Nakliye, taşıma için motor gücü yönetimi nasıl olur/olmalıdır?


Jd 6430 premium, Deuthz 6135c, Nh Tr6s 160.
Jd, 1400 1900 rpm sabit tork aralığında powershift kademeleri manuel değiştiriyor.
Deuthz, 1600 2000 rpm tork çizgisini düzeltip vites atıyor.
Nh tr6s, 2000 rpm devirde römork ışığı yakıyor. 1600 rpm max tork veriyor.
Asfalt yolda yürümek için stabil çalışmalı motor gücü yönetimi yakıt tasarrufu açısından iyi gibi duruyor.
Toprak zeminde motor tepkiselliği içinde klasik tip, max tork tepesi, max güç tepesi şeklindeki motor gücü yönetimi iyi gibi duruyor.
Tarlada yük taşımak için puma 175 cvx, asfaltta yük taşımak için Deuthz 6185 ttv iyi tercih olur mu, ne dersiniz.
 
Jd 6430 premium, Deuthz 6135c, Nh Tr6s 160.
Jd, 1400 1900 rpm sabit tork aralığında powershift kademeleri manuel değiştiriyor.
Deuthz, 1600 2000 rpm tork çizgisini düzeltip vites atıyor.
Nh tr6s, 2000 rpm devirde römork ışığı yakıyor. 1600 rpm max tork veriyor.
Asfalt yolda yürümek için stabil çalışmalı motor gücü yönetimi yakıt tasarrufu açısından iyi gibi duruyor.
Toprak zeminde motor tepkiselliği içinde klasik tip, max tork tepesi, max güç tepesi şeklindeki motor gücü yönetimi iyi gibi duruyor.
Tarlada yük taşımak için puma 175 cvx, asfaltta yük taşımak için Deuthz 6185 ttv iyi tercih olur mu, ne dersiniz.
Hoca okumadığımız, görmediğimiz, kullanmadığımız yerden soru soruyorsun:ROFLMAO:
 
Hoca okumadığımız, görmediğimiz, kullanmadığımız yerden soru soruyorsun:ROFLMAO:
Goca klüpte belkim biri vardır diye sorduk.
Pancar römorku çekmeye motur lazımmış.Tedavülden kalkan eski modelleri istemiyorlar, illa da yeni olacakmış.Yenilerde eskiler gibi çekmiyenleri olabiliyor.
30 tonluk römork önüne az yakan çok kaçan bir model arıyoruz.
 
Son düzenleme:
Dlg testlerinde
t6.175 - case maxxum 145 4 silindir
T6.180 - case maxxum 150 6 silindir
20 ton asfalt taşıma testi yakıt değerleri aynı görülmüş
6 silindirlerin rampalarda çekiyi iyi koruduğundan bahsedilmiş
Ek olarak kültivatörde 4 silindirler %4 kadar az yakmış
Dur kalklar varsa cvt şanzıman
Düz ve uzun yol ise çift kavra şanzımanlar
 
6714s ideal bence bu işler için çekiş yakıt konusunda hemde agır makine saydıklarından remorku daha güzel sırtlar daha güzel zapt edebilir.
Mf 6716s traktörle bu sezon mısır silajı biçtik.Traktör ağırlığı 8 ton geliyor, ön ağırlık, alt karın ağırlığı, papatya jant ağırlıkları var.
Motor karakteristik yapısı olarak traktöre fazla ağırlık yüklemeyi doğru görmüyoruz.
Jd tam şase kullanıp , önde 1 ton ağırlık veya gübre sepeti gibi ön ekipman kullanıyor.
Nh t6090 serisinde yüksek tork yedekli motor kullanıp önde 1 ton ağırlıkla geniş kanat dörtlü dönerli pulluk kullanabilir.
Mf 6700 serinin tork rezervleri ortalama seviyelerde kuru tarıma uygun tercih ediliyor.Bize göre fazladan ağırlık kullanacak bir model değildir.
Maxxum 135 cvx, 6 silindir traktör ön ağırlıkta 1200 kg kullanabilir.
3 m genişlikte çizel kullanabilir.
Traktör ağırlığının tutunmaya etkisi olur, çeki kuvvetini arttırır ama yük taşımada traktörler aynı olmuyor.
Traktörler rampada aynı yürümezler.
Motorlara genelde çekme için dizayn verilmiş, motora gaz verip vites düşüp gazdan ayağımızı çekince kompresör çoğu motor yapmıyor hele de yükte kimsecikler yok, rampada yük indirme konusunda başarılı değildirler.
 
150 beygir traktör asfalt yolda giderken her türlü fazla yakıt yakar,kendi agirligi 8-10 ton çünkü. Nakliye için 40 km hıza ulaşabilen 80-90 beygir traktör kullanmak iyi olmaz mı?
Bana sorsan td65 ile su motoru, sulama borusu taşırken,ot tırmıklarken yakıtı fazla geliyor, mf240 olsa iyi olur diyoruz 😀 Nasrettin Hoca misali ,ben insaf ettim de 80-90 beygir tavsiyesinde bulundum, 150-200 beygir traktörden bahsedince
 
150 beygir traktör asfalt yolda giderken her türlü fazla yakıt yakar,kendi agirligi 8-10 ton çünkü. Nakliye için 40 km hıza ulaşabilen 80-90 beygir traktör kullanmak iyi olmaz mı?
Bana sorsan td65 ile su motoru, sulama borusu taşırken,ot tırmıklarken yakıtı fazla geliyor, mf240 olsa iyi olur diyoruz 😀 Nasrettin Hoca misali ,ben insaf ettim de 80-90 beygir tavsiyesinde bulundum, 150-200 beygir traktörden bahsedince
İlginiz için çok teşekkür ederiz.
Td100 arkasına iki römork beşer ton yüklü bağlamıştık, rampa inerken traktörün frenler kitlemişti, nasıl durduğumuzu bilmiyoruz.
Asfalt yollarımız hem rampalı hemde virajlıdır.
As950, 30 ton yükle rampaya sararsa çıkmıyor, geri salıyor, arka kapak açıp 2 ton çakılı indirirse en ağır vitesle çıkabiliyor.
Hino kırkayak kamyon 380 hp, 30 tonla çıkar.
Mf 240s traktör beş ton yükle sıyırarak takviye 3 le çıkar.
Üst çekide arışa hidrolik basar.
On tonluk römork önünde t5 115 yetiyor ama silaj taşıma işini hızlandırmak için sormuştuk.
İki tane on tonluk römorku t5 e bağlasak bürüt 25 ton yükle bayırları çıkmaz.
200 hp motor çıkar, diyoruz.
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt