Massey ferguson 5455 ve 89, 5 ton pancar :

Senin 430 yapar mi bunu

Aşşağı yukarı 100 hp her traktör yapar bana kalırsa tabiki şartları var mesela;
-yer sert olacak
-iz genişliği genişletilecek(traktörlerin yere tutunamamasının sebebi, 420 nin genişlettik 430 u da genişletecez felaket faydası var)
-radyal lastikte lastik havası indirlicek( vidodaki indirilmiş belli)
-alt çekiye takılacak
-romorkların iz genişliği eşit olacak(en öndekinin bastığı yerden arkadakilerde gelecek)
-romork birbirine bağlandığı pimler ince olacak yada yuva buyük olacak(sıra sıra alacak remorku)
-üzerinde şöför olacak;)
 
Aşşağı yukarı 100 hp her traktör yapar bana kalırsa tabiki şartları var mesela;
-yer sert olacak
-iz genişliği genişletilecek(traktörlerin yere tutunamamasının sebebi, 420 nin genişlettik 430 u da genişletecez felaket faydası var)
-radyal lastikte lastik havası indirlicek( vidodaki indirilmiş belli)
-alt çekiye takılacak
-romorkların iz genişliği eşit olacak(en öndekinin bastığı yerden arkadakilerde gelecek)
-romork birbirine bağlandığı pimler ince olacak yada yuva buyük olacak(sıra sıra alacak remorku)
-üzerinde şöför olacak;)

Dediklerinin hepsine katılıyorum ama bence hp den çok ağırlık önemli dediklerin hepsi olsada bazen hafif motor bu işi başaramaz gibi geliyor.demek istediğim 80 hp 4.5 ton olan motor 100 hp olup 4 ton olan bir motordan bu videodaki olayda daha performanslı çalışır 1 vites aşağıda yürür aram yürür.
 
Dediklerinin hepsine katılıyorum ama bence hp den çok ağırlık önemli dediklerin hepsi olsada bazen hafif motor bu işi başaramaz gibi geliyor.demek istediğim 80 hp 4.5 ton olan motor 100 hp olup 4 ton olan bir motordan bu videodaki olayda daha performanslı çalışır 1 vites aşağıda yürür aram yürür.
Çekme itme işlerinde ağırlık önemli faktör. Bana sorsan mf 135 e ek ağırlık ile 5-6 ton yap takviye ile başlar çekmeye ne var ki bunda. Önemli olan yakıt performans ilişkisi. Az yakıt çok iş yapmalı. Yoksa piyasa traktör kaynıyor.
 
Aşşağı yukarı 100 hp her traktör yapar bana kalırsa tabiki şartları var mesela;
-yer sert olacak
-iz genişliği genişletilecek(traktörlerin yere tutunamamasının sebebi, 420 nin genişlettik 430 u da genişletecez felaket faydası var)
-radyal lastikte lastik havası indirlicek( vidodaki indirilmiş belli)
-alt çekiye takılacak
-romorkların iz genişliği eşit olacak(en öndekinin bastığı yerden arkadakilerde gelecek)
-romork birbirine bağlandığı pimler ince olacak yada yuva buyük olacak(sıra sıra alacak remorku)
-üzerinde şöför olacak;)

3105 phantom da denedi sürekli ileri-geri yaparak 10-15 metre götürdü pes etti onun da videosu var Agco Türkiyede ama bulamadım.Çekişe etkisi olan bir konu da dingil açıklığı kısa motor biraz daha fazla zıplıyor bence.Ayrıca zemin sert olduktan sonra düşük hp'ler de büyük başarılar kaydedebilir fakat bu pancar tarlası hakkını teslim etmek lazım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: FENOMEN
Dediklerinin hepsine katılıyorum ama bence hp den çok ağırlık önemli dediklerin hepsi olsada bazen hafif motor bu işi başaramaz gibi geliyor.demek istediğim 80 hp 4.5 ton olan motor 100 hp olup 4 ton olan bir motordan bu videodaki olayda daha performanslı çalışır 1 vites aşağıda yürür aram yürür.

Haklısın hocam ağırlık önemli faktör ama ağırlıkla sadece olayı yada günü kutarırsın genele vurduğun zaman ağırlık cebe ağırlık;)
kaldı ki günümüzde radyal teknolojili lastikler kullanılıyor
örnek vereyim, atıyorum 25 havayla 100 kg ağırlık koy 20 hava ağılıksız olana eşittir gibi bir sonuç çıkar.
 
  • Beğen
Tepkiler: FENOMEN
Çekme itme işlerinde ağırlık önemli faktör. Bana sorsan mf 135 e ek ağırlık ile 5-6 ton yap takviye ile başlar çekmeye ne var ki bunda. Önemli olan yakıt performans ilişkisi. Az yakıt çok iş yapmalı. Yoksa piyasa traktör kaynıyor.

Bu traktör de normalden daha ağır.standarda göre ön ağırlıklar ve ön tekerdeki ilave ağırlık dahil normale göre 250 300 kg daha ağır.hatta ön tampon da rahat 50-100 kg gelir diye düşünüyorum.Bunun elbette çekişe katkısı olacaktır haklısınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: demirciler_14
3105 phantom da denedi sürekli ileri-geri yaparak 10-15 metre götürdü pes etti onun da videosu var Agco Türkiyede ama bulamadım.Çekişe etkisi olan bir konu da dingil açıklığı kısa motor biraz daha fazla zıplıyor bence.Ayrıca zemin sert olduktan sonra düşük hp'ler de büyük başarılar kaydedebilir fakat bu pancar tarlası hakkını teslim etmek lazım :)

pancar tarlasında çekmedim hiç, sert gözükmekte toprak yumuşak olsaydı zaten romorklar ufak lastik gömülüp giderdi ki ben buğday arpada hasadında sap tarlasında sert olan yerde bile romorkun lastiklerinin yarıp gittiğini biliyorum ve yaşadım.
evet ön arka dingil açıklığı kısa olan çabuk zıplar doğru fakat gazı kısılarak zıplama önlenebilir
3.105 in iz genişliği ne kadar 5455 in ne kadar 3.105 te radyal mi vardı? önemli faktörler bunlar :)
 
pancar tarlasında çekmedim hiç, sert gözükmekte toprak yumuşak olsaydı zaten romorklar ufak lastik gömülüp giderdi ki ben buğday arpada hasadında sap tarlasında sert olan yerde bile romorkun lastiklerinin yarıp gittiğini biliyorum ve yaşadım.
evet ön arka dingil açıklığı kısa olan çabuk zıplar doğru fakat gazı kısılarak zıplama önlenebilir
3.105 in iz genişliği ne kadar 5455 in ne kadar 3.105 te radyal mi vardı? önemli faktörler bunlar :)

3105 de good year radial vardı hatırladığım kadarıyla geriye dönük bakma şansın olursa denk gelebilir video.tarla çok yumuşak olursa(herg vs.) o römorkların boşunu bile yürütemez ne 5455 ne 3105 hemen gömülüverir o zaman iz genişliği falan kurtarmaz motorları :)
 

3105 de good year radial vardı hatırladığım kadarıyla geriye dönük bakma şansın olursa denk gelebilir video.tarla çok yumuşak olursa(herg vs.) o römorkların boşunu bile yürütemez ne 5455 ne 3105 hemen gömülüverir o zaman iz genişliği falan kurtarmaz motorları :)

Aga bende aynı şeyi söylüyorum dikkat edersen sap tarlasında yarılıp gidiyor dedim herg yerden zaten bahsetmiyorum hergyerdende çıkarışlığım yolsuz tarlalarda var fakat tabi böyle 8 vagon filan değil :D
 
Çoğu yorumlar hatalı, yok traktör fıtık olurmuş:) yok ömründen ömür gitmiş :), Traktörde hiçbir sıkıntı yok ve olmazda sadece biraz zıpladığı için mekanik bir sıkıntı olma ihtimali vardır, ki o da bozuk bir yolda giderken de olabilir. Onun haricinde çamura saplanmış ya da rampada olan tek veya iki romorku da aynı güçle asılacak.Sıkıntı yok:) Artı pancar tarlalarında tersi durumlarda söz konusudur. Yani bir romorka 3-4 traktör takılması gibi.
 
Aşşağı yukarı 100 hp her traktör yapar bana kalırsa tabiki şartları var mesela;
-yer sert olacak
-iz genişliği genişletilecek(traktörlerin yere tutunamamasının sebebi, 420 nin genişlettik 430 u da genişletecez felaket faydası var)
-radyal lastikte lastik havası indirlicek( vidodaki indirilmiş belli)
-alt çekiye takılacak
-romorkların iz genişliği eşit olacak(en öndekinin bastığı yerden arkadakilerde gelecek)
-romork birbirine bağlandığı pimler ince olacak yada yuva buyük olacak(sıra sıra alacak remorku)
-üzerinde şöför olacak;)

Burada bir hata var yalnız, motor her halükarda üst çekide daha iyi çeker yükü alt çekiye göre
 
30b55ef87bcd93ea01ef207a81da526e.jpg

Biz tek römorku 2 motor çıkaramadık geçtiğimiz harman sadece arka dingil oturmuştu çamura römork eve geldiğinde makaslar dingilden öne döğru eğilmiş ve çeki demiri v olmuştu çekidemirini söküp ayırarak çıkardık pimi
5455 kral motor [emoji122][emoji122][emoji122]
 
Aşşağı yukarı 100 hp her traktör yapar bana kalırsa tabiki şartları var mesela;
-yer sert olacak
-iz genişliği genişletilecek(traktörlerin yere tutunamamasının sebebi, 420 nin genişlettik 430 u da genişletecez felaket faydası var)
-radyal lastikte lastik havası indirlicek( vidodaki indirilmiş belli)
-alt çekiye takılacak
-romorkların iz genişliği eşit olacak(en öndekinin bastığı yerden arkadakilerde gelecek)
-romork birbirine bağlandığı pimler ince olacak yada yuva buyük olacak(sıra sıra alacak remorku)
-üzerinde şöför olacak;)

Görkem bu iz genişletme fikri benimde aklımda fakat benim lastikler geniş 50 cm birde genişletirsek Nadasta pulluk çiziyi kapatır mı onu Merak ediyorum birde Lastik merkezden uzaklaştıkça güç kaybı yaşanır mı onu kestiremiyorum...
 
Burada bir hata var yalnız, motor her halükarda üst çekide daha iyi çeker yükü alt çekiye göre

Ah be heykırboy hep açık arıyon;)
-traktörün önü ağırsa veya yeterli ağırlık varsa !!düzlükte!! alt çeki derim çünkü yere yapışır yoldada boşta gidermiş gibi olur fakat bayır çıkarken ve inerken dezavantajlı
-bayır yukarıysa üst çekide daha iyi asılır bayır aşşağıda daha sağlıklıayrıca (bende üst çeki kullanıyorum çoğunlukla fakat düzlükte veya tarlada alt çeki kullanıyorum)

açık aramadan sende avantaj dezavantajını anlat niye üst çeki sonuçta pancarcısın el elden üstündür aydınlat bizleri ;)
 

Görkem bu iz genişletme fikri benimde aklımda fakat benim lastikler geniş 50 cm birde genişletirsek Nadasta pulluk çiziyi kapatır mı onu Merak ediyorum birde Lastik merkezden uzaklaştıkça güç kaybı yaşanır mı onu kestiremiyorum...

bizim lastikler 16inç 40 cm genişlettikten sonra tutunması arttı pulluğun çiziyi kapatması için krankıyla oynadım şuan sıkıntı yok tavsiye ederim görüntüsüde değişti motorun
sen niye genişletmek istiyosunki zaten 50cm lastiğin var güç kaybı oluşur diyorlar fakat ben hissedemedim güç kaybını.
 
Masaallah masallah ulan Massey Ferguson kimilerine yanlis hesap yaptirirsin kimileride hala bile bile iddealasir...zamanin da cok sevdigim bi abimle 3105 le ve 398 le nerelerden kac vagonetle pancar cekerdik Yenipazar kantarina..Yozgatima da selam olsun bu arada..

Napak aga bizim senin gibi motorun lastiğinden traktör tanima gibi bir yeteneğimiz yok malesef anladim sen onu [emoji23][emoji23][emoji23]
 
  • Beğen
Tepkiler: Mavzer99

Benzer Konular