Turbo 480 Fiat traktör hidrolik kaldırma piston güçlendirmeye girdik


Motor u değiştir zorlama fazla
Ne gerek var bu enflasyonda kötu ekonomide borca girip motoru değiştirmek. Borçlu olunca işin rast gitnes odeyenediğin için elindeki de gider. Bu motoru almadan önce 2 senede 3 motor değitirdim borca girerek. Ödeyemeyince motoru sattıp borcumu kapattim. Sonra denk geldi işler iyi oldu ya nasip dedi rabbim bu motoru nasip etti. O yüzden yenilenmiş motor içi herşeyi canavar oldu o yüzden satıp borca girip yeni motor alınmaz bu devirde. Ne olur ilerleyen durumlarda yanına kubota M95 almayı düşünüyom ikiside turuncu renk diye 😃 ama ilk önce ağır ekipmanları zamanla almam lazım. Bahara doğru otomatik ekip patates makinası Alaçam. Yanına dev diskora alacam ardında canavarlı. Şayet patates söküm makinasını çekerse traktörü de çiftçeker yapacam
 
Sevgili arkadaşlar ek yardımcı pistonlar bugün delirdi motoru hoplattırdı. Motorun içindeki hidrolik yağ 20-50 idi bu yaği biz
20-30w tranmisyon newholland orjinal yağını kattık. Resimlerde eklediğim yağ arkadaşlar 1 tenekesi 16 kilo 2500 TL. Motoru çalıstırıp hidroliklerin kaldırma gücü birden değisti. Defalarca indirip kaldırma yaptık basıncda guç düşmedi kaldırması iyidi. Tabi rolantide kaldıramıyor onun için gaz verip öyle kaldırıyoruz. Hatta yüksek devirde gaz verince daha iyi ksldırıyor lak diye motorun onu kalkıyor. Şimdi hidrolik harici yardımcı pistonlar da aynı şekilde tam gaz verince motoru hoplatip ağır ekipmanı kaldirfı ve pistonlar ağirlıgı en sonda tutuyor boşluk yok salmada yok. Motorun hidrolik kaldırıcı artık pistonlar oldu. Arkadaşlar resim attım tam en yüksek kaldırmada video çrkemedim çünkü bazı ufak tefek işleri kaldı. Motor pazartesi biter güzel video çekip ekliyeceğim buraya arkadaşlar. Belirtmek isterim ki bu sistem Fiat 480 de yapılan ilk traktör hidrolik kaldırma sistemi. Ek pistonları ayrıca lift otomatik tarzı kullanım sunacak bize. Hatta lift otomatik den daha iyi bir surum olacak tarlada
 

Resimler ve ekler

  • IMG_20231104_165118.jpg
    IMG_20231104_165118.jpg
    131.7 KB · Görüntüleme: 44
  • IMG_20231104_165106.jpg
    IMG_20231104_165106.jpg
    122.2 KB · Görüntüleme: 46
  • IMG_20231104_160403.jpg
    IMG_20231104_160403.jpg
    146.2 KB · Görüntüleme: 40
  • IMG_20231104_160338.jpg
    IMG_20231104_160338.jpg
    115.7 KB · Görüntüleme: 39
  • IMG_20231104_160321.jpg
    IMG_20231104_160321.jpg
    121.7 KB · Görüntüleme: 42
  • IMG_20231104_165125.jpg
    IMG_20231104_165125.jpg
    118.4 KB · Görüntüleme: 44
Sevgili arkadaşlar ek yardımcı pistonlar bugün delirdi motoru hoplattırdı. Motorun içindeki hidrolik yağ 20-50 idi bu yaği biz
20-30w tranmisyon newholland orjinal yağını kattık. Resimlerde eklediğim yağ arkadaşlar 1 tenekesi 16 kilo 2500 TL. Motoru çalıstırıp hidroliklerin kaldırma gücü birden değisti. Defalarca indirip kaldırma yaptık basıncda guç düşmedi kaldırması iyidi. Tabi rolantide kaldıramıyor onun için gaz verip öyle kaldırıyoruz. Hatta yüksek devirde gaz verince daha iyi ksldırıyor lak diye motorun onu kalkıyor. Şimdi hidrolik harici yardımcı pistonlar da aynı şekilde tam gaz verince motoru hoplatip ağır ekipmanı kaldirfı ve pistonlar ağirlıgı en sonda tutuyor boşluk yok salmada yok. Motorun hidrolik kaldırıcı artık pistonlar oldu. Arkadaşlar resim attım tam en yüksek kaldırmada video çrkemedim çünkü bazı ufak tefek işleri kaldı. Motor pazartesi biter güzel video çekip ekliyeceğim buraya arkadaşlar. Belirtmek isterim ki bu sistem Fiat 480 de yapılan ilk traktör hidrolik kaldırma sistemi. Ek pistonları ayrıca lift otomatik tarzı kullanım sunacak bize. Hatta lift otomatik den daha iyi bir surum olacak tarlada
Tüm yükler pistona biniyorsa kısa sürede pistonları patlatırsın dikkat et. 20 50 benim bildiğim hidrolik için çok kalın bir yağ. Soğukta gram kaldırmaz. Her traktörün ağırlığı belli kapasitesinin üstüne çok ta çıkılamıyor. Sen 2500 kg kaldırma kapasitesi olan traktörün arkasına 1900 kg 4 lÜ dönerli pulluk taktığın zaman kaldıramaz. Sallı geliyor çünkü önü kalkıyor hidroliğin gücü yetsede.
 
Tüm yükler pistona biniyorsa kısa sürede pistonları patlatırsın dikkat et. 20 50 benim bildiğim hidrolik için çok kalın bir yağ. Soğukta gram kaldırmaz. Her traktörün ağırlığı belli kapasitesinin üstüne çok ta çıkılamıyor. Sen 2500 kg kaldırma kapasitesi olan traktörün arkasına 1900 kg 4 lÜ dönerli pulluk taktığın zaman kaldıramaz. Sallı geliyor çünkü önü kalkıyor hidroliğin gücü yetsede.
Yarım paletli patetes söküm makinesinden daha mı ağır 4 lü dönerli pulluk. Salımda mı 1900 geliyor yoksa pulluğun ağırlığımı 1900 kilo. İnternette 12 numara 4 lü dönerli pulluk baktım ağırlığı 880 ile 1200kg değişiyor. Patetes sokum mskinede 750 kg dedi aldığım yer ama salımda 2 tonu geçiyor. İşler bitireyim makinayi tartacam. 480 fuarların kaldırma gücü 1500 kg teknik veriler. Hidrolik pompası onların usta deyimiyle 50 lik pompa diyorlar. İnternette arastirdım hemanın 480 kere kullanılan pompa hema 1pn.119.ab11 pompası imiş. Bizim takılan pompa Fiat 80-66 da kullanılan hema 1pn.146.ab11 hidrolik pompasıni taktık. Tarlaya gittiğimizde motor makineyi çeker ise hidroliklerde randıman verirse ben pompayı hema 1pn.192.ab11 hidrolik pompasıni takacam. Bu pompa td110 da kullanılan pompa. 3 ton yük kaldırna gucu
 
Yarım paletli patetes söküm makinesinden daha mı ağır 4 lü dönerli pulluk. Salımda mı 1900 geliyor yoksa pulluğun ağırlığımı 1900 kilo. İnternette 12 numara 4 lü dönerli pulluk baktım ağırlığı 880 ile 1200kg değişiyor. Patetes sokum mskinede 750 kg dedi aldığım yer ama salımda 2 tonu geçiyor. İşler bitireyim makinayi tartacam. 480 fuarların kaldırma gücü 1500 kg teknik veriler. Hidrolik pompası onların usta deyimiyle 50 lik pompa diyorlar. İnternette arastirdım hemanın 480 kere kullanılan pompa hema 1pn.119.ab11 pompası imiş. Bizim takılan pompa Fiat 80-66 da kullanılan hema 1pn.146.ab11 hidrolik pompasıni taktık. Tarlaya gittiğimizde motor makineyi çeker ise hidroliklerde randıman verirse ben pompayı hema 1pn.192.ab11 hidrolik pompasıni takacam. Bu pompa td110 da kullanılan pompa. 3 ton yük kaldırna gucu
Mesele sadece ağırlık değil. Kaldırma gücü yan kolların uç noktasında 2500 kilo, makina uzadıkça ağırlık merkezi geriye kaydığından o 2500 kilo atıyorum 1 ton olur.
Bir diğer mesele de, anlattığın şekil yük şu an pompada değil. Pompada olsa sona yaklaştıkça (kolu çektiğin pozisyona yaklaştıkça) valfi hafif hafif kısıp yumuşak bir kaldırma yapar. Zan diye dikiyorsa ya pompa boşa çıktı piston kaldırıyor, ya da ayar bozuk. Ayar bozuksa üst kapağı kırabilir, yük pistondaysa nereden destek alındı görünmüyor ama kovanı kırar. Son olarak da yan kollar ve dik kollar değişmediyse değişmesi lazım.
Kabini de boyamadın hala bak takip ediyorum 😬
Güzel ama, bu yola girilir çıkılmaz elindekine yükleme yapmak insanı mutlu eder 👍
 
Mesele sadece ağırlık değil. Kaldırma gücü yan kolların uç noktasında 2500 kilo, makina uzadıkça ağırlık merkezi geriye kaydığından o 2500 kilo atıyorum 1 ton olur.
Bir diğer mesele de, anlattığın şekil yük şu an pompada değil. Pompada olsa sona yaklaştıkça (kolu çektiğin pozisyona yaklaştıkça) valfi hafif hafif kısıp yumuşak bir kaldırma yapar. Zan diye dikiyorsa ya pompa boşa çıktı piston kaldırıyor, ya da ayar bozuk. Ayar bozuksa üst kapağı kırabilir, yük pistondaysa nereden destek alındı görünmüyor ama kovanı kırar. Son olarak da yan kollar ve dik kollar değişmediyse değişmesi lazım.
Kabini de boyamadın hala bak takip ediyorum 😬
Güzel ama, bu yola girilir çıkılmaz elindekine yükleme yapmak insanı mutlu eder 👍
Ek yardımcı pistonlar gücü hidrolik pompadan alıyor. Pistonlar koparacak şekilde kaldırma yapmıyor. Hidrolik kapdırma hısı ioe piston kaldırma hızı hemen aynı biraz piston hizlı olabiliyor tam gazda. Pazartesi devam edecek ayarlamalar yapacak usta. Pistonların desteğini kovanlara bağlamadık. Resimlerde var çeki demir bağlantı yerinden destek aldık. Yaprak kollar kalın kolların üstüne ek kol kaynatmışlar. Yaprak kolları trenyolu rayından delik delmesi çok zor çunku demirci isyan etti delik yuva açarken😃 ağır yükde koparsa pimler kopar piyasada kaliteli pim denk gelmiyor. Motoru da kabinide boyayamıyacam. Böyle amerikalar gibi hurda renk görünümü güzel oluyor. Takip ettiğin için çok teşekkürler ederim. Sinanpasaya geli4sen uğra bana
 
Son düzenleme:
Merhaba arkadaşlar motor hidrolik güclendirme tamam artık. Resimleri paylaşım yapıyorum. Piston destekleri kovandan alınmadı çeki demir bölümünden alındı. 10 ile 15 gaz aralığında ağır ekipmanı rahatlıkla zarar vermeden kaldırabiliyor. Gergi kolları hidrolik pompa piston demircilik işçiler ufak tefek gel git malzeme usta isciliği ile 30 bini maliyet tuttu arkadaşlar. Yav zaten ben bu motoru 2013 de 13500 TL ye aldım 😄 nerden nereye 😃
 

Resimler ve ekler

  • IMG_20231106_155423.jpg
    IMG_20231106_155423.jpg
    130.9 KB · Görüntüleme: 89
  • IMG_20231106_155409.jpg
    IMG_20231106_155409.jpg
    146.2 KB · Görüntüleme: 88
  • IMG_20231106_155357.jpg
    IMG_20231106_155357.jpg
    122.4 KB · Görüntüleme: 87
  • IMG_20231106_155348.jpg
    IMG_20231106_155348.jpg
    134.2 KB · Görüntüleme: 81
  • IMG_20231106_155310.jpg
    IMG_20231106_155310.jpg
    77.5 KB · Görüntüleme: 75
  • IMG_20231106_155252.jpg
    IMG_20231106_155252.jpg
    129.8 KB · Görüntüleme: 71
  • IMG_20231106_155243.jpg
    IMG_20231106_155243.jpg
    319.4 KB · Görüntüleme: 66
  • IMG_20231106_155233.jpg
    IMG_20231106_155233.jpg
    342.5 KB · Görüntüleme: 62
  • IMG_20231106_155209.jpg
    IMG_20231106_155209.jpg
    136.1 KB · Görüntüleme: 58
  • IMG_20231106_155154.jpg
    IMG_20231106_155154.jpg
    130.2 KB · Görüntüleme: 62
  • IMG_20231106_155143.jpg
    IMG_20231106_155143.jpg
    114 KB · Görüntüleme: 89
Alt çekinin kalın piminde kilit mekanizması yok.
Ayçiçek, süpürge, mısır sapları alt çekinin kalın piminin altındaki küçük mandalı pime hotuyor , pim fırlayıp kayboluyor.
Alt çekinin üst kısmına kalın pimi kilitleyebileceğimiz nitelikte bir tırnak yeri bırakabilirsiniz , minik mandallı pimi üstten kalın pime takabiliriz.
Aşağı eğilmesi de bu yaştan sonra zor oluyor, kamburumuz çıkmasın sonra.
 
Alt çekinin kalın piminde kilit mekanizması yok.
Ayçiçek, süpürge, mısır sapları alt çekinin kalın piminin altındaki küçük mandalı pime hotuyor , pim fırlayıp kayboluyor.
Alt çekinin üst kısmına kalın pimi kilitleyebileceğimiz nitelikte bir tırnak yeri bırakabilirsiniz , minik mandallı pimi üstten kalın pime takabiliriz.
Aşağı eğilmesi de bu yaştan sonra zor oluyor, kamburumuz çıkmasın sonra.
Alt çekide kilit pimi nasıl anlamadım. Nasıl bir mandal
 

Alt çekide kilit pimi nasıl anlamadım. Nasıl bir mandal
IMG-4604309161254559143.png


İşte bu pimlerden , buna zincir takanda oluyor ama tel olan kısım dibinden çıkıp yaylı pim düşebiliyor.
Yan gergi kollarında pimin geçeceği uzun yarık kısım bulunmuyor ,
Case JXC serinin yan gergi ve askı kollarını inceleyiniz.
Pulluk sürümünde yüzer pozisyonda pulluk kullanmak için ;
Gergi kollarındaki pimleri , yarıklı bölümün ortasından takarız , yan kollardaki sallanma 30 cm kadar olur.
Askı kollarının alt kısmındaki kibrit kutusu gibi demirleri dikine çeviririz ve pulluk aşağı ve yukarı kavrulma hareketi yapabilir.
Ne faydası var.
Balık sırtı gibi yerde pulluk sürerken pulluk dalma hareketleri yapabiliyor veya hafif yanalama sürümlerde tarlada engebe varsa araziye daha iyi uyum sağlar,
 
IMG-4604309161254559143.png


İşte bu pimlerden , buna zincir takanda oluyor ama tel olan kısım dibinden çıkıp yaylı pim düşebiliyor.
Yan gergi kollarında pimin geçeceği uzun yarık kısım bulunmuyor ,
Case JXC serinin yan gergi ve askı kollarını inceleyiniz.
Pulluk sürümünde yüzer pozisyonda pulluk kullanmak için ;
Gergi kollarındaki pimleri , yarıklı bölümün ortasından takarız , yan kollardaki sallanma 30 cm kadar olur.
Askı kollarının alt kısmındaki kibrit kutusu gibi demirleri dikine çeviririz ve pulluk aşağı ve yukarı kavrulma hareketi yapabilir.
Ne faydası var.
Balık sırtı gibi yerde pulluk sürerken pulluk dalma hareketleri yapabiliyor veya hafif yanalama sürümlerde tarlada engebe varsa araziye daha iyi uyum sağlar,
pulluk kazayağı rötar nibzer dipkazan yani sürümde diyorsun ki gergi kollarındaki pimler çıkmalı diyorsun. gergi kollarını kitleme diyorsun
 
pulluk kazayağı rötar mibzer dipkazan yani sürümde diyorsun ki gergi kollarındaki pimler çıkmalı diyorsun. gergi kollarını kitleme diyorsun
Ekipman 10 cm kadar salınım yapmalı derler ama
iç gergi zincirleri kullanılıp dış gergi zincirleri serbest bırakılabilir.
Kollar tekere 5 cm kalana kadar serbest bırakılabilir.
Rotovatörde kuyruk mili çalıştığından ve mibzerde sıranın düzgün çıkması için kollar serbest bırakılmaz.
Pulluk, kaz ayağı, tiller ve dip kazanda salınım geniş bırakılabilir.
 
Ekipman 10 cm kadar salınım yapmalı derler ama
iç gergi zincirleri kullanılıp dış gergi zincirleri serbest bırakılabilir.
Kollar tekere 5 cm kalana kadar serbest bırakılabilir.
Rotovatörde kuyruk mili çalıştığından ve mibzerde sıranın düzgün çıkması için kollar serbest bırakılmaz.
Pulluk, kaz ayağı, tiller ve dip kazanda salınım geniş bırakılabilir.
Patetesleri söküm yapayım sonra pulluk ile gergi kolların durumlarını deneyeceğim. Yan gergilerde eskiden Zencir vardı. Zenciri atıp pimli kol taktık
 
Destek pistonları hidrolikten bağımsız yapmışsınız anlaşılan 480lerin askı arka kollar zayıftır kopara bilir bence hidrolik sistemi komple 56 serisindeki lift omatik sistemi ile değişip basınc valfinden ayarı açsaydınız 55 kendimde 55 56 var 850 kg mibzer tohum gübre doldurunca 1100 ü geçiyor hidrolik zor kalkıyordu damper çıkışında 170bar basınç ölçtük sonra valdten ayarı açtık 190 oldu vede hidrolik çok değişti şimdi hiç tınlamıyor bile sizin patates makinesüni bizim buralarda 240larla söküyorlar ama sanki nir makina için çok kurcalamış vede masraf etmişsiniz
 
Destek pistonları hidrolikten bağımsız yapmışsınız anlaşılan 480lerin askı arka kollar zayıftır kopara bilir bence hidrolik sistemi komple 56 serisindeki lift omatik sistemi ile değişip basınc valfinden ayarı açsaydınız 55 kendimde 55 56 var 850 kg mibzer tohum gübre doldurunca 1100 ü geçiyor hidrolik zor kalkıyordu damper çıkışında 170bar basınç ölçtük sonra valdten ayarı açtık 190 oldu vede hidrolik çok değişti şimdi hiç tınlamıyor bile sizin patates makinesüni bizim buralarda 240larla söküyorlar ama sanki nir makina için çok kurcalamış vede masraf etmişsiniz
240 lık Massey damper cıkışına hortum ile pistonları bağladık denedik. 240 Massey hidrolik pompa kaldırmaya yetmedi. Şu bir gerçektir masseylerin hidrolik sistemi fiatlardan daha güçlüdür. Askı kolların baglantı yerinden pistonla destek verdik. Amaç hidrolik sistemin gücünü pistonlara bindirdik. Yolda giderken ekipmanı hidrolik değil piston üstünde gidiyor. Valf ayarını üzerindeki orjinal pompa ile denedi usta kalsırmadı. Mecburen usta deyimiyle 70 lik pompa aldık. 80-66 larda kullanılan pompa dan. Valf ve beyin olayına gelince senin motorun beyni valfı farklı. Sizlerin beyni bizimkinden ufak ve valf içindeki yay valfın olduğu yer bizimkinden dar aşırı zorlama yapmaya dikkat et hidrolik valftan kitlenebilir. Bizde valf hidrolik kirlenmesin diye piston koyduk. Şimdi sistem harika çalışıyor. Hidrolik bile pistonlara gerek duymadan kaldırabiliyor. Tam tersi hidrolik gerekmeden pistonlar rahat olarak kaldırabiliyor. Tam güzel randıman almak için bu masraf mecburen gerekliydi. Yarın patetes söküm yapacaz video çekeceğim bakalım nasıl olmuş hidrolik sistemi hepberaber göreceğiz.
 
Son düzenleme:
Destek pistonu yağı hidrolik beyninden değil de valften mi geliyor. Hidroligi ayrı desteği ayrı mı kaldırıyorsun
Hidrolik pompa emiş yaptığı yağı pistonlara basıyor. Pistonların beyni olan levye ile kontrol ediliyor. Pistonlar hidrolikten bağımsız çalışıyor. Şöyle diyeyim pistonları çalıştırmadan hidrolik kolunu kaldırınca hidrolik kendiside kaldırabiliyor. Hidrolik kolu aşagıda bağımsız olarak yardımcı pistonun levye kolundan pistonları kaldırabiliyor.
Pistonların levye kolu aynı zamanda beyin. Usta olmadığım için hidrolik sisteminden anlamam ben gorduğumu ne yaptığını anlatıyorum. İşin inceliği ustalarda
 
Sevgili arkadaşlar patetes sokumde yarım paletli makineyi malasef turbo 480 ile randıman alamadık. 3 dizi gittikten sonra hidrolikler kaldırmayı biraktı. Patetes sokumde tek çeker motor randıman vermiyor. Makine toprağa iyice dalmalı. Bizim turbo 480 çekiyir ama toprağa tam daldırmayınca çekti. Tabi pateteleri bere yapıyor kesiyor
Şimdiden 4 çeker 100 beygir üstü en ağır üstu işlerde kullanmak için tavsiyelerinizi yazınız
 

Bence de hidrolik desteklerin bağlantısı yanlış. İçeride bulunan motorun kendi pistonu ile beraber çalışması gerekiyor. Aksi halde yük ya içerideki pistona ya da desteklere biner. Aralarında paylaşmazlar. Masseylerin hidrolik kapağında hidrolik destek bağlantısı için çıkışlar mevcut fiatlarda var mı bilmiyorum. Yağın ısıma sebebine gelirsek, pompa yağı sürekli basıyor, yağ valf üzerinden sürekli geçip tank yapıyor. Bu yüzden yağ ısınıyor. Valf bloğunun L/dk olarak geçirgenliği de düşükse yağ ısınır diye düşünüyorum. Bağlantıları düzeltip yağ miktarını artırırsanız ısınmaya faydası olur. Birde şanzımanın havalandırmasını kontrol etmek lazım
Massey Ferguson Hidrolik Destek Uygulaması: https://www.trakkulup.net/threads/massey-ferguson-165-hidrolik-destek-uygulamasi.88328/#post-1142707
 
Sevgili arkadaşlar patetes sokumde yarım paletli makineyi malasef turbo 480 ile randıman alamadık. 3 dizi gittikten sonra hidrolikler kaldırmayı biraktı. Patetes sokumde tek çeker motor randıman vermiyor. Makine toprağa iyice dalmalı. Bizim turbo 480 çekiyir ama toprağa tam daldırmayınca çekti. Tabi pateteleri bere yapıyor kesiyor
Şimdiden 4 çeker 100 beygir üstü en ağır üstu işlerde kullanmak için tavsiyelerinizi yazınız
New Holland T5.110s gecen ay teslim aldim bütün bugday icin sürüm ekim islerimi yaptım suanlik eleştiri yapabilecegim bi yanini bulamadim motoru özellikle güzel kabin içi seside oldukça düşük her ne kadar katologda 5020 kg desede kantara soktum 4820 kg geldi hidrolik kapasitesi olarak kataloğda 4400 kg desede kullanim klavuzunda maksimum 5018 kg diyor oldukca güçlü hidrolikleri var direksiyonu cok dengeli ok gibi ciziler cikarabilmek cok kolay frenleri hafif bir baskiyla cok iyi tutuyor el freni ayak freninden bagimsiz sanjimandan kilitli kabin tt4 kabinine cok benzesede ayni degil ici daha genis direksiyon konsolu farkli sira arasi muhim degilse yeni tanilan t5 blue masterda olabilir t5s ile motor sanjiman ayni kabin ön mesnet ve on aks farkli daha geniş iz genişliği farki var kg olarak emsaller traktörde kabin disinda hersey ithal motor 3.6 lt fpt f36 110 hp 1300 devirde 490 nm max tork %47 tork rezervi var
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt