TRAKKLÜP ÜYELERİNİN ARAÇLARI

Herkes alın teri döküyor bncede hakkımız degilmi en.iyisini kullanmak
Tabiki de en iyilerine layığız. Önemli husus ayağını yorganına göre uzatmak. Yoksa şu memlekette hakkıyla üretim yapandan daha değerlisi yok.

İşin şu kısmı üzücü yalnız. Yaptığımız işte kendimizi nasıl geliştiririz nasıl daha iyi layığıyla yaparız gibi konulara hiç katılmamak, kendini, işini bir adım ileriye taşımamak, ancak şu traktör şu araba konularında çok hevesli olmak. Tüm motorlu araçların teknik bilgilerini ezbere bilmek. Bunları görünce üzülüyorum ne yalan söyleyim.

Bugün dünyanın heryerinde geçerli ÇİFTÇİ denilen insanın; bir ziraat mühendisi, kimya mühendisi, gıda mühendisi seviyesinde bilgili, biyoloji ve genetik gibi konularda yetkin olması gerekiyor. Ya da bu insanların bir araya gelip işletme haline gelmesi gerekiyor.

Ancak bizim çiftçimiz malesef üzülerek söylüyorum ''üre boy gübresi nitrat tane gübresi'' seviyesinde ama şu traktör şu kadar beygir şukadar bilmem ne ezbere bilir.

Bu demek oluyorki ben yaptığım işi bilmiyorum. Bala şansa rastgele yapıyorum. E haliyle getirisi götürüsü de şansa bala rastgele oluyor. Allah cümlesine daha iyilerini nasip etsin. Bilinç arttıkça daha da iyilerine sahip oluruz evelallah.
 
şu dönem için rahatlıkla söyleye bilirim .tarım ve çiftçilikle bir eşek bile alamayız. tarım ve çiftçilik hasat geliri gideri zor karşılıyor. ilerde düzelir diye umut ediyorum. sadece şu dönemde borçlanmamak en rahat çiftçi olmak demek. ekmedigin ve hasatının ne olacagı belli olmayan ürünün ipotek ettirmek riskli.borçlanmamak.bırak araban eski olsun traktörün eski olsun .eger ilerde iyi kazanırsan çiftçilikte alınır zaten
 
şu dönem için rahatlıkla söyleye bilirim .tarım ve çiftçilikle bir eşek bile alamayız. tarım ve çiftçilik hasat geliri gideri zor karşılıyor. ilerde düzelir diye umut ediyorum. sadece şu dönemde borçlanmamak en rahat çiftçi olmak demek. ekmedigin ve hasatının ne olacagı belli olmayan ürünün ipotek ettirmek riskli.borçlanmamak.bırak araban eski olsun traktörün eski olsun .eger ilerde iyi kazanırsan çiftçilikte alınır zaten

Balıkesir’in neresinden abi
 
Bu
IMG_20180720_194637.jpg
 
Bende de 2008 model 140 beygirlik var. Bir sene önce Lovato marka LPG taktırdım. Karma tüketimde 40 kuruş, uzun yolda da 33 kuruşa kadar iniyor. Bu kasayı çok seviyorum.
Dostum öle yakıt hesabı olmaz litre km cinsinden olur misal 45 litre tank 12 litresi emniyet için 33 litre alıyor Hondanın 390 km şehir içi yaptıgı km nazende 350 km yapıyor 33 litre gaz ile şimdi senın arac kaç litre ile kaç km yapıyor ????

Krş heaabıyla hesap yapılmaz cunku LPG bayi farkıyla 1 TL'ye yakın fiyat oynar .... Oke 👍
 
Dostum öle yakıt hesabı olmaz litre km cinsinden olur misal 45 litre tank 12 litresi emniyet için 33 litre alıyor Hondanın 390 km şehir içi yaptıgı km nazende 350 km yapıyor 33 litre gaz ile şimdi senın arac kaç litre ile kaç km yapıyor ????

Krş heaabıyla hesap yapılmaz cunku LPG bayi farkıyla 1 TL'ye yakın fiyat oynar .... Oke 👍
Karma tüketimde 33 litre gaz ve 7 litre benzinle 380-390 km yapıyor. Bilindiği gibi TSi motorların tam olarak LPG'ye uyum sağlaması için bir miktar benzin tüketimleri de var.
 
Sizleri bilmiyorumda bizde sadece cifcilik karın doyurmuyor. mecburen ek bi iş yapmak gerekiyor.yasadigim köyde kuru tarim yapıyoruz.asagi köylerde koparatif sahasında 8 sene dır yer icarlayip ekiyorum.hal böyle olunca mecbur biseyler yapmak gerekiyo.
Zaten çifçilikten kazanıyorum diyen yalann soyler gübre ve mazot fiyatlarından haberleri yok 🤔
 

Benzer Konular


Son Gönderiler

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt