ortaokul-lise çağındaki gençlerimizi nasıl yetiştirmeliyiz...
-mimar, mühendis, hekim, veteriner hekim, ziraat mühendisi, hukukçu, kamu yöneticisi, siyasetçi vb yetiştiren okullara (üniversitelere) ilave olarak...
-ortaokul-lise seviyesinde, tarım elemnı (ziraat-hayvancılık teknikeri, teknisyeni, sertifikalı çiftçi), sanayi elemanı (tekniker-teknisyen, sertifikalı işçi), tarım aletleri, tarım makineleri başta olmak üzere öteki sanayi alanlarında çalışmak üzere yetiştirilmeli, eğitim verilmeli)...
-yabancı dil eğitimi (ingilizce, okuma, anlama seviyesinde) verilmeli...
teknik ingilizce dersleri verilmelidir...
tarım okullarından mezun, tarım ve hayvancılık yapacak gençlere (sertifikalı çiftçilere) her türlü destek verilmeli (tarım arazisi/tarla, çiftlik arazisi, uygun kıredi vb) verilmeli...
yurt dışına, eğitim amacıyla gönderilen gençler (üniversiteden mezun olanların eğitimleri), bu eğitimlerini yurt içinde yapabilmeli,
yurt dışında eğitim amacıyla yapılar harcamalar, yurtta yapılmalı...
topraksız vatandaşlara, tarım arazileri tahsisi yapılmalı, tarım makineleri ve ekipmanları desteği verilmeli...
ortaokul-lise seviyesindeki okullarımızın, %80-90'ı seviyesinde, meslek okulu şeklinde eğitim vermeli...
%10 seviyesinde, üniversite ve yüksekokul seviyesinde eğitim verilmelidir...
büyükşehirlerdeki tarım-hayvancılık okullarından mezun genç çiftçilere kamu arazileri tahsis edilmeli...
tarım ve hayvancılık,
yabancıların işgücü ile yapılan bir alan olmaktan çıkarılmalı,
gençlerin tercih edecekleri bir hayat şekli ve iş alanı haline getirilmelidir...
ne zaman başlamalı...
-mimar, mühendis, hekim, veteriner hekim, ziraat mühendisi, hukukçu, kamu yöneticisi, siyasetçi vb yetiştiren okullara (üniversitelere) ilave olarak...
-ortaokul-lise seviyesinde, tarım elemnı (ziraat-hayvancılık teknikeri, teknisyeni, sertifikalı çiftçi), sanayi elemanı (tekniker-teknisyen, sertifikalı işçi), tarım aletleri, tarım makineleri başta olmak üzere öteki sanayi alanlarında çalışmak üzere yetiştirilmeli, eğitim verilmeli)...
-yabancı dil eğitimi (ingilizce, okuma, anlama seviyesinde) verilmeli...
teknik ingilizce dersleri verilmelidir...
tarım okullarından mezun, tarım ve hayvancılık yapacak gençlere (sertifikalı çiftçilere) her türlü destek verilmeli (tarım arazisi/tarla, çiftlik arazisi, uygun kıredi vb) verilmeli...
yurt dışına, eğitim amacıyla gönderilen gençler (üniversiteden mezun olanların eğitimleri), bu eğitimlerini yurt içinde yapabilmeli,
yurt dışında eğitim amacıyla yapılar harcamalar, yurtta yapılmalı...
topraksız vatandaşlara, tarım arazileri tahsisi yapılmalı, tarım makineleri ve ekipmanları desteği verilmeli...
ortaokul-lise seviyesindeki okullarımızın, %80-90'ı seviyesinde, meslek okulu şeklinde eğitim vermeli...
%10 seviyesinde, üniversite ve yüksekokul seviyesinde eğitim verilmelidir...
büyükşehirlerdeki tarım-hayvancılık okullarından mezun genç çiftçilere kamu arazileri tahsis edilmeli...
tarım ve hayvancılık,
yabancıların işgücü ile yapılan bir alan olmaktan çıkarılmalı,
gençlerin tercih edecekleri bir hayat şekli ve iş alanı haline getirilmelidir...
ne zaman başlamalı...