Traktörün sağır kalmaması için en azından kuyruk mili devir konumlamalarına dikkat etmek gerekiyor.
Aktif kullanılır devirler genelde 540 ve 540E konumları arası oluyor.
NH 7556S ve TD90Delta modelde hararet eğilimi gördük.
Hararet yükselince 5 dakika 1000 rpm motor devriyle motor dinlendirme tavsiye ederim.
Termostatı 75 C den 65 C ye düşürmek motorun yol yakıtını arttırabilir, boş römorkla 1500 rpm devirle gitmek gerekebilir.
Soğutma sistemi yetersizlikleri olabiliyor, motor yağ soğutucusu olmaması gibi.
Traktör sürekli olarak 1. en az yakıt noktasında kullanılırsa , bir süre sonra bulunduğu devire alışır, üst devirlere çıkmak istediğimizde iştahsız devir alır.
Silaj makinesinde genelde normal 540 devir tercih ederiz ,
MF285S ile makinenin kasnak ayarlarını düzelterek 1800 rpm motor devriyle, Ford 6610S ile 2100 rpm , Steyr 768 ile 2400 rpm, Same explorer 80 ile 2200 rpm , Fiat 8066S ile 2200 rpm , NH tt4.75 ile 2100 rpm , Kubota 9540 ile 2000 rpm , motor anma gücünde çalışmayı tercih ederiz.
Sıra dönüşlerinde max tork noktası devirleri tercih edilebilir , 1400 rpm , 1300 rpm , 1600 rpm , 1600 rpm , 1500 rpm , 1400 rpm , 1600 rpm ,
NH TD serisinin max tork noktaları 1300 rpm den 1500 rpm e alınarak motor başlangıcı Fiat a benzetilmiş , motor bitiş devirleri Ford olarak korunmuştur.
Başlangıç Fiat karakteri , bitiş Ford olunca alanın elinde kalmaz , sürücüler bunu beğeniyor, ahali.
Çok sıcak bölgede 40 C üzeri , motor anma gücünde çalışmaya gelmiyor, 1600-1700 rpm devirle Ford gibi sürmek gerekiyor.
Soğuk iklimde motor anma gücü 2100 rpm de motor gayet başarılı iş çıkarıyor.
Ağır toprak koşulu ve yaş sürüme girdiğimiz için civardaki traktörlerde sağır traktör pek kalmaz.
Explorer seri ile Steyr 2073 benzer şanzıman iniltisi sesine sahiptir.
MF 285S ise tümsekten geçerken, boşlarsa, tın tın şanzımandan ses verir.
Depoya 1 lt benzin koyup yakıtı bitirene kadar yol yapmakta belki motorun açılmasına faydası olabilir.