Traktörde güç artışı nedir? Cevabı burada


Herkese selamlar,

Uzman Dizel Performans Kimdir?

Merkezi Ankara’da bulunan,1992 yılında kurulunan firmamız, Tüm dizel motorların pompa,enjektör gruplarında çözüm üretmeye başlamış gelişen teknoojilerle birlikte Turbo ve Yazılım performans birimlerini bünyesine katmıştır. Birçok markanın Yetkili servisliği mevcuttur. Traktör,Otomotiv,ağır vasıta,tekne gruplarında tüm Türkiye’ye ve ortaasya ülkelerine hizmet vermektedir..

Traktör’de Güç Artışı nedir? Çözüm yolu nelerdir?

Mekanik veya CommonRail Beyinli traktörlerin yakıt sistemlerine ve ECU sistemine müdahele ederek istenilen performans sağlanır. Bu işlem sırasında mekanik traktörlerde pompa üzerinden ayarlama yapılır,CommonRail elektronik Traktörlerde ECU üzerinden performans artışı yapılır.

Mekanik Traktrörlerde pompaya LDA diye bahsi geçen parça ilave edilir,pompa üzerinde LDA olan traktörlerde ayarlama ile 5 ile 10 hp artış alınır. Bu yapılan işlemle traktörde istenilen çekiş sağlanır ve artan çekiş sayesinde yakıt tasarrufu elde edilir.

CommonRail elektronik traktörlerde ECU üzerinde işlem yapılarak yaklaşık 30hp güç elde edilir.
Tarlada yaptığımız testler sonucunda ortalama 1 vites artış olduğu görülmüştür. Bu sayede traktörün çekişi artacağı gibi yakıttan da tasarruf sağlanmaktadır. Bunun yanında son yıllarda sık karşılaşılan Dpf, Egr, Adblue sistemlerindeki arızalarada Çözümler sunulmaktadır.

Yukarıda bahsi geçen tüm konularda 81 ilde sökme,takma konularında anlaşmalı servis ağımızla destek sağlamaktayız. Elektronik Traktörlerdede yerinde gelip müdahale etmekteyiz.

Traktörünüzde bayılma, çekmeme duman atma gibi problemlerinizde bizimle iletişime geçip çözüm alabilirsiniz.

Traktörlerinize yapılacak bu işlemlerde TRAKKULÜP üyelerine özel İSKONTO Uygulanacaktır.

Detaylı bilgi için: 0542 278 32 32 numaralı telefondan iletişim kurabilirsiniz.

Ali Dinçel

TRAKKULUP ile yapılan Tanıtım Videomuzu izleyebilirsiniz.


 
Moderatör tarafında düzenlendi:
SDF'nin orjinal turbosu 0.5 - 0.8 bar arası basınçla çalışıyor biz buna 1.5 barlık turbo taksak regülatörden yakıt açmadan performans alabilirmiyiz çünkü 1.600 devirden aşağı düşünce direnme zayıf hemen bayılıyor turbonun basıncını arttırırsak bu direnme devri 1.200'lere gelirmi.?
 
SDF'nin orjinal turbosu 0.5 - 0.8 bar arası basınçla çalışıyor biz buna 1.5 barlık turbo taksak regülatörden yakıt açmadan performans alabilirmiyiz çünkü 1.600 devirden aşağı düşünce direnme zayıf hemen bayılıyor turbonun basıncını arttırırsak bu direnme devri 1.200'lere gelirmi.?
Merhaba,
Bayılma sorununuz varsa yakıt pompasının değerlerini görmek ve arttırmak gerekebilir.Sadece turbo büyütelim derseniz Performans alabilirsiniz ancak dumanda artış olabilir,Bu yüzden biz turbo büyütmesi ile birlikte yakıt pompasınıda ayarlıyoruzki tüm gücü turboya vermesin, eşit dağıtsın. Bunun sonucundada 7-8 hp artış alıyoruz.
 
Herkese selamlar,

Uzman Dizel Performans Kimdir?

Merkezi Ankara’da bulunan,1992 yılında kurulunan firmamız, Tüm dizel motorların pompa,enjektör gruplarında çözüm üretmeye başlamış gelişen teknoojilerle birlikte Turbo ve Yazılım performans birimlerini bünyesine katmıştır. Birçok markanın Yetkili servisliği mevcuttur. Traktör,Otomotiv,ağır vasıta,tekne gruplarında tüm Türkiye’ye ve ortaasya ülkelerine hizmet vermektedir..

Traktör’de Güç Artışı nedir? Çözüm yolu nelerdir?

Mekanik veya CommonRail Beyinli traktörlerin yakıt sistemlerine ve ECU sistemine müdahele ederek istenilen performans sağlanır. Bu işlem sırasında mekanik traktörlerde pompa üzerinden ayarlama yapılır,CommonRail elektronik Traktörlerde ECU üzerinden performans artışı yapılır.

Mekanik Traktrörlerde pompaya LDA diye bahsi geçen parça ilave edilir,pompa üzerinde LDA olan traktörlerde ayarlama ile 5 ile 10 hp artış alınır. Bu yapılan işlemle traktörde istenilen çekiş sağlanır ve artan çekiş sayesinde yakıt tasarrufu elde edilir.

CommonRail elektronik traktörlerde ECU üzerinde işlem yapılarak yaklaşık 30hp güç elde edilir.
Tarlada yaptığımız testler sonucunda ortalama 1 vites artış olduğu görülmüştür. Bu sayede traktörün çekişi artacağı gibi yakıttan da tasarruf sağlanmaktadır. Bunun yanında son yıllarda sık karşılaşılan Dpf, Egr, Adblue sistemlerindeki arızalarada Çözümler sunulmaktadır.

Yukarıda bahsi geçen tüm konularda 81 ilde sökme,takma konularında anlaşmalı servis ağımızla destek sağlamaktayız. Elektronik Traktörlerdede yerinde gelip müdahale etmekteyiz.

Traktörünüzde bayılma, çekmeme duman atma gibi problemlerinizde bizimle iletişime geçip çözüm alabilirsiniz.

Traktörlerinize yapılacak bu işlemlerde TRAKKULÜP üyelerine özel İSKONTO Uygulanacaktır.

Detaylı bilgi için: 0542 278 32 32 numaralı telefondan iletişim kurabilirsiniz.

Ali Dinçel

TRAKKULUP ile yapılan Tanıtım Videomuzu izleyebilirsiniz.
Massey ferguson 3000 serisi traktörler mekanik pompa enjeksiyon var. Pompadan güç artışı yapılıyor mu. Yapıldığını söyleyen ustalar var. Sizin bu konuda yorumunuz nedir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Sizleri aramızda görmek gurur verici.
Sitemize hoşgeldiniz.

.
Gerek geçen yıl buluşma sponsoru olduğunuz için yukarı da firmanızda sitemiz için bilgilendirici videolar için gerek 2022 ve 2023 yılında Konya Tarım fuarında standınızda TrakKulüp adına Sitemize verdiğiniz desteklerden ötürü sizlere teşekkür ederim.

Değerli ve tecrübeli cevaplarınızdan sitemiz üyeleride yararlanacaktır.

Tekrar hoş geldiniz.
 
Sizleri aramızda görmek gurur verici.
Sitemize hoşgeldiniz.

.
Gerek geçen yıl buluşma sponsoru olduğunuz için yukarı da firmanızda sitemiz için bilgilendirici videolar için gerek 2022 ve 2023 yılında Konya Tarım fuarında standınızda TrakKulüp adına Sitemize verdiğiniz desteklerden ötürü sizlere teşekkür ederim.

Değerli ve tecrübeli cevaplarınızdan sitemiz üyeleride yararlanacaktır.

Tekrar hoş geldiniz.
Ercan bey merhaba,
Uzman dizel ailesi olarak bizlerde siz TrakKulüp yönetimine teşekkür ederiz, böyle yararlı bir platform oluşturduğunuz için. 1992 yılından beri destek olduğumuz çiftçilerimize gücümüz yettiğince destek olmaya devam edeceğiz.
 

Merhaba,
Duman ilk çalıştırmada hafif alabilirsiniz. Onun harici almazsınız. Sıfır duman istiyorsanız traktörde eksantriği euro2 çevirmeniz lazım.
Öncelikle hayırlı isler kolay gelsin john deere 5085m timing yapılıp euro 2 ye çevrildi pompa ayarı yapıldı euro 3 halindeyken hemen bayılıyordu duman daha fazlaydı euro 2 olup pompa ayarından sonra duman azaldı ama kesmedi sonradan enjektöru söktum olcturdum 235 bar basiyodu kalem enjektör olduğu için temizlediler 250 bara yükseldi niyetim basıncı biraz daha yukseltip mazotu daha toz hale getirince dumanı keser düşüncem vardi kalem enjektör de ayar yok shim atılacak filan dediler yada meme değişecek dediler hocam bu dumanı neden yapar lda ayarını da biraz açtım motor bayilmiyo ama şu dumanı kesemedim
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
SDF 'nin orijinal turbosu 0.5 - 0.8 bar arası basınçla çalışıyor biz buna 1.5 barlık turbo taksak regülatörden yakıt açmadan performans alabilir miyiz çünkü 1.600 devirden aşağı düşünce direnme zayıf hemen bayılıyor turbonun basıncını arttırırsak bu direnme devri 1.200'lere gelir mi.?
Motor haritasından kaynaklı olarak bu direnme devrinin 1200 rpm lere gelmesi pek mümkün görünmüyor.
MF 3095 - 3105 , Same Silver 130 modeldeki motor tepkilerini yeni modellerde bulamayız.
Yazılımlara baktığımızda ; stok motor haritasında bulunan 1600-1800 rpm sabit tork aralığı , 1400-1800 rpm aralığa genişletilebiliyor.
200 rpm devir kadar sabit tork ve güç aralıklarının devir aralıklarında oynama yapılabiliyor.
Motorların zamanlama kayıpları azaltılmış,
Same Explorer 85T modelin motor haritası ;
1200-1600 rpm sabit tork aralığı , 1600 rpm de tork güçlü hissedilir, 1900-2200 rpm sabit güç aralığı ,
Şanzıman 20*20 vites , vites devir boyları 500 rpm ,
2100 rpm den 1600 rpm devire düşünce vites değişir.
Deuthz 5120C ,
1600-1800 rpm sabit tork aralığı , 1800 rpm de tork güçlü hissedilir , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı ,
Şanzıman 60*60 vites , 3 bölücü powershift ,
Powershift vites araları 200 rpm ,
2000 rpm den 1800 rpm devire düşmelerde powershift vites değişir.
Deuthz 5C ve 5G serisi motor haritası böyledir.
1800 rpm deviri eski traktörlerin max tork devri 1500 rpm gibi görmemiz gerekiyor.
2000 öncesi motorlar ve Euro 2 olan motor , sıkıştırmalarda 1000 rpm devire kadar sıkıştırılıp , vites düşülebilirdi.
Zorlamaya gelen bir motor yapısına sahipti.
Erken devirde , 1200 rpm gibi açan turbonun , motor karakteristiği ile örtüşmesi gerekir.
Same Explorer 75T , modele erken açan turbo koyduk ama
5120C modele erken açan turbo koymanın bir mantığını göremiyoruz.
Malzeme mukavemetleri olarakta , 1600-2000 rpm aralığında çalışması gereken motorun 1200-1600 rpm arasında çalışmaya zorlanması ileride yıpranma sorunlarını arttırabileceği açıktır.
En az yakıt bölgesi devirleri de zaten bu aralıkta değildir.
Eski nesil motorun özelliklerini, karakteristiğini , yeni nesil motora adapte etmeye uğraşmayınız,
Sürüş şeklinizi , gazlama tepkilerinizi yeni nesil motora göre adapte edebilirsiniz.
 

Benzer Konular