Şuan bizde 2 adet tandem/ikiz dingil römork var;
*Sonradan 2. el ama sıfır ayarında aldığımız 8 tonluk Karabulut/Fabrikasyon en fazla 12 ton görmüş.. 4,5 m boy. yaklaşık 10 m3 hacim var.
*Asıl ağır işimizi gören ise el emeği göz nuru, kaza/bela olmazsa torunumuza kadar gider inşallah. kamyon şasesi/kamyon damperi var.
14 tonluk ama 19-20 tonu gördü. 17 m3 hacim var.. yani çoğu as950 ' den bile fazla. 2,4 eni 5 m boyu var.
8-10 tonu gececem dedimi KESİN tandem olmalı. Freni-çekişi mükemmel artırıyo. Ayrıca rampada inişte diğer römorklardan güvenli.
Birazda enli yaptımı 2,2 m ve üzeri devrilmeye karşıda çok dengeli iyi.
Balon lastikler hem dengeli hem devrilmeye karşı iyidir.
Kesinlikle marka olacak/fabrikasyon olacak demeyin.. el emeği göz nuru ÇOK sağlam ömürlük römorklar var..
Ülke genelinde motorlar çok büyüdü ama römorklar hala çok geriden geliyo.. büyük römork iyidir. Paraya kıyıp 1 kere özel yaptırmak iyidir.
Trakyada-Gürşah var çok beğendiğim.. bizim römorku yapan usta ise görüntü-süs zayıf ama bildiğin kamyon kasası.. motorun peşine ÇOK güzel gidiyo.. yalansız 19-20 tonu gördü..
tandem damper kaldırma güvenliği açısından da iyidir, tek dingiller gibi zırt pırt yatmaz, devrilmez..
ÖZETLE; yük/iş çoksa iyi bi ikiz dingille 3 sefer yerine 1 seferle işi bitirmek mümkün küçük motorla çok yük çekmek içinde ideal.. 64 ' lük tek çeker motorla 10 tonu rahat aşıyoz..
dezavantajı.. mesela silaj makinasının arkasına bağlanmaz, ok krikosu çok iyi özel olmalı.. sarhoş dingil olursa dönüşlerde kasmaz olmazsa biraz kasar.. 15 ton geçilecekse motorun çeki sağlam tip olmalı yada sanayide özel yapılmalı..
motora verilen para göze batmıyo römorka gelince genelde cimri olunuyo.. ama yanlış.. biz büyük olana yaklaşık 20 bin tl para verdik 2 sene önce ama değer mi değer.. müşterinin 5-10 römork gübre var dediği yeri 3 seferde rahat kaldırıyoz mesela..
Şimdiden hayırlı olsun..