Ynt: ÖN YÜKLEYİCİ SİSTEMLERİ
O sistem kovayı ister kaldır ister indir.. kova/yer açısını HEP aynı tutan bi sistem..
'otomatik denge/dengeleme' gibi bişey adıda..
Eğer o sistem yoksa kovayı en tepeye kadar kaldırınca kovada da taş toprak gibi hareketli bişeyler varsa ve aniden kaldırınca son noktada da zınk diye duracağı için içindeki malzeme sürücünün üstüne, kabine bile dökülebilir!
Ayrıca forklift çatalı/palet indir/bindir çalışmasında bu yere paralalliği koruma sistemi ÇOK önemli.. yeri geliyo 1 tır su gibi hassas şeyler indiriyon.. yeri geliyo çok şekilsiz/dengesiz demir/tarım ekipmanları vs.. yani önemli bi sistem..
hem güvenli hem hızlı..
Yalnız o JD ' de de yumuşak/sert olayı YOK! Bizim kepçenin kollarını kovanın hemen arkasında birleştiren yere bakarsan üstü kapalı bi yer var.. senin gibi işaretleme becerim yok.. inşallah anlamışsındır dediğim yeri..
Onun içinde de süspansiyon/darbe emici beyin var.. içerdeki joystikle isteğe bağlı yumuşak/sert seceneği var (bu olay JCB/Hidromek gibi kazıcı-yükleyicilerde opsiyondur..)..
Yumuşak modu: yolda hızlı ve sarsıntısız gitmeyi sağlar.. gerçekten de öyle.. bazen sertte unutup 30-35 ile çakur-çukur gidince niye bu kadar sallanıyo diyip bakıyom dalgınlıkla sertte unutmuşum düğmeyi.. o kadar bariz etkili..
Yumuşakda; kepçeyi yere dayayıp önleri yerden kesemezsin, önü yere bastırıp ileri-geri tesviye yapamazsın çünkü yere basınç yapamıyo..
ama basabildiğin kadar bas motoru silkelemez hiç bi motor yumuşak modlu kepçeli bi motor kadar tatlı gidemez
Sert secenekde; dediğim gibi ön tekerleri yerden 1 metreye yakın kesebilir, kendini batınca kurtarabilir, ileri-geri yayma, tesviye yapabilirsin..
O yüzden
kepçe var 5 lira kepçe var 15 lira.. biz piyasayı hedeflediğimizden avrupa ayar olsun dedik.. gerçekten de öyle..
Yılmaz ayrıntılara buradan bakabilirsin..
http://www.trakkulup.net/fotograflar-(cekimler)-405/zetor-proxima-90-(kizil-manda)/58/