TRAKTÖR YAZILIM

09.05.2022
65
29

Yeni nesil elektronik common rail traktörlere yazılım atma konusunda ne düşünüyorsunuz. Traktör yolda boş giderken çok yakıyor yazılımın faydası olur mu
 
Euro 5 motorlara yazılım konusunda bir fikrimiz yok ama serilerin motor güçleri iyi görünüyor.
Yazılım koyduk , EGR tıkanacak , DPF dolacak , sorunlar çoğalabilir sanki.
Fendt 313 eski nesli , yeni nesil Fendt 314 ten daha performanslıymış.
Kasa değişti, motor haritası farklılaştırıldı.
Rodajda 1900 rpm tork, güç çizgisi kesişim devrinde süren beyefendi , eski nesildeki gibi 1550 rpm devir tercihlerine döndü.
Seyir zevkimize hitap edemiyor, artık. Sürüşü on para etmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: cemilAltan
@The_Hoca alış artık hocam şu yeni nesil makinelere
Eli hidrolikte, ayağı gazda, kulağı eksozda yırta yırta tarla işleyen operatör mü kaldı da gazlayan motor arıyo gözlerin
Bizim nesil o kadar ağır yüke gelemez, eksoz dinleyemeyiz, tarlada face bakıyoz YouTube bakıyoz.
Bizim motorumuz rektefelik gibi yürüsün de biz YouTube dinlerken istop edip kalmasın
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: The_Hoca
@The_Hoca alış artık hocam şu yeni nesil makinelere
Eli hidrolikte, ayağı gazda, kulağı egzozda yırta yırta tarla işleyen operatör mü kaldı da gazlayan motor arıyo gözlerin
Bizim nesil o kadar ağır yüke gelemez, eksoz dinleyemeyiz, tarlada face bakıyoz YouTube bakıyoz.
Bizim motorumuz rektefelik gibi yürüsün de biz YouTube dinlerken istop edip kalmasın
MF 5400 serisiyle rölanti gazda pulluk sürmeyi marifet sanan var.
Egzozu büyütüp 5455 gibi sesi olsun diyen oluyor.
Valtra T254 traktörün ek güç arttırımları motor anma gücü devirlerinde,
Her motoru max tork devrinde az yakıyor sanıyorlar ama öyle bişi yok.
Bilinçli olarak max tork devrinin 100-200 rpm üstü devirleri tavsiye etmiştik, yakıt diyagramlarındaki sarı bölgeden istifade edelim.
Ek güç arttırımı devreye girmiyor şikayetlerini napacaz.
NH TS135A Plus traktörde 1950 rpm de tork, güç eğrisi kesişim devri ve güç arttırımını devreye alma var.
NH T7070 i kükreterek sürelim diyende oluyor.
MF 7620 yi beygir gücü az geldiğinden satıyorum diyende var.
 
Hocam siz motor yorumlama konusunda donanımlısınız, ancak çoğu kullanıcının odak noktası yakıt.
Biz pek devirden güçten falan anlamıyoruz.
6714 ü ilk aldığımda ben de 1300 1400 gazlarla iş yapıyordum, hissiyat iyi gelmeyince devir sabitleyiciyi1650-1700e çıkardım.tamamen hissiyatıma göre.
Operatör hangi devirde çalışması gerektiğini tam olarak neye göre belirleyecek.
Güç-tork eğrisi kesişim devrini firmalar neden yayınlamıyor, kataloglara koymuyor.firmalar hem operatörü hem motor sağlığını en memnun edecek devir aralıklarını yayınlasa iyi olur
 
  • Beğen
Tepkiler: Emraherdogan06
Silaj biçerinde 1300-1400 rpm devirle silaj biçelim diyen çıkınca şaşırıp kaldık.
Operatör hangi devirde çalışması gerektiğini yakıt diyagramına göre belirleyebilir.
Traktör markası ve modeli yazarsanız, motor haritasına bakarak gerekli düzeltmeleri yaparız.
Motor gücü yönetimi eleştirisi de yaparız, kuruda, çamurda, yolda, tarlada ,
İyi geceler, see you later.
 
MF 5S.105 te yazılım yapılmış.
Videoda 7:40 dakikada harita görünüyor.
Motorun,
1200-1400 rpm sabit tork aralığı ,
1800 rpm tork, güç çizgisi kesişim devri ,
2200-2400 rpm sabit güç aralığı ,
2500 rpm max çalışma devri görünüyor.
400 n.m. tork , 95 hp , motor gücü var.


Ürün broşüründe ;
1500 rpm max tork , 2000 rpm max güç tepesi görülüyor.
440 n.m. tork , 105 hp .

Ölçülen değerler ile katalog verileri uyuşmuyor ???

Ayrıca gördüğümüz tork çizgisinin şeklinin pürüzsüz düz çizgi olması beklenir.
Stok motor için pürüzlü bir tork çizgisi vardır, diyebiliriz,
Haliyle motor çalışması düzgün olmaz.

Motorun en az yakıt bölgesi Agco motor kataloglarında 1600-1800 rpm olarak veriliyordu.
Biraz üst düzey motorlar içinde 1300-1900 rpm aralığı kullanılırdı.

Motorun zamanlama kayıpları çok farklılaştırılmış, devir aralıkları çok açılmış.
Sabit güç aralığı ile sabit tork aralığı arasındaki devir farkı 2200-1400 rpm = 800 rpm kadar olmuş.
Gabak 65X , 1350 rpm max tork , 2100 rpm max güç tepesi .
Şanzımana 3 vites koysak yetecek bir motor haritası görünümü var. 🤣

Kuyruk mili devir konumları 1560 ve 1960 rpm de ,
Ölçülen motor haritasına göre bu konumlar tamamen fiyasko olur.
Max tork devrinin bitişinde 1400 rpm de 540 rpm kuyruk mili , 1800 rpm de 540 kuyruk mili , 2200 rpm de 540 rpm kuyruk mili tercih ederdik.
Motorun zamanlama kayıpları Fiat 95 66S modele benzemediğinden balye bağlamada kuyruk mili vites uyumsuzluğu yaşatır,
500 rpm aralıklı vitesler , 800 rpm zamanlama kayıplı motora uymaz.

Böyle motorda kademesiz şanzımanda kullanmak uygun düşmez.
Tork rezervleri hakkında bilgi verilmemiş ama Sisu motorlar JD ve CNH grubu motorlara göre daha uyuşuk yürüyen yapıdalar , depar atıcılıkları zayıf kaldığından çamurculukları zayıf sayılır.

Videoda yazılım sonrası vites değişimleri 2300 rpm den 1600 rpm devire düşmelerde görünüyor.
Yazılım 1200-1400 rpm sabit tork aralığını 1200-1600 rpm e genişletmiş hissiyatı verdi.
Motorun zamanlama kayıplarını 500 rpm devire düşürmüş izlenimi aldık.

Böyle traktöre yazılım koymayın desek sorun olur.
Motor şanzıman uyumsuzluğu bir taraftan , kuyruk mili şanzıman uyumsuzluğu, en az yakıt bölgesi kuyruk mili uyumsuzluğu olur.
Zamanlama kayıpları 400 rpm olsa Dyna 6 şanzıman niye koyulmamışta diyebilirdik.

Hep biz yazmayalım, işi bilenlerinde katkılarını görmek isteriz, efendim.
 

Benzer Konular