Traktör Rektefesi


s.a değerli forum üyeleri, geçtiğimiz 2 yıl içerisinde hasatlarımız istediğimiz gibi olmadığı için traktör değiştirme şansımız kalmadı. Elimizdeki 2006 model 85-80 tümosan traktörümüze rektefe yaptırma kararı aldık. Hazır rektefe yaptırıyorkende bazı yerlerinde iyileştirme yapayım diyorum.
Arka hidrolik sistemi pert şöyleki, 300-500 kg bi makine bile taksam sanki çok ağır bi malzeme takmış gibi hassasiyet tık tık vuruyor. Kabak sıralama makinası takıyorum, hidromotoru tam devir döndermiyor.
1. yapmak istediğim arka kollar için yardımcı piston taktırmak.
2. yapmak istediğim ön tarafa hirolik kol ve pto sistemi taktırmak.
3. olarakta hidrolik yağ basıncını biraz daha artırmak
Ayrıca yeterli bilgi edinebilrsem turboyu 1 numara daha büyütüp biraz daha güç elde etmek istiyorum. bizim emektar bu modellerin ilk serilerinden (turbosuz) 1 yıl kullandıktan sonra direk fabrika tarafından turbo sonradan takılmıştır.
Yağ başıncını artırmak için hidrolik beynimi değişmeli yağ pompasımı değişmeli vs
Bu süreçte şunu da şöyle yapsan daha iyi olur, şunlar şunlar için şu firmayı tavsiye ederim vs dediğiniz fikir ve önerilerinize ihtiyacım var.
Şimdiden teşekkür ederim arkadaşlar.
 
Kollar kaldırmıyorsa takviye yapmaya gerek yok tamir edilse. Sorun çözülür bence rektefeye gelirsek bizde 97 model ve 98 model iki tane traktör var. Hiç rektefe yapılmadı saat gibi çalışıyor seninki 2006 model ihtiyacı varmıki rektefeye bilemedim sen daha iyi bilirsin
 
Kollar kaldırmıyorsa takviye yapmaya gerek yok tamir edilse. Sorun çözülür bence rektefeye gelirsek bizde 97 model ve 98 model iki tane traktör var. Hiç rektefe yapılmadı saat gibi çalışıyor seninki 2006 model ihtiyacı varmıki rektefeye bilemedim sen daha iyi bilirsin
Aslında Rektefe değilde REVİZYON deseydim daha doğru olacaktı :) servise girecek nerde sıkıntı varsa yapılacak.
Kollara gelince de zaten bize göre zayıf kalıyordu dönerli 4 lü 12 kulak dönerli pulluk taktım geçen yıl çekişte sıkıntı yok ama hidrolik zırıl zırıl ütüyordu.
 
Turboyu arttırma, çünkü turboyu fabrika da taksa motorun geneli turbo hesaba katmılmadan yapılmıştır tahminim.
Hidrolik yağ basıncını mi yoksa debi yi mi arttırmak istiyorsun? Neden istiyorsun? Çok gerekli mi?
 
Turboyu arttırma, çünkü turboyu fabrika da taksa motorun geneli turbo hesaba katmılmadan yapılmıştır tahminim.
Hidrolik yağ basıncını mi yoksa debi yi mi arttırmak istiyorsun? Neden istiyorsun? Çok gerekli mi?
Turbo kunusunda halısınız, Atıyorum bizim mevcut turbo 0.4 bar basıyor ve 85 hp yi elde ediyorsak biz bunu 0.6-0.8 bar civarına çıkardığımızda ne kadar güç elde edeceğiz, elde edeceğimiz güç sonucunda yanma odasında, yakıt sisteminde vs revizyona gerek olacak mı ? yoksa orjinal toplamak yeterli olurmu ? vs vs konular hakkında yeterli bilgi edinebilirsem böyle bi işe kalkışacağım.
hidrolik konusunda da ön hidrolik kolları ve pto olduğunu varsayalım hem önde hem arkada hidrolik yağmala gerektiren makinalar kullnıyorum. ilaçlama-gübre serpme vs gibi yağlama yetersiz kalmasın iyileştirme yapalım düşüncesindeyim. Ha gerek varmı yokmu onu bilemiyorum. işte bu bilgiler için sizlere soruyorum.
 
Son düzenleme:
Sayın Looper,
Arkaya destek piston taktirirsan çok iyi olur.
Yağ pompası tadilatla kurtarirsa conta takımını yenile kurtarmazsa komple yenilenecek ,
Beyin dediğin arka hidrolik pistonun sekman contası yenilenecek.
Tornada yeni yatak açılıp geniş oring takılabilir.
On hidrolik imkanın varsa yaptır.
Selametle
 

Turbo ile daha fazla oynamayın bence zaten fabrika çıkışı turbosuz 85 hp bide turbo eklentisi olmuş minimum 95 100 hp olmuştur şu an sizin şanzıman diferansiyel sınırda biraz daha güce dayanmaz büyük arızalar açar hidroliklerin silkelemesi de tahminim traktöre büyük ekipmanlar bagladınız kolların pistonu sekman bozdu paypas yapıyor veya valfler kaçırıyor her ikisi de olabilir ağır ekipmanlar var ise yardımcı piston gerekli bence
 
  • Beğen
Tepkiler: Göktürk.
cevaplar için çok teşekkür ederim arkadaşlar. cx55 var 1 tanede bizde, o motorta 9 lu patlatma (Çizel) 4 lü 14 numara kulaklı pulluk kullanıyoruz :) gerisini siz düşünün. Pek ayarımız yok bizim.
Yardımcı piston ve ön hidrolik pto sistemiyle alakalı forumdaki nerdeyse tüm konuları inceledim. bu işi yapan çokta firma yok öne çıkan 2 firma var.
firma ismi söylemekte herhangi bir mahsur varmı yokmu bimediğimden isim paylaşımı yapmayacam.
Ön pto sisteminde traktörün bilmem neyi yeterliyse kranktan güç alınıyormuş, yoksa hidromotor kullanılıyormuş oda yağda aşırı ısınma yapıyormuş harici olarak yağ soğutma yapılnası gerekiyormuş vs vs gibi konularda yardımlarınızı rica ediyom arkaşlar.
 
Burda 8580 satılık vardı 35 bin lira çiftçeker 6.000 satteymiş gidip bakmamıştım sonra pişman oldum satılmış
35 bin bedavaymış valla bileydim ben bi tane daha alırdım bunun yanına :)
yakıtından çekişinden çok çok memnunum. Öyle çok iş zamanı kelli felli bi arıza veripte beni işimden etmişliği yoktur ama kapı, arka cam pistonu ne biliyim tepe lambası yanmaz ne bilim bunun gibi sağından solundan basit arızalarla yıldırdı bizi o ayrı mevzu :) oda bizim kullanışımızla alakalı bişey.
 
  • Beğen
Tepkiler: CELAL KARABULUT
35 bin bedavaymış valla bileydim ben bi tane daha alırdım bunun yanına :)
yakıtından çekişinden çok çok memnunum. Öyle çok iş zamanı kelli felli bi arıza veripte beni işimden etmişliği yoktur ama kapı, arka cam pistonu ne biliyim tepe lambası yanmaz ne bilim bunun gibi sağından solundan basit arızalarla yıldırdı bizi o ayrı mevzu :) oda bizim kullanışımızla alakalı bişey.
Hocam sizin ki kaç saatte
 
Hocam turbo isi biraz hesap kitap hava ve yakıt karisiminin iyi ayarlanması lazim yakıt oranını traktörde yakıt pompası yapar yakıta görevde hava emilir pistonlara siz turbo basincini artirdiginiza Pistona daha fazla hava girişi saglayacaksiniz ve bu havaya karşılık yakıt ihtiyacı için pompa ayarlanmalı sonrasında yüksek sıkıştırma oranı piston başına düşen yükü artıracak o yüzden piston ve biyelin ve hatta gerek varsa krank ve krank yataklarının güncellenmesi gerekebilir yani biraz kapsamlı bir iş olacak astarı yüzünü geçebilir. Arka kollara gelince yardımcı pistonun faydası olacaktır ama hidrolik pompasının debisininnve basıncının bu durumu karşılayacak şekilde yeniden revize edilmesi gerekecektir bence masraf edecekseniz e lif yani elektronik bir hidrolik kontrol ünitesi kolaylık olacaktır camurluklara hidrolik kumanda düğmeleri filan gibi [emoji2] ön tarafa hidrolik kollar ve pto meselesi çetrefilli kollar yine bı nebze ama pto için hidrolik motor gerekecektir yani olmaz değil ama çok masarafli olacaktır çünkü öne donuyu aktarmanın başka yolu yok yada safttan donu alınabilir ama buda size sadece tekerden hareketli bir pto kazandırır bu arada makine mühendisiyim dilimin döndüğünce anlatmaya çalıştım umarım faydalı olmuştur
 
  • Beğen
Tepkiler: Looper ve Mltyusuf

s.a arkadaşlar. Arka kollardaki yardımcı piston yolda giderken sadece kolların yaylanıp vurmasınımı etkiliyor ? yoksa daha fazla ağırlık kardırmaya da yarıyor mu?

Pistonun içinde yay olmadığı için yaylanmayla ilgisi yok.iHidrolik basıncı ile hareket eden yağ var.Ek piston, kaldırma kapasitesini artırmak için takılıyor.
 
S.a arkadaşlar. Cevap yazan tüm arkadaşlara ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Yardımcı piston kitimizi aldık şükürler olsun. Hidroliğin kabin altında kalan kapak kısmından hidrolik hortumu için bir delik delinip hortum yaptırılacak. Yarın akşam olmadan da montajı biter Allah'tan mani çıkmazsa, yarın yine foto paylaşımı yaparım
IMG_20191028_153105.jpg
 
Son düzenleme:

Benzer Konular