Tümosan 7185

Tümosan 7185 yani anladığım kadarıyla 2014 gibi yıllarda üretilen yuvarlak burunlu modellerden bahsediyoruz.

3 silindir 85 hp 330 nm torka sahip 3100cc silindir hacmi bulunan Tümosan motora sahip.

Bahsettiğiniz traktörün kullanıcısı olmamakla birlikte 65 lik olanın (net hatırlamıyorum 7165 yada 6165) performansına şahit olduğum için yazıyorum;

Performans olarak ciddi eksiklik göremiyorum.

Genel olarak çekişi iyi bir traktör, hatta Tümosan geneli kalıbına, ebatlarına göre iyi çekişi olan bir traktör.

Dağ bayır yerlerde keçi gibi tırmanır. Tutunma olarak gayret başarılı, daha üst segment traktörlerin yürüyemediği yerlerde bile patinaj yapmadan tıkır tıkır yürüyor.

Yedek parça ustası bulunuyor, tamiri Avrupa motoru kadar yüksek tutmaz.

Dezavantajları olarak;

Eğimli arazilerde yanlama veya yan çalışmada sınırları çok zorlamaya gelmez, devrilme yaşanabilir.

En büyük sıkıntısı bence bu modelin sağlamlık bence, arıza potansiyeli yüksek, nerede ne sıkıntısı çıkar bilinmez, birde sizden önce nasıl şartlarda çalıştığını bilmiyorum.
 
Motor gücü olarak ;
85 hp, 330 n.m tork.
1500 rpm max tork,
2300 rpm max güç devri,
Hidrolik kapasite 2820 kg, gücü yerinde ve yetiyor.
Kuyruk mili 540, 2225 rpm, 750 2210 rpm,
540e 1590 rpm,
Tork,güç çizgisi kesişim devri 1700 rpm,
Kuyruk mili motor devirleri olarak gayet ideal dizayn edilmiş.
Kronik olarak hatası debriyaj pedalıdır.
Mazot deposunun kenarında bulunuyor ve boşluk ayarı vermek zor oluyor.
Ayrıca boşluk verildiğinde kabin içinde pedalın dayandığı üst kısmı 2 cm gibi kertmek gerekiyor ve pedal ön konsola dik şekilde durursa sağlıklı çalışabiliyor.
Bunu düzeltmek için pedalın deve boynu şeklinin biraz kısılması gerekiyor.
2012 modellerde istavroz ikili, dörtlüye çevirmek gerekiyor.
Diferansiyel bakım isteyebilir.
Şanzıman açmaya sanayide 20 000 tl yazıyorlar.
Binmek için traktörü toplayalım desek masraf çıkarır.
İstavroz mili, stop müşürü, su devirdaimi, ekstra damper çıkışları, debriyaj plakası, pompada çizik varsa tamir takımı gibi şeyler çıkabilir.
Zamanında 20 000 Euro ya satılmış traktörün 15 000 Euro ikinci eli var.
5000 Euro da ağır bakım masraf açma durumu var.
Aynı fiyatlara Fiat 80 66S bulunursa daha isabetli tercih olur.
 

Benzer Konular