Ynt: traktör çekici lastiklerinde , yumuşak lastikmi , sert lastikmi çabuk aşınır...
herhalde 14-9 13-30 dur.....
herhalde 14-9 13-30 dur.....
yumuşak lastik almanı öneririm...reklam olmasın diye özelden marka verebilirim...nforcer link=topic=23697.msg194537#msg194537 date=1247429477' Alıntı:traktör 60-60n tümosan 2800kg balon lastik ölçülerini tam olarak bilemiyorum...
http://www.trakkulup.net/index.php/topic,20265.0.htmlali_kockaya link=topic=23697.msg194542#msg194542 date=1247429604' Alıntı:genelde 60-65 beygir traktörler 14-9/13-30 iyi gider
arkadaşlarım bu konu çok önemli ...türkiye deki traktör sayısını düşünün ..zamanı gelince mutlaka lastikler değişecektir ... ve pahalı...atilla link=topic=23697.msg195694#msg195694 date=1247770030' Alıntı:sonuçta arkadaşlar , yumuşak lastik mi , sert lastik mi çabuk aşınır...o kadar tartıştık ... sonuç ...
bence yanlış seçim yapılırsa ikiside çobuk yıpranır..atilla link=topic=23697.msg195694#msg195694 date=1247770030' Alıntı:sonuçta arkadaşlar , yumuşak lastik mi , sert lastik mi çabuk aşınır...o kadar tartıştık ... sonuç ...
güzel teknik bilgiler .. öncelikle teşekkür ederim .. pist yarışlarında arabalar kalkışta .. çok gaza basarak ..lastikleri yakma seviyesine kadar getiriyor...niye....ali_kockaya link=topic=23697.msg196037#msg196037 date=1247854756' Alıntı:ben bu forumda bir sonuca varamadım.Atilla abi sert lastik mi alacaz yumuşak lastik mi?arka lastiklerin geç eskimersi konusunda bağzı önerilerim var.
1-traktörü kullanmadığımız zamanlarda arka lastikler direk güneşe maruz kalmayacak.
2-çok güçlü frenleri olan traktörlerde arka lastikler çabuk eskir.mümkün olduğu kadar traktörü motor freniyle yavaşlatıp.mecbur olmadıkça acı fren atmamak.
3-Normal bir traktörün ağırlığıyla kullanılan uygun bir hava basıncı vardır.traktör o hava basıncı ile konforlu yol alır.ama gel gelelim arkaya 1 tonluk havalı mibzer yada 2 tekerlekli remork taktığımızda lastiklerin havası az gelir.onun için lastikler en uygun ortalama hava seviyesinde olmalı.
4-arka lastiklerin hava seviyesini dijital ölçü aletleriyle ölçün.analoglarda 80-100 kadran var.traktöre ortalama 20-25 hava gerektiğinden hassas ölçüm yapamazsınız.sağ ve sol lastlkler aynı ölçüde olmalı.
5-sibopların jantın dış yüzeyinde olması ideal dir.içte oldu mu tamponla lastik arasında çamur kalıp kuruyor ve sibopu eziyor.lastik patlıyor.
6-uzun süre çift sürmeniz gerekiyorsa evlek çukurundan giden arka lastiğin hava seviyesini yukarıda gidenden lastikten biraz fazla yapın.ağırlık çukurdaki tekerde fazla olduğundan yüzeydeki lastiğin tırnakları yere tam temas etmez.dönerli pulluk kullanıyorsan buna gerek yok.
evet doğru biraz daha gayret...+repali_kockaya link=topic=23697.msg196043#msg196043 date=1247855741' Alıntı:ısınması için sanırım.lastik yola daha iyi yapışsın diye.yumşayarak elastikiyeti artsın.
doğru ... niye yumuşak lastik daha geç aşınır ..halk arasında bu düşünce tam tersi olabilir...ali_kockaya link=topic=23697.msg196046#msg196046 date=1247856032' Alıntı:yani traktöre de mi yumşak lastik almalıyız sonucuna varalım.bizim lastik ısıtacak bir pistimiz yok.ateş te yakaca değiliz.biraz kolaya kaçıp kendinden yumşak bir lastik alalım öyleyse..
katılıyorum...ali_kockaya link=topic=23697.msg196056#msg196056 date=1247856772' Alıntı:yumşak lastik çalıştığı ortamın şeklini almaya çalışır adepte olur.sert lastik ise tam uyum sağlamaz.yerdeki ufak zemin farklılığında (kimi zaman bir taş parçası)traktörün ağırlığı tek noktaya tesir eder ve lastik bu noktada ani bir aşınma ve yada kesilme olur.lastiğin kendi kendini tamir özelliği yok tabi.uzun yıllar kullanıyoruz.bütün bunlar birleştiğinde lastik kısa zamanda tükenir.
baktımda 14-9 13-28 miş bizim lastikler..ali_kockaya link=topic=23697.msg194539#msg194539 date=1247429531' Alıntı:herhalde 14-9 13-30 dur.....