4000 devire kadar otomobilin uyuşuk bir tavır sergilemesi hem yakıt ekonomisi hem de sürüş keyfi açısından kötü bir durum. Bu motordan performans alınabilmesi için yüksek devirde kullanmak şart, bu da çok yüksek ısıl kayıplarla beraber verimsizliği ve yüksek yakıt tüketimini beraberinde getirir.
Bizde 81 kw, 150 n.m. tork , max tork devri 3800 rpm olan arabadan var.
Kar lastiklerini taktığımızda 4000 devire kadar olan uyuşuk devirler araca patinaj yaptırmıyor.
Aracı park edeceğimiz zamanda çok küçük manevralar yapmaya imkan tanıyor.
Motorun yakıt diyagramı 3800-6000 rpm devir aralığında ,
4000 rpm de en ideal yakıt devri var.
4. vites 4000 rpm devirde araç 100 km/h hızı var,
4000 rpm den sonra motor sesi geliyor, yani solladığımız aracı uyarıyor.
6000 rpm de ise 180 km/h hızı görebiliyor.
CVT modelinde ise devir efektleri 3000-4000 rpm aralığa verilmiş ,
Neymiş efendim ECO mod,
Bir de POWER mod yapsalar, 4000-6000 rpm aralığı kullanmaları gerekirdi.
180 hp, 270 n.m. tork araca otoyolda 140 km/h ile giderken gaza basarsak patiliyebiliyor.
Motorların ısıtılması için termostat kullanmak gerekiyor.
Isıl kayıptan söz edilemez.
Yanma sonucunda zaten sürekli bir ısı açığa çıkıyor.
Sadice motorun belirlenen ısıl dengesine göre mekanik parçaların dizaynı yapılır.