ŞİKAYETÇİYİM BU NASIL BİR MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ...


Ynt: ŞİKAYETÇİYİM BU NASIL BİR MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ...

sıradan bir bakım için dükkanına kadar gelen traktöre 2 bin lira masraf çıkartıyorlarsa.Allah korusun tarlada bozulursa bu motor adamlar ocagınıza incir ağacı dikerler herhalde.
 
Ynt: ŞİKAYETÇİYİM BU NASIL BİR MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ...

ayıp tepkini koyacaksın kendi malım diye fanatiklik yapmanın alemi yok sorun ne ise çözülmeli verdiğimiz para çakıl taşı değil
 
Ynt: ŞİKAYETÇİYİM BU NASIL BİR MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ...

satana kadar on numara sattıktan sonra bazıları selamı sabahı kesıyor hatta yuzyuze gelince adamlar kafasını ceviriyor. bizde hukiki mucadele yok denecek kadar az konuyla alakalı degil ama bi olayı anlatyım örnek olur belkide. matbaa makinesi alan biri ( çin malı) urunu kullanmaya baslayınca arıza uzerıne arıza servis gilep bakıp gidiyo yine aynı iş istanbula ordan da çine uzandi. makineyi alan adam tazminat davası actı sonucta istanbulda yetkililr bizzat gelip makineyi yerinde inceldiler yeni makine verelim dediler. adam istemedi dava soreci baslamıstı. sonuc olarak adam işlerinn aksadıgını ve kayıplarnı belirterek yuklu bi tazminat almıstı. lafın kısası ne geriyorsa onu yapacaksın bunlar baska dilden anlamıyor.
 
Ynt: ŞİKAYETÇİYİM BU NASIL BİR MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ...

Kubota traktörlerini kullanan tüm müşterilerimize sesleniyorum,insanları yalan söylüyorlar diye karalamak gibi bir niyetimiz yok,sizler okuduktan sonra kararınızı kendiniz veriniz.yanlış bilgilere kanmayın sizlere bir telefon kadar uzağız,işin aslını doğrusunu öğrenmek isteyen buyursun arasın.Burada kısa da olsa bir cevap verme gereği hissettiğimizden dolayı bir kaç cümle yazacağım.Traktörün sahibi traktörünü getirdiğinde traktör sanki çamur denizine düşmüştü,dışarıda sadece yıkama yaptırsa 100 tl ye kimse o traktörü yıkamaz.gelelim 2.konuya ; traktörün 600 saat bakımı yapılması lazım,traktör gelmiş 800 saate.kendisine yapılacak işlemleri ve fiyat bilgisini verdik,rakama itiraz etmedi yapın dedi.Ben ücretini 2 ay sonra öderim dedi.Bizde bakım ücretinin yüksek olmasından dolayı rakamın bir kısmını kendisinden talep ettik.Orada illa şu kadar falan da ver demedik,rakam belirtmedik.Ne zaman paranın bir kısmını istedik bırakın bakım yapmayın dedi.Sonra ben kendim yağ getireyim diye teklif sununca traktörünün garanti içerisinde olduğunu dışarıdan yağ kabul edemeyeceğimizi belirttik.Çünkü KUBOTA traktörler için Kubota yağları kullanılmaktadır.Ve ' ' kapı kolları değişecek, kabin ses alıyor,sarsıntı yapıyor onlara bakın parası neyse verelim ' ' gibi bir konuşma hiç bir zaman olmamıştır.Kendisinin bilgisi dışında yağ boşaltılmamıştır,art niyetli olsak hemen yerine yeni yağını koyar parasını talep ederdik.Ve müşterimizin söylemediği SOL ÇAMURLUK BAĞLANTILARI garantiden değişmiştir.Bakım ücreti olarak da müşterimizden 1500 tl para talep edilmiştir.Burada yapılacak olan bakım da 55 litre şanzuman yağı,13 litre motor yağı 10 litre ön defransiyel yağı,motor yağ filitresi,2 ad hidrolik yağ filitresi,mazot filitresi,hava filitresi,klima filitresi,komple yağlama yapılacaktır.Ve biz kapı kollarının ayarlarını,yağlamasını yaptık.Gelelim yağ fiyatına ; biz servisimizde kubota için ÖZEL yapılmış KUBOTA yağları,diğer araçlar içinse BP yağlama ürünlerini kullanmaktayız.Sahte,ne oldu belli olmayan hiç bir illegal işimiz olmamıştır.Yağ fiyatını çok merak eden var ise buyırsun gelsin alış faturamızı gösterecek kadar da şeffaf bir bayiyiz.Arkadaşımızın dediği gibi DİSTRÜBÜTÖR firma MARUBENİ konuya duyarsız kalmamış ve şikayetini belirttiği anda bizi aramıştır.Bizde buraya yazdığımızın aynısını distrübütör firmaya aktarmışızdır.KUBOTA tarktörleri dışında MITSUBISHI bayiliğimizide 15 yıldır başarıyla,gururla,müşteri memnuniyetini 1.sırada tamamlayarak yolumuza devam etmekteyiz.Para işin içine girince malesef böyle şikayetlerin olmasını doğal karşılamaktayız.Açık hesap iş yapsak şu an bu yazışmaları yapmıyor olacaktık.Takdiri tüm traktör kullanıcılarına ve bu sitede foruma katılan siz değerli dostlarımıza bırakıyoruz.Telefonla bilgi almak isteyenler içinse telefon numaramız 0288 412 03 71 ' dir.Tüketici haklarına başvurup hakkını aramak her insanın tabiki en doğal hakkıdır fakat her şey doğru olduğu sürece ve elmayla elmanın kıyaslanacağı sürece...saygılarımızla
 
Ynt: ŞİKAYETÇİYİM BU NASIL BİR MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ...

O nasıl bir iştir öyle ya.Her bakımda sen 2000 tl verceksen sen yanmışın kardeş.
 
Ynt: ŞİKAYETÇİYİM BU NASIL BİR MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ...

seris kendi dili döndünce yazmış iyi güzelde arkadaşım yıkama ya bahane getirme hiçbir sıfır motor kullanıcısı çamurun içinden moturu çıkarıp servise götürmez...
hesap yapalım bu traktr en az 2 yıl karantide..dorumu doru..
600 saatde 2000tl
1000 saatde 2000tl bunun içinde sibop ayarıda var.
1500saatde2000tl
2000saatde2000tl
demek olyorki 2 yılda sizin hesabınıza göre en az 1000tl yazık ya ben 2 senede 1 traktr alırım servis parasıyla .. bana göre hukiki yollara başvurmak var..
ben erkuntda yaşadım sorun 200 saatde devirdayım kayışı kopdu sorun çıkardılar burdan faprikaya yazılar yazdım özür üzerine özür geldi burdaki arkadaşlarda baskı yapmış şimdi servisdede faprikadada sorun yok yada bana yok..bilemem..
ama nevhollant pahalı ama işi balamış servis geliyor bakıma bir kuruş para almıyor el eme yanlızca ya parası alıyor diyer mazamelerde garanti kapsamınde deniştiriyorlar
 
Ynt: ŞİKAYETÇİYİM BU NASIL BİR MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ...

ysrdemir link=topic=63154.msg709454#msg709454 date=1361897464' Alıntı:
Kubota traktörlerini kullanan tüm müşterilerimize sesleniyorum,insanları yalan söylüyorlar diye karalamak gibi bir niyetimiz yok,sizler okuduktan sonra kararınızı kendiniz veriniz.yanlış bilgilere kanmayın sizlere bir telefon kadar uzağız,işin aslını doğrusunu öğrenmek isteyen buyursun arasın.Burada kısa da olsa bir cevap verme gereği hissettiğimizden dolayı bir kaç cümle yazacağım.Traktörün sahibi traktörünü getirdiğinde traktör sanki çamur denizine düşmüştü,dışarıda sadece yıkama yaptırsa 100 tl ye kimse o traktörü yıkamaz.gelelim 2.konuya ; traktörün 600 saat bakımı yapılması lazım,traktör gelmiş 800 saate.kendisine yapılacak işlemleri ve fiyat bilgisini verdik,rakama itiraz etmedi yapın dedi.Ben ücretini 2 ay sonra öderim dedi.Bizde bakım ücretinin yüksek olmasından dolayı rakamın bir kısmını kendisinden talep ettik.Orada illa şu kadar falan da ver demedik,rakam belirtmedik.Ne zaman paranın bir kısmını istedik bırakın bakım yapmayın dedi.Sonra ben kendim yağ getireyim diye teklif sununca traktörünün garanti içerisinde olduğunu dışarıdan yağ kabul edemeyeceğimizi belirttik.Çünkü KUBOTA traktörler için Kubota yağları kullanılmaktadır.Ve ' ' kapı kolları değişecek, kabin ses alıyor,sarsıntı yapıyor onlara bakın parası neyse verelim ' ' gibi bir konuşma hiç bir zaman olmamıştır.Kendisinin bilgisi dışında yağ boşaltılmamıştır,art niyetli olsak hemen yerine yeni yağını koyar parasını talep ederdik.Ve müşterimizin söylemediği SOL ÇAMURLUK BAĞLANTILARI garantiden değişmiştir.Bakım ücreti olarak da müşterimizden 1500 tl para talep edilmiştir.Burada yapılacak olan bakım da 55 litre şanzuman yağı,13 litre motor yağı 10 litre ön defransiyel yağı,motor yağ filitresi,2 ad hidrolik yağ filitresi,mazot filitresi,hava filitresi,klima filitresi,komple yağlama yapılacaktır.Ve biz kapı kollarının ayarlarını,yağlamasını yaptık.Gelelim yağ fiyatına ; biz servisimizde kubota için ÖZEL yapılmış KUBOTA yağları,diğer araçlar içinse BP yağlama ürünlerini kullanmaktayız.Sahte,ne oldu belli olmayan hiç bir illegal işimiz olmamıştır.Yağ fiyatını çok merak eden var ise buyırsun gelsin alış faturamızı gösterecek kadar da şeffaf bir bayiyiz.Arkadaşımızın dediği gibi DİSTRÜBÜTÖR firma MARUBENİ konuya duyarsız kalmamış ve şikayetini belirttiği anda bizi aramıştır.Bizde buraya yazdığımızın aynısını distrübütör firmaya aktarmışızdır.KUBOTA tarktörleri dışında MITSUBISHI bayiliğimizide 15 yıldır başarıyla,gururla,müşteri memnuniyetini 1.sırada tamamlayarak yolumuza devam etmekteyiz.Para işin içine girince malesef böyle şikayetlerin olmasını doğal karşılamaktayız.Açık hesap iş yapsak şu an bu yazışmaları yapmıyor olacaktık.Takdiri tüm traktör kullanıcılarına ve bu sitede foruma katılan siz değerli dostlarımıza bırakıyoruz.Telefonla bilgi almak isteyenler içinse telefon numaramız 0288 412 03 71 ' dir.Tüketici haklarına başvurup hakkını aramak her insanın tabiki en doğal hakkıdır fakat her şey doğru olduğu sürece ve elmayla elmanın kıyaslanacağı sürece...saygılarımızla


Ben kubota m40 serisini galip bey aracılıgıyla alan ilk kullanıcıyım şuana kadar asla böle bi sorun yaşamadım servisimle bakım zamanı yagları kendim servisin söyledigi numaralarda ve markalarda yag bayisinden alırım (petrol ofisi tms500 şanzıman 15-40 motor yagı). asla Kubota nın orjinal yagını kullanacaksın diye bi zorunluluk yok bu konuda luleburgaz servisi haksız. Marubeni de bir çok kişi ilede görüşmüştük müşteri memnuniyeti ön plandadır herzaman yanlız galip bey ayrıldıktan sonra eger düzen değiştiyse bişey diyemem..

600 saat teki genel bakımda yapılması gerekenler şöyle :

-motor yagı değiştirilir = 11 litre(300 saatte bir değişir) (BP Super V Turbo 15W-40 16 KG 160tl-Po Maximus Turbo Diesel Extra 15W-40 16 Lt 130tl)
-motor yag filtresi değiştirilir= en fazla 30tl idi sanırım (600 saatte bir iki bakımda bir yani değiştirilir)
-Şanzıman yagı değiştirilir(600 saatte bir)= 60 litre tms 500 ,20litrelik bidonlarda satılır biz 170tl ye bidonunu almıştık 3 bidon 510tl tutar..-
-hidrolik yag filtresi değiştirilir =70tl zam gelmediyse eger son aylarda..
-ön diferansiyel yagı değişir 9-10litre tms500(600 saatte bir)
-aku şarjı kontrol edilir
-frenler kontrol edilir
-hava filtresi temizlernir (DEĞİŞTİRİL MEZ! )
-Yakıt hattı kontrol edilir (yakıt fltresi DEĞİŞTİRİLMEZ !!)
-Klima filtresi DEĞİŞTİRİLMEZ
-servis traktörün genel kontrollerini yapar içiliği ücretsiz olarak kapıda 600 saat kuponu ile ..başka bir kuruş para almaz...
bu bilgiler elimdeki garanti belgesi ve kuponlardan aldıgım ve kendi traktörüme uygulanan bakım!

Toplam maliyet = 4 bidon tms500 yag alsa (10litresi artar)=170x4=680tl
Filtreler = 30+70=100tl
motor yagı= 1 teneke alsa 16litre bp alsa 160tl (5litresi artar)

940tl tutar hepsi.. bunun üzerinde 600 saat bakımında yapılan takılan parçalar fuzuli olur.. ve bu fiyatın içinde fazladan 10litre şanzıman yagı ve 5litre motor yagıda var..
ektra olarak hava filtresi bozulmuştur değiştirilmiş olabilir sadece motorun saati de geçmiş sanırım .. hava filtresi donaltson marka normalde pahalıdır ama baska markada kullanılabilir 100tl en iyisi..
Birde yaglama demiş servis traktörü yağlamak zorunda degilsiniz bu her 50 saatte müşterinin işi.. ve kaldıkı kubota da yaglanacak 3-5 tane gresörlük var heryeri kapalı sistem zaten bunun maliyeti 5 tl bile degildir..

Kesinlikle 600 saat bakımı 1500-2000tl gibi bi para tutmaz kubota da !!!
çevrenizdeki sıfır traktörlerin bakım masrafı ile aşağı yukarı aynı masrafı yaparsınız ben kullanıcı olarak farklı markalarıda kullanmış biri olarak yazıyorum..

SONUÇ : Servis gördügüm kadarıyla bakıma gelen müşteriye traktörde ne var ne yok değiştirmek suretiyle baya pahalı fatura çıkarmıştır. Yani mahrubeni sormadı mı acaba servis bey sen ne diye 600 saat bakımında yakıt filtresini - hava filtresini-klima filtresini değiştiryorsun çifçiye fuzuli maliyet çıkarıyorsun?
ikinci husus bakım ücreti alınmaz yaptıgınız tüm bakımlar zaten 600 saat bakımı çerçevesinde ek olarak arızaları varsa bunlarda garanti kapsamında yapılır !
güzel güzel yazmışsınız bunları yaptık ettik diye.. traktörü yıkamak servisin işi degil kirli traktörede bakım yapılabilir servis dogal olarak müşteriden beklenti içinde olmuş sanırım traktörüde yıkamış v.s. ama işte hesap yaparken yıkama ücretini de ayrıca müşteriye bildirseydi bedava yaptıgını sanmıyorum bunu 1500tl nin içinde buda vardır sanırım..

En önem li hususta şu ki Servis lerin bakım seti satması yasak bakım setlerini kubota bayileri satar filtre v.s. ancak bayinin bulunmadıgı şehirlerde servisler satar bu konuda Genel müdür yardımcısıyla görüşmüştük gecen yıl ilimizde bayi olmadıgı için servise mazeme alma yetkisi vermeleri için ordan konuyu biliyorum..ve görüyorum ki sıkıntıda yine buradan çıkmış servis sadece işini yapıp bakımını yapmalı mazeme satmamalı müşteri bakıma geldiginde bayi den bakım setini alıp gelmeli.. Kubota daki işleyiş zaten böle ama .. lüleburgaz servisi kendisi satınca müşteriden para isteyince böle sorun çıkması gayet normal...

Servis 'ysrdemir 'nikli üye mümkünse sende benim gibi 1500tl lik bakımın ayrıntılarını yazarsan neyi nekadar saydıgını v.s. ozaman daha çok aydınlatmış olursun bizi yok efendim ben değiştim oldu marubeni de pahalı demekle inandırıcı olmuyor ve zorunlu olmayan şeyleri zorunlu yazmayın lütfen neyi niçin yaptıgınızı yazın ozaman sizin haklı oldugunuz kanaatine varırız yeterince şeffaf degil bence açıklamanız.. servisin Bakımda tek fonksiyonu işçiliktir buda bedavadır müşteriden para talep edemez. bunun dışında traktörün hertürlü arızası ile garanti kapsamında ilgilenmek zorundadır bengog un iddia ettiği gibi bakım yapmazsanız garantiden parça değişmeyiz gibi bi deyim kullanmamış oldugunuzu düşünüyorum deneyimli bi servis ve esnaf oldugunuzu düşünerek..


müşteriye gelince öncelikle bakım saati geçirmiş direk buradan hatalı.. ikincisi bakıma gidince bakım maliyetini önce hesaplatırsın garanti belgesinde yazmayan fuzuli parça değişimini engellersin fabrika sana bu belgeyi vermiş hersey açıkca yazıyor daha bilinçli müşteri olup önce hakkını savunmalısın sonra bana bukadar hesap çıkardılar demek yanlış bizde önce pazarlık olur sonra iş yapılır. oradaki konuşmaları tabi bilmiyoruz kalkıpta servisle olan bi mesele için almayın etmeyin demekte dogru değil bu sinirle yazılmış bi şikayet zannedersem. servisin sizden hangi konularda para istedigini neyi niçin değiştigini bilmeniz lazım müşteri olarak sizinde sucunuz var bence..

servislerin filtre yag satması zaten başlı başına bi yanlış illaki kar gözetecegi için fazladan parça kullanımı olabilir.. bayiler için küçük hesap oldugu için bakım seti v.s. fiyat olarakta daha uyguna satacaklardır müşteri memnuniyetini düşüneceklerdir.Marubeni ye bi mail at daha etkili olur mailler belge niteliğinde olur en üstten en altta kadar herkes şikayetini görür telefonla arayınca sadece karşına çıkacak yetkili ile muhattap oluyosun ve bazen bu yetkililer işguzar olabilir sizin sorununuzu yeterince ciddi görmeye bilir veya servisini bayisini kayırabilir.. ama Japonlar müşteri memnuniyetinde 1 numaradır japon genel müdür çok hassas bu konularda..

2 yıllık kubota kullanıcısı olarak gördügüm ilgiden ve yapılan satış sonrası hizmetten çok memnunum en ufak sorunum olmadı şuana kadar servisimle...Bakımlarımı kapıda gelip bir kurus para almadan yapıp gitti istedigim zamanda..[/b]
 
Ynt: ŞİKAYETÇİYİM BU NASIL BİR MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ...

Muhtemelen motor iki parça gitmiş... :)(tümoya özenmiş olabilir.)Civatalarınıda japonyadan getirince birazcık pahalı tutmuş.Bence servis ve müşteri ilişkisi tencere kapak ilişkisine benzemiş.Niyetler de artlık varsa marka ne olursa olsun durum değişmez diye düşünüyorum.
 
Ynt: ŞİKAYETÇİYİM BU NASIL BİR MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ...

Maliyet analizi zaten yapılmış.Yağ değiştirmek için toptan motor neden yıkanır ben de onu merak ettim :)
 
Ynt: ŞİKAYETÇİYİM BU NASIL BİR MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ...

Ayrıca kubota bakımları 300 saatte bir yapılır bu yüzden bakımları ekonomiktir. Başka markalar genellikle 150 saatte bir bakım yaptırır v.s. ve her bakımda tüm filtreleri değiştirilmez 600 saat bakımında şanzıman yagı ve filtresi değiştirildigi için maliyeti yuksektir.. muadili tüm traktörlerin aşağı yukarı maliyeti bu civardadır. servisin kkonu sahibinin traktöründe ki tum filtreleri normal bakımdan farklı olarak değişmesi ve yag fiyatının farklı olmasından dolayı zannedersem abartılı bi servis ücreti çıkmış..mesela 900 saat bakımında sadece motor yagı ve yakıt filtresi değiştirilecek.. maliyeti =130tl bi teneke yag+ 60tl civarı yanlış hatırlamıyorsam yakıt filtresi =210tl lik bakım masrafı var.


konuda ki kubota kullanıcısının traktörünün durumunu bilmiyoruz belkide servis ektra değiştirdiği filtreler ölmüştür zamanı dolmadan kötü mazot kullanımı ve çok tozlu ortamda çalışmaktan yakıt ve hava filtresini kullanılmaz hale getirmiştir..

Not: önceki mesajımdaki maliyet hesabında bi hidrolik filtresini unutmuşum 70tl ..
 
Ynt: ŞİKAYETÇİYİM BU NASIL BİR MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ...

Müşteri we Serwis de kabahatli nazarımda...

Mesela bakım periyodu gelmiş Volvo S80 2.4 Dizelin maliyeti bu kadar anca tutar...Gerisini siz hesap edin...
 
Ynt: ŞİKAYETÇİYİM BU NASIL BİR MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ...

servis müdürü abicim hangi serviski müşterisinin aracını yıkadı, temizledi diye faturaya artı olarak yansıtırki ???? büyük şirketleri baz alırsak ki, araçlarda çok gördüm yaşıyorumda müşteri memnuniyeti adı altında geri dönüşlerde bırakın iç dış motor temizliğini!!! müşteriye ikram edilen yiyeceklerin tazeliğine kadar memnunmusunuz diye soruyorlar!!! sizki kalkmışsınız 100 tlye o traktörü kimse yıkamazdı diyorsunuz!!!
 

Ynt: ŞİKAYETÇİYİM BU NASIL BİR MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ...

Hermiyas link=topic=63154.msg709802#msg709802 date=1361915033' Alıntı:
Müşteri we Serwis de kabahatli nazarımda...

Mesela bakım periyodu gelmiş Volvo S80 2.4 Dizelin maliyeti bu kadar anca tutar...Gerisini siz hesap edin...
işin doğrusu bi sıkıntı yaşanmış iki tarafta biraz zıtlaşmış ve kimse ben haksızım demiyor ancak bana kalırsa müşteri herzaman haklıdır.Servis daha iyi bilgilendirmeli fiyat pahalı geldiyse yetkiliyle görüştürmeli ve o motorla geçimini sağlayan müşterisini memnun etmeden o dükkandan çıkarmamalıydı.100 lira su elektrik mi harcadı nolur yıkasa da abi bizden olsun dese.yada 3 gresörlüğe 100 gram gres bassa
 
Ynt: ŞİKAYETÇİYİM BU NASIL BİR MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ...

şunu da gördüm ne kadarda hazmı dar adam varmış ... sanki eli tetikte böyle bir konu bekleyen onca adam varmış ... bu konu da herkesi ilgilendirecek bir konu ama benim başımdan tüm çiftçileri ilgilendiren konu var yassak bu kadar ilgilenmessiniz ucu kendinize dokunmasında rağmen
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt