traktörde , römork varken yokuş yukarı vites değiştirmenin kaybı...

Ynt: traktörde , römork varken yokuş yukarı vites değiştirmenin kaybı...

:))) ben 15 km gıttım geldım ekın goturuyodum koye geldım 5 lt su koydum o kadar tahlıye etmıs kantarın ustunde durunca traktörün altı su oluyodu akıtmaktan :))
 
Ynt: traktörde , römork varken yokuş yukarı vites değiştirmenin kaybı...

benbekirya link=topic=25187.msg255743#msg255743 date=1266875119' Alıntı:
:))) ben 15 km gıttım geldım ekın goturuyodum koye geldım 5 lt su koydum o kadar tahlıye etmıs kantarın ustunde durunca traktörün altı su oluyodu akıtmaktan :))
bnmki tazikli gibi attırodu :D bir keresinde akrabanın 265 le başıma gelmişti,kayışı koptu motorun lakır lakır su geliodu taliye borusuda yok onlarda.contayı yakmasın die bi açtm kapağı 1-2 saniyede bişey yoktu sular bi başladı fışkırmaya zor kurtardım kendimi :D
 
Ynt: traktörde , römork varken yokuş yukarı vites değiştirmenin kaybı...

sevgılı arkadslar benım motor massey 285 s yılın 250 gununde gunde en az 3 4 sefer olmak uzere ovadan bızım dukkana kavak tomrugu cekerım bızım ovadan gelırken bır rampa var 1 km uzunlugunda ve tahmınende 60 derece acılı bır egımı var rampa da ıkı vıraj var tatlı sayılır onunde rampaya gelmeden ıkı km kadar duzluk var benım motorun ıbre 25 dayanır genelde yukum sefer basına 8 ile 10 tondan asagı dusmez benım romork ıkı dıngıl agırlıgı 1600 kıloya yakın tekerleklerıde 900x20 fort lastıgı neyse motor duzlukte hızını alır yokusa cıktıgı kadar serı 3 cıkarım daha sonra (cok denedım masseyler ıcın en ıdeal devır yokusta her vıtes ıcın 1800) 1800 devıre duserken motoru hemen 3 duze alırım daha sonrada yuke ve cekıse gore bu ıslemlerı bucuklu olarak tekrar ederım boylelıkle ne motorda yıgdırma oluyor nede cok yakıt yakıyor sadece bıraz rampayı cıkmak fazla degıl ıkı dakıka uzunsuruyor bır keresınde 6 ton yukle hıc vıtes degıstırmeden cıkmaya calıstım motor devrı 1400 dustu ve yakıtı nerdeyse cıg olarak egzostan attı motor yokusu cıktı ama kımseye bunu tavsıye etmem yokusta durup vıtes degıstırmeyede kalktım motorun anası aglıyor kısacası arkadaslar fızık kanunlarından yararlanacagız eger uygunyol sartları varsa motoru hızlandırıp hız avantajından yararlanacagız daha sonrada soforlugumuz ıyı olacakkı en uygun zamanda en uygun devırde uygun bır vıtese takıp yolumuza devam edecegız burda su olayda var kısa ve dık rampalar olabılır bu tıp yerlerde (ornegın ben mayıs ayında yaylaya cıkarım yayla gocu gotururum yol ıslak ve kaygan olur cogu zaman) iseyukun ve zemının durumuna gore rampa basında durup munkun olan en dusuk vıtese takılır kı genelde 1 duz veya 1 serıdır 2 tavsıye etmem cunku her cıkısın bır ınısı vardır neyle cıktıysan o nunla ınersın motor gucunu yıtırmeden ve rampanın ortasına gelınce vıtes ıhtıyacı duymadan yoluna dvam edebılsın ayrıca rampa cıkıslarında arka lastıklerdekı yukunde etkısı coktur ıkı tekerlek ıle dort tekerleklı romork cok farklı olur agır yukte dort tekerleklı romorku rampada askıya almazsan tekerlek dıslerını yolmaktan baska ıse yaramaz mesele pancar cekerken genelde asvalt zemınlerde sık karsılasılır
ok-*-s
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt