dusuk barli bi turbo yuksek basinca pek gelmiyor..montajda pek sıkinti olacagini sanmiyorum ama conta felan kacmis olabilir turboya..15w-40 degerli yag kullanmalisiniz kuru filtre sart..20w-50 turbo yaglamada zayif kalir..yag filtre olursa toz ve yag ceker turbo cizer yatagini..yag sogutucu da olmali filtreden montajli olanlardan..traktor sicakligi ve yag ayni degerler olmali..ithaller turbolar daha kaliteli.traktorunuz ne bu arada ona gore daha detayli konusalim...

Usta benim traktör tümosan 6080 2005 model turbo öncesi sıkıntımız yoktu turbo takıldıktan sonra radyatör şişme yaptı daha sonra su kaçırmaya başladı takan ustaya götürdüm conta yakmış dedi
 

Usta benim traktör tümosan 6080 2005 model turbo öncesi sıkıntımız yoktu turbo takıldıktan sonra radyatör şişme yaptı daha sonra su kaçırmaya başladı takan ustaya götürdüm conta yakmış dedi
Gecmis olsun..turbonun yaratmis oldugu sicakligi motor kaldiramamis su sogutma yetersiz kalmis..intercoler sart turbo ile tamamlayici bi aparat..traktorun orjinal malzemeleri piston gomlek felan turboya gore celik olmali..
 
Gecmis olsun..turbonun yaratmis oldugu sicakligi motor kaldiramamis su sogutma yetersiz kalmis..intercoler sart turbo ile tamamlayici bi aparat..traktorun orjinal malzemeleri piston gomlek felan turboya gore celik olmali..

Bize söylenen tümosanların bu serileri çelik yelekli ve pistonlu oluyormuş ayrıca turbodan önce istedigin derecede zorla hararet kalkmazdı
 
Bize söylenen tümosanların bu serileri çelik yelekli ve pistonlu oluyormuş ayrıca turbodan önce istedigin derecede zorla hararet kalkmazdı
285 mf de ayni durum olmustu turbodan sonra..turbonun hava emme pervane si zayiftir..diger egzos gazini emen fazla emerse isinma olur..ayni zamanda termostad bozuk veya yuksek derecelerde aciyor olabilir..8 kanat pervane takin sogutmayi etkiler..radyatoru Kale kullanin.garret holset veya schvetzer turbo ile degistirin turbonuzu.. intercooler de taktirin..sonradan takilan turbolarda intercoler da olmali..
 
Gecmis olsun..turbonun yaratmis oldugu sicakligi motor kaldiramamis su sogutma yetersiz kalmis..intercoler sart turbo ile tamamlayici bi aparat..traktorun orjinal malzemeleri piston gomlek felan turboya gore celik olmali..

Bize söylenen tümosanların bu serileri çelik yelekli ve pistonlu oluyormuş ayrıca turbodan önce istedigin derecede zorla hararet kalkmazdı
 
285 mf de ayni durum olmustu turbodan sonra..turbonun hava emme pervane si zayiftir..diger egzos gazini emen fazla emerse isinma olur..ayni zamanda termostad bozuk veya yuksek derecelerde aciyor olabilir..8 kanat pervane takin sogutmayi etkiler..radyatoru Kale kullanin.garret holset veya schvetzer turbo ile degistirin turbonuzu.. intercooler de taktirin..sonradan takilan turbolarda intercoler da olmali..

Traktör 30 bin TL senn dediklerin 5 bin eder usta :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mavzer99

Benzer Konular