Newholland TR 6 mi Deutz 5120C mi


Peki arkadaslar tr 5 115 mi yoksa deutz 5120c mi ? Bayiye gittim tr6 cok buyuk geldi . O yuzden tr 5 ile ilgili fikirlerinizi alabilir miyim? Rakam ayni olsa siz hangisini alirsiniz .

Tr6 yi elediyseniz tr5 e hiç bulaşmayın.kesinlikle deutz 5120.tr6 da desen yine deutz nıye dersen arkadaşımda var.hantal ikincisi şanzıman yetersiz aynı şeyi dyna 4 içinde söylüyorum.deutzun motoru olsun şanzımanı olsun çok güzel.60+60vitesin tadını bulamazsın diğerlerinde
 
Tr6 yi elediyseniz tr5 e hiç bulaşmayın.kesinlikle deutz 5120.tr6 da desen yine deutz nıye dersen arkadaşımda var.hantal ikincisi şanzıman yetersiz aynı şeyi dyna 4 içinde söylüyorum.deutzun motoru olsun şanzımanı olsun çok güzel.60+60vitesin tadını bulamazsın diğerlerinde
Ben dyna4 kullanıyorum.Bir yakınımdada t6020 var.16 vites gayet yeterli.Ayrıca yarı oto şanzıman anlatılmaz yaşanır.
 
Dyna şanzımanı bende çok beğeniyorum. Açıkçası dyna dan memnun olmayan birini ilk defa duydum.

İki traktör arasında nekadar sevmesem de nh derim. Nh bu ülkede peynir ekmek gibi gittiği sürece 1 adım önde olacak. Bu mal illaki birgün satılacak. Tut ki deutz aldın ve bir şekilde memnun kalmadın, satayım desen büyük zarar edersin. NH de bu zarar minimum olur. Ben alacak olsam tr5 ile deutz 5120C arasında çok zorlanırım. Muhtemelen de deutz alırdım çünkü o ürünü ortalama 15 yıl kullanırım.
El debriyaji, 3 kademe powershift, powershuttle, devir sabitleme gibi özellikler günümüz şartları için önemli ve gerekli donanımlar, traktörde bunu karşılıyor.

Bugün sahibinden de satılık 2. El c serisi gördüm diye anımsıyorum, yerinizde olsam arar 2 traktör arasından kaldığımı belirtip bir memnuniyetsizlik olup olmadığını mutlaka sorardım.
 
Peki arkadaslar tr 5 115 mi yoksa deutz 5120c mi ? Bayiye gittim tr6 cok buyuk geldi . O yuzden tr 5 ile ilgili fikirlerinizi alabilir miyim? Rakam ayni olsa siz hangisini alirsiniz .
Kullanacaginiz ekipmanları yazabilirsiniz bende case 115c var size T5 115 in motor performansı açısından bilgi verebilirim. Ayrıca vites oranları gayet iyi. Case yolda yakıt olarak karma (yüklü ve boş testinde 240 Gr yaktı. Ortalama yuk 7500 kg civarında.) Pulluk ta kurak toprakta 2.2 lt. Dekara.)
 
Peki bu tork ve ağırlık konusunda belli bir kriter var mı? Şu aralıkta şu tork şu ağırlık vb. Gibi.

Motor grafiğini iyi incelemek gerekiyor; 7 sınıfında JD sürücüleri, Fendth tam yükte yakıtı içiyor, diye şikayet ettiler, ekipmanda önemli tabi ki, bazısının tam yük yakıtları az iken bazısında %60 motor yükü yakıtları iyidir, Jeneratörlerde genelde %75-80 motor yükü yakıtları optimum değerdedir.Toprak işlemlerinde motorun huyu da önemlidir.
5 sınıfı büyük işletmeler için büyük balye istifleme , gübre, kompos doldurma işlemleri için kullanılıyor, seriye özel motor üretimi var, kepçenin randımanlı çalışması için motor tam güce çekilip, kullanım yapılıyor,
Stabil çalışmalı ise motor çalışma devirleri uzun Kubota 1400 max tork 2600 max güç, 8 vites powershift, tork eğrisi düz yapıda, motor şahlanmaz, böylelikle taşınacak yükü sarsmaz + kepçeye salınım önleyici aparat takılıyor.
MF 5400 seride ise hidromotorun yağ basıncıyla yumuşak geçiş sağlanıyor, devirle fazla oynamaya ihtiyaç bulunmuyor.
JD 5075 E de ise 3 vites var, 1400-2400 devir, devirle motor güç yönetimi var.
Ön kepçede en güzeli kademesiz şanzımandır, vesselam.
Ön aks süspansiyon yoksa motor zıplar, Erkunt 58 , 25 km/h, Case 75C 30 km/h, T5.115 40 km/h civarları balansa giriyor.Dalgaların üst üste binmesi, arada çok yüksek dalgalar oluşturur, vuruntu olayıdır.
5 sınıfı toprak işlerken motorun salı kısa geliyor.Dingil mesafesi tutunmayı değiştiriyor, uzun olanlarında dönüş yarıçapı az, hidroliklerin bağlantıları Kategori 2 ve 3 olarak değişiyor, eski ekipmanı uydurmak sorun oluyor.
5 ton traktör, çok sert zeminde, mısır,pancar yeri gibi 575 n.m. torkla 5 14" pulluğu 7 km/h hızla çeker.Zemin kumsalsa pulluk çeki kuvveti 300-800 kg.f arasında değişeceği için 100 hp 400 n.m. tork civarları bir traktörde aynı hızda pulluğu taşıyabilir.Arazi yapısı motor gücü tercihlerini değiştirir.Avrupa'da ise tam bükük, uzun kanatlı pulluk tercih edilip 20-30 hp fazla motor gücüyle sürüm işlemi yapılıyor, pulluk motoru daha fazla tutar, sebebi otun toprağın altına iyi gömülüp, organik madde miktarını %5 te tutabilmek, biz ise nasıl daha az süreriz diye düşünüyoruz, malesef.
Şahlanan atın vites sayısı da, uçan halının vites sayısı da yeterlidir.Kademesiz olsa diyecek söz yokda, power mix leri ıcık yüksektir.
 
Dyna şanzımanı bende çok beğeniyorum. Açıkçası dyna dan memnun olmayan birini ilk defa duydum.

İki traktör arasında nekadar sevmesem de nh derim. Nh bu ülkede peynir ekmek gibi gittiği sürece 1 adım önde olacak. Bu mal illaki birgün satılacak. Tut ki deutz aldın ve bir şekilde memnun kalmadın, satayım desen büyük zarar edersin. NH de bu zarar minimum olur. Ben alacak olsam tr5 ile deutz 5120C arasında çok zorlanırım. Muhtemelen de deutz alırdım çünkü o ürünü ortalama 15 yıl kullanırım.
El debriyaji, 3 kademe powershift, powershuttle, devir sabitleme gibi özellikler günümüz şartları için önemli ve gerekli donanımlar, traktörde bunu karşılıyor.

Bugün sahibinden de satılık 2. El c serisi gördüm diye anımsıyorum, yerinizde olsam arar 2 traktör arasından kaldığımı belirtip bir memnuniyetsizlik olup olmadığını mutlaka sorardım.

Dyna şanzımanın kullanımı kolay ve rahattır ona sözüm yok.ben vites sayısından bahsediyorum.arkadasta tr6 var vites arası uzun.bir vites yükselttik mi boğuluyor.şimdi 40km yi 16 Ya mi bölmek avantajlı yoksa 60a mı
 
Peki arkadaslar tr 5 115 mi yoksa deutz 5120c mi ? Bayiye gittim tr6 cok buyuk geldi . O yuzden tr 5 ile ilgili fikirlerinizi alabilir miyim? Rakam ayni olsa siz hangisini alirsiniz .
Hocam tr5 115 bir seçenek ise, landini 5h115 te bir seçenek olabilir. Anladiğim kadarı ile fiziksel boyutları küçük, araya girecek traktör bakıyorsunuz, bu durumda 5h115 gayet mantıklı bir seçenek olabilir. 102 hp, 416 tork, 3650 kg boş ağırlık, 4350 kg hidrolik kaldırma kapasitesi, 3 kademe powershift, powershuttle, 36/12 vites seçeneği hatta 48 ileri şanzıman seçeneği opsiyonuda mevcut. Siklet ve kapasite olarak tr6.120 ile kıyaslanamayacak kadar zayıf ama tr5 ile rekabet edebilecek bir seçenek. Aks arası kısa olduğu ve boş ağırlığı az olduğu için ağır ekipmana uygun bir seçenek değil ama ara işlerde ideal olur düşüncesindeyim.

Biz ana işlerimizi 68 hp powerfarm 75 ile yaparken, birine ara iş için 102 hp traktör öneriyor olmak bana biraz garip geldi...
 

Dyna şanzımanın kullanımı kolay ve rahattır ona sözüm yok.ben vites sayısından bahsediyorum.arkadasta tr6 var vites arası uzun.bir vites yükselttik mi boğuluyor.şimdi 40km yi 16 Ya mi bölmek avantajlı yoksa 60a mı

Tork yedekleri farkı var, motor tepkileri farklıdır.Ağır motorun çeki demiri gücü de farklıdır.Kuyruk mili gücü farkları var.5 sınıfı ile 6 sınıfını karşılaştırıp bunları görmezden mi gelelim.
 
Tork yedekleri farkı var, motor tepkileri farklıdır.Ağır motorun çeki demiri gücü de farklıdır.Kuyruk mili gücü farkları var.5 sınıfı ile 6 sınıfını karşılaştırıp bunları görmezden mi gelelim.

Görmezden gelmeyin tabiki ama herkesin kendince sebebleri var.istediği kadar torkuda yedeğide fazla olsun.16 vites ve altı şanzımanları beğenmiyorum.bu benim görüşüm.tr6 veya o segmentte motor alacak olsam kubota mgx serisini tercih ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Neye dayanarak söylüyosun bunu.örnek arkadaşımın tr6 120si.gücüde tortuda yerinde olsada bir vites artımı boğuluyor nadasta
Tr6 nin kasası motoruna göre biraz agir olduğunu bende düşünüyorum. uygun ekipman ile bu telafi edilebilir. Örnek vereyim 5 li 14 inç pulluk ile 6 km hiz ile iyi gidiyor. Tr 6.120 genelde 1800 1900 devirde performans daha iyi. Fakat yakıt ekonomisi için yazilim ile 130-140 bg leri yakalayıp 1600 devirlerde çok daha iyi.performans elde edildigini gördüm.
 
  • Beğen
Tepkiler: CELAL KARABULUT
Neye dayanarak söylüyosun bunu.örnek arkadaşımın tr6 120si.gücüde tortuda yerinde olsada bir vites artımı boğuluyor nadasta

Arkasiniz TR6.120 ye nadasta kaç inch kaçli pulluk kullanıyor? Hangi viteste kaç devirde sürüm yaparken bir üst vitese atınca boğulma oluyor? Rica etsem bilgi verir misiniz?

Deutz 5120C 60 ileri 60 geri vites.
2000 li yillarin başında same, Lamborghini ve hurliman modellerinde kullanilan şanzıman ile ayni diye biliyorum.
Yani 5 ana vites, 4 takviye ve 3 powershift var.
4 takviye vitesin en agiri super reduksiyon ve ya creeper yani çok agir işler için kullanilan vitesler. Bu vites takviye vites kolunda SR ve ya C ile gösterilir. SR vites grubunun ana vites ve power shift dahil 15 vites icin hiz aralığı 0.44 ile 2 km araligindadir.

Bir sonraki takviye vites, vites kolunda L ( low speed ) ile gösterilir. Ana vites ve powershift dahil 15 vites için hiz araligi 1 ile 7 km arasındadır.

Bir sonraki takviye vites, vites kolunda M ( medium speed ) ile gösterilir. Ana vites ve powershift dahil 15 vites için hiz araligi 2 ile 16 km arasındadır.

En üst takviye vites, vites kolunda H ( high speed ) ile gösterilir. Ana vites ve powershift dahil 15 vites için hiz araligi 6 ile 40 km arasındadir.

Vites grubunun detayini ve hiz araligini Same Silver 3 modeli için ekteki linkten görebilirsiniz.

https://konedata.net/traktorit/same...hini-r4-100-110-hurlimann-xt-100-110-2009-13/

2005 model same silver 110 model 60 ileri 60 geri vitesi olan traktoru 6 yildan fazla kullandık. Bahsi geçen 60 vitesin en fazla 24 unu kullandık. Kullandığımız vitesler:

M takviye vites 3-4-5 ana vitesler ve powershift yani toplamda 9 vites.

L takviye vites, 1-2-3-4-5 ana vites ve powershift yani toplamda 15 vites.

Özetle 60 vites olmasi eger ihtiyaç yoksa hepsinin kullanilacagi anlamına gelmiyor. Ayrıca çok vites olması traktorun boğulmayacagi anlamına da gelmiyor.
En uygunu yapacağınız işin gerektirdigi şanzıman yapısı ve hiz aralığına göre seçim yapmak.
 
  • Beğen
Tepkiler: mahmutünaldı

Hocam tr5 115 bir seçenek ise, landini 5h115 te bir seçenek olabilir. Anladiğim kadarı ile fiziksel boyutları küçük, araya girecek traktör bakıyorsunuz, bu durumda 5h115 gayet mantıklı bir seçenek olabilir. 102 hp, 416 tork, 3650 kg boş ağırlık, 4350 kg hidrolik kaldırma kapasitesi, 3 kademe powershift, powershuttle, 36/12 vites seçeneği hatta 48 ileri şanzıman seçeneği opsiyonuda mevcut. Siklet ve kapasite olarak tr6.120 ile kıyaslanamayacak kadar zayıf ama tr5 ile rekabet edebilecek bir seçenek. Aks arası kısa olduğu ve boş ağırlığı az olduğu için ağır ekipmana uygun bir seçenek değil ama ara işlerde ideal olur düşüncesindeyim.

Biz ana işlerimizi 68 hp powerfarm 75 ile yaparken, birine ara iş için 102 hp traktör öneriyor olmak bana biraz garip geldi...


ustadım landini düşünmüyorum . sadece bu dediğim iki marka arasında tercih yapmak istiyorum . tavsiye için teşekkürler :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ziyaretci83
NH in sitesinde TR6.120 in fiyati yazmıyor, piyasadan kaldirdilar mi acaba?

Bu arada NH 1 eylül itibariyle %2-3 arasında bir zam daha yapmış.

Müşteri hizmetlerini aradım.

NH TR6.120 nin satışı devam ediyormuş ancak internet sitesinde fiyat yazmamışlar. Fiyat bilgisini en yakın bayiden alabilirisiniz diyor.

TR6.130 ve 140 ın fiyatları internet sitesinde varken 120' nin ki neden yok sizce?
 

Benzer Konular