Traktör Ön Yükleyici Sistemleri

Ynt: ÖN YÜKLEYİCİ SİSTEMLERİ

UÖZKAN.77 link=topic=67104.msg802774#msg802774 date=1385833183' Alıntı:
Kovanın komple şeffaf ama sağlam bi malzemeden yapıldığını hayal edelim.. hiç olmazsa arka, sürücü tarafı böyle olsa.. alsana inovasyon :)

Özellikle zorlu-dar alanlarda ve acemilikte ÇOK işe yarar..

Buraya yazıyorum, bu fikri çalarlar :)

YUSUFTUYLUOGLU link=topic=67104.msg802777#msg802777 date=1385833394' Alıntı:
polimer malzemesi çelikten çok sağlam ve 3-4 kat daha hafif olduğunu duymuştum..

Aynen. yalnız 8-10 kat da pahalı :)
 
Ynt: ÖN YÜKLEYİCİ SİSTEMLERİ

Çaldırdığımız ilk fikir değil, olsun.. Allah biliyo yeter.. :)

Burya yazacam inanan inansın şu Konya Şekerin başlattığı 'danabank/danakreş' fikri.. isim babalığı bizden çıktı.. elimde o tesisten çok önce bi dergide hasbelkader yayınlanmış yazı-makale de var..

Sonuçta memlekete-insanlığa hizmet..
 
Ynt: ÖN YÜKLEYİCİ SİSTEMLERİ

UÖZKAN.77 link=topic=67104.msg803158#msg803158 date=1385889636' Alıntı:
Yaklaşık olarak Batıda %10-20 seviyesinde kepçeli motorlar.. Bizde %1-2

Tablo çok açık..
evet kesinlikle
UÖZKAN.77 link=topic=67104.msg803182#msg803182 date=1385891626' Alıntı:
Dünyanın lider traktör kepçe üreticilerinden.. MF ile çalışıyo yılbaşından sonra Zetor ' la da anlaştı..

Yıllık 33 bin kepçe üretip satıyo.. ülkemizdeki TÜM kepçecilerin toplamından fazladır derim.. hatta kepçeli motorların :)


http://www.alo.se/Intl/Pages/Startpage.ept
ülkemizdede gelişmeler var inşallah daha iyi şeyler olur
 

Ynt: ÖN YÜKLEYİCİ SİSTEMLERİ

UÖZKAN.77 link=topic=67104.msg803182#msg803182 date=1385891626' Alıntı:
Dünyanın lider traktör kepçe üreticilerinden.. MF ile çalışıyo yılbaşından sonra Zetor ' la da anlaştı..

Yıllık 33 bin kepçe üretip satıyo.. ülkemizdeki TÜM kepçecilerin toplamından fazladır derim.. hatta kepçeli motorların :)


http://www.alo.se/Intl/Pages/Startpage.ept

Güzel tahmin. Türkiyedeki traktör sayısı 1.550.000 civarında. Kepçeli oranı %2 olsa tahmini 31.000 civarı ön yükleyici sistemli traktörümüz vardır. 33.000 dahi toplayamıyoruz.

Kepçeli traktör (benim dahil) hemen her çiftlik sahibinin hayalinde vardır ama engel olan nedenler var. Bana göre bunlar:

1-) Fonksiyonel, adam gibi bir ön yükleyicinin 15.000 lira gibi yüksek bir rakamdan başlaması. Silindir balya, forklift çatalı, kompost ve gübre yükleyici, dağıtıcı kova gibi bir çiftlik için zaruri sayılabilecek ataçmanların da olduğu işlevsel bir set oluşturulmaya kalkıldığında bu rakam çok rahat 30.000 ' li rakamlara çıkabiliyor.

Bu rakamları ayırabilen bir çiftik sahibi de (ön yükleyici sistem alıp) mevcut traktörünün fonksiyonelliğini arttırmak yerine traktörünü değiştirme yolunu seçeneğini tercih ediyor. Kepçe hayali de başka bahara kalıyor.

Öyle olunca da sadece dışarıya düzenli çalışarak (umut aynen senin gibi) ön yükleyicinin maliyet amortismanını kısa sürede sağlayabilecekler ve belirli bir büyüklüğün üzerindeki çiftlik sahibi kişiler bu ekipmana sahip oluyor.

Kısaca fiyat yüksek alım gücü düşük olunca, işletmede olması gerekenler listesinde hep alt sıralarda kalıyor. Bize de senin burada paylaştığın en gelişmiş sistemleri iç çekerek izlemek kalıyor. :)

2-) Bu sistemlerin yaygınlaşmasını engelleyen diğer etken de her traktöre takılabilen arka kepçeler. 1000 lira gibi bir rakama rahatlıkla alınabiliyorlar. Konfor, kullanışlılık, verimlilik ve iş kapasitesi bakımından ön yükleyici sistemlerin yanına gelebilmeleri imkansız ama fiyat bakımından kendinden '15' (onbeş) kat pahalı olan ön yükleyici sistemler için ciddi bir rakip durumundalar.


Evet ucuz etin yahnisin yavan oluyor ama yavan da olsa karın doyurabiliyor. Herşeyi geçtim küreği alıp bir araba gübreyi 2 saatte kas gücüyle yüklemekten iyi.

Bu açıdan bakınca da tablo biraz daha değişiyor. Evet, ön yükleyici oranımız traktör sayısına oranla %1,5 - %2 civarını geçmez ama arka yükleyici ekipmanı olan traktör oranımız %30 ' dan da yukarıdadır.

Bakın bu yönden düşününce avrupayı geçtim dünyada rakibimiz çıkmaz. (Bir tek hintlilerden şüpheliyim. Onlarda da bu hastalık var :) )

Velhasıl kelam fiyat yüksek, alternatif var, destek ve teşvik şart.
 
Ynt: ÖN YÜKLEYİCİ SİSTEMLERİ

Yılmaz şu arka mini kepçe burada 2 bin motorun en az yarısında yani %50 vardır.. bazılarında 2 tane bile var.. şimdi yeni çıkanlar biraz daha alengirli bi de ondan almış vatandaş..

Olaya bi de şöyle bakalım; mesela aynı paraya 100 ' lük kepçesiz mi? 75 ' lik kepçeli mi iyidir?

Bi de ilk etapta sadece standart dişli kova ve forklift çatalı yeter tüm ataşmanları almaya gerek olmayabilir..

Diyelim ağaç yükleyecen bi tomruk kapma kadar iş görmese de forklif çatalı da yükler.. 1500 tl kadar bişe forklift çatalı değer..

Aslında kökten çözüm tam teşekküllü 'tarım makineleri müteahhitliği' ve 'tarım makineleri parkları'.. yoksa her bi alet-ekipmana para yetişmez, verimli olmaz!

Abartmıyorum taşıyan motorlar yetiştirsin sabahtan yatsıya bi köyün tüm gübresini yükler iyi bi kepçeli motor.. yani herkesin alıp yeterli kullanmayıp yatırması da israf!
 
Ynt: ÖN YÜKLEYİCİ SİSTEMLERİ

UÖZKAN.77 link=topic=67104.msg803924#msg803924 date=1385994511' Alıntı:
Yılmaz şu arka mini kepçe burada 2 bin motorun en az yarısında yani %50 vardır.. bazılarında 2 tane bile var.. şimdi yeni çıkanlar biraz daha alengirli bi de ondan almış vatandaş..

Olaya bi de şöyle bakalım; mesela aynı paraya 100 ' lük kepçesiz mi? 75 ' lik kepçeli mi iyidir?

Bi de ilk etapta sadece standart dişli kova ve forklift çatalı yeter tüm ataşmanları almaya gerek olmayabilir..

Diyelim ağaç yükleyecen bi tomruk kapma kadar iş görmese de forklif çatalı da yükler.. 1500 tl kadar bişe forklift çatalı değer..

Aslında kökten çözüm tam teşekküllü 'tarım makineleri müteahhitliği' ve 'tarım makineleri parkları'.. yoksa her bi alet-ekipmana para yetişmez, verimli olmaz!

Abartmıyorum taşıyan motorlar yetiştirsin sabahtan yatsıya bi köyün tüm gübresini yükler iyi bi kepçeli motor.. yani herkesin alıp yeterli kullanmayıp yatırması da israf!

Söylediklerinin aynen katılıyorum. Özellikle de tam teşekküllü 'tarım makineleri müteahhitliği' ve 'tarım makineleri parkları' konusu aklımda olan ciddi iş alanlarından biri. Nedenini sorarsan da cevap basit: ihtiyaç.

İnanın bir yıl içerisinde defalarca, hem de sadece kendi ihtiyaçlarım için bile, böyle bir teşekkülün ne kadar faydalı olacağını düşünüyorum.

Aklımda o kadar çok örnek var ki, hangisini vereceğime karar veremedim. Yalnız bu iş öyle köşebaşı rent a car ' cılar gibi olmamalı. Böyle bir teşekkül, silaj makinasından tesfiye küreğine (lazer), kaliteli şanzımanlı mibzer ve pnömatik ekicilerden farklı tonajlarda römorklara, farklı ihtiyaçlara hizmet veren farklı HP ' li geniş bir traktör garajından ilaçlama makinalarına, hatta çapa motoruna kadar çok geniş bir koleksiyona sahip olmalı.

Yani bölgeye özgü tarım ekipman ihtiyaçlarının tamamını karşılamalı. Yoksa teşebbüs yine amacına ulaşır ama potansiyel boşa harcanmış olur.

Kısaca gerçekten ihtiyaç. İmkanım olsa hiç düşünmez, hemen kolları sıvardım bu alanda çalışmaya. Bu %50 ekipman desteği ve ipart projesi gibi avantajları da düşününce bu işe atılmanın tam zamanı.
 
Ynt: ÖN YÜKLEYİCİ SİSTEMLERİ

Aklın yolu bir.. Şu Bereket TV ' deki makina müteahhitliği programlarına bi alıcı gözle bakmak lazım.. Biz bu niyetle borca harca girmeden kendimizce bi park kuracaz inşallah, zaten tarla-toprak yok! Tüm hedef piyasa..

Biz tek sıra, sıra bağımsız muhabbeti yaparken adamlar 8-10-12 sıra dayanıp gidiyo.. bi makina bi memleketin işini görüyo..

Biz de 10 tonluk römorklar daha yeni yeni yaygınlaşırken

Orda 20-30-40 m3 hacimli as 900 ' ü içine alacak jumbo römorklar normal sayılıyo..

Hatta bakanlığın yerinde olsam bireysele 1 puan, böyle piyasaya düşünene 3 puan verir büyük verimli makinaların önünü açarım..


Şunun adını artık koyalım: büyük motor büyük makina büyük işte ÇOK küçük yakar!
 
Ynt: ÖN YÜKLEYİCİ SİSTEMLERİ

Murat abi sakalımız yok lafımız dinlenmiyo.. Bu konuda kafa yoran, saha deneyimi olan bi kişi mumla numunelik arasan bulamazsın.. Etiketinde uzman, prof. yazanlar dahil!

Hodri meydan..

Diyelimki bu sene Bayburt ' ta makine-ekipmana 2 trilyon destek verildi.. bölük pörçük %90 SADECE kendine çalışacak.. o da verimsiz makineler!

Oysa böyle parklara öncelik tanınsaydı diyelim 5 yılda 5 büyük park kurulsun.. Allah inandırsın 180 pare köyün alayına yeter!

İddia da ederim ispatta..

Burada kalkınma ajansına çıtlattım, bakalım-düşünelim, öyle bi şeklimiz yok ama.. gene de siz başvurun düşünelim..vs dediler. Baktık don lastiği gibi uzayacak..

Kalsın dedik kendi paramızla bismillah deyip başladık ucundan..

Aha şuraya yazıyom köyler-kırsal makina ekipman mezarlığı bi yerde, atıl-israf, verimsiz..

Allah için siz hiç 'ortak makine-ekipman kullanımı' yada 'makine parkları' konusunda çalışan, bilgi-belge üreten.. hepsinden vazgeçtim.. adını ağzına alan bi firma duydunuz mu?

Alan memnun satan memnun tarım değil bizimki çocukken oynadığımız tarımcılık, arabacılık oyunu :) küçük-minik, minyatür motor-ekipmanlarla bi yerde oynayıp, gün doldurp duruyoz..

Sonuç: el kadar Holandanın tarımsal gücü senden büyük, sonuç bireysel tek işletmeye böldüğünde batıdaki 1 karı-koca senin 1 köyün kadar üretim gücüne sahip!
 
Ynt: ÖN YÜKLEYİCİ SİSTEMLERİ

Bizim bu tarz (kolektif ekipman parkı gibi) konularda çok geri kalmamızın ana sebeplerinden biri de geleneksel anti-ortakçı düşünce tarzımız. Neden?

Size (konuyla ilgili toplum görüşünü yansıtan atasözlerinden) aklıma ilk gelen birkaçını yazayım:
- Kurda sormuşlar: ensen neden kalın? Kendi işimi kendim görürüm, demiş.
- Ortak boku köpek yemez.
- Ortak atın beli sakat olur.
- Horozu çok olan köyün sabahı geç olur.
- Ortak öküzden, başka buzağı yeğdir.
- Akıl ortağı ortak, mal ortağı kaypak.

Hepsi ortak malı, ortaklığı, kolektif kullanımı bırakın kötülemeyi, yerin dibine sokar nitelikte. Hal böyle olunca bizim geleneksel göreşe ters düşen bu yöndeki atılım ve yatırımlara karşı hep temkinli yaklaşılmasına neden oluyor. Hep aynı düşünce: Aman başkasına muhtaç olmayayım, az olsun, küçük olsun ama benim olsun.

Bunun sonucu olarak Umut ' un da dediği gibi ülke çapında küçük, işlevsiz, masraflı, atıl, yani saçma sapan bir ekipman parkımız oluyor.

Sen istediğin kadar ekipman desteği ver. Hatta bedava dağıt beyhuda. Bu düşünce yapısı kendini korudukça hiçbirşeyi değiştiremezsin.

Neden? En çok başvurulan ekipmanlara baktığın an herşey ortaya çıkıyor zaten:

- Tek sıra, çift sıra silaj makinaları: Tamamen kişisel kullanım için. Her tarafı makina olsa ne olur. En babası olsun 1000 dekar yer biçer senede. Onu da ne kadar zamanda biçer allah bilir.
- Küçük pirizmatik balya makinası: Bizde de var. Hem verimsiz, hem masraflı. Ürün zayiatı korkunç seviyelerde (haşbaylı paketlemede %18) Büyük prizmatiği geçtim silindiriğin bile yanına gelemez verimlilikte. Kralı olsa 50.000 balya yapabilir senede. Yani en çok 6000-7000 dekar alana hizmet veriyor. Hayvancılık işletmelerimiz de küçük olduğundan çok göze batmıyor ama içler acısı bir durum. Dünyada bir bizde kaldı desem yalan olmaz. Fiyat konusu da trajikomik: 50.000 lira. Hem kel, hem fodul.

Geri kalan ekipmanların da neredeyse tamamı 50-100 hp arası traktörler, yani bir nevi kişisel kullanım için. Tablo ortada.

Evet, ekipman parkımız hızla gelişiyor. Mekanizasyonlaşma, makineleşme son hız. Ama temelsiz çıkılan yapı misali hep eğreti, hep kullanışsız ve umulan amaca hizmet etmeyen bir yapı olarak. Olan bu memleketin milyarlarca lirasına ve çilekeş çiftçilerimize olacak.

Tarım politikası olmayan bir ülkenin, oy peşindeki siyasileri tarafından çarçur edilmesi işte bu.

% 50 ' li hibe başvurularında hibeyi %80 ' e çıkartıp 'tarla tarımı için sadece 120 hp ve üzeri güç gereksinimli ekipmanlar için geçerlidir' şerhi konsa ne olurdu? Ülke tarımı için çok şey olabilirdi ama siyasilere de oy getirmeyecekti. Bu şekilde herkesin ağzına bal sürüldü, oy arttı, tarım kimin umrunda.

Uğur bu son mesajları 'kolektif ekipman parkı' yada benzeri bir isim altında, farklı bir başlıkta toplayalım derim. Konu ile ilgili internetteki ilk türkçe materyali de biz oluşturmuş olalım :) Hem de senin bu konu kirlenmemiş olur.
 
Ynt: ÖN YÜKLEYİCİ SİSTEMLERİ

Bildiklerim;

*Pompa orjinal veya güçlü değildir

*Pompa orjinaldir ama sıyrılmış zayıflamıştır.. diyelim 180-200 bardan 100 ' e düştü.. boş kepçeyi kaldırır ama doluya gücü yetmez..

*Pompaya giden yolda filtre var o tıkanmıştır

*Hidrolik yağ eksik veya kötüdür

*Motor-kepçe uyumsuzdur, hidrolik pompa ile kepçenin kovası uyumsuzdur

*Uyumludur ama iyi montaj edilmemiştir, montaj ustalık hatası vardır

*...vb.

*********

Kaput ve tampon dikkat çekiyo..

Alibre Frontloader for the Tuber traktor
 

Benzer Konular