Traktör Ön Yükleyici Sistemleri

Ynt: ÖN YÜKLEYİCİ SİSTEMLERİ

Farmtrac ama bizdekilerden değil abi.. avrupa galiba..

Şuda denenebilir o durumda.. ön kepçeyi dişler/ucu çapraz ileriyi görecek şekilde tam yere indirip önü tamamen yerden kesip.. tüm yükü arkaya bindirip pati kilidiyle birlikte direk geri..

Arkası boş motorun arkada HİÇ güç yok..
 
ÖN YÜKLEYİCİ SİSTEMLERİ

Umut Abi sorucam sorucam fırsat olmadı. Aklıma gelmişken sorayım.

Bazı ön yükleyicilerde kullanılan bir sistem var. Yanılmıyorsam yükleyici yukarı da kaldırılsa, aşağı da kaldırılsa kovanın açısını koruması için kullanılan bir yöntem. Adını bilmediğim için bir resimle gösterirsem daha anlaşılır olur:

Aşağıdaki John deere ' ye takılmış kepçede bahsettiğim sistem mevcut. Oklarla işaretledim alana bakınca tam olarak anlaşılıyor.

ugu2yzyh.jpg


Bu traktördeki kepçede ise o sistem yok. Kepçenin kolları sadece düz ve tek bir hat şeklinde kovaya bağlanıyor.

ymypada3.jpg




Sizin Zetor ' daki kepçede de bu sistem mevcut. Hatta oldukça estetik bir biçimde yapılmış. Bu yüzden sana sormayı doğru buldum.

Bu sistemin adı tam olarak nedir? Gerçekten benim tahmin ettiğim iş için mi yapılıyor yoksa başka fonksiyonu da var mı? Bir kepçe yaptırmaya/almaya kalksak ne diyecek, nasıl isteyeceğiz bu sistemi?

Bir de bu sistemin artıları eksileri neler? Mutlaka artı bir maliyete neden olacağı için o artı maliyete değer mi? Dayanıklılık açısından dez avantaj olur mu?
 
Ynt: ÖN YÜKLEYİCİ SİSTEMLERİ

O sistem kovayı ister kaldır ister indir.. kova/yer açısını HEP aynı tutan bi sistem.. 'otomatik denge/dengeleme' gibi bişey adıda..

Eğer o sistem yoksa kovayı en tepeye kadar kaldırınca kovada da taş toprak gibi hareketli bişeyler varsa ve aniden kaldırınca son noktada da zınk diye duracağı için içindeki malzeme sürücünün üstüne, kabine bile dökülebilir!

Ayrıca forklift çatalı/palet indir/bindir çalışmasında bu yere paralalliği koruma sistemi ÇOK önemli.. yeri geliyo 1 tır su gibi hassas şeyler indiriyon.. yeri geliyo çok şekilsiz/dengesiz demir/tarım ekipmanları vs.. yani önemli bi sistem.. hem güvenli hem hızlı..

Yalnız o JD ' de de yumuşak/sert olayı YOK! Bizim kepçenin kollarını kovanın hemen arkasında birleştiren yere bakarsan üstü kapalı bi yer var.. senin gibi işaretleme becerim yok.. inşallah anlamışsındır dediğim yeri..

Onun içinde de süspansiyon/darbe emici beyin var.. içerdeki joystikle isteğe bağlı yumuşak/sert seceneği var (bu olay JCB/Hidromek gibi kazıcı-yükleyicilerde opsiyondur..)..

Yumuşak modu: yolda hızlı ve sarsıntısız gitmeyi sağlar.. gerçekten de öyle.. bazen sertte unutup 30-35 ile çakur-çukur gidince niye bu kadar sallanıyo diyip bakıyom dalgınlıkla sertte unutmuşum düğmeyi.. o kadar bariz etkili..

Yumuşakda; kepçeyi yere dayayıp önleri yerden kesemezsin, önü yere bastırıp ileri-geri tesviye yapamazsın çünkü yere basınç yapamıyo.. ama basabildiğin kadar bas motoru silkelemez hiç bi motor yumuşak modlu kepçeli bi motor kadar tatlı gidemez :)

Sert secenekde; dediğim gibi ön tekerleri yerden 1 metreye yakın kesebilir, kendini batınca kurtarabilir, ileri-geri yayma, tesviye yapabilirsin..

O yüzden kepçe var 5 lira kepçe var 15 lira.. biz piyasayı hedeflediğimizden avrupa ayar olsun dedik.. gerçekten de öyle..


Yılmaz ayrıntılara buradan bakabilirsin..

http://www.trakkulup.net/fotograflar-(cekimler)-405/zetor-proxima-90-(kizil-manda)/58/
 
Ynt: ÖN YÜKLEYİCİ SİSTEMLERİ

Umut abi iyi ki varsın. Sitede her konuda fikri olan pratisyen arkadaşlar var ama belli konularda uzman olan insan pek yok. Sitede, Ön yükleyici sistemler ve Zetor hakkında en küçük ayrıntıya kadar bilgi alınabilecek birinin olması çok güzel.
 
Ynt: ÖN YÜKLEYİCİ SİSTEMLERİ

Yok estağfurullah o kadar değil.. bizimkisi biraz merak biraz hobi..ticaretini yapsak da amatör ruhuyla devam :)

Yalnız şunu diyim belki psikolojik ama emin ol 2 kat para verdiğimiz Hidromekten, kepçeli Zetordaki tadı almıyom yalansız.. iyi bi kepçe motora gerçekten değer katıyo.. Zetorun 2. eli ÇOK zayıf ama bi deneseler şu kepçenin hatrına alacaklar çıkar emin ol..
 
Ynt: ÖN YÜKLEYİCİ SİSTEMLERİ

Açık söyleyim şu linkini verdiğin 6 metre mibzeri çeken, çekmekte kalmayıp hidrolikleriyle kaldıran 6441 beni mest etti.

Çevrede çiftçi arkadaşlardan da kime izlettirdiysem, o dakka Zetor ' cu oldu.


64 (hatta 62 ' ydi galiba) bir traktörün en az 2.5 ton havaleyi yükü kaldırması, kaldırıp döndürmesi gözle görmeyince inanılacak şey değil.

Bence o video arada kaynadı. Çok kişi izleyemedi. Bu akşam '6 metre asılı tip mibzer' adında (Zetor ' daki hiç bahsetmeden, yani biraz hileli) bir konu aç, bak kaç hit alıyor:)

Inan ben konu açacaktım da video ' nun yayımlama hakkı sende, ayıp olur diye açmadım.
 
Ynt: ÖN YÜKLEYİCİ SİSTEMLERİ

Yılmaz sen aç.. emin ol daha çok sevirim.. bazen kendimden şüpheleniyom acaba çok muabartıyom, görmemişlik olur mu diye.. vazgeçiyom..

Burda benden eski, tecrübelilere denetiyom bindiriyom.. ama hep aynı yere varıyoz.. hepimiz mi yanılıyoz diye netten araştırıyom gene aynı..

Emin ol bazı denemeleri, binenlerin bazı sözlerini direk yazmıyom yanlış anlaşılır diye..

Allah herkese gönlüne göre versin ama bişeyler bilip de söylememin de vebali var derim..
 
Ynt: ÖN YÜKLEYİCİ SİSTEMLERİ

ilk videoda korkudan kovayı yerden kaldırmıyo, yere çok yakın tutuyo..

hayır arsalar arkaya 300-400 kg olay bitecek.. ayrıca yokuş aşağı değil, kepçenin ağzı yukarı gelecek şekilde çalışcan o kadar önemli..

*****

yazın 10 günde bi tır dolusu izolasyon malzemesi indiriyoz.. palet şeklinde en ağırı 1800 kg ve bizim son limitimiz bu..

çağırdılar gene gittim.. aynı tır aynı sürücü aynı malzeme ama indiremedik! sürücü bana bakıyo, ben ona niye olmadı diye..

iyice dikkatli baktım.. tır yolun kıyında ve bana ters meyilli, çok az da olsa öyle duruyo.. tırcıya dedimki dön yolun karşısına yanaş.. yanaştı ve meyil bize dönünce indirdik..

kısaca; bazen 1 cm, bazen 1 mm önemli..
 
Ynt: ÖN YÜKLEYİCİ SİSTEMLERİ

bence çoğu çiftçiye gerekli bi donanım. Bu sene nasip olur , ekonomim yeterse kendim bile almayı düşünüyorum. Özkan makina ve Alparslan bu konuda başarılar. Alparslanın bağlantı parçalarını yurt dışından ithal ettiğini duydum. ne derece doğrudur ama bilemem.Alırken araştıracam
 
Ynt: ÖN YÜKLEYİCİ SİSTEMLERİ

Özkanı görüp incelemeden son kararını verme.. işin çok ve yoğunsa farkını ver biraz daha etli-sağlam/şaseli yaptır.. korkma dayan gitsin..

başında durduk... bizimki normalden 1000-2000 tl pahalı oldu ama değer.. çok memnunuz..
 
Ynt: ÖN YÜKLEYİCİ SİSTEMLERİ

UÖZKAN.77 link=topic=67104.msg854324#msg854324 date=1393496813' Alıntı:
Özkanı görüp incelemeden son kararını verme.. işin çok ve yoğunsa farkını ver biraz daha etli-sağlam/şaseli yaptır.. korkma dayan gitsin..

başında durduk... bizimki normalden 1000-2000 tl pahalı oldu ama değer.. çok memnunuz..

Önerin için teşekkürler. İçim çok değil ama hayvan gübresi çok çıkıyor. Ayda yaklaşık 2 - 3 romork. Onun için ön kepçe düşünüyorum.
 
Ynt: ÖN YÜKLEYİCİ SİSTEMLERİ

ataşman değişimi bu kadar kolay..


hava filtresi değişimi işkence..

bugün yarım saat uğraştım.. kepçenin kolları filtrenin yerine denk geliyo.. önceleri eğip büküp bi şekil söküp takıyorduk.. bugün söktüm bi türlü takamadım..

en son baktım olacak gibi değil.. kepçeyi komple söküp filtreyi takıp sonra kepçeyi taktım..


traktör-kepçe uyumunda bunu da dikkate alsın yetkililer.. cidden işkence..:)
 

Benzer Konular