motor rektefesinde farklı piston ve gömlek takılmasını duydunuzmu ???


merhabalar değerli forumcular.sizlerle yeni duyduğum bişeyi paylaşmak istiyorum.bizim burada bir fiat traktör ustası traktöre rektefiye yaparken farklı piston ve farklı gömlek taktıkğını ve traktörün normalinden çok daha iyi çektiğini , rampalarda kolay kolay kesilmediğini falan söylemiş.benim sormak istediğim böyle birşey varmı ? şahsen ben daha yeni duyuyorum.yoksa zaten vardı da ben mi duymakta geç kalmışım.bir üçüncü ihtimalde usta babama gazelmi okudu.değerli yorumlarınızı ve fikirlerinizi bekliyorum.saygılarımla....bu arada traktör 1982 model fiat 540.
 
Ynt: motor rektefesinde farklı piston ve gömlek takılmasını duydunuzmu ???

bunlar olağan şeyler çelik piston takar gömlek uyumlu bir başkasını takar herşey yapılabilir. ok-*-s
 
Ynt: motor rektefesinde farklı piston ve gömlek takılmasını duydunuzmu ???

baba540 link=topic=55207.msg587793#msg587793 date=1335903714' Alıntı:
merhabalar değerli forumcular.sizlerle yeni duyduğum bişeyi paylaşmak istiyorum.bizim burada bir fiat traktör ustası traktöre rektefiye yaparken farklı piston ve farklı gömlek taktıkğını ve traktörün normalinden çok daha iyi çektiğini , rampalarda kolay kolay kesilmediğini falan söylemiş.benim sormak istediğim böyle birşey varmı ? şahsen ben daha yeni duyuyorum.yoksa zaten vardı da ben mi duymakta geç kalmışım.bir üçüncü ihtimalde usta babama gazelmi okudu.değerli yorumlarınızı ve fikirlerinizi bekliyorum.saygılarımla....bu arada traktör 1982 model fiat 540.

Bizim köyde bi komşumuz Fiat 450 traktörünü rektifiye ettirirken 480 piston ve gömleği taktırdı şu anda aynı adamın 640 ' ından daha çekişli oldu traktör. 640 ' ın rampada boğulup kaldığı yerde 450 tabiri cazise köpek gibi asılıyor. Çoğu zaman daha ağır yükleri 450 ile çekiyorlar. Yani dediğiniz şey mümkün.
 
Ynt: motor rektefesinde farklı piston ve gömlek takılmasını duydunuzmu ???

Dostum burada bir kaç tane 240 ' a 255EP pistonu ve diğer gerekli parçalarını taktıklarını gördüm. Yakıt biraz artıyor ancak yaptığı iş muazzam. Farklı piston, segman ve gömlek takılması mümkün. Tercih kullanıcıya ve bu işi yapan ustanın ustalığına kalmış vesselam.
 
Ynt: motor rektefesinde farklı piston ve gömlek takılmasını duydunuzmu ???

rocky link=topic=55207.msg587799#msg587799 date=1335904237' Alıntı:
bunlar olağan şeyler çelik piston takar gömlek uyumlu bir başkasını takar herşey yapılabilir. ok-*-s
çelik piston takılması güç artışı demek değil. Turbo takılacaksa sağlamlık açısından yapılan uygulama.
 
Ynt: motor rektefesinde farklı piston ve gömlek takılmasını duydunuzmu ???

baba540 link=topic=55207.msg587793#msg587793 date=1335903714' Alıntı:
merhabalar değerli forumcular.sizlerle yeni duyduğum bişeyi paylaşmak istiyorum.bizim burada bir fiat traktör ustası traktöre rektefiye yaparken farklı piston ve farklı gömlek taktıkğını ve traktörün normalinden çok daha iyi çektiğini , rampalarda kolay kolay kesilmediğini falan söylemiş.benim sormak istediğim böyle birşey varmı ? şahsen ben daha yeni duyuyorum.yoksa zaten vardı da ben mi duymakta geç kalmışım.bir üçüncü ihtimalde usta babama gazelmi okudu.değerli yorumlarınızı ve fikirlerinizi bekliyorum.saygılarımla....bu arada traktör 1982 model fiat 540.
Rektefiyenin zaten normal yapılışı motor hacminin arttırılmasını gerektiriyor. Gömlek taşlanıyor ve taşlanırken eski haline göre genişleme oluyor, piston üzerinde yıpranma yok ise sadece biraz geniş segman takılıyor. İyi bir pompa ayarı ile eskisinden daha güçlü oluyor. Tamircinin marifet diye anlattığı güç artışı olağan bi durum. Ama fazla taşlama yapmak gömleğin sağlamlığını tehdit ediyor ve çatlama ihtimalini arttıracağını unutmayın.
 

Ynt: motor rektefesinde farklı piston ve gömlek takılmasını duydunuzmu ???

keltaşlı link=topic=55207.msg587814#msg587814 date=1335905989' Alıntı:
çelik piston takılması güç artışı demek değil. Turbo takılacaksa sağlamlık açısından yapılan uygulama.
sağlam olsun abi )))
 
Ynt: motor rektefesinde farklı piston ve gömlek takılmasını duydunuzmu ???

sıkıntı olmaz bızde de 780 var orjinalınde pistonların capı 100 motor yapılırken 104,5 yaptırdık dedınız gıbı rampada tarlada kolayına kersılmıyor
 
Ynt: motor rektefesinde farklı piston ve gömlek takılmasını duydunuzmu ???

benım önceki motor mf 265 di rektefede 285in piston gömlek taktırdık cekişi cok iyi 2 ile cıktıgı rampaları 3 ile gidiyordu ama yakıt aşırı derecede yüksekti
 
Ynt: motor rektefesinde farklı piston ve gömlek takılmasını duydunuzmu ???

keltaşlı link=topic=55207.msg587818#msg587818 date=1335906151' Alıntı:
Rektefiyenin zaten normal yapılışı motor hacminin arttırılmasını gerektiriyor. Gömlek taşlanıyor ve taşlanırken eski haline göre genişleme oluyor, piston üzerinde yıpranma yok ise sadece biraz geniş segman takılıyor. İyi bir pompa ayarı ile eskisinden daha güçlü oluyor. Tamircinin marifet diye anlattığı güç artışı olağan bi durum. Ama fazla taşlama yapmak gömleğin sağlamlığını tehdit ediyor ve çatlama ihtimalini arttıracağını unutmayın.
Arkadasım motor rektefiye yapılırken gömlek taşlanmaz zaten rektefiyelık motorda gömlegin anası aglamıştır gömlek degişir ancak krank milinde cok asırı sorun yoksa taşlamayla kurtarır oda binde on veya yırmi gıbı bır oranı gecıyorsa krank mili bile degişir ve ayrıca geniş sekman diye birseyde yoktur bunları yapmak için motor blogunu taşlamak gerekır o zamanda motor blogu zayıflar ve motor zorlanınca blok patlatır...
galalı link=topic=55207.msg596424#msg596424 date=1337526733' Alıntı:
benım önceki motor mf 265 di rektefede 285in piston gömlek taktırdık cekişi cok iyi 2 ile cıktıgı rampaları 3 ile gidiyordu ama yakıt aşırı derecede yüksekti
Ayrıca 265 rektefe yaptırırken 285 pistonunu ve gomlegını takamazsınız cunku 265 pıston kursu 94 inç 285 pıston kursu 105 inç 285 pıstonunu 265 takmak için motor blogunu tamamen tornada sılsenız bıle yıne o pıstonu 265 oturtamazsınız ....
Evet motor rektefıye edılırken farklı sekman ve pıston atılır ama su sekıllerde olur malzemelerdeki kalite artırılır aliminyum alaşımlı piston varsa celik piston atılır orjınal motorlarda genelde ıkı adet kompresor sekmanı ve bır adet yaglama sekmanı olur bunların sayısında artısa gıdılebılır ve en onemlısı motor gömlegidir cok çeşidi ve kalitelisi vardır gömlek vardır 1000 saatte rektefiyeye gelir gömlek vardır 20000 satte rektefiyeye gelir ayrıca basınca dayanıklılık ve yaglanma kabılıyetı üstün olan gömlekler vardır bunlar rektefiye yapılırken arastırılıp sorusturulur sayet motoru kullanacaksak kalıtelı bır rektefıyeyı ıyı paraya yaptırırız ama motoru satmayı dusunuyorsak ucuz malzemeden gelıp gecıcı olarak yaptırıp basımızdan yollarız ....
 
Ynt: motor rektefesinde farklı piston ve gömlek takılmasını duydunuzmu ???

walla 780 motor yaptırmadan once 100 dü 104.5 yaptılar motr su an 4600 saatte we hala ılk gunku gıbı calısıyo
 

Ynt: motor rektefesinde farklı piston ve gömlek takılmasını duydunuzmu ???

LORUOĞLU link=topic=55207.msg597026#msg597026 date=1337624417' Alıntı:
aliminyum alaşımlı piston varsa celik piston atılır orjınal motorlarda genelde ıkı adet kompresor sekmanı ve bır adet yaglama sekmanı olur bunların sayısında artısa gıdılebılır

Piston yapısı geregi aliminyum alaşımdan olması gereken bir parçadır sekmanın sayısını arttıramassınız piston üzerinde 3 adet sekman yuvası vardır yukardan aşagı sayarsak 1 alev tutucu 2 komprasyon 3 yag sıyırma.
 

Benzer Konular