Massey Ferguson 5711M Dyna 4 mü yoksa TR6 120 mi ?

Hocam sen neyaptın ya.4 kademe öyle güzel iş görüyorki manuelin yanında.Trakyör sıkıştığı yerde ver bir kademe aşa yada rahat gidiyirsa at bir kademe yukarı kesintisiz değişsin.Manuelde debriyaja bastınmı olay bitiyor zaten.
Birde kademesiz şanzıman kuyruk mili işlerinde iyi ama toprak altı işlemlerde kullananlar hep yarı otomatik daha iyi diyor.
Zetor efsanesi ileri geri boşta ana vitesleri artırdıkça kademeler büyüyor kuyruk mili daha hızlı dönüyor
 
Fendt'in bütün traktörleri kademesiz şanzımanlı. Bana sorsanız "50 beygirllik traktörde bile kademesiz şanzıman" derim. Ara kademe ya da buçuk vitesler, sonsuz değişkenli şanzıman gibi olur mu hiç? Avrupa'da 100 hp'nin üzerindeki traktörlerde kademesiz şanzıman ve ön aks süspansiyonu neredeyse standart olmuş. Dyna-4, commond quat, power swift ve bunlara benzer şanzımanlar hiç yoktan iyidir. Fakat sonsuz güç aktarımı apayrı bir teknolojidir.

Cvt lerde Epm olmuyor.Onun için nakliyede toprak işlemede yarı oto. avantajlı deniyor.Tabi kullandığımızdan değil ama kullananlar öyle söylüyor.
Kuyruk milini cvt de hidromotor çalıştırdığı için traktör devrindeki dalgalanmalardan etkilenmiyor deniyor.Bunun için kuyruk milinde iyiymiş.
 
Cvt lerde Epm olmuyor.Onun için nakliyede toprak işlemede yarı oto. avantajlı deniyor.Tabi kullandığımızdan değil ama kullananlar öyle söylüyor.
Kuyruk milini cvt de hidromotor çalıştırdığı için traktör devrindeki dalgalanmalardan etkilenmiyor deniyor.Bunun için kuyruk milinde iyiymiş.
Bunlar bir hayli teknik noktalar oluyor. Elektronik olarak kontrol edilen kademelerde 2 km/h ila 12 km/h arasında ne kadar çok aralık olursa o kadar iyi olur ve otomatik olarak kontrol edilirse daha da iyi olur. Söz konusu aralıkta en az 8 sayı olmalıdır. O zaman hem vites geçişleri hissedilmez hem de yakıt+zaman iyi kullanılmış olur. Ama gerçekten bu konular hem çok uzun hem ayrıca bahsi geçen traktörler de çok çok pahalı. Türkiye'nin tarım gidişatını ele aldığımızda sadece tıkanıp kalıyoruz.
 
Cvt lerde Epm olmuyor.Onun için nakliyede toprak işlemede yarı oto. avantajlı deniyor.Tabi kullandığımızdan değil ama kullananlar öyle söylüyor.
Kuyruk milini cvt de hidromotor çalıştırdığı için traktör devrindeki dalgalanmalardan etkilenmiyor deniyor.Bunun için kuyruk milinde iyiymiş.
Büyük massey kullananlarda dyna 6 vt den tarlada daha avantajlı diyorlar ama iki vitesin arası var birinde düşününce öyle
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt