Newholland TR 6 mi Deutz 5120C mi


Arkasiniz TR6.120 ye nadasta kaç inch kaçli pulluk kullanıyor? Hangi viteste kaç devirde sürüm yaparken bir üst vitese atınca boğulma oluyor? Rica etsem bilgi verir misiniz?

Deutz 5120C 60 ileri 60 geri vites.
2000 li yillarin başında same, Lamborghini ve hurliman modellerinde kullanilan şanzıman ile ayni diye biliyorum.
Yani 5 ana vites, 4 takviye ve 3 powershift var.
4 takviye vitesin en agiri super reduksiyon ve ya creeper yani çok agir işler için kullanilan vitesler. Bu vites takviye vites kolunda SR ve ya C ile gösterilir. SR vites grubunun ana vites ve power shift dahil 15 vites icin hiz aralığı 0.44 ile 2 km araligindadir.

Bir sonraki takviye vites, vites kolunda L ( low speed ) ile gösterilir. Ana vites ve powershift dahil 15 vites için hiz araligi 1 ile 7 km arasındadır.

Bir sonraki takviye vites, vites kolunda M ( medium speed ) ile gösterilir. Ana vites ve powershift dahil 15 vites için hiz araligi 2 ile 16 km arasındadır.

En üst takviye vites, vites kolunda H ( high speed ) ile gösterilir. Ana vites ve powershift dahil 15 vites için hiz araligi 6 ile 40 km arasındadir.

Vites grubunun detayini ve hiz araligini Same Silver 3 modeli için ekteki linkten görebilirsiniz.

https://konedata.net/traktorit/same...hini-r4-100-110-hurlimann-xt-100-110-2009-13/

2005 model same silver 110 model 60 ileri 60 geri vitesi olan traktoru 6 yildan fazla kullandık. Bahsi geçen 60 vitesin en fazla 24 unu kullandık. Kullandığımız vitesler:

M takviye vites 3-4-5 ana vitesler ve powershift yani toplamda 9 vites.

L takviye vites, 1-2-3-4-5 ana vites ve powershift yani toplamda 15 vites.

Özetle 60 vites olmasi eger ihtiyaç yoksa hepsinin kullanilacagi anlamına gelmiyor. Ayrıca çok vites olması traktorun boğulmayacagi anlamına da gelmiyor.
En uygunu yapacağınız işin gerektirdigi şanzıman yapısı ve hiz aralığına göre seçim yapmak.

Pulluğunu burda paylaşmıştım.5 14 profil şase ünlü takıyor.5 tanede küçük kulağı var.7.vitesle kullanıyor hafif yerlerde 9.Vites ama heryerde yemiyor 9.vitesi.kendiniz diyosunuz 24 vites diye 16 vitesli bi şanzımanda kullanılacak vites sayısı kaç.tr6da 16 yerine 24 olsaydı bundan daha güzel sonuçlar verebikirdi
 
Pulluğunu burda paylaşmıştım.5 14 profil şase ünlü takıyor.5 tanede küçük kulağı var.7.vitesle kullanıyor hafif yerlerde 9.Vites ama heryerde yemiyor 9.vitesi.kendiniz diyosunuz 24 vites diye 16 vitesli bi şanzımanda kullanılacak vites sayısı kaç.tr6da 16 yerine 24 olsaydı bundan daha güzel sonuçlar verebikirdi

Yapacağınız işe göre vites sayısının ve hız aralığının fazla olması avantajdır tabi ki.
Ancak tork ve tork yedeği de mutlaka göz önüne alınmalıdır.

Ancak biz Same Silver 110'un çekişinden ve yetkili servisinden memnun kalmadığımız için Same Virtus 120 ve ya Deutz 5120C almadık onun yerine NHTR6.120 aldık. NH TR6.120, 16 değil de 24 vites olsa tabiki daha iyi olabilirdi.

Özet olarak tercih meselesi, umarım herkes aldığı ve ya alacağı traktörden memnun kalır.
 
  • Beğen
Tepkiler: mahmutünaldı
Yapacağınız işe göre vites sayısının ve hız aralığının fazla olması avantajdır tabi ki.
Ancak tork ve tork yedeği de mutlaka göz önüne alınmalıdır.

Ancak biz Same Silver 110'un çekişinden ve yetkili servisinden memnun kalmadığımız için Same Virtus 120 ve ya Deutz 5120C almadık onun yerine NHTR6.120 aldık. NH TR6.120, 16 değil de 24 vites olsa tabiki daha iyi olabilirdi.

Özet olarak tercih meselesi, umarım herkes aldığı ve ya alacağı traktörden memnun kalır.

Ne demek istediğimi anlamışsınızdır.tr6 120 kötü demiyorum.düşünün sizdeki samenin şanzımanı tr6 ya koyulduğunu tadından yenmez
 
Ne demek istediğimi anlamışsınızdır.tr6 120 kötü demiyorum.düşünün sizdeki samenin şanzımanı tr6 ya koyulduğunu tadından yenmez

Taksilerde şöyle bir durum vardır, eski tip motorlarda 120 km/h hızdan 60 km/h hıza düştüğünüzde, tekrar hızlanmak için vites düşersiniz, bir vites yükseltip tekrar 120 km/h hıza çıkarsınız, yeni tip motorlarda 4. viteste 60 km/h hıza düşüp tekrar gaza yüklendiğinizde motor toplar, vites değişmeden yine 120 km/h hıza çıkılabilir.
Tork yedeği yüksek olan motorda aynen bunu yapıyor, vites aratmıyor.
En az yakıt bölgesi devir bandları uzun olduğu için devirle oynamayı tercih ediyorum, isteyende vitesle idare eder, tercih meselesidir.
 
Taksilerde şöyle bir durum vardır, eski tip motorlarda 120 km/h hızdan 60 km/h hıza düştüğünüzde, tekrar hızlanmak için vites düşersiniz, bir vites yükseltip tekrar 120 km/h hıza çıkarsınız, yeni tip motorlarda 4. viteste 60 km/h hıza düşüp tekrar gaza yüklendiğinizde motor toplar, vites değişmeden yine 120 km/h hıza çıkılabilir.
Tork yedeği yüksek olan motorda aynen bunu yapıyor, vites aratmıyor.
En az yakıt bölgesi devir bandları uzun olduğu için devirle oynamayı tercih ediyorum, isteyende vitesle idare eder, tercih meselesidir.

Aynen öyle tercih meselesi.zevkler ve renkler tartışılmaz
 
Bende 16+16 yarı oto. Şazımanı 60+60 a tercih ederim.2 li dip kazanla çalışırken bile traktör durmadan vites değiştirebiliyor.Debriyaja basıp traktörü durdurduktan sonra 80 vites olsa ne işe yarar?
 
Bende 16+16 yarı oto. Şazımanı 60+60 a tercih ederim.2 li dip kazanla çalışırken bile traktör durmadan vites değiştirebiliyor.Debriyaja basıp traktörü durdurduktan sonra 80 vites olsa ne işe yarar?

Dediğiniz şey olmaz malesef.3 kademe powershift var.tıkır tıkır işler. Siz 16 vitesli şanzımanda max 8 vites kullanırken.60 vitesli şanzıman 20 ile 25 vites arasını kullanır.yani kullanabileceği vites sayısı senin beğendiğin şanzımanın 1.5 katı
 
Dediğiniz şey olmaz malesef.3 kademe powershift var.tıkır tıkır işler. Siz 16 vitesli şanzımanda max 8 vites kullanırken.60 vitesli şanzıman 20 ile 25 vites arasını kullanır.yani kullanabileceği vites sayısı senin beğendiğin şanzımanın 1.5 katı
Burada bir yanlış anlasilma oldugunu düşünüyorum. Diyelim tarladayiz pulluk ile suruyoruz. İhtiyacım olan hız 6 km toprak yapısına göre ya bu hızdan 5.5 km hıza düşerim yada 6.5 km hıza cikarim dolayısı ile traktörde istediğimiz kadar vites olsun tarlada bu hız ile gidiyorsa bana 60 vites gerekli değil. Aynı durum yolda da geçerli rampa yukarı çıkarken son vites ile giderken 1-2-3 veya 4 vites aşağı atiyorsam veya son vites ile çıkıyorsanız buda yeterli. Dyna-4 şanzıman in vites oranları oldukça iyi. Dolayısı ile traktorde fazla vites olmasına ihtiyaç duyulmuyor.Onemli çok vitesin olması değil uygun vitesin olmasi. Örnek bizde farmall c var 24 vites benim islerimde 16 vites yeterli oluyor. Kalan 8 vitesi sadece ekipman takerken nadiren kullaniyoruz. 8 vites toprak altı işleme için 4 vites toprak üstü işleri için 4 vites te yol için uyumlu ve yeterli gelmektedir. 60 vites tamamen kullanıcının sürüngen vites ihtiyaci için piyasaya sürülmüştür.
 

Burada bir yanlış anlasilma oldugunu düşünüyorum. Diyelim tarladayiz pulluk ile suruyoruz. İhtiyacım olan hız 6 km toprak yapısına göre ya bu hızdan 5.5 km hıza düşerim yada 6.5 km hıza cikarim dolayısı ile traktörde istediğimiz kadar vites olsun tarlada bu hız ile gidiyorsa bana 60 vites gerekli değil. Aynı durum yolda da geçerli rampa yukarı çıkarken son vites ile giderken 1-2-3 veya 4 vites aşağı atiyorsam veya son vites ile çıkıyorsanız buda yeterli. Dyna-4 şanzıman in vites oranları oldukça iyi. Dolayısı ile traktorde fazla vites olmasına ihtiyaç duyulmuyor.Onemli çok vitesin olması değil uygun vitesin olmasi. Örnek bizde farmall c var 24 vites benim islerimde 16 vites yeterli oluyor. Kalan 8 vitesi sadece ekipman takerken nadiren kullaniyoruz. 8 vites toprak altı işleme için 4 vites toprak üstü işleri için 4 vites te yol için uyumlu ve yeterli gelmektedir. 60 vites tamamen kullanıcının sürüngen vites ihtiyaci için piyasaya sürülmüştür.

Merak ediyorum dyna4 şanzımanda nadasta 1 vites yükseltilince kaç km hız artışı oluyor
 
  • Beğen
Tepkiler: FENOMEN
Burada bir yanlış anlasilma oldugunu düşünüyorum. Diyelim tarladayiz pulluk ile suruyoruz. İhtiyacım olan hız 6 km toprak yapısına göre ya bu hızdan 5.5 km hıza düşerim yada 6.5 km hıza cikarim dolayısı ile traktörde istediğimiz kadar vites olsun tarlada bu hız ile gidiyorsa bana 60 vites gerekli değil. Aynı durum yolda da geçerli rampa yukarı çıkarken son vites ile giderken 1-2-3 veya 4 vites aşağı atiyorsam veya son vites ile çıkıyorsanız buda yeterli. Dyna-4 şanzıman in vites oranları oldukça iyi. Dolayısı ile traktorde fazla vites olmasına ihtiyaç duyulmuyor.Onemli çok vitesin olması değil uygun vitesin olmasi. Örnek bizde farmall c var 24 vites benim islerimde 16 vites yeterli oluyor. Kalan 8 vitesi sadece ekipman takerken nadiren kullaniyoruz. 8 vites toprak altı işleme için 4 vites toprak üstü işleri için 4 vites te yol için uyumlu ve yeterli gelmektedir. 60 vites tamamen kullanıcının sürüngen vites ihtiyaci için piyasaya sürülmüştür.
Aykut abi diyelimki 2 nin 3 ünde 15 gazda 6 km ile çift sürüyorsun bir vites yükseltip aynı gazda 7 km sürsen nasıl olur.Farmalda vites yükseltsen ya motor zorlanır yada devir yükseltip gaz vermen gerek.Vites Aralık’ları ne kadar dar ise o kadar işe uygun vites seçilir.kademesiz şanzıman bunun için var bence.40 km hızı 16 ya bölmekle 60 a bölmekle arada dağlar kadar farklar.deutzda tarla ve yol vitesi 30 adetken dyna da hepsini takviyesi yolu toplasan 16 ediyor.giderken motor durmuş kalkmış ne önemi var.sonuçda 16 vites beğenmediğimiz motorlar bile 16 vites artık.Dyna bildiğim kadarıyla motoru çok daha az yoruyor.5400 o yüzden bu kadar çekişli.Landini de de aynı motor var ama bir mf 5400 dyna 4 ü tutmuyor.Dyna6 da bunun için üretilde bence.toprak altı ve üstü vites daha çok.
 

Benzer Konular