Geçtiğimiz kış traktörün baskı balata değişirken servisteki usta pompayı da sökelim ve ayarlattıralım dedi. Ayar için nereye gönderdi bilmiyorum. Traktörün gücü artmış ama çok duman atmaya başladı. Daha önce sadece ilk çalıştırmada olurdu. Şimdi arkasında ekipman ile kalkışda veya vitesde devrini alana kadar duman atıyor. Servisteki ustaya sordum normal olduğunu söyledi. Gücü arttığı için duman olur dedi.
Bu duman atma normal mi anormal mi sizin görüşünüz nedir
MF 3105 te bulunan Deuthz motor , sıkıştırma oranı 19:1 dir.
Deneysel olarak dizel traktör motorlarında 16:1 ile 19:1 aralığındaki sıkıştırma oranında is, kurum, partikül miktarının az olduğu görülmüştür.
CRDİ motorlarda 21:1 gibi sıkıştırma oranı kullanan Kioti RX7320 CRDi modelde pek fazla duman olayı görmedik.
Motor haritası olarak ,
1200-1400 rpm sabit tork aralığı , 2600 rpm max güç tepesi bulunur.
Motora stabil çalışmalı şekilde dizayn verilmiş.
Tork rezervleri , %20 gibi tercih edilmiş,
Motor sıkışmalarda 1300 rpm devirlere siniyor.
Düz yolda iyi ama rampacılık konusunda zayıf sayılır.
Stabil çalışmalı motorlar duman atmaya meyilli değillerdir ama motor güçleri düşük kalırsa Steyr 768 gibi sıkışmalarda duman olayı görülür.
Mazot pompası ayarı gücü arttırırken , motorun sıkıştırma oranını da değiştiriyor.
20:1 üzerinde sıkıştırma oranına sahip olan motor haliyle sıkışmalarda duman, is, kurum oluşturur.
Çalışma karakteristiğinden kaynaklı duman görülme sorunları da olabiliyor.
Motor güçlendirmesinin sürüşü etkileyecek tarzda olmasından yana değiliz.
1900 rpm de tork, güç çizgisi kesişim devir bulunan bir motorun torkunun yükseltilip 1500 rpm devirde kullanılmaya çalışılması anlamsız geliyor.
Motor gücünün azlığı sorun olabildiği gibi çokluğu da sorun olabilir.
Traktörün patinaj ortalamalarını değiştirir.
Balye bağlarken , sabit güç aralığında çalışma yapmamız gerekirken sabit tork aralığı devirlerini kullanmak istemeyiz.
Motor gücünün çokluğunun sorun olmadığı durumlarda var.
Motor rektefelik çalışacak tarzda dizayn verilirse
JD 8400 R , 1500 rpm de , 5,5 km/h sürüm hızında daha az yakıt tüketimi yapabiliyor.
Traktörün tipi, kullanım amacına göre tercih gerekir.