Ynt: size göre yakıt konusunda , jhon deere mi ,fendt mi CİMRİ ????
şimdi ben birşeyler diyeceğim... fendt tarlada kullanmadım yani yakıtı hakkında yorum yapacak kullanmadım ... ama jd 6420 kullandım vede gayet az yakıyor.. ( az dediğim bizim buralar için konuşuyorum beşli 12 numara ile dönüm başına 1.8 litre) .... FENDT ise tms ve vario ile aynı segment motorlarda daha idaalı duruyor... birde kullanan insanlar 1.5 litreden bahsediyorki bizim buralarda görülmedik birşey....
teknik olarak tüm etmenlere bakacak olursak bence toprak , operatör alışkanlıkları , rakım ( bizim burada 1800 m ki yakıt konusunda önemlidir) ... ilk olarak toprak yapısı gayet önemli sitede gördüğüm mesela trakya toprağının ağırlığından bahsediliyor sürekli ama 95 hp motorlarda altılı pulluklar var gördüğümüz.... ben idaa ediyorum orta anadoluda bu pulluğu o motora kimse çektiremez... 25 cm sürümde....
belki pek dikkat edilmiyor ama küçük parsel arazilerde başlarda dönme eğer etrafını dönmüyorsan tarlanın ara kapatmada motor yakıt durumunu aşırı derecede arttıriyor.. motor büyük tarlalarda daha az yakıyor... küçük ve şekilsiz tarlalarda ise VARİO şanzıman bence fark edilir bir yakıt tasarrufu sağlayabilir diye tahmin ediyorum ... ( çünki kullanmadım hiç ) ..... birde eğer aynı tarlada iki markayadı denemek aynı pulluk ile aynı derinlik ve ayarda deneme yapılırsa dha verimli bir deneme olablir .... bahis açılırsada ben sanırım vario nedeniyle fendt te veririm ... erkan kardeşimizin ve ferruh abimizin fendt teknik bölümünde verdiği devir tork gerafikleri jd ninki ile karşılaştırılmalı ... fendt idaalı duruyor.. şimdi ismini unuttuğum fendt ın birde dizel kontrol ünitesi gibi bir sistemi var sanırım ... wallahi benden bu kadar .... haaa belki jd dir bilemem denemek lazım aynı şartlarda ...
şimdi ben birşeyler diyeceğim... fendt tarlada kullanmadım yani yakıtı hakkında yorum yapacak kullanmadım ... ama jd 6420 kullandım vede gayet az yakıyor.. ( az dediğim bizim buralar için konuşuyorum beşli 12 numara ile dönüm başına 1.8 litre) .... FENDT ise tms ve vario ile aynı segment motorlarda daha idaalı duruyor... birde kullanan insanlar 1.5 litreden bahsediyorki bizim buralarda görülmedik birşey....
teknik olarak tüm etmenlere bakacak olursak bence toprak , operatör alışkanlıkları , rakım ( bizim burada 1800 m ki yakıt konusunda önemlidir) ... ilk olarak toprak yapısı gayet önemli sitede gördüğüm mesela trakya toprağının ağırlığından bahsediliyor sürekli ama 95 hp motorlarda altılı pulluklar var gördüğümüz.... ben idaa ediyorum orta anadoluda bu pulluğu o motora kimse çektiremez... 25 cm sürümde....
belki pek dikkat edilmiyor ama küçük parsel arazilerde başlarda dönme eğer etrafını dönmüyorsan tarlanın ara kapatmada motor yakıt durumunu aşırı derecede arttıriyor.. motor büyük tarlalarda daha az yakıyor... küçük ve şekilsiz tarlalarda ise VARİO şanzıman bence fark edilir bir yakıt tasarrufu sağlayabilir diye tahmin ediyorum ... ( çünki kullanmadım hiç ) ..... birde eğer aynı tarlada iki markayadı denemek aynı pulluk ile aynı derinlik ve ayarda deneme yapılırsa dha verimli bir deneme olablir .... bahis açılırsada ben sanırım vario nedeniyle fendt te veririm ... erkan kardeşimizin ve ferruh abimizin fendt teknik bölümünde verdiği devir tork gerafikleri jd ninki ile karşılaştırılmalı ... fendt idaalı duruyor.. şimdi ismini unuttuğum fendt ın birde dizel kontrol ünitesi gibi bir sistemi var sanırım ... wallahi benden bu kadar .... haaa belki jd dir bilemem denemek lazım aynı şartlarda ...