RÖMORK TERCİHİ

Ynt: RÖMORK TERCİHİ

kardeşim kayseri uğurlu konya karabulut kaplan özyeşilyurt şahinler olsan çok kaliteli akıdımlı ve yakışıklı römorklardır :) haddinin üzerinde tonajlarla tarafımızdan test edildiler birde sana 15,5 jant 5m uzunluk 2,20 m genişlik 70 kapak 30 30 yada 35 35 ilave 1,30 m makas kalın tip krom 4 katlama piston yaptıracaksın
bakacaksın römorka
 
Ynt: RÖMORK TERCİHİ

gorus link=topic=77739.msg919737#msg919737 date=1410969409' Alıntı:
kardeşim kayseri uğurlu konya karabulut kaplan özyeşilyurt şahinler olsan çok kaliteli akıdımlı ve yakışıklı römorklardır :) haddinin üzerinde tonajlarla tarafımızdan test edildiler birde sana 15,5 jant 5m uzunluk 2,20 m genişlik 70 kapak 30 30 yada 35 35 ilave 1,30 m makas kalın tip krom 4 katlama piston yaptıracaksın
bakacaksın römorka
Abi çok güzel söylemişin şahinlerin su tankeri var çok memnunum kayseri ugurluyu çogu arkadas önerdi. Ona yarın telefon ile irtibata geçecegim. 15,5 jant onu anlamadım abi
 
Ynt: RÖMORK TERCİHİ

bizde yeni aldık palazoğlu 10 tonluk 3 ilave istedik extradan 17 bine aldık piyadasaki en iyi fiyatı verende palazoğluydu bizim burda 15 ton buğday alıyor şu ana kadar bir sıkıntısı yok memnunuz uğurlu marka aynı 10 tonluk 3 ilave var bizim burda her tarafı açtı sahibi pek memnun değil birde yolda yatma yapıyormuş römork dar dedi çok ben hiç takıp kullanmadım ama öyle söylediler kullanan kişi bizde römork alırken onlara danışmıştık
 
Ynt: RÖMORK TERCİHİ

15.5 jant yüksek tonajlarda hem uzun hem kısa mesafeli taşımacılık için çok güzeldir resmini göstereyim buda benim römorkun aynısı yalnız benim lastikler kartipi
 
Ynt: RÖMORK TERCİHİ

römork o yüzden 2.20 cm olucak dar olmaması için seleyi taktıgında römorka pancar yüklediginde sağa sola çok esnememesi için sağlam makas ve genişlik lazım
 
Ynt: RÖMORK TERCİHİ

Bende 10 tonluk remork dusunuyorum yanliz sunu farkettim. 6 tonluk yaptiklari remorktan tekfarki kasa ...dingil makas ayni yapiyolar alsammi almasammi kararsiz kaldim.
 

Ynt: RÖMORK TERCİHİ

Şuan bizde 2 adet tandem/ikiz dingil römork var;

*Sonradan 2. el ama sıfır ayarında aldığımız 8 tonluk Karabulut/Fabrikasyon en fazla 12 ton görmüş.. 4,5 m boy. yaklaşık 10 m3 hacim var.

*Asıl ağır işimizi gören ise el emeği göz nuru, kaza/bela olmazsa torunumuza kadar gider inşallah. kamyon şasesi/kamyon damperi var.
14 tonluk ama 19-20 tonu gördü. 17 m3 hacim var.. yani çoğu as950 ' den bile fazla. 2,4 eni 5 m boyu var.

8-10 tonu gececem dedimi KESİN tandem olmalı. Freni-çekişi mükemmel artırıyo. Ayrıca rampada inişte diğer römorklardan güvenli.

Birazda enli yaptımı 2,2 m ve üzeri devrilmeye karşıda çok dengeli iyi.

Balon lastikler hem dengeli hem devrilmeye karşı iyidir.

Kesinlikle marka olacak/fabrikasyon olacak demeyin.. el emeği göz nuru ÇOK sağlam ömürlük römorklar var..

Ülke genelinde motorlar çok büyüdü ama römorklar hala çok geriden geliyo.. büyük römork iyidir. Paraya kıyıp 1 kere özel yaptırmak iyidir.

Trakyada-Gürşah var çok beğendiğim.. bizim römorku yapan usta ise görüntü-süs zayıf ama bildiğin kamyon kasası.. motorun peşine ÇOK güzel gidiyo.. yalansız 19-20 tonu gördü..


tandem damper kaldırma güvenliği açısından da iyidir, tek dingiller gibi zırt pırt yatmaz, devrilmez..


ÖZETLE; yük/iş çoksa iyi bi ikiz dingille 3 sefer yerine 1 seferle işi bitirmek mümkün:) küçük motorla çok yük çekmek içinde ideal.. 64 ' lük tek çeker motorla 10 tonu rahat aşıyoz..

dezavantajı.. mesela silaj makinasının arkasına bağlanmaz, ok krikosu çok iyi özel olmalı.. sarhoş dingil olursa dönüşlerde kasmaz olmazsa biraz kasar.. 15 ton geçilecekse motorun çeki sağlam tip olmalı yada sanayide özel yapılmalı..

motora verilen para göze batmıyo römorka gelince genelde cimri olunuyo.. ama yanlış.. biz büyük olana yaklaşık 20 bin tl para verdik 2 sene önce ama değer mi değer.. müşterinin 5-10 römork gübre var dediği yeri 3 seferde rahat kaldırıyoz mesela..

Şimdiden hayırlı olsun..
 
Ynt: RÖMORK TERCİHİ

en güzeli kamyonun kasa kısmından yapıcan temiz yükle aldıgı kadar ))) tarım aletlerinin ayarı kaçtı bu ne fiyatlar böyle devletin destegi ekipmanları uçurdu destekler ekipman yerine çifçiye direk yansıtılsa fiyatlar böyle uçmazdı
 
Ynt: RÖMORK TERCİHİ

normalde 64 ' lük 4x2 motorla bu iş yapılmaz.. zaten görenler şaşırıyo.. ama römork diyip geçmemek lazım..

Zetor 6421/Bayburt/Römork Testi












kepçeli motorun arkada 1 kamyondan fazla gübre var..


***

kamyon römorkları çok sağlamdır.. bizde vaktiyle baktık.. tek sorunları en boy ÇOK fazla, yola/köye zor sığar ve daha da önemlisi dingil durumları.. yani motora basma az ve tandemdeki gibi çekişi/freni artırma durumları pek yok gibi..

rampa/iniş olmayan yerlerde tercih edilebilir, fiyatlarıda tonajına göre tarım römorklarından ucuz..
 
Ynt: RÖMORK TERCİHİ

Hüseyin o Tdyi önce bi değiştir sonra ekipman bak Kadir demiş zaten diyeceğimi yine vicdanım el vermedi senin için uzun uzun bi araştırma yaptım ve sonucunda aşağıdaki römork td serisi için bitirilmiş parasını konuş anlaş al derim bak bunu kaçırma FLİGEL lisanlı hemde ;D


 
Ynt: RÖMORK TERCİHİ

ercan bu büyük td bunu çekmez ya gerçi biz ne güne duruyoruz çekmediği yerde 1 telefonu yeter anında yanındayız sen al hüseyin çekmezse erkunt emrinde seni Üzmez az yakar çok ceker :)
 
Ynt: RÖMORK TERCİHİ

ek olarak.. römorkta en önemli kapak arka kapaktır derim.. 3 çeşit değilde 2 çeşit açılanı tercih ederim.. zaten EN çok kamyon damperi gibi damper kalkınca sallanan tip kullanışlı.. bu otomatik yaylı olursa harika olur..

büyük römorklarda her tarafın reflektör bantla döşenmesi de çok önemli.. hepsine şart ama büyüklere hepten şart..

jant tipi olarak geçen bi usta tümden hiç açıklık olmayanların daha sağlam olduğunu söyledi ama tam bilemiyom.. bizimkiler bütün değil şimdiye kadar sadece 1 kere ufaktan catladı o da kaynak tuttu zaten..
 
Ynt: RÖMORK TERCİHİ

UÖZKAN.77 link=topic=77739.msg919772#msg919772 date=1410972839' Alıntı:
normalde 64 ' lük 4x2 motorla bu iş yapılmaz.. zaten görenler şaşırıyo.. ama römork diyip geçmemek lazım..

Zetor 6421/Bayburt/Römork Testi












kepçeli motorun arkada 1 kamyondan fazla gübre var..


***

kamyon römorkları çok sağlamdır.. bizde vaktiyle baktık.. tek sorunları en boy ÇOK fazla, yola/köye zor sığar ve daha da önemlisi dingil durumları.. yani motora basma az ve tandemdeki gibi çekişi/freni artırma durumları pek yok gibi..

rampa/iniş olmayan yerlerde tercih edilebilir, fiyatlarıda tonajına göre tarım römorklarından ucuz..
abi bu senin ikiz dingilin motora basması nasıl bu kadar yükle arka aksı sakat etmesin kırma veya kesme yaptırmasın acaba kaç ton biniyor motrun arkasına
 
Ynt: RÖMORK TERCİHİ

motorda bi kısa tip merkezli çeki var Alaman malı.. çok sağlam.. ona bişe olmuyo..

uzun olanı o kadar sağlam değil zaten belliydi ve eğdik.. ama yükün dışında inan seri 6 ile son gaz gidiyoz.. bu yükün basıncını 2-3 kat artırıyo.. tatlı gidilse eğilmezdi.. biz iş icabı hızlı gidince köy/arzi yolları malum..

şimdi sanayide özel yaptırdığımız uzun çekiyi tekrar taktık.. ona bişe olmaz inşallah.. bide böyle abartılı yüklemek işi kısaltmak yeine uzatıyo bazen.. herşey kararınca..

kepçeli motorda 17 m3 civarı gübre var.. normal as950 ' ler 12-14 m3 hacimli mesela..

***

bu tandemlerde dingil yeri kasa boyu ÇOK önemli.. bizim römorkta her gören çok geride diyo ama en doğru yerde derim.. niye? bu yükle motor son gaz gidip durabiliyo çünkü:)

kamyon römorklarında bu durum doğru değil.. ama düzde tercih edilebilirler..
 
Ynt: RÖMORK TERCİHİ

Ercan AYKUŞ link=topic=77739.msg919773#msg919773 date=1410973124' Alıntı:
Hüseyin o Tdyi önce bi değiştir sonra ekipman bak Kadir demiş zaten diyeceğimi yine vicdanım el vermedi senin için uzun uzun bi araştırma yaptım ve sonucunda aşağıdaki römork td serisi için bitirilmiş parasını konuş anlaş al derim bak bunu kaçırma FLİGEL lisanlı hemde ;D


de get ya :)
UÖZKAN.77 link=topic=77739.msg919758#msg919758 date=1410971861' Alıntı:
Şuan bizde 2 adet tandem/ikiz dingil römork var;

*Sonradan 2. el ama sıfır ayarında aldığımız 8 tonluk Karabulut/Fabrikasyon en fazla 12 ton görmüş.. 4,5 m boy. yaklaşık 10 m3 hacim var.

*Asıl ağır işimizi gören ise el emeği göz nuru, kaza/bela olmazsa torunumuza kadar gider inşallah. kamyon şasesi/kamyon damperi var.
14 tonluk ama 19-20 tonu gördü. 17 m3 hacim var.. yani çoğu as950 ' den bile fazla. 2,4 eni 5 m boyu var.

8-10 tonu gececem dedimi KESİN tandem olmalı. Freni-çekişi mükemmel artırıyo. Ayrıca rampada inişte diğer römorklardan güvenli.

Birazda enli yaptımı 2,2 m ve üzeri devrilmeye karşıda çok dengeli iyi.

Balon lastikler hem dengeli hem devrilmeye karşı iyidir.

Kesinlikle marka olacak/fabrikasyon olacak demeyin.. el emeği göz nuru ÇOK sağlam ömürlük römorklar var..

Ülke genelinde motorlar çok büyüdü ama römorklar hala çok geriden geliyo.. büyük römork iyidir. Paraya kıyıp 1 kere özel yaptırmak iyidir.

Trakyada-Gürşah var çok beğendiğim.. bizim römorku yapan usta ise görüntü-süs zayıf ama bildiğin kamyon kasası.. motorun peşine ÇOK güzel gidiyo.. yalansız 19-20 tonu gördü..


tandem damper kaldırma güvenliği açısından da iyidir, tek dingiller gibi zırt pırt yatmaz, devrilmez..


ÖZETLE; yük/iş çoksa iyi bi ikiz dingille 3 sefer yerine 1 seferle işi bitirmek mümkün:) küçük motorla çok yük çekmek içinde ideal.. 64 ' lük tek çeker motorla 10 tonu rahat aşıyoz..

dezavantajı.. mesela silaj makinasının arkasına bağlanmaz, ok krikosu çok iyi özel olmalı.. sarhoş dingil olursa dönüşlerde kasmaz olmazsa biraz kasar.. 15 ton geçilecekse motorun çeki sağlam tip olmalı yada sanayide özel yapılmalı..

motora verilen para göze batmıyo römorka gelince genelde cimri olunuyo.. ama yanlış.. biz büyük olana yaklaşık 20 bin tl para verdik 2 sene önce ama değer mi değer.. müşterinin 5-10 römork gübre var dediği yeri 3 seferde rahat kaldırıyoz mesela..

Şimdiden hayırlı olsun..
Abi dediklerine katılıyorum ve senin tecrübelerin dogrultusunda secim daha mantıklı olacak benim bildiğim bilmediğim bütün noktalarda yardımcı oldugun için tesekkür ederim.
Ayrıca degerli tecrübelerini benle paylasan diger abilerime tesekkür etmeyide unutmadan daha eklenecek bilgiler varsa zaman oldugunu belirteyim.
 

Ynt: RÖMORK TERCİHİ

madem öyle.. makaslarda çok önemli.. 14 tonluk tandeme 14 ton atıncada boşkende nerdeyse duruş makaslar aynı durumda.. yani verdiğimiz tüm para helal olsun.. makaslar gerilmiyo, kasılmıyo.. makasında özeli-iyisi olmalı..

kapak yüksekliği bi abarttız 1,4 m oldu.. 1,2 ' yi pek geçmemeli.. arkayı, sağı-solu rahat göremiyon.. gerçi 1 ilave sökünce 1 m ' ye düşüyo ama sök-takla uğraşmazsın..

sonra ilaveler mümkünse pimli değil/çekmece tip yuvada kaymalı.. pimle-çekiçle uğraşmazsın..

sonra denk gelirse bütün ilaveler, yer aramadan hepsi birbirine uymalı.. bizimkini usta öyle yaptı.. sağ-sol üst-alt farketmez nerye takarsa oraya..

sonra mümkün mertebe olabildiğince yere yakın olmalı, devrilme durumlarında ÇOK faydalı..

ok-kriko vs. güzel ayarlı olmalı dönüşlerde motorun tekerlere almamalı..

mümkünse yağlı değil havalı fren olmalı..
 
Ynt: RÖMORK TERCİHİ

Şimdi abi normal şartlarda her ustanın kenine has işçiliği oluyor.
Genelde kendi diledikleri gibi işçilik ortaya çıkarıyorlar.
Eger ki bu sartlarda uretım yapma sansımız olabilecek bir kaç usta tanıyorum.
Yinede insan güvenemiyor.
Yani bu şartlara en uygun uretım yapan firmalar senin gözende hangileri.
Benim aklıma Palazoglıu ve Oruç karoser takılıyor.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt