Traktörde güç artışı nedir? Cevabı burada


Öncelikle hayırlı isler kolay gelsin john deere 5085m timing yapılıp euro 2 ye çevrildi pompa ayarı yapıldı euro 3 halindeyken hemen bayılıyordu duman daha fazlaydı euro 2 olup pompa ayarından sonra duman azaldı ama kesmedi sonradan enjektöru söktum olcturdum 235 bar basiyodu kalem enjektör olduğu için temizlediler 250 bara yükseldi niyetim basıncı biraz daha yukseltip mazotu daha toz hale getirince dumanı keser düşüncem vardi kalem enjektör de ayar yok shim atılacak filan dediler yada meme değişecek dediler hocam bu dumanı neden yapar lda ayarını da biraz açtım motor bayilmiyo ama şu dumanı kesemedim
Merhaba,
Pompa değerlerinin tekrar kontrol edilmesi gerekebilir. Bazı modellerde hafif duman kalabiliyor ancak nadir bir durumdur.
 
Merhaba,
Bayılma sorununuz varsa yakıt pompasının değerlerini görmek ve arttırmak gerekebilir.Sadece turbo büyütelim derseniz Performans alabilirsiniz ancak dumanda artış olabilir,Bu yüzden biz turbo büyütmesi ile birlikte yakıt pompasınıda ayarlıyoruzki tüm gücü turboya vermesin, eşit dağıtsın. Bunun sonucundada 7-8 hp artış alıyoruz.
Teşekkür ederim ilginiz için, tamam öyle yapalım yakıt çok fazla artmazsa yakıt değer geçişini biraz daha arttıralım yine istediğim gibi olmazsa turboyu büyütelim şu an motorda hiç dumanlama yok enjektör basıncı 280 bara ayarlandı bu motorun tek sevmediğim yanı arkada ekipman varken 17 , 18 gaz vermeyince gitmiyor diğer türlü yakıt olarak emsallerinden %40 az yakıyor

Motor haritasından kaynaklı olarak bu direnme devrinin 1200 rpm lere gelmesi pek mümkün görünmüyor.
MF 3095 - 3105 , Same Silver 130 modeldeki motor tepkilerini yeni modellerde bulamayız.
Yazılımlara baktığımızda ; stok motor haritasında bulunan 1600-1800 rpm sabit tork aralığı , 1400-1800 rpm aralığa genişletilebiliyor.
200 rpm devir kadar sabit tork ve güç aralıklarının devir aralıklarında oynama yapılabiliyor.
Motorların zamanlama kayıpları azaltılmış,
Same Explorer 85T modelin motor haritası ;
1200-1600 rpm sabit tork aralığı , 1600 rpm de tork güçlü hissedilir, 1900-2200 rpm sabit güç aralığı ,
Şanzıman 20*20 vites , vites devir boyları 500 rpm ,
2100 rpm den 1600 rpm devire düşünce vites değişir.
Deuthz 5120C ,
1600-1800 rpm sabit tork aralığı , 1800 rpm de tork güçlü hissedilir , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı ,
Şanzıman 60*60 vites , 3 bölücü powershift ,
Powershift vites araları 200 rpm ,
2000 rpm den 1800 rpm devire düşmelerde powershift vites değişir.
Deuthz 5C ve 5G serisi motor haritası böyledir.
1800 rpm deviri eski traktörlerin max tork devri 1500 rpm gibi görmemiz gerekiyor.
2000 öncesi motorlar ve Euro 2 olan motor , sıkıştırmalarda 1000 rpm devire kadar sıkıştırılıp , vites düşülebilirdi.
Zorlamaya gelen bir motor yapısına sahipti.
Erken devirde , 1200 rpm gibi açan turbonun , motor karakteristiği ile örtüşmesi gerekir.
Same Explorer 75T , modele erken açan turbo koyduk ama
5120C modele erken açan turbo koymanın bir mantığını göremiyoruz.
Malzeme mukavemetleri olarakta , 1600-2000 rpm aralığında çalışması gereken motorun 1200-1600 rpm arasında çalışmaya zorlanması ileride yıpranma sorunlarını arttırabileceği açıktır.
En az yakıt bölgesi devirleri de zaten bu aralıkta değildir.
Eski nesil motorun özelliklerini, karakteristiğini , yeni nesil motora adapte etmeye uğraşmayınız,
Sürüş şeklinizi , gazlama tepkilerinizi yeni nesil motora göre adapte edebilirsiniz.

Hocam şu anki halinden bir tık daha iyi giderse tam istediğim verimi almış olacağız ben verim alırsam tanıdık eş dost ve sdf kullanıcılarıda aynı işlemi yaptıracaklar.
 
Öncelikle hayırlı isler kolay gelsin john deere 5085m timing yapılıp euro 2 ye çevrildi pompa ayarı yapıldı euro 3 halindeyken hemen bayılıyordu duman daha fazlaydı euro 2 olup pompa ayarından sonra duman azaldı ama kesmedi sonradan enjektöru söktum olcturdum 235 bar basiyodu kalem enjektör olduğu için temizlediler 250 bara yükseldi niyetim basıncı biraz daha yukseltip mazotu daha toz hale getirince dumanı keser düşüncem vardi kalem enjektör de ayar yok shim atılacak filan dediler yada meme değişecek dediler hocam bu dumanı neden yapar lda ayarını da biraz açtım motor bayilmiyo ama şu dumanı kesemedim
Merhaba hocam euro2ye yalnızca zaman ayarı yapılarak euro3e çevrilebilir mi?
Euro3 makineyi euro2ye çevirmek için eksantiriği değiştirmek gerekmiyor mu?
Merhaba,
Pompa değerlerinin tekrar kontrol edilmesi gerekebilir. Bazı modellerde hafif duman kalabiliyor ancak nadir bir durumdur.
Johndeere 5095m stok durumdaki makineyi yakıtı en verimli halde kullanıp en çok performans alabileceğimiz ya da yaktığına göre en iyi çektiği şekle getirecek işlemler nelerdir?
 
Son düzenleme:
Merhaba hocam euro2ye yalnızca zaman ayarı yapılarak euro3e çevrilebilir mi?
Euro3 makineyi euro2ye çevirmek için eksantiriği değiştirmek gerekmiyor mu?

Johndeere 5095m stok durumdaki makineyi yakıtı en verimli halde kullanıp en çok performans alabileceğimiz ya da yaktığına göre en iyi çektiği şekle getirecek işlemler nelerdir?
Merhaba

1-)Eksantrik değişiyor. Bazı traktörlerde değiştirmeden üzerinden ayarlanıyor.

2-) 5095m için pompa enjektör sökülür, lda o pompalarda biraz maliyetli o yüzden ayarlama yapılması kafidir. Bu yaklaşık 3-4 hp artışa tekabül eder. Buda çekişi arttırarak yakıt düşmesine sebep olucaktor.
 
Merhaba,
Duman ilk çalıştırmada hafif alabilirsiniz. Onun harici almazsınız. Sıfır duman istiyorsanız traktörde eksantriği euro2 çevirmeniz lazım.
Geçtiğimiz kış traktörün baskı balata değişirken servisdeki usta pompayı da sökelim ve ayarlattıralım dedi. Ayar için nereye gönderdi bilmiyorum. Traktörün gücü artmış ama çok duman atmaya başladı. Daha önce sadece ilk çalıştırmada olurdu. Şimdi arkasında ekipman ile kalkışda veya vitesde devrini alana kadar duman atıyor. Servisdeki ustaya sordum normal olduğunu söyledi. Gücü arttığı için duman olur dedi.
Bu duman atma normal mi anormalmi sizin görüşünüz nedir
 
Biz uzman pompada yaptırdık kara duman atmiyo taa ki hava filtresi dolana kadar daha önce düz 2 ile kalkmayan motor düz 4 ile rahat kalkabiliyo
Geçtiğimiz kış traktörün baskı balata değişirken servisdeki usta pompayı da sökelim ve ayarlattıralım dedi. Ayar için nereye gönderdi bilmiyorum. Traktörün gücü artmış ama çok duman atmaya başladı. Daha önce sadece ilk çalıştırmada olurdu. Şimdi arkasında ekipman ile kalkışda veya vitesde devrini alana kadar duman atıyor. Servisdeki ustaya sordum normal olduğunu söyledi. Gücü arttığı için duman olur dedi.
Bu duman atma normal mi anormalmi sizin görüşünüz nedir
 

Merhaba hocam euro2ye yalnızca zaman ayarı yapılarak euro3e çevrilebilir mi?
Euro3 makineyi euro2ye çevirmek için eksantiriği değiştirmek gerekmiyor mu?

Johndeere 5095m stok durumdaki makineyi yakıtı en verimli halde kullanıp en çok performans alabileceğimiz ya da yaktığına göre en iyi çektiği şekle getirecek işlemler nelerdir?
Yok hocam egzantrik degismiyo sadece ön dişlilerin yeri var zaman ayarı yapılıyor zaten dişli üstünde yerleri var euro 2 yapılıp tekrar sibop ayarı yapılıyor pompa euro 2 ye göre ayarlanıp avans veriliyor bayılma filan kalmiyo tabanca gibi oluyo
 
Peki hocam bu duman olayı bence
Enjektör miktarını açmak sadece yakıt püskürtmesini hızlandırır, pompa ayarı önemli bu durumlarda. Sağlam bir çekiş istiyorsanız pompa ayarı ağırlık basar.
Peki hocam bence bu güç artışı yapılan her traktorde duman olur normal gibi geliyo neden derseniz kısık pompa ile fabrikadan çıkıyo biz bunu açıp illaki mazot gönderimi artıyor ee bu sefer de mazot bi miktar fazla hava az gelmeye basliyo oda ani yüklemede duman yapiyo eğer biz pompa ayarı yapıp turbo ile de oynayıp hava yakıt karısımini tam yaptığınızda 0 duman olur düşüncesindeyim
 
Yok hocam egzantrik degismiyo sadece ön dişlilerin yeri var zaman ayarı yapılıyor zaten dişli üstünde yerleri var euro 2 yapılıp tekrar sibop ayarı yapılıyor pompa euro 2 ye göre ayarlanıp avans veriliyor bayılma filan kalmiyo tabanca gibi
Şunu da belirteyim egzantirik değiştirip 5725 in egzantrigini takarsan daha fazla güç artışı oluyo orjinal egzantrigi degistirmek istemezseniz yinede hissedilir artış oluyo gucte
 
Geçtiğimiz kış traktörün baskı balata değişirken servisteki usta pompayı da sökelim ve ayarlattıralım dedi. Ayar için nereye gönderdi bilmiyorum. Traktörün gücü artmış ama çok duman atmaya başladı. Daha önce sadece ilk çalıştırmada olurdu. Şimdi arkasında ekipman ile kalkışda veya vitesde devrini alana kadar duman atıyor. Servisteki ustaya sordum normal olduğunu söyledi. Gücü arttığı için duman olur dedi.
Bu duman atma normal mi anormal mi sizin görüşünüz nedir
MF 3105 te bulunan Deuthz motor , sıkıştırma oranı 19:1 dir.
Deneysel olarak dizel traktör motorlarında 16:1 ile 19:1 aralığındaki sıkıştırma oranında is, kurum, partikül miktarının az olduğu görülmüştür.
CRDİ motorlarda 21:1 gibi sıkıştırma oranı kullanan Kioti RX7320 CRDi modelde pek fazla duman olayı görmedik.
Motor haritası olarak ,
1200-1400 rpm sabit tork aralığı , 2600 rpm max güç tepesi bulunur.
Motora stabil çalışmalı şekilde dizayn verilmiş.
Tork rezervleri , %20 gibi tercih edilmiş,
Motor sıkışmalarda 1300 rpm devirlere siniyor.
Düz yolda iyi ama rampacılık konusunda zayıf sayılır.
Stabil çalışmalı motorlar duman atmaya meyilli değillerdir ama motor güçleri düşük kalırsa Steyr 768 gibi sıkışmalarda duman olayı görülür.
Mazot pompası ayarı gücü arttırırken , motorun sıkıştırma oranını da değiştiriyor.
20:1 üzerinde sıkıştırma oranına sahip olan motor haliyle sıkışmalarda duman, is, kurum oluşturur.
Çalışma karakteristiğinden kaynaklı duman görülme sorunları da olabiliyor.
Motor güçlendirmesinin sürüşü etkileyecek tarzda olmasından yana değiliz.
1900 rpm de tork, güç çizgisi kesişim devir bulunan bir motorun torkunun yükseltilip 1500 rpm devirde kullanılmaya çalışılması anlamsız geliyor.
Motor gücünün azlığı sorun olabildiği gibi çokluğu da sorun olabilir.
Traktörün patinaj ortalamalarını değiştirir.
Balye bağlarken , sabit güç aralığında çalışma yapmamız gerekirken sabit tork aralığı devirlerini kullanmak istemeyiz.
Motor gücünün çokluğunun sorun olmadığı durumlarda var.
Motor rektefelik çalışacak tarzda dizayn verilirse
JD 8400 R , 1500 rpm de , 5,5 km/h sürüm hızında daha az yakıt tüketimi yapabiliyor.
Traktörün tipi, kullanım amacına göre tercih gerekir.
 
Son düzenleme:
@Uzman Dizel söylediğiniz gibi yazılımla yakıt geçişini yükselttik giderken gaz kesip tekrar basınca hemen toplar oldu 4 takviyeyle 7.5 kmh ile motor yırtıp gitmeye başladı 1.000 m² yakıt 1.8 litre

 

Resimler ve ekler

  • IMG-20230502-WA0020.jpeg
    IMG-20230502-WA0020.jpeg
    166.9 KB · Görüntüleme: 21
  • IMG-20230502-WA0010.jpeg
    IMG-20230502-WA0010.jpeg
    153.4 KB · Görüntüleme: 21
Son düzenleme:
Selamlar. Bizde Deutz 4080E var. Yakıt Sistemi Arızasını Giderirken Yazılımını Servisten Güncelledik.Çalışma Düzeni Yerine Geldi.Birazda Regülatörden Yakıtını Açtık. Bariz Bir Güç Artışı Oldu.(Takviye 5 İle Çekemediği Yerden Seri 1 İle Pulluktan Habersiz Gidiyor.)Benim Gözüme Takılan Bazen Rölanti Yüksekte Kalıyor.(1000Dd.) Bir Süre Sonra da Düşüyor.(10-30Sn Arası) Bunun Bize NE Tür Zararı Olabilir?.
 
Selamlar. Bizde Deutz 4080E var. Yakıt Sistemi Arızasını Giderirken Yazılımını Servisten Güncelledik. Çalışma Düzeni Yerine Geldi. Birazda Regülatörden Yakıtını Açtık. Bariz Bir Güç Artışı Oldu.(Takviye 5 İle Çekemediği Yerden Seri 1 İle Pulluktan Habersiz Gidiyor.)Benim Gözüme Takılan Bazen Rölanti Yüksekte Kalıyor.(1000Dd.) Bir Süre Sonra da Düşüyor.(10-30Sn Arası) Bunun Bize Ne Tür Zararı Olabilir?.
Sıcak moturun hemen istop edildiği durumlarda moturda segman yapışması sorunsalı olabiliyor.
Rölanti devrinde motor yağ basıncı zayıf kalır,
1000-1200 rpm devirlerde yağlama basıncı daha iyi olur.
Sıcak moturun 3 dakika gibi 1000 rpm devirde çalıştıktan sonra istop edilmesi genelde kullanım kitaplarında tavsiye edilir.
Böyle çalışmasının faydası olur. Hatta bir dakika gibi çalışması daha da iyi olabilirdi.

Bu motorun tork yakalama devri 1600 rpm' dir.
Deuthz 8280 TTV , 1200 rpm devirde, 9340 TTV , 1100 rpm devirde tork yakalıyor.
Nasıl oluyor da az yakıyor, bir de ne kadar az yakıyor.
Bol inişli, çıkışlı , rampalı asfalt yolda 75C arkasına 3 ton yük taktığımızda traktörün ortalama hızı 25-27 km/h olabiliyor ve saatte 9 litre yakıyor, sizin denemeniz oldu mu?
 
Sıcak moturun hemen istop edildiği durumlarda moturda segman yapışması sorunsalı olabiliyor.
Rölanti devrinde motor yağ basıncı zayıf kalır,
1000-1200 rpm devirlerde yağlama basıncı daha iyi olur.
Sıcak moturun 3 dakika gibi 1000 rpm devirde çalıştıktan sonra istop edilmesi genelde kullanım kitaplarında tavsiye edilir.
Böyle çalışmasının faydası olur. Hatta bir dakika gibi çalışması daha da iyi olabilirdi.

Bu motorun tork yakalama devri 1600 rpm' dir.
Deuthz 8280 TTV , 1200 rpm devirde, 9340 TTV , 1100 rpm devirde tork yakalıyor.
Nasıl oluyor da az yakıyor, bir de ne kadar az yakıyor.
Bol inişli, çıkışlı , rampalı asfalt yolda 75C arkasına 3 ton yük taktığımızda traktörün ortalama hızı 25-27 km/h olabiliyor ve saatte 9 litre yakıyor, sizin denemeniz oldu mu?
Hocam Bu Düzende 1 Defa Şehre Gittim Tarif Ettiğiniz Yollardan. Boş Gidip Dolu Geldim. Dolu Dönüşte Kasa Hariç 4 Ton Gübre Vardı. Ortalama30-35 Km Hızla Gidiyor Tam Lt Olarak Veremesem de Toplamda Çeyrek Depoya Yakın Bir Sarfiyata 12-17 Lt Gibi Tüketimimiz Oldu. Saat Olarak 2-3 Saat Arasında Çalışma Yaptı Şehir İçi de Dahil.
 

Hocam Bu Düzende 1 Defa Şehre Gittim Tarif Ettiğiniz Yollardan. Boş Gidip Dolu Geldim. Dolu Dönüşte Kasa Hariç 4 Ton Gübre Vardı. Ortalama30-35 Km Hızla Gidiyor Tam Lt Olarak Veremesem de Toplamda Çeyrek Depoya Yakın Bir Sarfiyata 12-17 Lt Gibi Tüketimimiz Oldu. Saat Olarak 2-3 Saat Arasında Çalışma Yaptı Şehir İçi de Dahil.
1lt yakıtla 5 km gider, diyen oluyor da , nasıl oluyor , boş traktör ile mi yükle mi ?
Bir daha ki sefere tam olarak ölçümünüzü bekleriz.
5 tonluk damperli römorkla 3 ton mısır silajı taşısak hangisi ekonomik olur?
 
1lt yakıtla 5 km gider, diyen oluyor da , nasıl oluyor , boş traktör ile mi yükle mi ?
Bir daha ki sefere tam olarak ölçümünüzü bekleriz.
5 tonluk damperli römorkla 3 ton mısır silajı taşısak hangisi ekonomik olur?
Piyasaya Çalışmadığımız İçin Ve Yakıtıda Kendi Depomuzdan Koyduğumuzdan Tam Olarak Ne Olduğunu Kestirmek Zor Oluyor.Sizin İçin Şehre Gittiğimde Tekrar Test Ederim Hocam.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt