Massey Ferguson 5455 enjektör sorunu

Varilden koyuyorsanız mazotu tankere geçmenizi öneririm, kaliteli mazot meselesi zaten malumunuz...
Bizim burada bir 5435'te yaşanmıştı, bir kez değişti fakat. Onlarda da sorun mazotmuş.
 
Bizde de 5455 vardı hava yaptırmıştık, galiba varilden pis mazot konduktan sonra marşı çok geç almaua başladı, 2 yıl böyle kullanıldı sonra değiştirdik traktörü. sonrasında enjektör değiştiğini duydum sıkıntı çıkmamış. Eğer mazota güveniyorsanız mutlaka depoyu kontrol ediniz, traktörü meyilli bir yere çekin ya da takoza çıkarın tek tekeri, mazot bitmeye yakınken deponun altındaki tapayı gevşetin, çıkarırsanız mazot tazyizli bir şekilde fışkırabilir, mazot tamamen bittikten sonra parmağınızla içini kontrol edin tortu falan olabilir, benim 5460 ın depoyu temizlediğimde birkaç adet fabrika kalıntıları vardı deponun kendi plastik malzemesi

5450 kara duman atması için şunu söyleyebilirim, biz 5455 i verip 5460 aldık, bir süre kara duman attı, mazot camının içi simdiyah olmuştu, servise gösterdim mazot pompasının arkasından kaynaklı olduğunu söyledi, yağlama yapan parçayla alakalıymış, yakıta yağ karıştırdığı için dumanlama yapıyormuş, ve yağ seviyeside düşüyordu. parça değiştirdikten sonra düzeldi, ardından depoyu temizledim birkaç defa, çalıştıkça temizledim hem depo çalkalanmış oldu, mazot simsiyah olmuştu yağdan. şu an sorun yok
 
Bizde de 5455 vardı hava yaptırmıştık, galiba varilden pis mazot konduktan sonra marşı çok geç almaua başladı, 2 yıl böyle kullanıldı sonra değiştirdik traktörü. sonrasında enjektör değiştiğini duydum sıkıntı çıkmamış. Eğer mazota güveniyorsanız mutlaka depoyu kontrol ediniz, traktörü meyilli bir yere çekin ya da takoza çıkarın tek tekeri, mazot bitmeye yakınken deponun altındaki tapayı gevşetin, çıkarırsanız mazot tazyizli bir şekilde fışkırabilir, mazot tamamen bittikten sonra parmağınızla içini kontrol edin tortu falan olabilir, benim 5460 ın depoyu temizlediğimde birkaç adet fabrika kalıntıları vardı deponun kendi plastik malzemesi

5450 kara duman atması için şunu söyleyebilirim, biz 5455 i verip 5460 aldık, bir süre kara duman attı, mazot camının içi simdiyah olmuştu, servise gösterdim mazot pompasının arkasından kaynaklı olduğunu söyledi, yağlama yapan parçayla alakalıymış, yakıta yağ karıştırdığı için dumanlama yapıyormuş, ve yağ seviyeside düşüyordu. parça değiştirdikten sonra düzeldi, ardından depoyu temizledim birkaç defa, çalıştıkça temizledim hem depo çalkalanmış oldu, mazot simsiyah olmuştu yağdan. şu an sorun yok
Depoyu boşalttık ama içine temizledik bu işten anlayan biride mazot pompasıni baktirin dedi zorlandığında fazla mazot verir ve bozabilir demişti servis geldiğinde ona da baktiricaz inşallah sorunu çözebiliriz
 
Perkins yeni seri modellerde silindir kapak altında, soğuk çalıştırma muşuru var , kabloları hem mazot pompasına hem de gösterge paneline bağlı , kablo soketlerinde gevşeme, çıkma veya pas olduğunda muşur soğuk çalıştırma devresini kapatmıyor ve motoru performanstan düşürüyor.
Ad Blue yakıt soğuk havalarda hortumda donma yapabiliyor ve motor rölanti gazda kendini korumaya alıyor , gazlarsak stop ediyor , rölanti gazla yavaşça giderek kamyona yüklenir , Ad blue hortumlarını değiştirmek gerekebilir.
 
Dizel motorlarda sabah ilk çalıştırmada motorun geç çalışma sebebi kompresyon düşüklüğüymüş.
Normal dizel motorun en iyi kompresyon oranları 16:1 ve 19:1 aralığıdır.
MF 3000 serisi Deuthz motor 19:1 sıkıştırma oranına sahiptir, olması gerektiği gibidir.
Pancar motoruna güç artışı için 3 segmanlı yaptırmıştık, güç biraz fark etmişti, yakıtı önemsenmeyecek bir miktar arttırdı.
Motorun kompresyon oranı 16:1 olduğu durumda ve strok, kurs boyu uzunsa, soğuk havada çalışması zorlaşıyor.
Steyr , 100/100 mm , kare motor kullandığı için soğuk havada rahat çalışır.
MF 5455 , 108/120 mm çap/stroklu motor kullanmış ve kendine özgü özel segman kullanılmış.
Küçük bir miktar yağ yakma töleransı verilmiş ki segman kırma olayları yaşanmasın.
Bu durumda motor ömrü uzun olacaktır.
Kompresyon bir miktar düşük tercih edildiği içinde +30 hp gibi güç artışını motor tölere edebilir.
Düşük kompresyonlu motorun esnekliği yüksek oluyor, çekişmede lastik tekerlere yüksek tutunma verebiliyor.
Son redüksiyon dişlisi ağır hizmet tipi olduğundan kullanım ömrü uzun olacaktır.
Motor ilk çalışma tepkileri bir nevi yarı motor ömrüne gelmiş gibi hissiyat verecektir.
Kullanan arkadaş için işkillenilmemesi gereken bir durumdur, bilginize sunarım.
Taksi motorlarında da benzer durumlar var, marşa uzun süreli basmak bu yüzden oluyor.
Rektefelik motor çalıştırıyor gibi oluyoruz.
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt