MF 240S Komple Restorasyon, Bağımsız Damper Sistemi, Hız Sabitleyici ve İlave Özelliklerin Eklenmesi Projesi


MİLLETİN EFENDİLERİ. Öncelikle forumda yeni olduğum için atladığım, detay vermediğim hususlar olursa şimdiden kusura bakmayın. 2019 dan beri restorasyonu, ilave eklentileri ile uğraştığım bu traktörde nelere dikkat ettim, yılına göre maliyetleri ve özellikle damper sisteminde nelere dikkat edilmeli onları size aktarmak istedim. Değer mi değmez mi kısmı tamamen tartışmalı bir konu. Çünkü bu tamamen zevk meselesi. O yüzden lütfen emeğe saygı.

2020 yılının ekim ayında 5000 saati devirmiş traktörümüzü değiştirsek mi yoksa komple revizyon yoluna mı gitsek diye düşünürken piyasa araştırmasına başladık. Aynı yıl içinde elimizdeki traktörü 40-45 bin bandında satabiliyorken, düşük saatli ve daha yeni model bir 240s i 65 bin bandında alabiliyorduk. O yüzden bizde 1998 den beri bizde olması ve artık alıştığımız bir traktör olduğu için revizyon yoluna gitmeye karar verdik. Aşağıda aynı yılın mart ayında radyatördeki su kaçağı için söktüğümüzde çektiğim eski haline dair fotoğraffı ekliyorum.
IMG_20200308_154137.jpg


Önce 4 lastik alarak işe başladık. Goodyear öncü 6.00.16 ön lastikler, 13.6.28 arka lastikler iç lastikler ve montaj dahil ekim ayında 4800 tl idi.

Daha sonra komple motor revizyon, boya, hidrolik direksiyon vs tüm bakım ve onarımlarının yapılması için kasım ayında ustamıza teslim ettik. Aşağıda 26 kasımda teslim aldıktan sonraki fotoğrafını ekliyorum.
IMG_20201126_124749.jpg
Yapılan işlemler ise:
Komple motor revizyon
Çatlak olan silindir kapağının değişimi
Ön takım revizyon
Pervane
Kayış
Devirdaim
Baskı balata
Koltuk
Sağ Sol ayarlı hidrolik kolları
Yeni akü
Yakıt pompası eleman değişimi, revizyon ve yeni enjektörler
AHS hidrolik direksiyon sistemi (yandan)
Komple boya ve kaporta işçiliği
Toplam 15000 tl

Traktör geldikten sonra aldığımızdan beri olmayan arka camını ve sol kapı üst camını aramaya başladım. Konya'dan fitilleri pistonları ve menteşeleri ile birlikte tam takım bulduğum camlar toplamda 450 tl ye geldi. Aşağıya önce ve sonra fotoğraflarını ekliyorum.


IMG-20201127-WA0001.jpeg

IMG-20201130-WA0000.jpeg


Ardından açık olan alt tarafın kapatılması için neler yapılabilir ona bakmaya başladım. Kartondan kalıp çıkardığım açık kısımlar için 1,5 mm sacdan 5 parçadan oluşan kapaklar yaptım. Üst taraf için de arkayı görmek için 4 mm pleksinin iç tarafını siyah cam filmi, dışını ise şeffaf film ile kaplayıp fitille kanallarını hazırlayarak montajladım. Sac malzemeleri astarlayıp boyadıktan sonra montajı bitince büyük fark vardı. Çünkü açık olan kısım soğuk havalarda çok zor olabiliyordu.
IMG_20210420_193350.jpg
IMG_20210421_190003.jpg
IMG_20210429_191255.jpg
IMG_20210429_191316.jpg


Kullanılan sac, pleksi, fitiller, civatalar vs tüm malzemeler 2021 nisan ayında 500 tl gibi bir rakama mal oldu. İşçilik tamamen kendime ait.

Bütün bunlardan sonra pistonlu orta kol takmaya karar verdim. Bunun için Özmenoğlu 2 kollu 2 çıkışlı damper valfi ve Führer 68 cm bir ucu dar bir ucu geniş delik pistonlu kol aldım. Damper valfi 2021 kasımda 1350 tl, pistonlu kol 650 tl idi. Eklenti olarak arka taraf artık kapalı olduğu için hidroliği ve pistonlu orta kolu dışarıdan kontrol edebileceğim bir sistem düşünmeye başladım. Bunu da 6 mm inşaat demirinin bir ucuna halka pul, bir ucuna da vites topuzuna uygun civata kaynaklayarak çözdüm. Uygulanmış halini aşağıya ekliyorum.
IMG_20221118_034458.jpg
IMG_20221118_034342.jpg


Mısır tarımı yaptığım için tarlada kalan sapların alta alınması ve tesviyenin bozulmaması için dönerli pulluk almaya karar verdim. 2 li 12 numara alpler pulluk 2022 aralık ayında 40500 tl ye teslim edildi. İlk denemede kopan yan gergi zincirlerini kilitli sistem olan gergilerle değiştirdim. Eski bağlantı takozlarına L şeklinde 8 mm sac kaynatarak bağlantı yerlerini sağlamlaştırdım ve yeni gergilere uyumlu hale getirdim. Mart 2023 de 2 adet yan gergi 1350 tl, lazer kesim ilave sac parçaları 170 tl idi. Bunun yanında 2 çıkışlı sistem yetmeyeceği için 3 kollu 4 çıkışlı Özmenoğlu marka valfi temmuz 2023 de 4500 tl ye aldım. Eski valfi de 3300 tl ye ustamızın vasıtasıyla sattık. Yan gergilerin fotoğraflarını aşağıya ekledim.
IMG_20230326_002658.jpg

Gergi kollarıyla alakalı tek problem pim deliklerinin ilerde kalması. Onun dışında gayet kullanışlı. Sorunun çözümü ile ilgili ilerleyen zamanlarda uçların kesilip tersten kaynaklanması problemi çözebilir.

Damperin kaldırılması ve römork kullanımı esnasında sistemin yavaş çalışmasından şüphelendiğim için şanzıman yağını kontrol etmeye karar verdim. Yağın çok kötü olması ve filtre kapağının oradan bazı parçaların çıkması üzerine sanayinin yolunu tuttuk. Kırılan parçanın bypass valfi olduğunu öğrendik. Komple yağı ve filtreyi değiştirdik. 2 teneke Castrol CRB Monograde 30 numara yağ ve Agco yağ filtresi, parça ve işçilik dahil 4500 tl ydi. Kırılan parçanın yerini işaretlediğim fotoğrafı aşağıya ekledim.
IMG_20230428_121516.jpg


Sırada elektronik devir sabitleme uygulaması var. Konuyla ilgili Axi Teknoloji' den Bahri bey ile uzun uzun konuştuk. Toza suya dayanıklı, halatlı ve hafızalı gayet kullanışlı bir ürün çıktı ortaya. Halat bağlantısını ister pompa üzerindeki kelebeğe, isterseniz 240s lerdeki el gazının ve ayak gazının ortak bağlandığı kelebeğe yapabilirsiniz. 2. bahsettiğim husustaki tek problem halat kelebeği çekerken ayak gazı tek noktadan bağlandığı için motor pedalı da çekmek zorunda kalıyor. Pedalda da yay olduğu için zorlanıp kendini emniyete alarak kilitleniyor. Bununla ilgili de kelebekteki pedalın bağlandığı noktayı el gazındaki gibi kanallı şekilde açarak el gazı, ayak gazı ve elektronik gaz sisteminin üçünün de birbirinden bağımsız çalışmasını sağlayabilirsiniz. Geriye de sadece motoru ve butonları koyacağınız yeri seçmek kalıyor. Bahri bey de gerçekten konuyla alakalı çok bilgili. Taleplerinizi anlaması, harfiyen yerine getirmesi, kullandığı parçaların kalitesi vs olsun çok yardımcı oldu. Çalışma videosu
Ürün ile ilgili bilgi almak isterseniz youtube kanalından veya instagram sayfası üzerinden de bilgi alabilirsiniz. İlgili fotoğrafları da aşağıya ekledim.
IMG_20240312_022442.jpgIMG_20240312_022457.jpgIMG_20240312_022516.jpg

Tüm bunlardan sonra sıra geldi en maliyetli, en zahmetli ve en sorunlu sisteme. Bağımsız damper sistemi.
Özmenoğlu damper valfini kullanan arkadaşlar sorunlarımı anlayacaktır. Kısaca anlatmak gerekirse bu sistem kullanışlı evet ama traktörün kendi hidrolik sistemine bağlı olduğu için bir seçim yapmak zorundasınız. Örneğin aktarma esnasında orta kolu ayarlamak istediniz bunun için önce musluğu çevirip kolu ayarlayıp tekrar musluğu çevirerek aktarmaya devam edebiliyorsunuz ya da dönerli pulluk için konuşalım. Her sıra sonunda pulluğu çevirmek için musluğu çevirip ardından pulluğu döndürdükten sonra pulluğu indirip tekrar musluğu çevirerek işinizi yapabiliyorsunuz. Kısacası orta kol hassasiyeti gerektiren işlerde özmenoğlu damper valfi hassasiyetli şekilde çalışmaya uygun değil. Ya harici damper valfini ya da traktörün kendi hidrolik kollarını kullanmak zorundasınız ikisi aynı anda çalışamayacak şekilde bir altyapı var bu traktörlerde.

Dönerli pulluk, orta kol vs çok fazla yağ basıncı gerektiren ekipman kullandığım için bağımsız bir sistem şart oldu. Tamircimizle parçaları temin ettikten sonra montajı tornacıda yaparak sistemi bitirdik. Parçalara gelecek olursak:
Hema 1p1 1p1 120 MF 240s efsane, 250g ve 260g tandem pompa 11000 tl
MF 398 hidrolik filtresi ve başlığı 650 tl
4 çıkışlı 2 kollu valf 4000 tl

Montaj bittikten sonra pompa kısmında ilk hali şu şekildeydi.
IMG_20240306_175630.jpg


Dikkatlice incelediyseniz direksiyona giden basınç hattıyla direksiyon geri dönüşünün ters bağlandığını görebilirsiniz. Bunun sebebi ise basınç hattıyla geri dönüş karşılıklı bağlandığında arka kumanda kollarında basınç varken direksiyonda basıncın olmamasıydı. İlk başta böyle bir çözüm üretmiştik.
Montajdan 1 gün sonra sabah traktörü çalıştırdığımda direksiyon 2-3 dakika sonra, arka damper sistemi ise 10 dakika sonra çalışmaya başlamıştı. Bununla birlikte direksiyonu çevirirken pompadan uğultu geliyordu. Konuyla alakalı forumda daha önce benzer bir konuda bilgisine şahit olduğum @Uzunyayla Rençberi ile iletişime geçtim. Kendisi bana emiş hattımın dar olduğunu, koltuğun altındaki geri dönüş hattımın da dar olduğunu söyledi. Yağı alacağım nokta olarak alttaki filtre kapağını delerek oradan hat çekmemi önerdi (ben yağı alttaki yağ tahliye tapasından almıştım). Ben ise emme hattının yeterli geleceğinde ısrar etmeme rağmen kendisi sabırla yetersiz olduğunu ve konuyla ilgili bir de @Murat AKKAYA ile irtibat kurmamı söyledi. Murat beyin de söyledikleri farklı değildi. Ayrıca filtre seçimimin yanlış olduğunu, kullandığım filtrenin geri dönüş filtresi olduğunu, emme hattı için emiş filtresi kullanmam gerektiğini söyledi. Her ikisi de yurtdışında yapılmış uygulamaların fotoğraflarıyla bana yardımcı oldular. Kendilerine gerçekten çok teşekkür ediyorum.
Tüm bunlardan sonra emme hattını büyüttüm ve son hali aşağıdaki halini aldı.
IMG_20240318_182903.jpg
IMG_20240318_181813.jpg
IMG_20240318_181837.jpg
IMG_20240306_175716.jpg


Önceki uygulamaya kıyasla emme hattının ne kadar büyüdüğünü, filtrenin farklı olduğunu, ilaveten basınç emnşyet valfinin eklendiğini farketmişsinizdir. Daha önce 5/8 hortum kullanılan sistem yerine 1'' lik metal boru ve hortumlarla pompaya yağ beslemesinin yapılması aşırı derecede farketti. Hat tipi emiş filtresi de yağı tutmadan süzerek kolay bir geçiş sağladı. Emniyet valfi de sıkışma halinde yağı tekrar şanzımana vererek pompaya zarar gelmesini önlüyor. Bunun yanında römork indirme esnasında pompanın skışmasını engelliyor. Basınç ayarını da üstündeki kelebekten yapabiliyorsunuz. Bunun yanında ilk bağlantı şeklinin aksine direksiyon sisteminin hortumu karşılıklı, ve ana emiş bağlantısının altına da kumanda koluna giden hatta bağlamış olduk. Hatırlarsanız tornacıda bu şekilde bağladığımızda direksiyonda basınç alamamıştık ve çıkışları ters bağlamıştık. Çünkü gelen yağ sadece arka damper çıkışlarına yetebiliyordu hatta yetersizdi. Montaj bittikten sonra denediğimde direksiyon çok yumuşamıştı, pulluğun dönme hızı da çok artmıştı. Üstelik herhangi bir uğultu da yoktu.
Geri dönüş hattı da aynı kaldı pompadaki ısıya bakılacak olursa şu an yetersiz geliyor ilerleyen zamanlarda kuyruk milinin oradan geri dönüş vermeyi, bu bağlantıyı yaparken söktüğüm filtreyi de bu hatta bağlamayı düşünüyorum.
Maliyet kısmına tekrar gelecek olursak:
Hema Pompa 11000 tl
4 çıkışlı damper valfi 4000 tl
Hat tipi emiş filtresi, emniyet valfi, şeffaf hortumlar, redüksiyonlar, rekorlar, kelepçeler 2750 tl
Tornacıda yapılan tüm hortum pres işlemleri ve alttaki metal borunun kaynaklanması 7500 tl
Bunların yanında ufak tefek dirsek, rekor vs. yaklaşık 250 tl
Toplam 25500 tl
Eski Özmenoğlu valfi 8000 tl ye, direksiyon pompasını ise 5000 tl ye de sattıktan sonra sistemin bize maliyeti 12500 tl olarak çıkıyor.

Uygulamak isteyen arkadaşların dikkat etmesi gerekenlere gelecek olursak
Emme hattını 1'' den küçük yapmamaya özen gösterin
Şanzıman filtre kapağının demir borudan dolayı rahat takıldığından emin olun aksi takdirde sızıntı yapabiliyor
Seçeceğiniz filtrenin emiş filtresi olmasına dikkat edin. Fotoğrafta görünen siyah haznenin içinde tel filtre var temizliği kolay ve uzun ömürlü
Sistemdeki basınçlı yağı tekrar şanzımana geri döndürürken koltuğun altındaki benim kullandığım dar deliği değil kuyruk milinden veya varsa daha büyük bir yerden geri verin.


Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Umarım bildiklerimi aktarabilmişimdir. Tüm bunlarla alakalı sormak istedikleriniz, öğrenmek istediğiniz bir nokta olursa seve seve yardımcı olurum. İsmi geçen tüm arkadaşlara da tekrardan teşekkürler. Herkesin bol bereketli kazançlı bir sezon geçirmesi dileğiyle hoşça kalın.
 
MİLLETİN EFENDİLERİ. Öncelikle forumda yeni olduğum için atladığım, detay vermediğim hususlar olursa şimdiden kusura bakmayın. 2019 dan beri restorasyonu, ilave eklentileri ile uğraştığım bu traktörde nelere dikkat ettim, yılına göre maliyetleri ve özellikle damper sisteminde nelere dikkat edilmeli onları size aktarmak istedim. Değer mi değmez mi kısmı tamamen tartışmalı bir konu. Çünkü bu tamamen zevk meselesi. O yüzden lütfen emeğe saygı.

2020 yılının ekim ayında 5000 saati devirmiş traktörümüzü değiştirsek mi yoksa komple revizyon yoluna mı gitsek diye düşünürken piyasa araştırmasına başladık. Aynı yıl içinde elimizdeki traktörü 40-45 bin bandında satabiliyorken, düşük saatli ve daha yeni model bir 240s i 65 bin bandında alabiliyorduk. O yüzden bizde 1998 den beri bizde olması ve artık alıştığımız bir traktör olduğu için revizyon yoluna gitmeye karar verdik. Aşağıda aynı yılın mart ayında radyatördeki su kaçağı için söktüğümüzde çektiğim eski haline dair fotoğraffı ekliyorum.
Ekli dosyayı görüntüle 80141

Önce 4 lastik alarak işe başladık. Goodyear öncü 6.00.16 ön lastikler, 13.6.28 arka lastikler iç lastikler ve montaj dahil ekim ayında 4800 tl idi.

Daha sonra komple motor revizyon, boya, hidrolik direksiyon vs tüm bakım ve onarımlarının yapılması için kasım ayında ustamıza teslim ettik. Aşağıda 26 kasımda teslim aldıktan sonraki fotoğrafını ekliyorum.
Ekli dosyayı görüntüle 80143Yapılan işlemler ise:
Komple motor revizyon
Çatlak olan silindir kapağının değişimi
Ön takım revizyon
Pervane
Kayış
Devirdaim
Baskı balata
Koltuk
Sağ Sol ayarlı hidrolik kolları
Yeni akü
Yakıt pompası eleman değişimi, revizyon ve yeni enjektörler
AHS hidrolik direksiyon sistemi (yandan)
Komple boya ve kaporta işçiliği
Toplam 15000 tl

Traktör geldikten sonra aldığımızdan beri olmayan arka camını ve sol kapı üst camını aramaya başladım. Konya'dan fitilleri pistonları ve menteşeleri ile birlikte tam takım bulduğum camlar toplamda 450 tl ye geldi. Aşağıya önce ve sonra fotoğraflarını ekliyorum.


Ekli dosyayı görüntüle 80166
Ekli dosyayı görüntüle 80167

Ardından açık olan alt tarafın kapatılması için neler yapılabilir ona bakmaya başladım. Kartondan kalıp çıkardığım açık kısımlar için 1,5 mm sacdan 5 parçadan oluşan kapaklar yaptım. Üst taraf için de arkayı görmek için 4 mm pleksinin iç tarafını siyah cam filmi, dışını ise şeffaf film ile kaplayıp fitille kanallarını hazırlayarak montajladım. Sac malzemeleri astarlayıp boyadıktan sonra montajı bitince büyük fark vardı. Çünkü açık olan kısım soğuk havalarda çok zor olabiliyordu.
Ekli dosyayı görüntüle 80168Ekli dosyayı görüntüle 80169Ekli dosyayı görüntüle 80170Ekli dosyayı görüntüle 80171

Kullanılan sac, pleksi, fitiller, civatalar vs tüm malzemeler 2021 nisan ayında 500 tl gibi bir rakama mal oldu. İşçilik tamamen kendime ait.

Bütün bunlardan sonra pistonlu orta kol takmaya karar verdim. Bunun için Özmenoğlu 2 kollu 2 çıkışlı damper valfi ve Führer 68 cm bir ucu dar bir ucu geniş delik pistonlu kol aldım. Damper valfi 2021 kasımda 1350 tl, pistonlu kol 650 tl idi. Eklenti olarak arka taraf artık kapalı olduğu için hidroliği ve pistonlu orta kolu dışarıdan kontrol edebileceğim bir sistem düşünmeye başladım. Bunu da 6 mm inşaat demirinin bir ucuna halka pul, bir ucuna da vites topuzuna uygun civata kaynaklayarak çözdüm. Uygulanmış halini aşağıya ekliyorum.
Ekli dosyayı görüntüle 80173Ekli dosyayı görüntüle 80172

Mısır tarımı yaptığım için tarlada kalan sapların alta alınması ve tesviyenin bozulmaması için dönerli pulluk almaya karar verdim. 2 li 12 numara alpler pulluk 2022 aralık ayında 40500 tl ye teslim edildi. İlk denemede kopan yan gergi zincirlerini kilitli sistem olan gergilerle değiştirdim. Eski bağlantı takozlarına L şeklinde 8 mm sac kaynatarak bağlantı yerlerini sağlamlaştırdım ve yeni gergilere uyumlu hale getirdim. Mart 2023 de 2 adet yan gergi 1350 tl, lazer kesim ilave sac parçaları 170 tl idi. Bunun yanında 2 çıkışlı sistem yetmeyeceği için 3 kollu 4 çıkışlı Özmenoğlu marka valfi temmuz 2023 de 4500 tl ye aldım. Eski valfi de 3300 tl ye ustamızın vasıtasıyla sattık. Yan gergilerin fotoğraflarını aşağıya ekledim.
Ekli dosyayı görüntüle 80174
Gergi kollarıyla alakalı tek problem pim deliklerinin ilerde kalması. Onun dışında gayet kullanışlı. Sorunun çözümü ile ilgili ilerleyen zamanlarda uçların kesilip tersten kaynaklanması problemi çözebilir.

Damperin kaldırılması ve römork kullanımı esnasında sistemin yavaş çalışmasından şüphelendiğim için şanzıman yağını kontrol etmeye karar verdim. Yağın çok kötü olması ve filtre kapağının oradan bazı parçaların çıkması üzerine sanayinin yolunu tuttuk. Kırılan parçanın bypass valfi olduğunu öğrendik. Komple yağı ve filtreyi değiştirdik. 2 teneke Castrol CRB Monograde 30 numara yağ ve Agco yağ filtresi, parça ve işçilik dahil 4500 tl ydi. Kırılan parçanın yerini işaretlediğim fotoğrafı aşağıya ekledim.
Ekli dosyayı görüntüle 80175

Sırada elektronik devir sabitleme uygulaması var. Konuyla ilgili Axi Teknoloji' den Bahri bey ile uzun uzun konuştuk. Toza suya dayanıklı, halatlı ve hafızalı gayet kullanışlı bir ürün çıktı ortaya. Halat bağlantısını ister pompa üzerindeki kelebeğe, isterseniz 240s lerdeki el gazının ve ayak gazının ortak bağlandığı kelebeğe yapabilirsiniz. 2. bahsettiğim husustaki tek problem halat kelebeği çekerken ayak gazı tek noktadan bağlandığı için motor pedalı da çekmek zorunda kalıyor. Pedalda da yay olduğu için zorlanıp kendini emniyete alarak kilitleniyor. Bununla ilgili de kelebekteki pedalın bağlandığı noktayı el gazındaki gibi kanallı şekilde açarak el gazı, ayak gazı ve elektronik gaz sisteminin üçünün de birbirinden bağımsız çalışmasını sağlayabilirsiniz. Geriye de sadece motoru ve butonları koyacağınız yeri seçmek kalıyor. Bahri bey de gerçekten konuyla alakalı çok bilgili. Taleplerinizi anlaması, harfiyen yerine getirmesi, kullandığı parçaların kalitesi vs olsun çok yardımcı oldu. Çalışma videosu
Ürün ile ilgili bilgi almak isterseniz youtube kanalından veya instagram sayfası üzerinden de bilgi alabilirsiniz. İlgili fotoğrafları da aşağıya ekledim.
Ekli dosyayı görüntüle 80176Ekli dosyayı görüntüle 80177Ekli dosyayı görüntüle 80178

Tüm bunlardan sonra sıra geldi en maliyetli, en zahmetli ve en sorunlu sisteme. Bağımsız damper sistemi.
Özmenoğlu damper valfini kullanan arkadaşlar sorunlarımı anlayacaktır. Kısaca anlatmak gerekirse bu sistem kullanışlı evet ama traktörün kendi hidrolik sistemine bağlı olduğu için bir seçim yapmak zorundasınız. Örneğin aktarma esnasında orta kolu ayarlamak istediniz bunun için önce musluğu çevirip kolu ayarlayıp tekrar musluğu çevirerek aktarmaya devam edebiliyorsunuz ya da dönerli pulluk için konuşalım. Her sıra sonunda pulluğu çevirmek için musluğu çevirip ardından pulluğu döndürdükten sonra pulluğu indirip tekrar musluğu çevirerek işinizi yapabiliyorsunuz. Kısacası orta kol hassasiyeti gerektiren işlerde özmenoğlu damper valfi hassasiyetli şekilde çalışmaya uygun değil. Ya harici damper valfini ya da traktörün kendi hidrolik kollarını kullanmak zorundasınız ikisi aynı anda çalışamayacak şekilde bir altyapı var bu traktörlerde.

Dönerli pulluk, orta kol vs çok fazla yağ basıncı gerektiren ekipman kullandığım için bağımsız bir sistem şart oldu. Tamircimizle parçaları temin ettikten sonra montajı tornacıda yaparak sistemi bitirdik. Parçalara gelecek olursak:
Hema 1p1 1p1 120 MF 240s efsane, 250g ve 260g tandem pompa 11000 tl
MF 398 hidrolik filtresi ve başlığı 650 tl
4 çıkışlı 2 kollu valf 4000 tl

Montaj bittikten sonra pompa kısmında ilk hali şu şekildeydi.
Ekli dosyayı görüntüle 80179

Dikkatlice incelediyseniz direksiyona giden basınç hattıyla direksiyon geri dönüşünün ters bağlandığını görebilirsiniz. Bunun sebebi ise basınç hattıyla geri dönüş karşılıklı bağlandığında arka kumanda kollarında basınç varken direksiyonda basıncın olmamasıydı. İlk başta böyle bir çözüm üretmiştik.
Montajdan 1 gün sonra sabah traktörü çalıştırdığımda direksiyon 2-3 dakika sonra, arka damper sistemi ise 10 dakika sonra çalışmaya başlamıştı. Bununla birlikte direksiyonu çevirirken pompadan uğultu geliyordu. Konuyla alakalı forumda daha önce benzer bir konuda bilgisine şahit olduğum @Uzunyayla Rençberi ile iletişime geçtim. Kendisi bana emiş hattımın dar olduğunu, koltuğun altındaki geri dönüş hattımın da dar olduğunu söyledi. Yağı alacağım nokta olarak alttaki filtre kapağını delerek oradan hat çekmemi önerdi (ben yağı alttaki yağ tahliye tapasından almıştım). Ben ise emme hattının yeterli geleceğinde ısrar etmeme rağmen kendisi sabırla yetersiz olduğunu ve konuyla ilgili bir de @Murat AKKAYA ile irtibat kurmamı söyledi. Murat beyin de söyledikleri farklı değildi. Ayrıca filtre seçimimin yanlış olduğunu, kullandığım filtrenin geri dönüş filtresi olduğunu, emme hattı için emiş filtresi kullanmam gerektiğini söyledi. Her ikisi de yurtdışında yapılmış uygulamaların fotoğraflarıyla bana yardımcı oldular. Kendilerine gerçekten çok teşekkür ediyorum.
Tüm bunlardan sonra emme hattını büyüttüm ve son hali aşağıdaki halini aldı.
Ekli dosyayı görüntüle 80180Ekli dosyayı görüntüle 80181Ekli dosyayı görüntüle 80182Ekli dosyayı görüntüle 80183

Önceki uygulamaya kıyasla emme hattının ne kadar büyüdüğünü, filtrenin farklı olduğunu, ilaveten basınç emnşyet valfinin eklendiğini farketmişsinizdir. Daha önce 5/8 hortum kullanılan sistem yerine 1'' lik metal boru ve hortumlarla pompaya yağ beslemesinin yapılması aşırı derecede farketti. Hat tipi emiş filtresi de yağı tutmadan süzerek kolay bir geçiş sağladı. Emniyet valfi de sıkışma halinde yağı tekrar şanzımana vererek pompaya zarar gelmesini önlüyor. Bunun yanında römork indirme esnasında pompanın skışmasını engelliyor. Basınç ayarını da üstündeki kelebekten yapabiliyorsunuz. Bunun yanında ilk bağlantı şeklinin aksine direksiyon sisteminin hortumu karşılıklı, ve ana emiş bağlantısının altına da kumanda koluna giden hatta bağlamış olduk. Hatırlarsanız tornacıda bu şekilde bağladığımızda direksiyonda basınç alamamıştık ve çıkışları ters bağlamıştık. Çünkü gelen yağ sadece arka damper çıkışlarına yetebiliyordu hatta yetersizdi. Montaj bittikten sonra denediğimde direksiyon çok yumuşamıştı, pulluğun dönme hızı da çok artmıştı. Üstelik herhangi bir uğultu da yoktu.
Geri dönüş hattı da aynı kaldı pompadaki ısıya bakılacak olursa şu an yetersiz geliyor ilerleyen zamanlarda kuyruk milinin oradan geri dönüş vermeyi, bu bağlantıyı yaparken söktüğüm filtreyi de bu hatta bağlamayı düşünüyorum.
Maliyet kısmına tekrar gelecek olursak:
Hema Pompa 11000 tl
4 çıkışlı damper valfi 4000 tl
Hat tipi emiş filtresi, emniyet valfi, şeffaf hortumlar, redüksiyonlar, rekorlar, kelepçeler 2750 tl
Tornacıda yapılan tüm hortum pres işlemleri ve alttaki metal borunun kaynaklanması 7500 tl
Bunların yanında ufak tefek dirsek, rekor vs. yaklaşık 250 tl
Toplam 25500 tl
Eski Özmenoğlu valfi 8000 tl ye, direksiyon pompasını ise 5000 tl ye de sattıktan sonra sistemin bize maliyeti 12500 tl olarak çıkıyor.

Uygulamak isteyen arkadaşların dikkat etmesi gerekenlere gelecek olursak
Emme hattını 1'' den küçük yapmamaya özen gösterin
Şanzıman filtre kapağının demir borudan dolayı rahat takıldığından emin olun aksi takdirde sızıntı yapabiliyor
Seçeceğiniz filtrenin emiş filtresi olmasına dikkat edin. Fotoğrafta görünen siyah haznenin içinde tel filtre var temizliği kolay ve uzun ömürlü
Sistemdeki basınçlı yağı tekrar şanzımana geri döndürürken koltuğun altındaki benim kullandığım dar deliği değil kuyruk milinden veya varsa daha büyük bir yerden geri verin.


Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Umarım bildiklerimi aktarabilmişimdir. Tüm bunlarla alakalı sormak istedikleriniz, öğrenmek istediğiniz bir nokta olursa seve seve yardımcı olurum. İsmi geçen tüm arkadaşlara da tekrardan teşekkürler. Herkesin bol bereketli kazançlı bir sezon geçirmesi dileğiyle hoşça kalın.
Hocam helal olsun, uzun bir emek yolculuğu olmuş. Ellerinize sağlık...
240 kendisini aşmış, siz de tam bir mühendislik çalışması yapmışsınız. Beş yıl dan fazla 240 kullandım, onun da yeri ayrı bende...
 
  • Beğen
Tepkiler: mahmutdelikan
Hocam helal olsun, uzun bir emek yolculuğu olmuş. Ellerinize sağlık...
240 kendisini aşmış, siz de tam bir mühendislik çalışması yapmışsınız. Beş yıl dan fazla 240 kullandım, onun da yeri ayrı bende...
Çok teşekkürler hocam. Dediğiniz gibi uzun bir yolculuk oldu gerçekten daha da sürecek gibi :) Koltuğa yükseklik ayarlı başlık ve katlanır kolçaklar eklemiştim onu eklemeyi unutmuşum.:)

IMG_20220225_171125.jpg
IMG_20220225_171300.jpg
 
Elinize, emeğinize sağlık çok güzel olmuş. Şimdi anladım ilk sistemi neden değiştirmek istemediğinizi, epey kalabalık olmuş :)
Basınç emniyet valfini listeme ekledim. Bizim sistemde ben bu sorunun olmayacağını sanmıştım ama yağı geri çekerken bizimki de sıkışma yapıyor. Kolu sonuna kadar itmeden kullanırsam zorlanma olmuyor ama çoban kullanırken nerden bilsin, hiç dikkat etmemiş, geri dönüş rekor bağlantılarında terleme yapmış.
Devir sabitleme de çok iyi fikir, kuyruk mili kullanılan işlerde özellikle çok işe yarar. Çok üst segment bir özellik 👍
Dışarıdan hidrolik kontrolü de şahane..
Emin olun sıfır alacağınız bir 240 elinizdekinin zevkini asla vermezdi.
 
Elinize sağlık, güzel iyileştirmeler yapılmış.
Hisarlar , Claas serisi kabin 3 *** yıldızlı , Special sersi 5 ***** yıldızlı oluyordu.
Special Plus 7 ******* yıldızlı seride kabin köşelerinde sinyaller mevcuttu.
Silinen 3 yıldızı da unutmamak gerekir.
Orta kolun koltuğa bağlanan yaylı demiri sallantıdan kökünden kopardı.
Çareyi 40 cm lik zincir ucuna kanca, mandal pim takarak bulmuştuk.
Traktör zıpladığı zaman sizin kullandığınız tip yerinden çıkabilir, dikkat ediniz.
Orta kolu bağlamak için üst çeki üzerinde sabit bağlantısı noktası kullanırız.
Üst çeki tipiniz zayıf yapıda görünüyor.
Kovanların kenarında alt çekiyi tutan lama demirleri vardır.
Bu lama demirlerinden geriye şekilli saç bükülür ve çeki yeri bırakılır,
Üst kısmına da sabit orta kol bağlantı yeri kaynaklanır.
Traktöre pistonlu arka kepçe taktık.
Römorku doldurduk, kepçe takılıyken traktöre römorku bağladık.
Römorku dökeceğimiz zaman hidrolikler kepçeyi iyi dikerse sağa sola dönmeden damperli römorku boşaltabilir miyiz, mesafesi kurtarıyor mu?
Ön akislerde kesme olmaması için Steyr 8043S akislerini 8073S akisleri ile değiştirmiştik.
Akislerde güçlendirme yapmanızı tavsiye ederiz.
Arka cant göbek cıvataları kesme yapabiliyor.
Bu traktörün gövde kovanı dar kovan ,
MF 255 tiplerdeki gibi büyük kovanlı (gövdeli) modelleri vardı.
1998 üretimlerde çeşit çok olabilir, bilemiyoruz.
Arkası ağır olursa patinaj yapmayacağı söylenirdi.

Geçmiş yıllarda bu hazır kabinleri beğenmeyip ustaya bürgü yaptıranlar olurdu.
Kabin camları genişliği 180 cm olunca çamurlukların üstüne insan daha rahat oturabilirdi.
Köpeğimizi traktöre bindirip tarlaya giderdik.

Daha da yazarız, ilerleyen zamanlarda , kolay gelsin.
 
Elinize, emeğinize sağlık çok güzel olmuş. Şimdi anladım ilk sistemi neden değiştirmek istemediğinizi, epey kalabalık olmuş :)
Basınç emniyet valfini listeme ekledim. Bizim sistemde ben bu sorunun olmayacağını sanmıştım ama yağı geri çekerken bizimki de sıkışma yapıyor. Kolu sonuna kadar itmeden kullanırsam zorlanma olmuyor ama çoban kullanırken nerden bilsin, hiç dikkat etmemiş, geri dönüş rekor bağlantılarında terleme yapmış.
Devir sabitleme de çok iyi fikir, kuyruk mili kullanılan işlerde özellikle çok işe yarar. Çok üst segment bir özellik 👍
Dışarıdan hidrolik kontrolü de şahane..
Emin olun sıfır alacağınız bir 240 elinizdekinin zevkini asla vermezdi.
Çok teşekkürler hocam. Eski sistemle döner pullukla aktarmaya gittim. 2-3 kez döndükten sonra emme hattı tıkandı direksiyon sertleşti pulluk dönsem mi dönmesem mi demeye başladı:) Bir de pulluğun pistonunda yön değiştirme valfi olduğu için yol pozisyonunda kilitli kaldı. Epey uğraştırdı anlayacağınız.
Hortumları pres kullandığıma pişman oldum desem yeridir. Sizin de dediğiniz gibi çok kalabalık oldu. Onun yerine kesenin ağzını biraz daha açıp metal boru kullansam daha iyi olacakmış ama artık çok geç belki ilerleyen zamanlarda.
Basınç emniyet valfini de kumanda hattına koymak yararlı fakat şöyle bir durum var. 50-380 bar arasında ayarlama yapabiliyoruz. Römork doluyken kaldırmada emniyete geçer mi henüz denemedim kullanınca deneyimlerimi burada paylaşırım.
Devir sabitleme videosundaki hattat 266 yı geçtiğimiz yaz 1 ay kullandım. Otomatik dümenlemeli klimalı falan ama bunun verdiği zevki vermiyor. Şimdi sırada vitesi yana alma projesi var. Yardımlarınız gerekebilir😀
 

Güle güle kullanın.Çok güzel olmuş.
Ben iki hafta önce ekin için makineye gübre koyarken 700 kiloda traktörü tartar gibi oldu,800 kg kapasiteyi bu nedenle kullanmadım.Tarlaya giderkende ön tekerler yere ancak basıyordu..Traktör 2000 model MF 240S.Ön ağırlıkları tam.
Dönerli pulluk arkaya doğru gübre makinesinden daha sallıdır.Dönerli pulluğunuz kaç kg?
 
Elinize sağlık, güzel iyileştirmeler yapılmış.
Hisarlar , Claas serisi kabin 3 *** yıldızlı , Special sersi 5 ***** yıldızlı oluyordu.
Special Plus 7 ******* yıldızlı seride kabin köşelerinde sinyaller mevcuttu.
Silinen 3 yıldızı da unutmamak gerekir.
Orta kolun koltuğa bağlanan yaylı demiri sallantıdan kökünden kopardı.
Çareyi 40 cm lik zincir ucuna kanca, mandal pim takarak bulmuştuk.
Traktör zıpladığı zaman sizin kullandığınız tip yerinden çıkabilir, dikkat ediniz.
Orta kolu bağlamak için üst çeki üzerinde sabit bağlantısı noktası kullanırız.
Üst çeki tipiniz zayıf yapıda görünüyor.
Kovanların kenarında alt çekiyi tutan lama demirleri vardır.
Bu lama demirlerinden geriye şekilli saç bükülür ve çeki yeri bırakılır,
Üst kısmına da sabit orta kol bağlantı yeri kaynaklanır.
Traktöre pistonlu arka kepçe taktık.
Römorku doldurduk, kepçe takılıyken traktöre römorku bağladık.
Römorku dökeceğimiz zaman hidrolikler kepçeyi iyi dikerse sağa sola dönmeden damperli römorku boşaltabilir miyiz, mesafesi kurtarıyor mu?
Ön akislerde kesme olmaması için Steyr 8043S akislerini 8073S akisleri ile değiştirmiştik.
Akislerde güçlendirme yapmanızı tavsiye ederiz.
Arka cant göbek cıvataları kesme yapabiliyor.
Bu traktörün gövde kovanı dar kovan ,
MF 255 tiplerdeki gibi büyük kovanlı (gövdeli) modelleri vardı.
1998 üretimlerde çeşit çok olabilir, bilemiyoruz.
Arkası ağır olursa patinaj yapmayacağı söylenirdi.

Geçmiş yıllarda bu hazır kabinleri beğenmeyip ustaya bürgü yaptıranlar olurdu.
Kabin camları genişliği 180 cm olunca çamurlukların üstüne insan daha rahat oturabilirdi.
Köpeğimizi traktöre bindirip tarlaya giderdik.

Daha da yazarız, ilerleyen zamanlarda , kolay gelsin.
Merhaba. Dediğiniz gibi orta kolun bağlandığı yer zıplama esnasında düşmeye başladı. Onu da çıkma tofaş bagaj kilit mekanizmasını oraya takarak çözdüm. Hem kolu yerine takması pratik oldu hem de kolu çıkarmak için mandala basmak yeterli oluyor.
Akislerle ilgili demek istediğinizi tam anlayamadım. Traktöre göre ağır makine taktığım için mi güçlendirme önerdiniz?
Tek pistonlu veya çift pistonlu kepçe kullanacaksanız bu sistem pek pratik olmayabilir. Çünkü pistonu ayrı hidrolikleri ayrı kaldırmanız gerekecek. Onun yerine pistonlu orta kol kullanmıyorsanız 2 kollu 2 çıkışlı özmenoğlu, kullanıyorsanız 3 kollu 4 çıkışlı özmenoğlu valflerden önerebilirim. Çalışma şekli olarak da traktörün hidrolik gömleğinin kapak üzerindeki basınçlı yağ çıkışı alabildiğimiz yerlerden birine kepçenin piston bağlantısını yaptığınızı düşünürsek, bunun yanında fotoğraflarda benim yaptığım gibi inşaat demirini kıvırıp ucuna vites topuzunu kaynaklayarak koltuğun sağına bu kontrolleri getirirsek:
Sadece tek bir koldan arka kepçeyi kontrol edebilir, mesafesini ayarlayabiliriz.
Yükseklik meselesine gelecek olursak yaklaşık 15 yıl önce büyükbaş hayvancılık yaparken tek çıkış üzerinden kepçe ve römork çalıştırmıştım. Yüksekliği traktörü sağa sola döndürmeye gerek kalmadan römorku kaldırmaya izin veriyordu. Tabi kepçeden kepçeye fark yoksa.
 
Son düzenleme:
Güle güle kullanın.Çok güzel olmuş.
Ben iki hafta önce ekin için makineye gübre koyarken 700 kiloda traktörü tartar gibi oldu,800 kg kapasiteyi bu nedenle kullanmadım.Tarlaya giderkende ön tekerler yere ancak basıyordu..Traktör 2000 model MF 240S.Ön ağırlıkları tam.
Dönerli pulluk arkaya doğru gübre makinesinden daha sallıdır.Dönerli pulluğunuz kaç kg?
Teşekkür ederim. Pulluk 590 kg. Bunun dışında 15 ayaklı buğday mibzeri kullanıyorum. Boş 450, dolu yaklaşık 700 kg civarı gelebilir. 800 lt lik gübre serpme makinesi de kullanmıştım. Öndeki ağırlıklara gelecek olursak 27 kg 6 adet, 40 kg 1 adet olacak şekilde toplam 202 kg. Son 2 yıldır bu ağırlıklarda kullanıyorum. Sadece 1 kere aktarma esnasında aşırı çamurda çekemeyip önünü kaldırmıştı onun dışında problem yaşamadım. Kabinin olumlu etkisi var diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Göktürk.
teşekkür ederim
biz de dönerli düşünüyoruz ancak çok para şu sıralar 4 lü
dönerli pullukda hiç sorun yaşadınız mı ?
Evet fiyatlar aşırı derecede arttı. Pullukta yaşadığım tek sorun ayar tutturana kadar bayağı uğraştım haliyle biraz büyük geliyor. Traktörün önünü sürülmüş tarafa veya sürülmemiş tarafa çekmesine göre ayar yaptım bu sefer ön kulak sürmemeye sadece arka kulak sürmeye başladı. İnç ayarını 12 den 10 a düşürdüm o şekilde sorun çözüldü. Onun dışında herhangi bir problem yok. Çalışma hızı olarak da 4-4,5 km hızlarda takviye 3 le ilerliyor. Önerilen hızın altında fakat işimi de görüyor. Marka olarak tercih size kalmış ünlü ve alpler var piyasada en çok bilinen markalar olarak. Bana göre en temel fark piston çapı. Ünlü pulluklar daha küçük çapta piston kullandığı için döndürme hızı fazla. Fakat bu da döndürme esnasında sallanmayı artırıyor. Alpler de piston çapı daha büyük döndürme hızı bana göre ideal üstelik sallanma da yapmıyor. Izgara kulak tercih etmenizi de öneririm.
 
Evet fiyatlar aşırı derecede arttı. Pullukta yaşadığım tek sorun ayar tutturana kadar bayağı uğraştım haliyle biraz büyük geliyor. Traktörün önünü sürülmüş tarafa veya sürülmemiş tarafa çekmesine göre ayar yaptım bu sefer ön kulak sürmemeye sadece arka kulak sürmeye başladı. İnç ayarını 12 den 10 a düşürdüm o şekilde sorun çözüldü. Onun dışında herhangi bir problem yok. Çalışma hızı olarak da 4-4,5 km hızlarda takviye 3 le ilerliyor. Önerilen hızın altında fakat işimi de görüyor. Marka olarak tercih size kalmış ünlü ve alpler var piyasada en çok bilinen markalar olarak. Bana göre en temel fark piston çapı. Ünlü pulluklar daha küçük çapta piston kullandığı için döndürme hızı fazla. Fakat bu da döndürme esnasında sallanmayı artırıyor. Alpler de piston çapı daha büyük döndürme hızı bana göre ideal üstelik sallanma da yapmıyor. Izgara kulak tercih etmenizi de öneririm.
bende ızgara pulluk düşünüyorum sürtünme azalması için
evimizde 85 beygır tekçekerde var onda 3 lü 14 kullanıyor çiftçeker de 4lü 14 kullanıyoruz
3+1 modelini almak istiyorum ki tek çeker de kullanma durumunda kullansın istiyorum
aslında 4lü kötenımız yenı daha 50 dekar sürmedık ancak bu sene tarlalar tesvıye edıldı ve mecbur bunu bozmak istemıyorum .
inç ayarlı olsun ıstıyorum kı dönerlı pulluklar agır oldugu ıcın çekmeme durumu yaşarım dıye dusunuyorum bu sefer de pullugun ınç ayarını sizin gibi küçültmek ıstıyorum

ama ızledıgım vıdeolar da ayar tutmasının çok zor oldugunu ögrendım
pulluk olarak eskıden alpler suan ünlü kullanıyoruz ama bakalım belkı aydın da olabilir diye düşünüyorum
kafam bu konu da bayagı karısık ayar tutmaz ise nasıl yaparız dıye
 
bende ızgara pulluk düşünüyorum sürtünme azalması için
evimizde 85 beygır tekçekerde var onda 3 lü 14 kullanıyor çiftçeker de 4lü 14 kullanıyoruz
3+1 modelini almak istiyorum ki tek çeker de kullanma durumunda kullansın istiyorum
aslında 4lü kötenımız yenı daha 50 dekar sürmedık ancak bu sene tarlalar tesvıye edıldı ve mecbur bunu bozmak istemıyorum .
inç ayarlı olsun ıstıyorum kı dönerlı pulluklar agır oldugu ıcın çekmeme durumu yaşarım dıye dusunuyorum bu sefer de pullugun ınç ayarını sizin gibi küçültmek ıstıyorum

ama ızledıgım vıdeolar da ayar tutmasının çok zor oldugunu ögrendım
pulluk olarak eskıden alpler suan ünlü kullanıyoruz ama bakalım belkı aydın da olabilir diye düşünüyorum
kafam bu konu da bayagı karısık ayar tutmaz ise nasıl yaparız dıye
Şüphelerinizde haklısınız ayar kısmı biraz zor ama öğrenince çocuk oyuncağı gibi geliyor. En çok karşılaşılan sorun ise örneğin pulluk sağa devirirken sorun yok ama sola devirirken ya çekme yapıyor ya çekişte zorlanıyor. Ayarları kontrol ediyorsunuz herşey tamam ama sorun devam ediyor vs.
Pulluk seçiminde traktöre göre seçmenin yanında toprak yapısı çok önemli. Bizim topraklar için konuşacak olursak 4 lü 12 numara dönerli pulluk 80 hp de idare ediyor ama ideali bana kalırsa 90 hp. Ama bunun yanında aşağıda linkini attığım örnek de gerçekten sıra dışı bir durum. Burada da bahsettiğim toprak yapısı devreye giriyor.
Gördüğünüz gibi çekişte herhangi bir zorluk yok. Kendisiyle de telefonda konuşmuştum pulluk ayarı 12 inç te.
İnç ayarlı olması konusunda da bana kalırsa dikkat edilmesi gereken husus şu. İnç ayarını değiştirdiğinizde bıçakların traktörle olan paralel hizası da değişiyor. Bazı pulluklarda bu inç ayarını değiştirseniz de traktörle aynı doğrultuda kulakların da açısı değişiyor. Kendi kullandığım pullukta inç ayarı değiştikçe bıçaklar traktöre göre yamuk durmaya başlıyor. 10-12-14 olarak yapabildiğimiz ayarda 12 de doğrusallık var ama 10 ve 14 te bu pek mümkün değil. Şimdilik bu şekilde idare ediyorum işimi de görüyor.
Marka seçimi olarak tavsiye vermem ne derece doğru olur bilmiyorum. Şahsi fikir olarak sunabileceklerime gelecek olursak:
Alpler kullanıcısı olarak memnunum
Ünlü pulluklar ağırlık olarak bence daha hafif dolayısıyla daha kullanışlı diyebiliriz.
Aydın a gelecek olursak yeni serilerinde o sorun devam ediyor mu bilmiyorum ama bulunduğum köyde bir ara aydın pullukların hepsi 1. kulağın ardından ikiye bölündü. Hepsinin şase değişimi yapıldı. Yanlış hatırlamıyorsam da 4 kişi bu sorunu yaşamıştı.
 
Şüphelerinizde haklısınız ayar kısmı biraz zor ama öğrenince çocuk oyuncağı gibi geliyor. En çok karşılaşılan sorun ise örneğin pulluk sağa devirirken sorun yok ama sola devirirken ya çekme yapıyor ya çekişte zorlanıyor. Ayarları kontrol ediyorsunuz herşey tamam ama sorun devam ediyor vs.
Pulluk seçiminde traktöre göre seçmenin yanında toprak yapısı çok önemli. Bizim topraklar için konuşacak olursak 4 lü 12 numara dönerli pulluk 80 hp de idare ediyor ama ideali bana kalırsa 90 hp. Ama bunun yanında aşağıda linkini attığım örnek de gerçekten sıra dışı bir durum. Burada da bahsettiğim toprak yapısı devreye giriyor.
Gördüğünüz gibi çekişte herhangi bir zorluk yok. Kendisiyle de telefonda konuşmuştum pulluk ayarı 12 inç te.
İnç ayarlı olması konusunda da bana kalırsa dikkat edilmesi gereken husus şu. İnç ayarını değiştirdiğinizde bıçakların traktörle olan paralel hizası da değişiyor. Bazı pulluklarda bu inç ayarını değiştirseniz de traktörle aynı doğrultuda kulakların da açısı değişiyor. Kendi kullandığım pullukta inç ayarı değiştikçe bıçaklar traktöre göre yamuk durmaya başlıyor. 10-12-14 olarak yapabildiğimiz ayarda 12 de doğrusallık var ama 10 ve 14 te bu pek mümkün değil. Şimdilik bu şekilde idare ediyorum işimi de görüyor.
Marka seçimi olarak tavsiye vermem ne derece doğru olur bilmiyorum. Şahsi fikir olarak sunabileceklerime gelecek olursak:
Alpler kullanıcısı olarak memnunum
Ünlü pulluklar ağırlık olarak bence daha hafif dolayısıyla daha kullanışlı diyebiliriz.
Aydın a gelecek olursak yeni serilerinde o sorun devam ediyor mu bilmiyorum ama bulunduğum köyde bir ara aydın pullukların hepsi 1. kulağın ardından ikiye bölündü. Hepsinin şase değişimi yapıldı. Yanlış hatırlamıyorsam da 4 kişi bu sorunu yaşamıştı.

vıdeo yu daha önceden bende izledim guzel sürüyor eşit sekılde
babam ünlü sever
ben de marka takıntım yok ama yöremızde pulluklar genelı klasık tıp pulluk deve boynu modeli kullanılır adana da ve geneli de alpler tercih edıyor

ben ise kulak arasının geniş olanından tercih etmek istiyorum
mısır yeri sürümlerinde bizim pulluklar çok tıkama yapıyorlar

o yuzden geniş ara ızgara kulak , inç ayarı ve agırlık çok olmayan bır sey istiyorum
artık hafıf modeller de üretiliyor ama onlar da da malzeme çok ince mi olur bilemiyorum
 

vıdeo yu daha önceden bende izledim guzel sürüyor eşit sekılde
babam ünlü sever
ben de marka takıntım yok ama yöremızde pulluklar genelı klasık tıp pulluk deve boynu modeli kullanılır adana da ve geneli de alpler tercih edıyor

ben ise kulak arasının geniş olanından tercih etmek istiyorum
mısır yeri sürümlerinde bizim pulluklar çok tıkama yapıyorlar

o yuzden geniş ara ızgara kulak , inç ayarı ve agırlık çok olmayan bır sey istiyorum
artık hafıf modeller de üretiliyor ama onlar da da malzeme çok ince mi olur bilemiyorum
O zaman tercihiniz ünlü olmalı. Belirttiğiniz kriterlerin hepsi mevcut diyebiliriz.
 

Benzer Konular