Traktörle romorklu-romorksuz rampa nasıl inilir ?

Yerine ve yokuşa göre değişir. Bazı dik yokuşlarda, tekerler sira ile geri dönmeye başlar ve direksiyon hakimiyetini, zemine bagli olarak, kaybedebilirsin. Genelde olan şey budur. Yapılacak çek traktörü hizlandirmaktir. Gaz vereceksin. Yokuşta vitesi en küçüğe alıp inme işi yüke bağlı olarak değişir. Arkadan aşırı bir itme söz konusu ise frene abanmak devri dusurmeyebilir. MF 265 kullanıcıları iyi bilir:)
 
Arkadaşlarında dedigi gibi yüke ve zemine göre değişir. En zoru 4 tekerli römorku 2 çeker traktörle indirmek. İlk olarak çekiyi en alt pozisyona ve mümkünse çekiyi kısaltmak. Pehlivan çeki kullanmak. Asfaltta ağır vitese almak, toprakta ise yeteri kadar vitese takmak, toprakta çok ağır vitese almak kizaklanmaya sebebiyet verip kötü oluyor. Ayrica sert fren yapmamak.
 
Tratorunuz 5 ton ustu ise rampa inislerinde sıkıntı yasamazssiniz. Maxima 9115 gibi 5800 kg ağırlıkta ise de korkmadan inilebilir çoğu inişler.
 
Başımdan geçtiği için hatırlatayım dedim. Römork traktörü sürüklemeye başlarsa son çare vitesi boşa atmak. Tabii bu duruma asla düşmemek gerekli. Ancak böyle bir durum olursa yolda dar köprü v.s. varsa en azından buna önlem almaya çalışmak gerek. Bir sefer bu durumda dar köprüde kamyonla karşılaşmıştım ömrümden ömür gitti.
 
Arkadaşım sende benim gibi acemi bir çiftçi imişsin ...
Benim de yaşadığım bir kaç sıkıntı oldu. Arkadaşlar araç ve aletler ile ne yapılabilir onu anlatmışlar, benim de önerilerim olacak.
1.Olay olmadan önce durumu iyi ölç, tart.
2.Aracını ve aletleri tanı.
3."hayır, ben bilmiyorum, ben yapamam "cümlelerini başkalarına karşı kullanmaktan utanma ve korkma...
 

bir ayağım debriyajda bir ayağım frendeydi basarak iniyordum ama romork resmen itiyordu arkadan son devirleri buldu motor az kaldı rampanın bitmesine traktör benim kontrolume girdi
 
Kaçıncı vites ile çıktıysan o vitesle in diye de bişey duymuştum, bizim köyde de rampa yok ki.
Bu durum turbosuz motorlarda daha geçerli, çünkü motor kompresyon gücünü motor hacmi etkiliyor. Bugün td75 ile td110 ayni motora sahip. Aynı yükle 75 takviye 2 ile çiktiği yerde 110 belki seri 1 ile çikabilir. Yani 110 seri bir ile ciktigi yerden ayni viteste inerse butun yük frene kalir.
 
Yerine ve yokuşa göre değişir. Bazı dik yokuşlarda, tekerler sira ile geri dönmeye başlar ve direksiyon hakimiyetini, zemine bagli olarak, kaybedebilirsin. Genelde olan şey budur. Yapılacak çek traktörü hizlandirmaktir. Gaz vereceksin. Yokuşta vitesi en küçüğe alıp inme işi yüke bağlı olarak değişir. Arkadan aşırı bir itme söz konusu ise frene abanmak devri dusurmeyebilir. MF 265 kullanıcıları iyi bilir:)

çok güzel açıklamıssın abi. mf 265 içindeğil gerektiğinde 4x4 traktörlerdede oluyor traktörün her türlü kontrolü bizde olmalı.ıslak zeminde mumkunse fren kullanılmamalı.
 
Çeker traktörlerde seri vitesi kullanmaktan kaçınmak gerekir ben genelde 4 takviye duruma göre 3 takviye inerim. Bizim köyün meşhur dik asfalt yokuşu var yüklü 4x4 çok traktör çıkarken perişan oldu. 165'le 1. Vitesle iniyordum ama sanki otöatik 3'e geçer gibi son gaz oluyordu.Kesinlikle boşa atmayın ben çok yaptım halen düşünüyorum zır cahillik yapmışım. Çeki ne kadar aşağıda olursa iyi çeşme için taş çekiyorduk taş yüklü römork la inerken 175'te asansörlü çeki en üstteydi karşı çayır olmasa traktörü deviriyordu arkasını kaldırdı kenara attı.
 
Biz dağda dik yokuşlarda bu durumla karşılaşırız hele ki toprak kuru ve zemin mıcırlıysa römorkta yük varsa kaçınılmaz olur. Önünde dönmen gereken bir viraj yoksa difransiyel kilidi çok işe yarar. Rampaya girmeden vitesini ayarlayarak öyle sal traktörü rampada değiştirmeye kalkma geçiremeyebilirsin. Römork freni varsa kullan yoksa köstek dedikleri eski sistem bi alet vardı onu tak.
 
çok güzel açıklamıssın abi. mf 265 içindeğil gerektiğinde 4x4 traktörlerdede oluyor traktörün her türlü kontrolü bizde olmalı.ıslak zeminde mumkunse fren kullanılmamalı.

İşi biraz netleştirmek adına,tek dingilli iki tekerli römorklar için; vitesi takviye 4 ya da MF ye göre takviye 3 e atıp kendi haline bırakın.kızaklama yapacak inişlerde frene hiç basmamalı, motor devrini düşürecek kadar basılabilir; frene abanmak kızaklama yaparak direksiyon hakimiyetini kaybetmemize neden olur. Baktınız traktörün tekerlek arka arka dönmeye başladı(ki bu dik yokuşlarda sıklıkla karşılaşılan bir durumdur) gaz verin römorkun o anki istediği iniş hızını yakalayın. Üstü çakıllı,toprak zemin dik yokuşlar tehlikelidir, genelde traktör kullandığım yollar toprak zemin ve diktir. Asfalt rampalar için durumlar biraz daha farklı gelişir.

Geçen ekim sezonunda 70-56 ve 4 tekerli römorkla birlikte duvara yapışıyordum, hemen herkesin bu şekilde kötü bir anısı vardır.Bu işin MF'si Fıat'ı yok. İş, kullandığınız traktörün dilinden anlayabilmek ve ona göre kullanabilmekle alakalı.
 
dört tekerlekli römorklar dikkat ister traktöre yük binecek şekilde düzenekle bağlanmalı ama benim sana tavsiyem. rampa inerken yük durumuna göre ayarlamak şartıyla önünden kaçacaksınız. yani römorkun ittirmesine fırsat vermeden traktöre gaz vereceksin ama çok dik rampalar bu olmaz. o zaman traktörün tekerleklerine yük binecek şekilde bağlayıp. düşük viteste gaz vererek inilecek
 
Rampada yukarı kendine güveniyosan aşagıdan sağlam.kaptırman gerekir özellikle yüklu iken benimde yaş 22 ama 14 yasindan beri traktör üstündeyim babam eski orman şöförlerinden rampa yukarı boşta dolu da çikmak kolay ama yüklu motoru bayıltmadan vites değiştirmen lazım yoksa rampa.uzunsa sıkntı yaşayabilirsin. NE YUKLU NE BOS ASLA BOSA ATMA INISLERDE TRAKTOR BU SAKAYA GELMEZ.
Acemisen altarnetif yolun varsa yolu uzat riske girme ama kendine ve traktore guvenip is yapma fazla agir yuk atmadigim icin ben inislerde yuklu fazla bogmadan kaydirmadan kasmada inebiliyorum ama hersey zamanla tecrube edilir.
 

Traktöre hakim olmak gerek sonra şartları bir irdelemek ne kadar yük yolun durumu bir iki ufak deneme rampaya gelmeden bir freni yollarım ne kadr fren tutuyor yük traktöre nasıl biniyor 4 teker römorksa çeki konumu çeki kolu varsa pehlivan çeki kullanıcam duruma getirip bismillah baslarım inmeye
 
Traktore pesindeki ramogun tipine ve boyutuna tasinan yukun agirligina inilen rampanin egimine alt yapisina varana dek stabilize yolda frene abanmak felaket getirir genellikle takviye 3 4 seri bir vites kullanin daha alt yada daha ust viteslerde tabi traktor ney oda onemli zarar getirebilir asvalt arazide motoru 1500 2000 devir arasi akli sira kusun suzulusu gibi kendi ayarina salmak lazim isin bilen traktorune guvenen her kosunla suzdure suzdure iner 4 tekerli oldumu valla ne fren fayda eder nede vites tamamen traktorun komprasor kabiliyeti ve arka difransiyalin agir olmasi cok etken olur bilincsizce atilan her yuk marka model farketmeksizin facia getirebilir bayir alanlarda yani isin inceligi cok burada temel bilgiler edinip asl olan faaliyete gecirebilmektir cook basit isi ogrendimi traktor parmaklarinda oynar canini hic sikmaya gerek yok
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt