Steyr 8053 Yağli pompada bi sıkıntı var ?


Selamin Aleykum beyler.
Forumun bu bolumu benim konularla doldu kusuruma bakmayin traktoru yeni aldik huyunu suyunu yeni yeni taniyoruz :)
Traktorun uzerinde kendi modellerine ozel olarak uretilen yağli pompla var.
Asagisa da fotografi aticam.
Durum şu: Traktor arada bir kendi kendine rolentiden dusuyor.stop etcek gibi oluyor ama stop etmeden kendini topluyor.İlk bastan onemsemedim belki kendiliginden boyledir dedim ama.Tarlada çift sürerken geri geri sıra basina giderken 2 defa stop etti ama hava yapmadi marşa bastigimda hemen calisti.
Pompaciya gittim ve pompa da depoya giden boruda sibop yok duz vida takmis anlamayan birisi dedi ve sibop takti birde asagida fotoda attigim işaretli yeri iptal etti yani enjektorlerren gelen mazot borusunu iptal etti ve mazot kaçırmasin diyr tipa takti ama sanayiden gelirken tıpa dusmus artik basinctan mi dustu bilmiyorum orası mazot kaciriyodu bende kokusundan fark ettim ve kendimce bi plastik boruyu isittim oraya gecirdim sonra ucunu da isistip buktum birde tel ile sıktım kacirmasin diye ama yinede kaciriyor ve sabahlari traktor orayi kapatmadan cok rahat calisirken simdi 3 saniye kadar sürüyor calismasi artik hava soğukluğundan mi bilmiyorum.
Bi arkadas ise o tipalanan yani enjektorden gelen borunun depoya gitmesi gerektiğini kapatilmamasi gerektigini iddaa etti bana da mantiklisi o geldi ama anlamis degilim yardim edin lutfen motora falan zarar vermiyelim.
fc116865d5b69249e857ab8b89565db5.jpg


TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.
 
Selamin Aleykum beyler.
Forumun bu bolumu benim konularla doldu kusuruma bakmayin traktoru yeni aldik huyunu suyunu yeni yeni taniyoruz :)
Traktorun uzerinde kendi modellerine ozel olarak uretilen yağli pompla var.
Asagisa da fotografi aticam.
Durum şu: Traktor arada bir kendi kendine rolentiden dusuyor.stop etcek gibi oluyor ama stop etmeden kendini topluyor.İlk bastan onemsemedim belki kendiliginden boyledir dedim ama.Tarlada çift sürerken geri geri sıra basina giderken 2 defa stop etti ama hava yapmadi marşa bastigimda hemen calisti.
Pompaciya gittim ve pompa da depoya giden boruda sibop yok duz vida takmis anlamayan birisi dedi ve sibop takti birde asagida fotoda attigim işaretli yeri iptal etti yani enjektorlerren gelen mazot borusunu iptal etti ve mazot kaçırmasin diyr tipa takti ama sanayiden gelirken tıpa dusmus artik basinctan mi dustu bilmiyorum orası mazot kaciriyodu bende kokusundan fark ettim ve kendimce bi plastik boruyu isittim oraya gecirdim sonra ucunu da isistip buktum birde tel ile sıktım kacirmasin diye ama yinede kaciriyor ve sabahlari traktor orayi kapatmadan cok rahat calisirken simdi 3 saniye kadar sürüyor calismasi artik hava soğukluğundan mi bilmiyorum.
Bi arkadas ise o tipalanan yani enjektorden gelen borunun depoya gitmesi gerektiğini kapatilmamasi gerektigini iddaa etti bana da mantiklisi o geldi ama anlamis degilim yardim edin lutfen motora falan zarar vermiyelim.
fc116865d5b69249e857ab8b89565db5.jpg


TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.
Bildiğim kadariyla enjektörlerden gelen o boru fazla mazotu depoya atar

TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.
 
Selamin Aleykum beyler.
Forumun bu bolumu benim konularla doldu kusuruma bakmayin traktoru yeni aldik huyunu suyunu yeni yeni taniyoruz :)
Traktorun uzerinde kendi modellerine ozel olarak uretilen yağli pompla var.
Asagisa da fotografi aticam.
Durum şu: Traktor arada bir kendi kendine rolentiden dusuyor.stop etcek gibi oluyor ama stop etmeden kendini topluyor.İlk bastan onemsemedim belki kendiliginden boyledir dedim ama.Tarlada çift sürerken geri geri sıra basina giderken 2 defa stop etti ama hava yapmadi marşa bastigimda hemen calisti.
Pompaciya gittim ve pompa da depoya giden boruda sibop yok duz vida takmis anlamayan birisi dedi ve sibop takti birde asagida fotoda attigim işaretli yeri iptal etti yani enjektorlerren gelen mazot borusunu iptal etti ve mazot kaçırmasin diyr tipa takti ama sanayiden gelirken tıpa dusmus artik basinctan mi dustu bilmiyorum orası mazot kaciriyodu bende kokusundan fark ettim ve kendimce bi plastik boruyu isittim oraya gecirdim sonra ucunu da isistip buktum birde tel ile sıktım kacirmasin diye ama yinede kaciriyor ve sabahlari traktor orayi kapatmadan cok rahat calisirken simdi 3 saniye kadar sürüyor calismasi artik hava soğukluğundan mi bilmiyorum.
Bi arkadas ise o tipalanan yani enjektorden gelen borunun depoya gitmesi gerektiğini kapatilmamasi gerektigini iddaa etti bana da mantiklisi o geldi ama anlamis degilim yardim edin lutfen motora falan zarar vermiyelim.
fc116865d5b69249e857ab8b89565db5.jpg


TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.
Usta sen onu iyi bir pompacıya baktır motoru
Kaç model 8053 bizdede vardı yardımcı olmaya çalışırım

TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.
 

Usta sen onu iyi bir pompacıya baktır motoru
Kaç model 8053 bizdede vardı yardımcı olmaya çalışırım

TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.
ya baktirdigim pompaci saglam bi usta isinin erbabi ama neden boyle oldu bilmiyorum.Dalgin miudi neyse artik başa gelen cekilir.
Motor 87 model 8053 bucuklu traktor cok hoşuma gitti yalniz seri 4 de biraz daha hizli gitseydi iyi olurdu.

TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.
 
beyler durumu soyle guncelleyeyim yanlis anlasilma olmasin.
Simdi pompadan geri donus var ve fotodaki isaretli yere delikli sibop takti oyle iptal etti enjektorden gelen boruyu.
Su anda pompadan geri donus var orda fotodaki boru o boru.
Ama enjektorden fazla depoya atmak icin boru yok fotodaki boruydu o ama kapattik.
Acaba pompaya takilan sibop enjektorden gelen mazotu depoya atma gorevini de mi o goruyor acaba simdi kafam ona takildi mantikli geldi bi yardimci olurmusunuz Allah için.
Sibopun delikleri gozukuyodu yani icerde kalmiyo hatta havasini alirken burdan alcaksiniz demisti.

TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.
 
Enjektörden gelen boru geri dönüştür, ya filtreye yada depoya bağlı olur. Geri dönüş tıkanırsa, mazot pompası üzerinden her hangi bir keçeden mazot kaçırmasına veya patlatmasına neden olur, Özellikle soğuk havalarda mazot koyu durumdayken bu olur. Bizim başımıza MF 240s de böyle bir durum geldi, her pompacı üst kapak contasını değiştirip gitti aldı parasını, bir arkadaşım geri dönüş hortumunun bağlı olduğu tapayı değiştirisem olayın tekrar etmiyeceğini söyledi ve kendim değiştirdim, Fıat grubu ve MF 100-200 serilerindeki pompalara az buçuk müdahale ediyorum, yalnız diğerlerini bilmiyorum.
 
hocam mantık şu sibop dedigin tek yönlü valf yani mazot depodan mazot otamatigine gelecek ordan mazot pompasına ve enjektörlere valf mazotun geri kacmasını saglar genelde mazot otamatiklerinin içinde olur mazot pompası enjektörlere yüksek basıncta mazot gönderir enjektörden arta kalan mazot depoya geri döner sen mazot deposunu iyice kontrol et orada boru takılacak bir yer varmı diye boruyu tıkama cözüm deyildir zararıda olmaz eninde sonunda bir yerden kacırır oda boşa israftır bazı motor guruplarında otamatikten gelen basınclı yakıtı filtreden geriye döndüren sistem vardır enjeltör geri dönüş hortumu mazot otamatiginin alış kısmına takarsan otamatik hava yapabilir buda senin motorun stop etmesine sebeb olur eger otamatigin cıkış tarafına takarsan yine dönüş olur fakat boruların saglam olması lazım çünkü basınc orda biraz daha fazladır
 
  • Beğen
Tepkiler: OğuzUsta

hocam mantık şu sibop dedigin tek yönlü valf yani mazot depodan mazot otamatigine gelecek ordan mazot pompasına ve enjektörlere valf mazotun geri kacmasını saglar genelde mazot otamatiklerinin içinde olur mazot pompası enjektörlere yüksek basıncta mazot gönderir enjektörden arta kalan mazot depoya geri döner sen mazot deposunu iyice kontrol et orada boru takılacak bir yer varmı diye boruyu tıkama cözüm deyildir zararıda olmaz eninde sonunda bir yerden kacırır oda boşa israftır bazı motor guruplarında otamatikten gelen basınclı yakıtı filtreden geriye döndüren sistem vardır enjeltör geri dönüş hortumu mazot otamatiginin alış kısmına takarsan otamatik hava yapabilir buda senin motorun stop etmesine sebeb olur eger otamatigin cıkış tarafına takarsan yine dönüş olur fakat boruların saglam olması lazım çünkü basınc orda biraz daha fazladır

Aynen.. üstten depolu traktörlerde sibop a falan gerek yoktur, mazot geri kaçmaz. Az yakan motora zorla çok yaktırma, bir an önce geri dönüşü sağla.
 
  • Beğen
Tepkiler: metemet
Enjektörden gelen boru geri dönüştür, ya filtreye yada depoya bağlı olur. Geri dönüş tıkanırsa, mazot pompası üzerinden her hangi bir keçeden mazot kaçırmasına veya patlatmasına neden olur, Özellikle soğuk havalarda mazot koyu durumdayken bu olur. Bizim başımıza MF 240s de böyle bir durum geldi, her pompacı üst kapak contasını değiştirip gitti aldı parasını, bir arkadaşım geri dönüş hortumunun bağlı olduğu tapayı değiştirisem olayın tekrar etmiyeceğini söyledi ve kendim değiştirdim, Fıat grubu ve MF 100-200 serilerindeki pompalara az buçuk müdahale ediyorum, yalnız diğerlerini bilmiyorum.

Suanda enjeltörden geri gelen boru boşta.Önceden pompaya bağlıydı fakat artık gerek yok diye usta ordan iptal etti boş bıraktı ucuna tıpa attı.Ama yolda gelirken tıpa düşmüş.Bizde kendi imkanlarımızca bükmeye mozatu dışarı verdirmemek için uğraştık şu an halen böyle ama yineden mazot kacıyor.
 

Benzer Konular