MF 240s neden vitese geçmez?

04.01.2015
908
159
izmir

87 model 240s kara şanzıman körüklü pompa modeli traktörümüz var 10-11 yıldır kullanıyorum daha önce hiç böyle bir şeye denk gelmemiştim fakat son 3 5 seferdir her kullandığım da 1.vitese geçmiyor (hep ben kullanıyorum, arada bir dedem kullanır)

Olay şöyle oluyor...

Traktör boşta çalışır vaziyette iken debriyaj a basıyorum 1.vitese takmak için hamle yapıyorum fakat adeta vites kolu dayanıyor vitese geçmiyor, tam karşısına geri vitese takıp çıkarıyorum öyle geçiyor?

Dedem kullandı sanırım ondan sonra böyle oldu fakat neden böyle yapar ki?

Ayrıca 2.vitesten çıkartırken de vites hiç anlam veremediğim bir şekilde karıştı, 1.vitesin geçmemesi ile bağlantılı oldugunu düşünüyorum.
(karaşanzıman karışır normal bir durum fakat karışmasını gerektirecek bir yanlış haraket yapmadım)

Peki sizce neden böyle olur?
20180327_145737.jpg
 
87 model 240s kara şanzıman körüklü pompa modeli traktörümüz var 10-11 yıldır kullanıyorum daha önce hiç böyle bir şeye denk gelmemiştim fakat son 3 5 seferdir her kullandığım da 1.vitese geçmiyor (hep ben kullanıyorum, arada bir dedem kullanır)

Olay şöyle oluyor...

Traktör boşta çalışır vaziyette iken debriyaj a basıyorum 1.vitese takmak için hamle yapıyorum fakat adeta vites kolu dayanıyor vitese geçmiyor, tam karşısına geri vitese takıp çıkarıyorum öyle geçiyor?

Dedem kullandı sanırım ondan sonra böyle oldu fakat neden böyle yapar ki?

Ayrıca 2.vitesten çıkartırken de vites hiç anlam veremediğim bir şekilde karıştı, 1.vitesin geçmemesi ile bağlantılı oldugunu düşünüyorum.
(karaşanzıman karışır normal bir durum fakat karışmasını gerektirecek bir yanlış haraket yapmadım)

Peki sizce neden böyle olur? Ekli dosyayı görüntüle 46792
Benimde 93 model kara sanzuman kuyruk miline zor geciryor birde lastik numaraları kac cok büyük duruyor
 
  • Beğen
Tepkiler: ekiz
Benimde 93 model kara sanzuman kuyruk miline zor geciryor birde lastik numaraları kac cok büyük duruyor
Lastik 13.6 28
Debriyaj a iyi basmayınca kuyruk mili geçmiyor, ben tek seferde tık diye geçiriyordum ama dum [emoji23] dedem rotovatör ile sürüm yapmış debriyaj a iyi basmadıgı için ittire ittire kuyruk mili kolunda bile boşluk yapmış ne kadar da bassam debriyaj a geçmiyor artık kuyruk miline, usta a göstermem gerekiyor. Traktör i stop edip kuyruk milini geçiriyorum öyle çalıştırıyorum, yoksa katiyen geçmiyor [emoji23][emoji23]
 
Lastik 13.6 28
Debriyaj a iyi basmayınca kuyruk mili geçmiyor, ben tek seferde tık diye geçiriyordum ama dum [emoji23] dedem rotovatör ile sürüm yapmış debriyaj a iyi basmadıgı için ittire ittire kuyruk mili kolunda bile boşluk yapmış ne kadar da bassam debriyaj a geçmiyor artık kuyruk miline, usta a göstermem gerekiyor. Traktör i stop edip kuyruk milini geçiriyorum öyle çalıştırıyorum, yoksa katiyen geçmiyor [emoji23][emoji23]
Benim lastikler 12.4.28 bende rotevotor cektim zor geciyo debraj yere dayaniyor cart latark gecoriyom allta kapak varmis ordan tornavida ile ayar yapiliyormus
 
  • Beğen
Tepkiler: ekiz

87 model 240s kara şanzıman körüklü pompa modeli traktörümüz var 10-11 yıldır kullanıyorum daha önce hiç böyle bir şeye denk gelmemiştim fakat son 3 5 seferdir her kullandığım da 1.vitese geçmiyor (hep ben kullanıyorum, arada bir dedem kullanır)

Olay şöyle oluyor...

Traktör boşta çalışır vaziyette iken debriyaj a basıyorum 1.vitese takmak için hamle yapıyorum fakat adeta vites kolu dayanıyor vitese geçmiyor, tam karşısına geri vitese takıp çıkarıyorum öyle geçiyor?

Dedem kullandı sanırım ondan sonra böyle oldu fakat neden böyle yapar ki?

Ayrıca 2.vitesten çıkartırken de vites hiç anlam veremediğim bir şekilde karıştı, 1.vitesin geçmemesi ile bağlantılı oldugunu düşünüyorum.
(karaşanzıman karışır normal bir durum fakat karışmasını gerektirecek bir yanlış haraket yapmadım)

Peki sizce neden böyle olur? Ekli dosyayı görüntüle 46792
Buda benden size bir dost tavsiyesi bunu herkes her traktör tamircisi söylemez yapacağınız şey takviye vites kolu ve ana vites kolunu değiştirmek vites kilitlenmesini veya karışmasını bu yüzden yapar yada allta vites kolunun geçtiği yataklar vardır onlar aşınmıştır. Büyük ihtimal sorun vites kolunda 2 vites kolunuda değiştirin sorunsuz 10 sene daha devam 10 yıl sonra aynı işlem tekrardan bu kadar basit çok pahalı bir maliyeti yok zaten [emoji106]
 
Benimde 93 model kara sanzuman kuyruk miline zor geciryor birde lastik numaraları kac cok büyük duruyor
Sizinde aynı sorun var dediğim gibi 2 vites kolunuda değiştirin sorun kalmaz
Buda benden size bir dost tavsiyesi bunu herkes her traktör tamircisi söylemez yapacağınız şey takviye vites kolu ve ana vites kolunu değiştirmek vites kilitlenmesini veya karışmasını bu yüzden yapar yada allta vites kolunun geçtiği yataklar vardır onlar aşınmıştır. Büyük ihtimal sorun vites kolunda 2 vites kolunuda değiştirin sorunsuz 10 sene daha devam 10 yıl sonra aynı işlem tekrardan bu kadar basit çok pahalı bir maliyeti yok zaten [emoji106]
 
  • Beğen
Tepkiler: osmanli
Sizinde aynı sorun var dediğim gibi 2 vites kolunuda değiştirin sorun kalmaz
Buda benden size bir dost tavsiyesi bunu herkes her traktör tamircisi söylemez yapacağınız şey takviye vites kolu ve ana vites kolunu değiştirmek vites kilitlenmesini veya karışmasını bu yüzden yapar yada allta vites kolunun geçtiği yataklar vardır onlar aşınmıştır. Büyük ihtimal sorun vites kolunda 2 vites kolunuda değiştirin sorunsuz 10 sene daha devam 10 yıl sonra aynı işlem tekrardan bu kadar basit çok pahalı bir maliyeti yok zaten [emoji106]
Vites kolu ile kuyruk milin kollunun ne alakası var
 
şanzımanın altındaki kapaktan debriyaj ayarlanıyor, hem kuyruk miline hemde vitese geçer, bunu şöyle anla kuyruk mili çalışırken debriyaja bastığında durması lazım eğer durmuyorsa sorun dediğim gibi sadece 2 dk sürer, vites karıştırma olsa takılı kalır yağ kapağını 27 anahtarla açıp levyeyle kanallarda takılı kalan vites ucuna dokununca düzelir
 
  • Beğen
Tepkiler: ekiz
bak kapak tam hava filtresinin altında, biraz boşluk olacak debriyajda ama hidrolikler kalkarken ve kuyruk mili çalışırken bastınmı durduracak ikisinide çift kademe gibi düşün ilki vites 2. si kuyruk milini değiştirecek buna göre ayarlamak lazım, usta olsa 2 dk bile sürmez ayarlaması, sonra birkaç sene ayar bozulana kadar sorun yaşatmaz
 
  • Beğen
Tepkiler: ekiz
bak kapak tam hava filtresinin altında, biraz boşluk olacak debriyajda ama hidrolikler kalkarken ve kuyruk mili çalışırken bastınmı durduracak ikisinide çift kademe gibi düşün ilki vites 2. si kuyruk milini değiştirecek buna göre ayarlamak lazım, usta olsa 2 dk bile sürmez ayarlaması, sonra birkaç sene ayar bozulana kadar sorun yaşatmaz
Ben kendim yapabilir miyim o kadar zor mu ayarlaması?
 
Şanzıman içinde ileri geri hareket eden iki tane mil var onlar yerinden çıkıp deliğe geçmese vites karışır. Vites yanındaki kapağı söküp levye veya uzun demir ile oynatınca düzelir. Kuyruk mili aşağıdan baskıdan ayarlanır debriyaj kolunda bazılarında iki delik var yeri değişirse daha rahat geçer kuyruk miline
 
  • Beğen
Tepkiler: osmanli ve ekiz
Şanzıman içinde ileri geri hareket eden iki tane mil var onlar yerinden çıkıp deliğe geçmese vites karışır. Vites yanındaki kapağı söküp levye veya uzun demir ile oynatınca düzelir. Kuyruk mili aşağıdan baskıdan ayarlanır debriyaj kolunda bazılarında iki delik var yeri değişirse daha rahat geçer kuyruk miline
Debriyaj ayarı nasıl yapılıyor, şanzıman altında kapak sökükdüktwn sonra tornavida ile yapılıyormış bir bilginiz var mı?
 
87 model 240s kara şanzıman körüklü pompa modeli traktörümüz var 10-11 yıldır kullanıyorum daha önce hiç böyle bir şeye denk gelmemiştim fakat son 3 5 seferdir her kullandığım da 1.vitese geçmiyor (hep ben kullanıyorum, arada bir dedem kullanır)

Olay şöyle oluyor...

Traktör boşta çalışır vaziyette iken debriyaj a basıyorum 1.vitese takmak için hamle yapıyorum fakat adeta vites kolu dayanıyor vitese geçmiyor, tam karşısına geri vitese takıp çıkarıyorum öyle geçiyor?

Dedem kullandı sanırım ondan sonra böyle oldu fakat neden böyle yapar ki?

Ayrıca 2.vitesten çıkartırken de vites hiç anlam veremediğim bir şekilde karıştı, 1.vitesin geçmemesi ile bağlantılı oldugunu düşünüyorum.
(karaşanzıman karışır normal bir durum fakat karışmasını gerektirecek bir yanlış haraket yapmadım)

Peki sizce neden böyle olur? Ekli dosyayı görüntüle 46792
Amıcamda 265 Massey vardı.2000 model.onunda vitesler zamanla cart,cırt geçiyordu.vites kolunun değiştiğini iyi biliyorum. Başka ne işlem yapıldı bilmiyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: ekiz

Benzer Konular