MF 3050 Phantom hidrolik ve hassasiyet sıkıntısı


Bi yanlışlık var bu işte diğer kolu indirince otomatik yapmaz.
Senin dıştaki çamurluk taraftaki kolun bağlantılarını bi kontrol et muhtemelen o kol çalışmıyor ya alttan bağlı olduğu yerden sıyırmış boşa dönmüş ayarı bozulmuş olabilir.
Senin sorun o dışta kolda ona odaklan iyice bi bak Başka bi sorun olucanı sanmıyorum.
Ama kaldırırkende iki kolu kullanmam gerekiyor, sadece çeki levyesi veya pozisyon levyesini kaldırdığım zaman kollar kalkmıyor, her iki koluda kaldırdığım zaman kaldırıyor.(Boşta iken veya taşımacılıkta)
 
Boru tulumba gergi kolu kullanıyorsanız, pulluğu takınca havaya kaldırıp tulumbalar sıkılınca , boru tulumbanın merkez bağlantı noktası geride kalıyorsa tulumba kasar, aşağı salmaz.Yan hidrolik kollarının uçlarını dışarı açmaya zorlar.
İçteki kol Yukarı ve Taşıma konumu arasında tutulur.
Hidrolik orta kol en üst delikte takılı olur.
Pulluk çiziye atıldığında sadece dış kolla aşağı indirilir, çizide ilerlerken gerekli derinlik bulununca çeki konumuna getirilir,
Derinlik azsa dış kol aşağı konuma biraz çekilir , yeterli derinlik bulununca tekrar çeki konumuna getirilir, derinlik fazlaysa yukarı konuma getirilir yeterli derinlik bulunca tekrar çeki konumuna getirilir.
Pulluk yere paralel konum alacak şekilde orta kol uzar veya kısalır, yer sertse hafif sağa yatırılır, tav normalse terazide tutulur.
Lift o matic düğmesinde sorun olabilir, dış kol aşağıda da olsa lift o matic basılı iken aşağı indirmez.
Şanzıman yağında eksilme olmuş olabilir.
Pulluk ayarında sıkıntı yok, bir tek hidrolik konusunda sıkıntımız var. Lift o matic düğmeside kaldırmıyor bu arada, çalışıyor kırmızı renk olarak yanıyor ama kaldırmıyor. Ayrıca traktörün içinde hidrolik filtresi yok. Biz bu filtrenin olmadığını 6 sene sonra farkediyoruz. Şanzıman yağıda en son ölçtüğümüzde 5-10 litre azdı. Hidrolik levyelerinde bir sıkıntı var anlaşılan, hemde her iki levyede.
20200722_101242_HDR~2.jpg
 
(Not: motor rölantide iken vanalar ayarlı şekilde tekrar denedim. Ancak dediğim gibi, kolların kalkması için hidrolik levyelerinin ikisinide kaldırmam gerekiyor tam kaldırmak için. Ayrıca lift o matic tam çalışmıyor.)
 
Son yaptığım güncellemeler:
-Çıkık olan hassasiyet vanasını taktım ve düzgün çalışır hale getirdim.
-Diferansiyelin önündeki, çaprazındaki kutunun içinde filtre yok idi, onu taktım.
-Şanzımanın altındaki üçgen 3 vidalı kapağı söküp diğer filtreyi temizledim.
Sonuç olarak hiçbir şey değişmedi. Anlaşılan hidrolik beyninde sıkıntı var. İyi bir ustaya göstermek lazım yapilacak bir şey kalmadı. Herkese çok teşekkür ederim.
 
Levyeler doğru şekilde çalışıyor.
Pullukta orta kol en üst delikten bağlanacak.
İç kol taşıma konumunda olacak,
Dış kol çeki pozisyonunda tutulacak, derinliğe göre pulluğa ayar verilecek.
MF çeki kolu Fiat gibi çalışmaz, fark var.
 
Levyeler doğru şekilde çalışıyor.
Pullukta orta kol en üst delikten bağlanacak.
İç kol taşıma konumunda olacak,
Dış kol çeki pozisyonunda tutulacak, derinliğe göre pulluğa ayar verilecek.
MF çeki kolu Fiat gibi çalışmaz, fark var.
Hocam iç levyeyi taşıma konumuna alıp, dış levyeyide çeki pozisyona aldığımızda hidrolik, kolları salmıyor yukarıda tutuyor. Eskiden 1998 model 54c vardı, onda çok güzel ayar verip sürerdim hiç yormazdı. O bakımdan fiatların hidrolik çalışma prensibini de bilirim. Fakat şuanki kullandığım 3050 de hidrolik kullanımı ile diğer mf ler arasında dağlar kadar fark var.
 

dsc_1862-jpg.51191


Hocam, sizin yazdığınızdan anladığım kadarıyla levyeler çizi başında bu şekilde.
DSC_1863.JPG

Örnek olarak da derinlik ayarı bu şekilde diyorsunuz. Ama böyle olduğu zaman hidrolik kolları inmiyor yukarıda tutuyor. Yani dıştaki çeki levyesi diğer mf lerdeki gibi tam görev görmüyor.
 

Resimler ve ekler

  • DSC_1862.JPG
    DSC_1862.JPG
    1.9 MB · Görüntüleme: 342
_20200726_103023.JPG

Ayrıca kare içindeki çizgiyi geçtiğim zaman tak tak tak diye vurma sesi geliyor. O yüzdende hidrolik levyelerini kullanma alanı sınırlı. Bu yüzden hidrolik levyelerini kullandığım zamanlarda o çizgiyi geçmemeye dikkat ediyorum.
 
Ekli dosyayı görüntüle 51195
Ayrıca kare içindeki çizgiyi geçtiğim zaman tak tak tak diye vurma sesi geliyor. O yüzdende hidrolik levyelerini kullanma alanı sınırlı. Bu yüzden hidrolik levyelerini kullandığım zamanlarda o çizgiyi geçmemeye dikkat ediyorum.
Senin sıkıntıyı çözdüm ben
Şimdi o dış kolun alttaki bağlantı yerindeki kontra somunları gevşet. kolu boşla
Kolu tam yukarı kaldırma yerine sona getir. Diğer kolda yukarıda olsun.
Ondan sonra motoru çalıştır
Alttan söktüğün yerden elinle yukarı veya aşağı oynat bak kolları kaldır.
Kollar tam sona gelsin zorlanma sesi geldiğinde (tıkır tıkır)az aşağı al ses kesilecek sekilde yerini belirle ve somunlarını sık.

Aynı şeyi diğer kol içinde yapabilirsin.

Senin kol ayarı bozulmuş veya kurcalanmış ustaya gitmene gerek yok

Resimde gösterdim yapabilirsin.

O ayarı yaptıktan sonra eski düzeni unut bizim anlattığımız şekilde kullan
20200726_130354~2.jpg
 
Senin sıkıntıyı çözdüm ben
Şimdi o dış kolun alttaki bağlantı yerindeki kontra somunları gevşet. kolu boşla
Kolu tam yukarı kaldırma yerine sona getir. Diğer kolda yukarıda olsun.
Ondan sonra motoru çalıştır
Alttan söktüğün yerden elinle yukarı veya aşağı oynat bak kolları kaldır.
Kollar tam sona gelsin zorlanma sesi geldiğinde (tıkır tıkır)az aşağı al ses kesilecek sekilde yerini belirle ve somunlarını sık.

Aynı şeyi diğer kol içinde yapabilirsin.

Senin kol ayarı bozulmuş veya kurcalanmış ustaya gitmene gerek yok

Resimde gösterdim yapabilirsin.

O ayarı yaptıktan sonra eski düzeni unut bizim anlattığımız şekilde kullanEkli dosyayı görüntüle 51197
Tamamdır, birde dediğiniz gibi ayarlayıp deneyeyim. Bakalım bir fark olacakmı.
 
İç kol Taşıma konumunda, dış kol yukarı konumda , tarlaya geldik , iç kolu sakın ellemeyiniz.
Dış kol aşağı konuma alınır, pullukla biraz ilerlenir , derinleşmeye başlayınca çeki konumuna alınır.
Baktık derinlik fazla oldu , dış kol hafiften yukarı çekilir , derinlik bulununca tekrar çeki pozisyonuna alırsınız ,
Derinlik azsa tersi yapılır, zorlandığı yerde yine dış kolla pulluk biraz yukarı alınıp çeki pozisyonuna geri dönülür.
Mandal çalışmıyorsa dış kolla sıra başında yukarı pozisyona alırsınız ,
Çiziye girilince yine derinlik ayarı için dış kolu kullanırsınız.
Fiat ın hassas farklı çalışıyor.
İki kolda aşağı indirilir, hassasiyet kolu tepki verene kadar kaldırılır, dış kolla derinlik sınırlaması yapılıyor.
Steyr , Same dahada farklı çalışıyor.
 
İç kol Taşıma konumunda, dış kol yukarı konumda , tarlaya geldik , iç kolu sakın ellemeyiniz.
Dış kol aşağı konuma alınır, pullukla biraz ilerlenir , derinleşmeye başlayınca çeki konumuna alınır.
Baktık derinlik fazla oldu , dış kol hafiften yukarı çekilir , derinlik bulununca tekrar çeki pozisyonuna alırsınız ,
Derinlik azsa tersi yapılır, zorlandığı yerde yine dış kolla pulluk biraz yukarı alınıp çeki pozisyonuna geri dönülür.
Mandal çalışmıyorsa dış kolla sıra başında yukarı pozisyona alırsınız ,
Çiziye girilince yine derinlik ayarı için dış kolu kullanırsınız.
Fiat ın hassas farklı çalışıyor.
İki kolda aşağı indirilir, hassasiyet kolu tepki verene kadar kaldırılır, dış kolla derinlik sınırlaması yapılıyor.
Steyr , Same dahada farklı çalışıyor.
Hocam bilgileriniz ve tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim. Sıkıntıyı %98 oranında kendim çözmüş bulunmaktayım. Hocam maalesef ki dış kol çalışmıyormuş. İçerideki mili hareket ettirmiyor. O yüzdende hassasiyet konusunda ve hidrolik konusunda sıkıntı çekiyormuşum. Bugün "altanasc" nickli arkadaş hidroliğin tak tak vurma sesinin çözümünü yazmıştı. Onun söylediği gibi levyeleri ayarlarken, dış kolun içerideki mili istenilen oranda hareket ettirmediğini gördüm. O yüzden dış kol kaldırmıyor veya indirmiyor (normalde indirip kaldırması lazım). Şuan bir tek koltuk tarafındaki yani iç kol çalışıyor. E-lift ise çalışıyor ama içerideki parçayı hareket ettirmiyor, bunun da neden çalışmadığını öğrendim. Sanırsam ustaya gitmek gerekiyor.
 
Senin sıkıntıyı çözdüm ben
Şimdi o dış kolun alttaki bağlantı yerindeki kontra somunları gevşet. kolu boşla
Kolu tam yukarı kaldırma yerine sona getir. Diğer kolda yukarıda olsun.
Ondan sonra motoru çalıştır
Alttan söktüğün yerden elinle yukarı veya aşağı oynat bak kolları kaldır.
Kollar tam sona gelsin zorlanma sesi geldiğinde (tıkır tıkır)az aşağı al ses kesilecek sekilde yerini belirle ve somunlarını sık.

Aynı şeyi diğer kol içinde yapabilirsin.

Senin kol ayarı bozulmuş veya kurcalanmış ustaya gitmene gerek yok

Resimde gösterdim yapabilirsin.

O ayarı yaptıktan sonra eski düzeni unut bizim anlattığımız şekilde kullanEkli dosyayı görüntüle 51197
Çok teşekkür ederim tavsiyeniz için. Artık tak tak diye vurma sesini çözmüş bulunmaktayım. Ama dediğiniz gibi dış kol ile ilgili bir sıkıntı var. E-lift ede baktırmak lazım. Ustaya gitmesi gerekiyor büyük ihtimal.
 

Konuyu hortlatmış olacağım için kusura bakmayın ancak sorunumun çözüldüğünü bildirmek istiyorum.

Traktörün hassasiyet yapmaması, hidrolik levyelerinin ve e-lift'in çalışmamasının sebebi hidrolik beyni ile ilgiliymiş. Atacağım fotoğraflardaki parçalarda sıkıntı varmış. Ana hidrolik silindire ne kadar yağın gideceğini ayarlayan çubuk tarzı metal parçalar zamanla içi aşınmış ve orta kol yayından gelen kuvvetide hidrolik beynine ileten parçada aşınmaya uğramış. Bu aşınmış parçaları MF 240 tan temin ettik onun parçalarını taktık, parçacıda 3050 yedek parçası olmadığı için. Şuan e-lift, pozisyon kontrol levyesi, derinlik kontrol levyesi ve kolların kaldırma-indirme hızını ayarlayan vana çok iyi bir şekilde, olması gerektiği gibi çalışıyor. Artık indir kaldır eziyeti son bulmuş durumda. Bir kere derinliği ayarladıktan sonra derinlik kontrol levyesine asla dokunmuyorum. Ayrıca ana viteside ortaya aldırdıktan sonra vites değiştirmesi daha rahat oldu (Vites kolu MF X65 ten çıkma). Yardımlarınız ve fikirleriniz çok teşekkür ederim.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt