Zor olur çünkü adamlar bunu taktık, bunu da buna uydurduk şeklinde çalışmıyorlar, çalışamazlar... Her üretilen makinanın belirli saat ve saha testleri oluyor. Yaptık hadi piyasaya sürelim mantığı olursa piyasaya giren traktörlerin çok büyük bölümünü geri toplamak zorunda kalabilirler. En ufak bir hidrolik borusunun bile yanlış yerden geçiyor olması binlerce traktörün kronik arızaları olmasına neden olabilir ve buda bakım-onarım maliyetlerini çok fazla arttırır.
Ayrıca rekabet piyasasında üretim maliyetleri çok çok önemlidir. Atıyorum Erkunt, ZF ile bir anlaşma yapacağı zaman toplam adet üzerinden birim maliyet belirliyorlar. Yani 1 tane aldığında fiyat başka 100 tane aldığında başka, 10000 tane aldığında başka oluyor. Her iki firma birbirinden bazı belgeler testler istiyor. Çünkü herkesin bir marka imajı var ve imajına zarar gelsin istemez.
Teoride çok hoş bir fikir, bende öyle birşeyin olmasını çok isterdim ama pratikte maliyetler yüksek olacağı için büyük üreticiler bu işlere girmezler diye düşünüyorum.