TT4 serisinden konuşalım biraz'da


Bu yaz samancıların erkunt 90lüks var dediğin gibi hiç gitmiyor yokuşu görünce ölüyor 90 bg motor hiç atik değil bizim tt 55 4.viteste fırlamış gibi kalkıyo erkunt ağır traktör pulluk da iyi olacağını düşünüyorum..
Bence, bazı 90 hp traktörler üzerinde biraz daha çalışılmalı..
 
398 i bir ay kadar kullandık kilosunu bilmiyorum ama tt4.65 ile bağladık 4.65 çok rahat çekti
Yükte rampa yolda da denedik yine 4.65 geçti
4.65 in pompa yapılı ama karşısındaki de 398
4 silindir koca motora 3 silindir tt4 kök söktürdü
IMG_2128.JPG
Video yüklemeyi beceremiyorum
 
2017 model tt4.65 power shutle 8x8 şuan 190 saat de sadece remork çekiyor remork ise 7 ila 8 ton arasında değişiyor çekişinden memnunuz ama boş yolda giderken çok zıplıyor biz hep tapa gaz gidiyoruz remork varken hatta boş tanker bile varken arkasında çok stabil oluyor hiç zıplamıyor
 

Resimler ve ekler

  • 20180222_145620.jpg
    20180222_145620.jpg
    6.1 MB · Görüntüleme: 124
135 bos remorkla rampa gecemıyrsa sorun vardır sımdı basıt bır hesap yapalım
massey 135 1300 kg 3,5 tonluk standar bır remork 850 kg felan gelır 1300+800=2100kg 2100kg ı 45h p ye bolersek 46 kg cıkar yanı hp basına dusen yuk 46 kg
tt4 55 de rum ıse (net kg nı tam bılmıyorum ) 3300+850remork 4150 kg 4150 kg 55 hp ye bolelım 75 kg hp basına dusen yuk mıktarı var massey ın beygırlerı 46 kg yuk var tt 55 ın 75 kg sızce gecmesı normal deılmı bıraz olaylara bılımsel yaklasmak gerekır kahve muhabbetıne gerek yok
yuk dengesı artıkkca 135 ın de nefesının yetmeyecegı rampalar olur

135in atları ingiliz onu da kat hesaba :D
 
2017. 100 saatte Madem Yalan Yok[emoji1] [emoji1]
Cekiş kötü Yakıt Fazla. Frenler ve kabinin ses debisi güzel ağırlığı fazla motora göre hantal kalıyor. Kabin genis konforu Herzamanki gibi. [emoji16][emoji16] nh işte
 
Bence, bazı 90 hp traktörler üzerinde biraz daha çalışılmalı..

Tork eğrisinin ucu kuyuya düşer gibi inenler var. :)
Hafif ön kepçe çalışmasında motora tam güç devir verilir, devirle oynanmaz, hidrolik pompanın gücü düşüyor, vites geçişlerinde motorun iyi esnemesi istenir ki şanzımana yük binmesin, böyle olunca rampayı görünce max tork devrine çabuk düşüyor.
MF 5400 seride tork artış yüzdesi %38, tork azalış yüzdesi %45 tir.Motor serilerine göre bu yüzdeler değişiyor, daha detaylı da anlatırım ama forumda mühendis istemiyorlar. :(
Topu taca attım, sahada deneyin, beğendiğinizi kullanınız.
 

Bizim köyden biri tt455 lik almıştı 2016 model karda pati çekiyordu tt50 nin kolayca gittiği az karda gitmiyordu aradan zaman geçti servise gitmiş ses için dişli orantısizmis çiftceker ön dislileri degistiler. Verdi 7556 aldı bayide dedi zaten sorunlu üretim bunu 2017 modellerde duzelttiler sanırım hatta 18 modelide Olabilir o yüzden ucuz 18 altı modeller bugün bayi söyledi
 
135 bos remorkla rampa gecemıyrsa sorun vardır sımdı basıt bır hesap yapalım
massey 135 1300 kg 3,5 tonluk standar bır remork 850 kg felan gelır 1300+800=2100kg 2100kg ı 45h p ye bolersek 46 kg cıkar yanı hp basına dusen yuk 46 kg
tt4 55 de rum ıse (net kg nı tam bılmıyorum ) 3300+850remork 4150 kg 4150 kg 55 hp ye bolelım 75 kg hp basına dusen yuk mıktarı var massey ın beygırlerı 46 kg yuk var tt 55 ın 75 kg sızce gecmesı normal deılmı bıraz olaylara bılımsel yaklasmak gerekır kahve muhabbetıne gerek yok
yuk dengesı artıkkca 135 ın de nefesının yetmeyecegı rampalar olur

Mademki o yükü çekemeyecek neden 3300 kg yapmışlar bu yakıta yansımaz mı
 
Tork eğrisinin ucu kuyuya düşer gibi inenler var. :)
Hafif ön kepçe çalışmasında motora tam güç devir verilir, devirle oynanmaz, hidrolik pompanın gücü düşüyor, vites geçişlerinde motorun iyi esnemesi istenir ki şanzımana yük binmesin, böyle olunca rampayı görünce max tork devrine çabuk düşüyor.
MF 5400 seride tork artış yüzdesi %38, tork azalış yüzdesi %45 tir.Motor serilerine göre bu yüzdeler değişiyor, daha detaylı da anlatırım ama forumda mühendis istemiyorlar. :(
Topu taca attım, sahada deneyin, beğendiğinizi kullanınız.

Ustam bilgilisin baya o yüzden sana bir sorum olacak. Şimdi bizim bu TD ler 1400 dd da 430 tork üretiyor. Haşmet 110 lar ise 1400 dd da 416 tork üretiyor ve Haşmet 5200 kg TD 110 ise 4650 kg. Her konuda TD avantajlı gibi duruyor. Ama iş tarlaya girince td110 ile 14 gazda herk yapmak hayalken Haşmet de 14 gazda en ağır işler dahi yapılıyor. Şimdi bizim TD nin torklar ne işe yarıyor bu devirde ve neden biz sürüm yaparken hissetmiyoruz. Tamam biri Perkins biri tft motor ama teknik değerler de TD üstün duruyor ama uygulamada neden böyle farklar var çok merak ediyorum.
 
Traktörde, motorların grafikleri bellidir, hepsinin kendine has kullanım devir seçenekleri mevcuttur, yaş zeminde kullanım deneyiminiz olsa TD nin torklarının ne işe yaradığı daha iyi anlaşılır.
Motor yüküne göre motorun iç sürtünmelerinin dengelendiği devirler vardır ve yakıtı bu devirlerde azaltır.Dizayn tercihidir.
 
Tt4.65 3 silindir yerli motor.tt4.75 4 silindir alınacak olan bu ama fiyatı çok yüksek.bunun yerine uygun fiyata 2.el case jx c serisi var.55 65 75 liği 4 silindir iveco motor kullanıyor.yakıt yerli motora göre az çekişi seriliğide hiç fena değil.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt