Steyr 768 ve modelleri


Ben bir steyr almayı düşünüyorum 25.000 TL bütçem var. Acaba 8073 mu 768 mi. İyi ve hangi modelleri iyi ağırlıkları kaç ton ve kaç mt boy enleri var
Yada hangi traktöru öneriyorsunuz
Ve neden
 
768 Hiç 8073 ile karşılaştırılır mı? 8073 Al keyfine bak 8073S Bulursan iyi ama pahalı olurlar ancak 25 binde 8073 bulamazsın. zor ama gezmen lazım. Kesinlikle 8073 tekbik özelliklerine internetten erişebilirsin.
Pancarda kullananlar 768 tavsiye ediyor. Yakıt olarak 8073 fazla yakıyormuş.768 hafif işte 640tan az yakıyor. 8073 daha ağır hantal ve şanzıman arıza veriyor 768 defransiyel sorun çıkarır dediler. Birde 768 bazı parçalar çıkma bulunur. Sıfır yok. 8073ler buçuklu o yönden artısı var. Parçası en ucuz traktörler arasında.motor aynı. 768 64hp 8073 70 hp 8073 hararete daha meyilli. 768de parça sorunu olur mu bilmem ama 8073 te kesinlikle yok. Hararet yaparsa motor rektefe olmalı. Fiat ford gibi kurtarmaz suyu yağa karıştırır. Rektefe ucuz. (480den 2-3bin az).önemli olan temiz olması!!!
 
Steyrı incelememiz gerekirse 760 diye bir modeli var ital direk avusturya malı 16+8 buçuklu şanzıman motor bloğu hidrolik düzeni falan 768 8073e göre farklı bu model 77ye kadar üretildi. Diğer modelimiz 768 2 çeşit 768 vardır ilki 77 79 arası olan ithal avusturya malı olan bu modelde 16+8 şanzıman bulunur, motor bloğu hidrolik 8073 ile aynıdır avrupa blok olduğu için blok patlatma olayı yaşamazsınız, diyaframlı bosch pompa vardır. 8073den +ları şanzımandan kuyruk mili bulunur yakıtı azdır. İkinci 768 ise 79 son döneminde başlar 83de üretimi biter tzdk sakarya fabrika üretimdir 8+8 şanzıman bulunur kalite avrupa modellere göre düşük şanzımanı yetersiz gelir, bu modelde de 760 ve 768 avrupada olduğu gibi şanzımandan kuyruk mili vardır. 8073 ise 768 avrupanın bi yönden geliştirilmiş bir yönden de boş paketi gibi farklı bir model 8073ün gücü daha yüksektir bloğu 768 ile aynıdır mazot pompası farklıdır frenleri yağlı disk frendir şanzımandan kuyruk mili yoktur.
 
96model 8073var yağlı disk fren ağırlıklar tam arka rekerlere ilave ağırlık var cift hidrolik cıkışı boya kaporta temiz 45bin bende 8053var takasa 25sayarım diyor son ne yapız dedim ufakta olsa bişiler yaparız dedi yapacağı 500tl 4lü 9 ünlüyü ceker de 4lü 10noyu ne kadar hora gecirir bilmem karasız kaldım yakıtınıfazla kafaya takmıyom da bu pulluklarla hora gecirirmi
 
Steyrı incelememiz gerekirse 760 diye bir modeli var ital direk avusturya malı 16+8 buçuklu şanzıman motor bloğu hidrolik düzeni falan 768 8073e göre farklı bu model 77ye kadar üretildi. Diğer modelimiz 768 2 çeşit 768 vardır ilki 77 79 arası olan ithal avusturya malı olan bu modelde 16+8 şanzıman bulunur, motor bloğu hidrolik 8073 ile aynıdır avrupa blok olduğu için blok patlatma olayı yaşamazsınız, diyaframlı bosch pompa vardır. 8073den +ları şanzımandan kuyruk mili bulunur yakıtı azdır. İkinci 768 ise 79 son döneminde başlar 83de üretimi biter tzdk sakarya fabrika üretimdir 8+8 şanzıman bulunur kalite avrupa modellere göre düşük şanzımanı yetersiz gelir, bu modelde de 760 ve 768 avrupada olduğu gibi şanzımandan kuyruk mili vardır. 8073 ise 768 avrupanın bi yönden geliştirilmiş bir yönden de boş paketi gibi farklı bir model 8073ün gücü daha yüksektir bloğu 768 ile aynıdır mazot pompası farklıdır frenleri yağlı disk frendir şanzımandan kuyruk mili yoktur.
İlave olarak eklemek gerekirse, 768 in ayna mahruti 8073 den daha büyüktür.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert Güroğlu
Steyrı incelememiz gerekirse 760 diye bir modeli var ital direk avusturya malı 16+8 buçuklu şanzıman motor bloğu hidrolik düzeni falan 768 8073e göre farklı bu model 77ye kadar üretildi. Diğer modelimiz 768 2 çeşit 768 vardır ilki 77 79 arası olan ithal avusturya malı olan bu modelde 16+8 şanzıman bulunur, motor bloğu hidrolik 8073 ile aynıdır avrupa blok olduğu için blok patlatma olayı yaşamazsınız, diyaframlı bosch pompa vardır. 8073den +ları şanzımandan kuyruk mili bulunur yakıtı azdır. İkinci 768 ise 79 son döneminde başlar 83de üretimi biter tzdk sakarya fabrika üretimdir 8+8 şanzıman bulunur kalite avrupa modellere göre düşük şanzımanı yetersiz gelir, bu modelde de 760 ve 768 avrupada olduğu gibi şanzımandan kuyruk mili vardır. 8073 ise 768 avrupanın bi yönden geliştirilmiş bir yönden de boş paketi gibi farklı bir model 8073ün gücü daha yüksektir bloğu 768 ile aynıdır mazot pompası farklıdır frenleri yağlı disk frendir şanzımandan kuyruk mili yoktur.
Günümüzde hangisi parça sıkıntısı yaşanır.
 
İkisi arasında 8073 tercih ederim. Bakımlı bir Avrupa 760 buçuk vitesli de fena olmaz.

25 bine 84 model yada 85-86 model 8073 düşebilir, bakım durumuna dikkat edin yalnız. Bakımlı steyr ekmek yedirir, bakımsız olanı can sıkacak seviyede masraf açabilir.
 
Bizde 8073 var amcam da bi ara 768 vardı amcanın motor ciğerli denir ya öyle bir traktördü bizim ki normal amcam senede hiç vermiyorsa 2 yada 3 lira tamire veriyordu sonunda canına tak etti iki sene içinde sattı 768 adamda haklı yani bizim 8073 tam tersi baya baya dişli çıktı 14 senedir motor şanzıman tık demedi yeri geldi 4 sene motor yağına bakmadık çalıştığı halde babam biraz vurdum duymazdır bu arada yinede banamısın demedi iki defa kendi hatamızdan devir daim billası dağıldı yağlanmadığı için oda ikisi 800 tl bilen tutu demem o ki sağlamına denk gelirsen deme gitsin 8073 al derim
Buçuk vitesi 24 vites seçeneği yada 1000devir yada 540 devir kuyruk milli
Ağır devirlerde çalıştığı için çifti biraz yavaştır ama çekmeyeceğim demez 4.11 alpler ile kurakta çifte gittim önünü dike dike üç dönüm sürdüm çekmem demedi zalım biraz uzattım kusura bakma tavsiyem temizinden radyatörü geniş delik olanından denk getir kafan hiç ağrımaz
 
Pancarda kullananlar 768 tavsiye ediyor. Yakıt olarak 8073 fazla yakıyormuş.768 hafif işte 640tan az yakıyor. 8073 daha ağır hantal ve şanzıman arıza veriyor 768 defransiyel sorun çıkarır dediler. Birde 768 bazı parçalar çıkma bulunur. Sıfır yok. 8073ler buçuklu o yönden artısı var. Parçası en ucuz traktörler arasında.motor aynı. 768 64hp 8073 70 hp 8073 hararete daha meyilli. 768de parça sorunu olur mu bilmem ama 8073 te kesinlikle yok. Hararet yaparsa motor rektefe olmalı. Fiat ford gibi kurtarmaz suyu yağa karıştırır. Rektefe ucuz. (480den 2-3bin az).önemli olan temiz olması!!!
768 ile 8073 motoru birebir aynidir 70 hp
 
İki traktorde salıdır tüm agirligi ile yüke girer hidrolikleri sahanedir 8073 de 540-1000 kuyruk vardir 768 de 540-1000+8 ileri 8 de geri sanjiman ile calisan kuyruk vardir itinalı bakim ister sanjimani farkli hidroligi farkli numaralarda yag kullanir 768 yolda agir olmasina ragmen.tarlada daha cekisli düşer 768 sanjiman olarak daha sağlıklıdir kullanmasini bilene altin gibidir, bilmeyene dert verir,yakitlari azdır hidrolik gücü stabil güclu bosh markadır ceki baglantilari saglamdir hararete meyilli olmasinin sebebi soguk bir ülkenin tasarimidir orjinali 87 derece termostad ile gelir bakimsizlik antifriz noksanligindan sogutma sisteminde olusan tort kir sogutma performansini dusurur yoksa bakımlı olsa hararet olmaz çözümü yokmu var termostad 67 derece daha büyük radyatör daha fazla emisli.pervane
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca

Elimizdeki her traktörün bakim kitabi var okumuyoruz düzenli yaglarina ve antifirizne degisim periyotlarina numaralarina dikkat etmeliyiz
Sanjiman için en sıkıntılı durum hidrolik lifler çoğaldı benim elimdeki traktorlerin yaglari bile birbirine tutmuyor ortak lif kullaninca yag bozuluyor bu ay 2 traktöre 4 teneke yag degistirdim 10 tane filtre 4 bidon antifirz e 1700 tl tuttu kendim yapinca bu kadar sanayiye gitsen daha fazla tutar,haliyle maliyet yüksek olunca kimse yaklasmiyor duzenli bakima yag degisimine.
E bakim olmayinca sonra bozuluyor illaki bozulur asinma olur ama bakim büyük sorunlari engeller
 
Steyr 768 e buçuk kiti takıp 16*8 vites olarak kullanan arkadaşımız var.
Motor uzun devir çalışmalı olduğundan zamanlama kayıpları yüksek olur.
Motor yük dengeleme devirleri 1800 ve 2500 rpm dir.
Motor karter yağı 8 lt az geliyor, 10 lt olması gerekirdi.
Motor su kanalları dar dizayn edilmiş.
Traktörün çeki gücü ve tutunması yüksektir , tonajlı yüke girebiliyor.
Binaenaleyh , ayna mahruti ve diferansiyel problemleri çok oluyor.
70 hp , 215 n.m. pullukta ağır gitmesinin sebebidir.Şanzıman çabuk ağırlaşıyor.
MF 285 , 76 hp , 290 n.m. torkla 1800 rpm devirde, kuru zeminde daha seri işçilik yapar.
Fiat 70 56 , 70 hp , 230 n.m. tork ve 2000 rpm devirdeki yüksek güç konumlaması ile pullukta daha iyi gider.
Hidrolik ve hassasiyet, kuyruk mili konusunda gayet iyidir.
Sıkıştırmaya gelmeyen, nazik kullanım gerektiren bir traktördür.
25000 TL ye alınan traktörün 25000 TL masraf açabileceği aşikardır.
Komşular arızaları yaptırıp yaptırıp kullanıyor.
 

Benzer Konular