motor rektefesinde farklı piston ve gömlek takılmasını duydunuzmu ???


Ynt: motor rektefesinde farklı piston ve gömlek takılmasını duydunuzmu ???

yoksa benmi bilmiyom varda
 
Ynt: motor rektefesinde farklı piston ve gömlek takılmasını duydunuzmu ???

arkadaslar 70-56 rektefe yaptırrken turbo deilde piston gömlekleri nasıl değiştirelim bıraz daha cekıs artması ıcın 80-66 uyarmı yoksa baska alıp mı byutmek gerekır ama yakıt artmasın :)
 
Ynt: motor rektefesinde farklı piston ve gömlek takılmasını duydunuzmu ???

baba540 link=topic=55207.msg587793#msg587793 date=1335903714' Alıntı:
merhabalar değerli forumcular.sizlerle yeni duyduğum bişeyi paylaşmak istiyorum.bizim burada bir fiat traktör ustası traktöre rektefiye yaparken farklı piston ve farklı gömlek taktıkğını ve traktörün normalinden çok daha iyi çektiğini , rampalarda kolay kolay kesilmediğini falan söylemiş.benim sormak istediğim böyle birşey varmı ? şahsen ben daha yeni duyuyorum.yoksa zaten vardı da ben mi duymakta geç kalmışım.bir üçüncü ihtimalde usta babama gazelmi okudu.değerli yorumlarınızı ve fikirlerinizi bekliyorum.saygılarımla....bu arada traktör 1982 model fiat 540.
zaten üretici fabrikanın bulamadığını aklına bile getiremediğini ..
bizim sanayideki ustalarımız hep tamamlıyor..ama hiç fabrikaya çağrılan duymadım..:)
 
Ynt: motor rektefesinde farklı piston ve gömlek takılmasını duydunuzmu ???

biz 480 e 54 c pistonu taktırdık ama çekiş düştü.kas motor bunun çaresini bulamadı.sonra konya motora gittik.onlar sekmanların 54c de kullanılan kalın segmanlardan olduğunu söyledi.incesini taktırdık motor 3lü 8 numara ile düz 1 gider oldu..........
 
Ynt: motor rektefesinde farklı piston ve gömlek takılmasını duydunuzmu ???

böyle bir uygulama var silindir hacmi aynı olursa daha dayanıklı piston ,segman ve subap takımı oluyor. Örneğin massey 265 lere massey 398 pistonu ve subap takımı oluyor 240 larada 255 lerin pistonları oluyor ve daha iyi çekiyor birde 285 lerde seğman sayısını arttırıyolar traktör hayvan gibi çekiyor ve fergusonların meşhur rampa aşşa salma olayı o zaman olmuyo rfiatların salmamasının sebebi seğman sayısının fazla olması imiş.. bendeki 255 fergusonada 0.5 mm subap diye bişey yapıyolar onuda Düzcede gördüm çok çekişli oluyor ve birde pistonları ve seğmanları çelik yaptıklarında hem çok dayanıklı hem az yakıyo ve çok çekiyo yani kalite verimliliği getiriyor..
 
Ynt: motor rektefesinde farklı piston ve gömlek takılmasını duydunuzmu ???

Az önce baktım 7056 ile 8066 nın motor kodları aynı bence bunların pistonları birbirine uyar ve ikisi aynıdır zannımca ama 8066 nın subapları egzantirik mili ve pompa ayarı farklıdır .. 80 bg üretmek için çok masraf edersin turbo taktırsan daha ucuza gelir...
 
Birincisi bildiğim kadarıyla 780 fıat piston 103 mm olması lazım 100 mm değil
İkincisi 54 c pistonu 480 e uymaz çünkü 38 mm pim kullanılır ve zaten 54 c. De 100 mm piston kullanır 480 de.
Üçüncüsü 540 ı ise hala çözemedim oda 100 mm piston çap yazıyor teknik bilgi. ama bu kadar nasıl çekiyor hala anlyamadım
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt