size bi sorum olacak 4x4 traktörlerle ilgili


Ynt: size bi sorum olacak 4x4 traktörlerle ilgili

arkadaşlar bece olay şundan ibaret motor tek çeker de iken misal 75 bg bi motor 4 lü 12 no pulluk çekiyor çiftçekere bağladığın zaman bunu herkes görmüştür 5 li 12 no pulluk çeker yani burda ön tekerlerede güç gidiyor tek çekerdeyken arkalara 75 bg giderken çifçekere attığın zaman ne oluo arkalara giden güç 65 bg ye düşüyor önlere giden güçte artıyor bnm kanaatim fakat lastiklere su doldurduğun zaman da motor yere ağırlıktan dolayı daha çok basınç yapıyor böylece tutunmada artıyor sonuçta 4x4 motor en iyisi birde şuradan da çıkarabilirsiniz new holland td 75 i 4 çekere bağlatınca tm 135 in yaptığı işi yapamıyor buradanda çıkarabilirsiniz
 
Ynt: size bi sorum olacak 4x4 traktörlerle ilgili

birde ben yorum yapayım.75 hb tek çekerle 4x4 aynı güçte.yere tutunma farkı var.ama şu bir gerçek.dört tekere de güç iletildiğinden kavrama ve güç orantılı dagılıyor.bu da traktörde sanki ek bir güç daha varmış imajını yaratıyor.4x4 lerde tek çekerde pullukda zorlanır gibi bir durum oluyor buda ön çekerlerdeki ciger dişlisi ve tekerlerin büyük olmasıyla güç kaybını ortaya çıkarıyor gibi görünüyor.aslında güç kaybuda oluyor.
yalnız erkunt traktörlerde durum farklı.74-75 hb bir traktör dörtçekerde diğerlerine göre çok avantajlı şanzuman farkı ortaya çıkıyor.15 hb güç üretiyor.buda traktöre çok avantajlı bir konum saglıyor.
 
Ynt: size bi sorum olacak 4x4 traktörlerle ilgili

doganbey1 link=topic=17749.msg161205#msg161205 date=1236109739' Alıntı:
arkadaşlar bece olay şundan ibaret motor tek çeker de iken misal 75 bg bi motor 4 lü 12 no pulluk çekiyor çiftçekere bağladığın zaman bunu herkes görmüştür 5 li 12 no pulluk çeker yani burda ön tekerlerede güç gidiyor tek çekerdeyken arkalara 75 bg giderken çifçekere attığın zaman ne oluo arkalara giden güç 65 bg ye düşüyor önlere giden güçte artıyor bnm kanaatim fakat lastiklere su doldurduğun zaman da motor yere ağırlıktan dolayı daha çok basınç yapıyor böylece tutunmada artıyor sonuçta 4x4 motor en iyisi birde şuradan da çıkarabilirsiniz new holland td 75 i 4 çekere bağlatınca tm 135 in yaptığı işi yapamıyor buradanda çıkarabilirsiniz
e
evet abi sı acayip fark yapıyo benim bi komşum landinin ön lastiklerine kattı su ama lastik yıpranıyor çok zzaten traktör ağır bide su koyunca
 
Ynt: size bi sorum olacak 4x4 traktörlerle ilgili

Mustaf-a link=topic=17749.msg161031#msg161031 date=1236085958' Alıntı:
Çok doğru. Bence tek çeker büyük motor alınacağına çift çeker küçük motor almak daha yararlı.
doğru abi önden destek olmadımı çekmiyor motor bizim köyde 82-80 vardı 4x2 4x4 yapacaktı çok para istediler oda 2 . le 70 hp lik falan bi traktör arıyordu ama illede tümo olacak diyo adam
 
Ynt: size bi sorum olacak 4x4 traktörlerle ilgili

yaw abiler bu tümosan 85 80 lerin ön tekerlerine su doldursak daha iyi olurmu çekiş bakımından
ya bide bu 85 80 in arka tekerlerde çekiş şekli çok kötü tek çekerde olduğu zamn bi sağ teker patinaj yapıo bi sol teker bunu önlemek için ne yapmak lazım
 
Ynt: size bi sorum olacak 4x4 traktörlerle ilgili

fatihgumus link=topic=17749.msg191872#msg191872 date=1246656868' Alıntı:
yaw abiler bu tümosan 85 80 lerin ön tekerlerine su doldursak daha iyi olurmu çekiş bakımından
ya bide bu 85 80 in arka tekerlerde çekiş şekli çok kötü tek çekerde olduğu zamn bi sağ teker patinaj yapıo bi sol teker bunu önlemek için ne yapmak lazım
yeni inceledim ...bu makinanın ön tekerleri daha aktif ..ağırlığıda yeterli ... çift çeker traktör yol durumu hariç .tek çeker kullanılmaz...rahat ol iyi makina...
 
Ynt: size bi sorum olacak 4x4 traktörlerle ilgili

fatihgumus link=topic=17749.msg191872#msg191872 date=1246656868' Alıntı:
yaw abiler bu tümosan 85 80 lerin ön tekerlerine su doldursak daha iyi olurmu çekiş bakımından
ya bide bu 85 80 in arka tekerlerde çekiş şekli çok kötü tek çekerde olduğu zamn bi sağ teker patinaj yapıo bi sol teker bunu önlemek için ne yapmak lazım
arkadaşım sadece 85-80 de değil o.bütün traktörlerde öyledir.onu engellemek için defransiyel kilidi vardır...
 
Ynt: size bi sorum olacak 4x4 traktörlerle ilgili

sana bi örnek sen dala tek ellemi iyi tutunursun iki elle mi???bu onun gibi bişey 2 tekrin çekmesi başka 4 tekerin çekmesi başka..tek çekerde tekerin biri kaçırıyo bu zaman yük sadece diğer tekere kalıyo,,,,ama 4 çekerde böyle bişiy yok traktör tarlada ,yolda olsun 4 ü birden asıldığı için güçten düşmüyo lastikler kaçırmıyo böylece daha rahat iş yapıyosun...Düzden çekere geçildiğinde güç artıyo gibi geliyo ama yine aynı motor sadece tutunması artıyo...bu bize traktörün gücü artmış bigi geliyo ama sadece çekişi we tutunması artıyo...
 
Ynt: size bi sorum olacak 4x4 traktörlerle ilgili

4 wd traktörde unutulmaması gereken bi kural aynı model traktörün 4 wd si 2wd ye göre daha fazla bayılır güç dağılımı daha fazla oluyor ve patinajı mınımuma indiriyor
ben 80-66 2wd ye 3 lü 18 takıyorum patınaj hariç cok rahat cekiyor hemde dt sine göre daha dinç ama patinaj olayı olduğu için lastik ve zaman israfı
bazen landini 8860 la bazen kurakta ön şaha kalkıyor ve bayılıyor 2 wd ye aldığımda hafif patiye başlıyor ve rahatlıyor ama dt yine dt
ayrıca dt ile 4x4 traktörleri karıştırmayalım 4x4 demek difransiyel kilidine basıldığında arka ve ön difrensiyeli kilitler bu özellik manuel kilitleme olanlarda yoktur tümosan nh nin td serisi mf gold vs. serisi benim traktörümde falan yoktur
 

Ynt: size bi sorum olacak 4x4 traktörlerle ilgili

Öncelikle Nail arkadaşımın yanlışını düzeltmek istiyorum. Aslında 4x4 ile DT ' nin bir farkı yok, sadece farklı bir isimlendirme oluyor bunlar.

Eski nesil 4 çeker traktörlerde şöyle bir uygulama vardı, diferansiyel kilidine basıldığında sadece arka diferansiyel kilitleniyordu ve önler bağlıysa ve tekerlerden biri tam olarak tutunamıyorsa traktörün en fazla 3 tekerleği patinaja devam ediyordu, ön tekerlekterden tutunan teker dönmezdi. Bu traktör modellerinden bazıları : fiat-new holland 56 serisi (70-56), 66 serisi (70-66, 80-66).

Şu anki bir çok 4 çeker traktörde ise kendinden kilitlemeli (limited slip - sınırlı kaydırmalı) ön diferansiyele sahip ön dingiller kullanılıyor. Bu sistem sayesinde ön tekerleklerde hız farkı oluşmaya başladığında diferansiyel içindeki sürtünme plakaları, aks dişlilerini kilitleyerek kaymanın oluşmasına engelliyor. Fakat bu sistemde %100 kilitleme elde edilemiyor. Ortalama %30-45 arası bir kilitleme oranı sağlanıyor. Şu an yerli üretimlerden Türk traktör , hattat, Erkunt ve Tümosan ' da bu sistem kullanılmakta. Zaten Erkuntun birçok modelinde Tümosan ile aynı marka ön dingil kullanılıyor, yani İtalyan Carraro marka 4 çeker ön dingil. Tek farkı, Tümosanın dingiller Hindistan üretimi. Yabancılardan da John deere, mccormick, landini, massey ferguson gibi firmalar aynı sistemi kullanıyorlar. Zaten çoğunun ön dingili carraro marka. (kataloglarında da yazar bu bilgi)

Diğer bir sistem ise ön dingil diferansiyeli de tamamen kullanıcı tarafından kilitlenen tip. Bu sistemde diferansiyel kilidine bastığınızda hem arka diferansiyel, hem de ön diferansiyel aynı anda %100 oranında kilitlenmekte. Bu sistemi de yerlilerden başak kullanıyor. Başağın ön dingili ise amerikan markası olan DANA. Yabancılardan ise same ve deutz kullanmakta.

Bu iki sistemin birbirine göre avantajı ise kendinden kilitlemeli sistemde sizin birşey yapmanıza gerek yok, kayma oluştuğu an sistem kendini kilitliyor, traktör batmadan devreye girdiği için avantajlı. Fakat %100 kilitleme sağlanmıyor. Kullanıcı kontrollü kilitlemede ise %100 kilitleme sağlanabiliyor fakat devreye sokmanız gerekiyor, geç kalırsanız zaten traktör batmış olur, çok faydasını göremeyebilirsiniz. (Büyük segmentteki traktörlerde bunun da otomatik hali mevcut tabi)


naıl_59 link=topic=17749.msg192786#msg192786 date=1246920676' Alıntı:
ayrıca dt ile 4x4 traktörleri karıştırmayalım 4x4 demek difransiyel kilidine basıldığında arka ve ön difrensiyeli kilitler bu özellik manuel kilitleme olanlarda yoktur tümosan nh nin td serisi mf gold vs. serisi benim traktörümde falan yoktur
 
Ynt: size bi sorum olacak 4x4 traktörlerle ilgili

verdiğin bilginin cok faydası oldu sonuçta mühendis değilim herşeyi bilmiyorum anlattığın gibi merak ettiğim örnek ts135a olan sistem hiçbir şekilde arka kilitlemeyle bağlı değil ama 4x4 gibi çalısıyor demekki oda sınırlı kaydırmaymış
tümosanın derin bir cukura sadece sağ tarafı düştü ve sıkıştı kilitlemye bastık ama çukurdaki teker dönmedi bu olayı burda farkettim başak ve landini powerfarmda bu olay olmuyor önlerde kilitlemeli
benim kullandığım landini 8860 ta dana marka italyan bir ön difrensiyal war ama kullanışsız birşey 5 para etmez kara düzen nadasta hiç sağ ön tekerin çektiğini görmedim
 
Ynt: size bi sorum olacak 4x4 traktörlerle ilgili

4 çeker ile 2 çeker arasındaki farka gelecek olursak:

Örneğin Erkunt Servet 80 2çeker ile Servet 80 4çekerin motorları tamamen aynı. Dolayısıyla her ikisi de 75 beygir gücünde. Fakat farklılık ise bu traktörlerin uygulayabildikleri maksimum çeki gücü ve çeki kuvvetlerinde ortaya çıkıyor.

Sonuçta traktörlerde genellikle ön-arka aks arasındaki yük dağılımı söyle oluyor: Ön aks %40, arka aks %60 oranında yükü karşılıyor. Yani 4 tonluk traktörün arka teker yükü 2400kg, ön teker yükü de 1600 kg oluyor. Dolayısıyla 2 çeker traktörde 2400kglık bir yük altında tekerlekler çekiye zorlanırken, 4çeker traktörde 4000kglık yük altında tekerlekler çekiye zorlanıyor.

Dolayısıyla 4000/2400 ' den %66 gibi bir fark çıkıyor. Yani, aynı güçteki 4çeker traktör, 2çeker olan modelinden %66 daha fazla yük çekebilir. Üstelik bu hesaplamada her iki modelin de aynı ağırlıkta olduğunu varsaydık. Oysaki 2çeker ile 4 çeker arasında sadece ön dingilden dolayı 350kg civarında bir artış oluyor. Bunu da hesaba katarsak çeki kuvveti farkı çok daha fazla olacaktır.

Fakat 4çekerin hem ağırlığının fazla oluşundan hem de kayıpların fazla oluşundan ötürü 2 çeker traktöre göre yoldaki ivmelenmesi daha kötüdür. Örneğin 4çeker bir traktör (2çeker durumunda olsa dahi) maksimum hızına örneğin 14 saniyede çıkabilirken, 2 çeker modeli 10 saniyede çıkabilir.
 
Ynt: size bi sorum olacak 4x4 traktörlerle ilgili

Haklısın Nail, 8860ın kataloglarına baktım; ön dingilde opsiyon olarak twin-lock hidrolik diferansiyel kilidi olduğu yazıyor. Standartta ise kilitleme olarak birşey yazmıyor. Ayrıca motorun torku da düşükmüş, çekişinden çok memnun olmamanın nedeni bunlar olabilir.

naıl_59 link=topic=17749.msg192999#msg192999 date=1246983645' Alıntı:
benim kullandığım landini 8860 ta dana marka italyan bir ön difrensiyal war ama kullanışsız birşey 5 para etmez kara düzen nadasta hiç sağ ön tekerin çektiğini görmedim
 
Ynt: size bi sorum olacak 4x4 traktörlerle ilgili

ersan bey çok güzel bilgiler veriyorsun +rep.....yalnız bende 285 s vardı önleri devreye soktuğum zaman hiç bir zaman tekteker ayrı dönmezdi devamlı çift zorlardı
 
Ynt: size bi sorum olacak 4x4 traktörlerle ilgili

Teşekkür ederim. Uzellerde de yandan diferansiyelli DANA marka ön dingiller kullanılıyordu. Tekerlekler kaçırmadığına göre onda da kendinden kilitlemeli diferansiyel olmalı.

samsunbafra link=topic=17749.msg193021#msg193021 date=1246990825' Alıntı:
ersan bey çok güzel bilgiler veriyorsun +rep.....yalnız bende 285 s vardı önleri devreye soktuğum zaman hiç bir zaman tekteker ayrı dönmezdi devamlı çift zorlardı
 
Ynt: size bi sorum olacak 4x4 traktörlerle ilgili

ersanakyai link=topic=17749.msg193020#msg193020 date=1246990806' Alıntı:
Haklısın Nail, 8860ın kataloglarına baktım; ön dingilde opsiyon olarak twin-lock hidrolik diferansiyel kilidi olduğu yazıyor. Standartta ise kilitleme olarak birşey yazmıyor. Ayrıca motorun torku da düşükmüş, çekişinden çok memnun olmamanın nedeni bunlar olabilir.
aslında tarlada denediğimde td 85 8280 den falan daha rahat gidiyor ama yinede kalıbının traktörü değil
 
Ynt: size bi sorum olacak 4x4 traktörlerle ilgili

ersanakyai link=topic=17749.msg193000#msg193000 date=1246983666' Alıntı:
4 çeker ile 2 çeker arasındaki farka gelecek olursak:

Örneğin Erkunt Servet 80 2çeker ile Servet 80 4çekerin motorları tamamen aynı. Dolayısıyla her ikisi de 75 beygir gücünde. Fakat farklılık ise bu traktörlerin uygulayabildikleri maksimum çeki gücü ve çeki kuvvetlerinde ortaya çıkıyor.

Sonuçta traktörlerde genellikle ön-arka aks arasındaki yük dağılımı söyle oluyor: Ön aks %40, arka aks %60 oranında yükü karşılıyor. Yani 4 tonluk traktörün arka teker yükü 2400kg, ön teker yükü de 1600 kg oluyor. Dolayısıyla 2 çeker traktörde 2400kglık bir yük altında tekerlekler çekiye zorlanırken, 4çeker traktörde 4000kglık yük altında tekerlekler çekiye zorlanıyor.

Dolayısıyla 4000/2400 ' den %66 gibi bir fark çıkıyor. Yani, aynı güçteki 4çeker traktör, 2çeker olan modelinden %66 daha fazla yük çekebilir. Üstelik bu hesaplamada her iki modelin de aynı ağırlıkta olduğunu varsaydık. Oysaki 2çeker ile 4 çeker arasında sadece ön dingilden dolayı 350kg civarında bir artış oluyor. Bunu da hesaba katarsak çeki kuvveti farkı çok daha fazla olacaktır.

Fakat 4çekerin hem ağırlığının fazla oluşundan hem de kayıpların fazla oluşundan ötürü 2 çeker traktöre göre yoldaki ivmelenmesi daha kötüdür. Örneğin 4çeker bir traktör (2çeker durumunda olsa dahi) maksimum hızına örneğin 14 saniyede çıkabilirken, 2 çeker modeli 10 saniyede çıkabilir.
Bu açıkladığınız tek çeker ve çift çekerlerin çekiş konusundaki farkın traktörün dingil ağırlığı farklılğına bağlamak eksik diye düşünüyorum. Çünkü biz hidrolik kolları birbirine bağlayan kalın demir kullanıyoruz, römorkun bağlandığı oku alt çekiye taktığımız halde bile hidrolik kollarını kontrollü kaldırdırız,romork boş olduğunda römorkun önü kalkar, yüklü olunca da traktörün önü kalkar. yani traktör ağırlığına ilave römorktan da arka tekerleklere yük binmesine rağmen çiftçeker kadar çeki yapamıyor.Bence çeki gücündeki en önemli farkı lastik genişliği sağlıyor. Ön tekerleklerde haliyle yere tutunan yüzeyi arttırmış oluyor.
 

Benzer Konular