Tenteli Case IH JX65c / Kubota M6040 hangisi alınmalı?

12.06.2017
1,822
1
5,098
23
Aksaray

Selamlar ahali. Bir büyüğüm bu iki modelden birinin tenteli versiyonunu almak istiyor. Yorumları kendisi kontrol edecek.

Kubota M6040, 4x4 ,Tenteli, Standart (PS, 15+15, 39km/h ) model için pazarlıksız 195bin TL;

Aynı özelliklerdeki M7040 için pazarlıksız 213bin TL;

20201030_095524.jpg


Case IH JX65c, 4x4, tenteli, PS, 12+12,30 yada 40km/h opsiyonlu olup olmadığı bayiden sorulmamış model için pazarlıksız 200bin TL.

images%20(10).jpeg


Case'in JXc ve Kubota'nın m40 serilerisinin her ikisinide kullanmış abilerimin kardeşlerimin serilik, çekiş, ergonomi, konfor, kalite ve sağlamlıkla ilgili yorumlarını bekliyoruz.

Ben de JXc'yi fuarlardan tanıdığım kadarıyla, M6040'ıda 100 saate yakın kullandığım kadarıyla olan yorumlarımı katıp aşağıya boş vaktim olunca uzun şekilde yazacağım.
 
Öncelikle şimdiden hayırlı olsun akif.
Çevremde ne kubota nede case var ama ben alacak olsam ikisi arasında case tercih ederdim, kubotanin manevrası iyi diyorlar fakat arıza yedek parça olayına gelince case biraz daha iyi galiba. Yakitlari ise çok yakacağını düşünmüyorum iki modelinde, bu arada sıfır fiyatları çok yukselmis 65 lik motor 200 bin olmuş, almışken kabinli alsin derim sonuçta birkere alincak
 
Akif bu iki traktör arasında case jx65c ağır basıyor bence
Çevremde case jx75c ve kubota m8540 ile balye yapanlar var ikiside senelik 50 bin balye yapıyorlar ikisinin de önemli bir arızası olmadı ama kubotacı memnun değil traktörün hafif kaldığını ve balyede gücünün az geldiğini söylüyor değiştirmeyi düşünüyor.
 
Tekrardan selamlar. Sınav arası boş vakit varken denk getirmişken ilk mesajda dediklerimi yazayım dedim. KABİNSİZ VERSİYONLAR İÇİN GEÇERLİDİR.


M40 serisi "kompakt" kelimesinin tam karşılığı. Tek çekerlerden daha gönüllü manevra kabiliyeti sayesinde, çift çekere geçme konusundaki tek dezavantajı da ortadan kaldırıyor. Hani orta ve büyük ölçekli aile işletmelerinde küçük tek çeker ara işi traktörü olur ya, hah işte M40 alışılagelmiş eski tek çeker traktörleri yerinden edip, aratmayacak traktör. Serideki ağırlık (m6040- m9540) kabinsiz-kabinli 3400-4300 kg arasında. Bu ağırlığa bakarak ülkemiz koşullarında 5 sınınıfın yaptığı toprak işleme, kamyon çekme gibi çekiş gerektiren işleri bu hafif traktöre yüklemek adil değil. Genelde fiyatları yüzünden TD serisi ile karşılaştırılamak isteniyor. Sınıf farklılığı gereği karşılaştırmak istemesemde , üye abi kardeşlerimin isteği üzerine 2 komşumun m7040 ve td75 bluemaster traktörlerini kullanmış biri olarak eski mesajlarımda karşılaştırmıştım. Neyse konumuz bu değil di.

Peki kim tercih etmeli bu kabinsiz M6040- M7040'ı?
1) 150 dekara kadar sulu (orta anadolu şartlarında) tarlası olan küçük çiftçiler için gayet yeterli. Bu kişilerin ağır işlerini normal verimlilikte, ara işlerini tam verimlilikte halledebilir. Kendi haline takılan küçük çiftçilerin; kendinden manevralı 3 çıkışlı kepçe, tarla hazırlama gibi ağır ama işletme kapasitesi gereği az yapılacak işler için ideal. Zaten kendisi 2. traktör grubuna girdiği için ara işini yapar.

2) Piyasaya çalıştığı ekipmanlar gereği birden fazla traktöre sahip olanlar. Bu kişiler ara işçilik malzemelerini, kullanırken manevra gerektiren ekipmanlarını çalıştırmak için alabilirler. Yoğun olarak kaba yem ürünlerini biçme- tırmıklama,haşbaysız kuru ot/yonca bağlama, balya yükleme makinası için ideal.(balya için M7040 öneriyorum, M6040 92 vuruş/dk şanzıman oranlı, yani seri şanzıman balya makinasında tam kapasite çalışmıyor, makinanın ağzını tamamen dolma durumunda pistonun her vuruşunda motor deviri %8-10'a kadar düşüş gösteriyor, maksimum saatte 380balya (21kg) bağlayabiliyor. Uygun şartları denk getirdiğinizde M7040 modeli ile daha fazla bağlayağınız kesin.)

3) +300 dekar arazisi olanlar için filodaki en küçük traktör olarak kullanılabilir. Sadece kendine çalışan bu tür işetlemelerde yine 2.de saydıklarıma ilave olarak 800litrelik ilaçlama ve gübreleme makinalarında kullanılabilir. Damlama, yağmurlama borusu serme/toplama gibi işlerde kullanılabilir. 10 ton brüt yükü geçmemek şartı ile pratik kullanılabilir.


Hangi yönleri kötü?
4 sınıfı olması gereği insanların yanlış bakış açısı yüzünden alışılagelmiş söylentileri paylaşmak istemiyorum. 4 ton bir traktörden 5 tonluk bir traktörün çekişini beklemek fizik kurallarına aykırı zaten. Kendi sınıfındakilere bakarak eleştiri yapalım.

1)Vites geçişleri sert, viteslerin geçiş yönü araba- çoğu traktör gibi değil. Mesela 1. vitese takarken bildiğimiz ileri iteriz ya, bunda öyle değil. 1-3-5. vitesler hafif sağ çapraza itilerek geçiyor. Eğer ilk defa kubota kullanan biriyleniz, bu ikiside sizi yoracaktır. Hatta traktörü vitese takamayıp, öyle ortalığı karıştıracaksınızki vitesin kaçta olduğunu anlayamacaksınız. Ama alışınca vitesin hafif sağa eğimli olmasının aslında bir avantaj olduğunu fark edeceksiniz.

2) Otomatik lift yok. Ancak hidrolik kontrol kolları yumuşak ve en alta indirmek için - en yukarı kaldırmak istediğimizde kontrol kolu sadece 15 cm kadar oynuyor. Mesela bilindik bir modelden örnek vereyim. Td bluemaster'ların hidrolik konrol kolu taş gibi, ayrıca hidroliği en alta indirmek- en yukarı kaldırmak için kontrol kolunu kabaca 40cm kadar oynatmamız gerek, mecburen o baş parmak düşmanı liftomatic'i her ne şekilde olursa olsun kullanıyorsunuz. Ama m40'larda durum böyle olmasada biz liftomatic olmayışını gene de olumsuz olarak yazalım. Şunuda belirteyim, eğer isterseniz Aksaray servisi hem liftomatic hem elift sistemi takıyor.

3) Direksiyonu ayarlamamız için debriyaj ve frenin ortasında küçük bir pedal var biliyorsunuzdur. O pedala basarak direksiyonu en alt konuma getirdiğiniz zaman ve boyunuz uzunsa soför koltuğunu en geriye çektiğiniz zaman; eğer direksiyonu tam bir tur çevirecekseniz, eliniz direksiyonun en üst konumuna geldiği zaman hafif öne doğru eğilmeniz lazım. Yani boyu 170cm'den uzun olanlar ya dizlerin rahat olacağı mesafeyi biraz daraltacak ya da direksiyonu çevirecekleri zaman omuz kısmı çok hafif direksiyona doğru yaklaşacak.

4) Takviye geçişleri için traktörü olabildiğince yavaşlatmanız gerek.

5) Debriyajsız shuttle'ı 3 tane parmağınızla ileri- geri yaptıramıyorsunuz. Sol elinizle kavrayıp ileri- orta- geri konumlara alıyorsunuz. Biliyorum bu kendi sınıfındaki rakiplerinin çoğunda var zaten. Ama tek-tük olan Elektrohidrolik shuttle'lı 4 sınıfındakilere göre pek pratik değil. Örnek MF 4700 serisi.

6) Hidrolik yükseklik olarak fazla yükseğe kaldırmıyor. Bunu serivisin ayarlayabileceğini söyleyen üyelerimiz vardı. Fakat ben genede yazayım.

7) Kabinsiz versiyonlarda ayna, direksiyonun hafif önünde solda bulunuyor. O ayna o konumda bulunduğu sürece anca kendinizi seyredersiniz :) Arkadaki gelen gideni göremezsiniz.. Belki japonlar ;tentenin mobil olduğunu bildiğinden daha kaıcı bir yere koydularü bilmiyorum. Ama orjinal yerinde bir işe yaramıyor. Belki ufak bir modifiye ile tenteye alınabilir.

8)El gazı hafif sert.

9) El freni çekik yürürseniz, ki aynı hatayı malesef 2 kere yaptım. El freninin sanki biraz hızlı bittiğini gözlemleyebilirsiniz. Belki genel bir eleştiri olacak ama keşke el freni çekiliyken en azından uyaru verecek bir sistemi her markada görebilsek keşke. Yanlış kullanım dışında el freninden sıkıntı yaşayacağınızı sanmıyorum.Ama ayak frenine laf yok, mümkünatı varsa TD'ciler binmesin cama yapışırsınız :) .

10) Diferansiyel kilidi düğmeli olabilirdi.

11) Kabinsiz versiyonlarda çakmaklık yok. Takılabilir herhalde.

Hangi yönleri iyi?

1) Manevrası bulunmaz hint kumaşı. Son 5 derece kadarını -tek çekerlere alıştığımdandır sanırım- kullanmıyorum, korkuyorum.
2) Debriyajsız shuttle tam anlamıyla debriyajsız. Powershuttle diye millete ayak ucuyla debriyaja bastıran haniii şuu malum marka grubunun yerlisi gibi değil.
3) 15+15 vites seçeneği gayet yeterli. Salyongoz 1-2 ( ağır takviye 1-2) patatesciler ve karık açan teste tipi makinalar için uygun. Ek bir ücret ödemenize gerek yok.
4) Son hız 39-40 km/h. 2700 devir civarında yakalıyor. Fakat motor fazla bir ses çıkartmadığından ve kabinsiz modellerde egzoz motorun altında olduğundan rahatsız olmazsınız.
5) Debriyaj- gaz pamuk gibi.
6) Frenleri fevkaledenin feckinde.
7) Biraz kişisel olacak ama dış tasarımını seviyorum. Özellikle şu şekilde bir brandanın da çok yakıştığını düşünüyorum
WhatsApp Image 2020-12-08 at 12.53.25.jpeg


8) Ben çekişini- seriliğini beğeniyorum. Forumdada paylaşmıştım; 640'a 3lü 11 numara takıpta anızda yarım yamalak sürdüğü tarlayı, M6040 aynı hızın stabil halinde, daha sert olan mısır yerinde, 5li 11 numara pulluk ile sürüyor. Tarlanın daha sert olmasına rağmen 640'a bakarak da yakıt tüketimi de düşüktü. Yolda ivmelenmede çok seri. Aynı romorklarla kabaca14 ton civarı brüt yükte 640 ve ikisini aynı rampaya sürdüm. ( Her ikisininde vites hız oranlarını bilerek yazıyorum) M6040 çok hafif daha başarılıydı. Fakat aynı yükteki düz yolda hızlanma olarak 640 4 beygirini hissettirmişti. Şimdi diyeceksiniz neden 640'la karşılaştırdın diye, hem bilindik herkesin aklında farkı canlandırmak için hemde 640 ile biz kader ortağıyız hiç ayrılamıyoruz :)) , en çok onun üstündeyim karşılaştıracak traktör sınırlı. Ayrıca facebook gruplarında bu serinin çekişini öve öve bitiremeyip, lafta JD,Fendt'i dize getirtiyorlar. B.kunu çıkarıyorlar artık. Fanatik bir kubota sahibinin övdüğü kadar olmasa da gayet nizami olarak çektiğini size söyleyebilirim.

9) Geçen balya makinasını satarken haşpayı traktör vinci bağlayarak kamyonete attık, elimizdeki 74.80'in hidroliğinin sağlam hali ile ve 640 ile defalarca indir-bindir yapmıştık. Hidrolik olarak her ikisinden biraz daha güzel. Ama vinci en uzun konuma getirirseniz, fizik kuraları dahilinde kaldırmıyor. Daha ağır şartlarda performans isteyen M8540-M9540 tercih edebilir. Onların hidrolik kapasite 4200kg idi yanlış hatırlamıyorsam.

10) Karın altı mesafe 50cm'e yakınü kolay kolay askıda kalmazsınız. Çeltikçilerin sevmesinin bir başka nedenide kapalı aks diye tabir edilen sistemin olduğundan diye duyuyorum.
11) Kuyruk mili / 4 çeker standart elektronik.
12) Lastikleri olması gerektiği basınçta -30psi- şişirme durumunda bozuk yollarda, tarla içinde yüksek süratlerde hoplama olayı az.
13) Spool valf girişleri akıllı. Örneğin damperli römork kaldırıyorsunuz, kara düzel spool valf girişlerine bazen çok dikkat ederek hortum sokulmadığında, damper yarıdayken hortum çıkabiliyor. İşte damper kalkık haldeyken/ basınç varken kubotaya takabilirsiniz. Başımıza gelmişti bir gelmişti bir kere.

14) Tüm özelliklerinin Türkiyeye giriş yılından beri aynı, aynı modelin tüm varyasyonlardaki özelliklerin standart ve aynı olması; 2.el veya sıfır alım yapacaklar için bayinin teknik bilgi sahibi olmayan çiftçileri kandırarak pazarlık aşamasında ve sonrasında donanımdan çalma olasılığını ortadan kaldırıyor.

15) Göstergede elektronik olarak km/h ve kuyruk mili hızları gözüküyor.
 
Az önceki mesajı, aşağdaki ile beraber göndermek istedim fakat sistem 10.000 karakteri geçtiğim için hata verdi. Aşağıda devamını paylaşıyorum.

Peki fuarlarda JXC incelemelerime bakarak, Kabinsiz JXC hangi yönlerden avantajlı ?
1) Vites geçişleri çok yumuşak
2) Direksiyon indirip kaldırırken göstergeninde beraber hareket etmesi hoş, ancak olmazsa olmaz birşey değil.
3) Liftomatic
4)El gazı daha yumuşak
5)Kuyruk mili devirleri kabin içinden ayarlanabiliyor.
6)Her iki hidrolik koluda ayrı ayrı olarak ayarlanabiliyor.
7) Hava filtresi daha rahat değiştiririlebilir.

Olumsuz olduğunu gördüğüm yönler?
1) Kuyruk mili mekanik olarak kontrol ediliyor
2)Ayna aynı şekilde pek düzgün bir yerde değil
3)2017 yılından sonra getirdikleri 12+12 belki ara işlerde yeterli olabilir fakat m40 kadar geniş hız aralıklarında çalışamaz diye düşünüyorum.
4) Kabinsiz modellerde egzozun tıpkı kabinli versiyonlardaki gibi askıda durması çok anlamsız. Yüksekliği az olan yerlerde çalışmak için özel olarak kabinsiz tercih edenler ayrıca egzoza bir el atmalı.

5) Traktöre yandan bakıldığında tasarımı gayet hoş. Fakat case'lerin kaputubun ön tasarımını özenl olarak pek hoş bulmuyorum. Zaten üst sınıflarda o geleneksel tasarımı bıraktılar, bence çok hoş görünen bir tasarıma kavuştu üst seriler. Fakat geleneksel tasarımının yanından dahi geçemeyeceğini düşünüyorum.

6) 2017 kadar olan çıkan JXC'lerde bulunan 8+8 şanzıman, mekanik ileri- geri, mekanik 4 çeker; 2.el alım yapacak, teknik anlamda zayıf çiftçiler için bir dezavantaj olabilir. Bu sadece kişisel yorum, herkes aynısını düşünmeyebilir, saygı duyarım.

7)Yine shuttle'ın parmakla değilde, sol elle kavrama ile hareket ettirme olayı bunda da var.

8) Teknik olarak kabinsiz-kabinli JXC ağırlığı ( mazot+ yağ) 2400-3000kg arasında. Şimdide birazcık fanatik CNH'cilere bindirme vakti :). Kabinli 3ton zar-zor gelen traktörü öve öve öyle bir öküz etttinizki, nice MF 4709'lara M9540'lara lafta kafa tutuldu bu forumda. Elinde 4709 ve jx75c bulunduran forumdan bir abinin ilgili konuda görüşünü aldım. Forumdaki yazılanların alakası yok diyor. Biz millet olarak kapımızda ne varsa onu biraz fazla övüyoruz da.

Keşke JXC'yide kullanıp onun hakkınada da uzun uzun yorum yapsaydım fakat eldeki imkanımız bunlar.

t-5-h-22122016173346-JXCgallery4.jpg
 
Son düzenleme:
Sonuç olarak tanıdığınız Case alıyor ve konu kapanıyor [emoji3]
Kendisini etiketleyelim ve neye karar verdi birde kendisine soralım bence [emoji846]. Bahsettiğim tanıdığım, forum üzerinden tanıştığım bir abi. Sen forumu daha aktif kullanıyorsun, belki etkileşimin fazla olur diye rica etti.

@remzi5561
 
Akif cim işlerinin ve okul derslerinin arasında zaman bulup cevap verdiğin için çok teşekkür ederim. Bu yaşta bu kadar ilgi alakan ve araştırman taktire şayan. Saygı duyuyorum. Yazdıklarında fanatizm yapmadigin için ayrıca teşekkürler. Bu bilgiler ve bayii ve servis ağıyla görüştükten sonra nihai kararı vereceğiz. Ama zaten sen sonucu az çok kestiriyorsun. Tekrardan teşekkür ederim. Hayırlı akşamlar.
 

Akif cim işlerinin ve okul derslerinin arasında zaman bulup cevap verdiğin için çok teşekkür ederim. Bu yaşta bu kadar ilgi alakan ve araştırman taktire şayan. Saygı duyuyorum. Yazdıklarında fanatizm yapmadigin için ayrıca teşekkürler. Bu bilgiler ve bayii ve servis ağıyla görüştükten sonra nihai kararı vereceğiz. Ama zaten sen sonucu az çok kestiriyorsun. Tekrardan teşekkür ederim. Hayırlı akşamlar.
Eyvallah abi. Tercih az çok belli, evet.[emoji6]
 

Benzer Konular