Massey Ferguson 165 Restorasyon Projemiz

değerine kesinlikle çok bişey yapmıyor harcadığını üzerine koymuyor tabi ki eğer traktör uzun süre kullanılacaksa yapılmalı bence . Boya konusu bizim burda da vardı ama eskide kaldı sanki şimdi galerilerdeki neredeyse hepsi boyalı adam boya isteyen motoru alıp yalan yanlış boyadan geçirdikten sonra galeriye çekiyor. Sorsak kendininki değerli ama bizimki değersiz oluyor. Eğer blokta çatlak yada başka bir yerinde kaynak falan varsa onu kapatmak amacıyla boyayı kullanabiliyorlar onun için değeri düşüyor. Hidroliği yandan aldık zamanında iki defa da muayeneden geçtik hiçbir sıkıntı çıkmadı. Hatta aynı seyyar muayenede bizim motor geçti 135 e aynı bu modelde takanlar kaldı.
O zaman siz şans eseri geçtiniz muayeneden bizim burda komşularda var söküp eski haline getirenler var hatta bıkıp söktürmüşken değişenler var hatta bizim dinamonun altındaki hidrolik pompa rengi siyah diye problem yaptılar tantanayla geçtik griye boyattık sonra bende dedim ağırlıklarıda sonradan taktık onuda sökelimmi sanki yeni traktörün ruhsatında hidrolik direksiyonlu traktörmü yazıyo
 
O zaman siz şans eseri geçtiniz muayeneden bizim burda komşularda var söküp eski haline getirenler var hatta bıkıp söktürmüşken değişenler var hatta bizim dinamonun altındaki hidrolik pompa rengi siyah diye problem yaptılar tantanayla geçtik griye boyattık sonra bende dedim ağırlıklarıda sonradan taktık onuda sökelimmi sanki yeni traktörün ruhsatında hidrolik direksiyonlu traktörmü yazıyo

biz muayeneye gireceğimizde hidrolikle motor nerdeyse aynı renkteydi belki ondan sıkıntı çıkmamıştır
 
Kolay gelsin, güzel çalışma olmuş.
Alt çekinin 4 adet bağlantı civatası üzerine, somunlar dönmesin diye sactan kilit atılır, emniyet iyidir.Hızlı-yavaş indir çubuğu ortada duruyor, ıcık ileri almak lazım.Motor şanzıman yağını süzecek filtre eklenebilir, asansörlü çeki sehpası eklenebilir.
 
Güzel bir çalışma olmuş güle güle kullanın. Lastikleri kaplama takacağız yazmışsın, ben kaplama tavsiye etmem. En ucuz lastik takın ama orjinal takın. Vaktiyle 640’a bi çift kaplama lastik aldık, bir tanesi bir türlü düzen tutmadı, iş yapmaya gidersin dar vakit patlar tarlada, usta çağırırsın falan derken burnumuzdan geldi. Meğer lastik çok yatmış çürümüş, şamriyeli ısırıp patlatıyormuş, en sonunda değiştirdik kurtulduk. Bence özka olsun petlas olsun ama orjinal olsun. İlla kaplama diyorsan da mümkünse üzerindeki lastiği gönder kaplasınlar.
 
7.50-16 dan 9.00-16 ya geçiş
 

Resimler ve ekler

  • IMG_20221127_143152.jpg
    IMG_20221127_143152.jpg
    438 KB · Görüntüleme: 117
  • IMG_20221126_171251.jpg
    IMG_20221126_171251.jpg
    111.2 KB · Görüntüleme: 112
  • IMG_20221127_143159.jpg
    IMG_20221127_143159.jpg
    427.8 KB · Görüntüleme: 104
  • IMG_20221127_143148.jpg
    IMG_20221127_143148.jpg
    448.3 KB · Görüntüleme: 107
  • IMG_20221127_143136.jpg
    IMG_20221127_143136.jpg
    519.5 KB · Görüntüleme: 107
  • IMG_20221127_143130.jpg
    IMG_20221127_143130.jpg
    518.3 KB · Görüntüleme: 100
  • IMG_20221127_143122.jpg
    IMG_20221127_143122.jpg
    491.1 KB · Görüntüleme: 100
  • IMG_20221126_192225.jpg
    IMG_20221126_192225.jpg
    118.9 KB · Görüntüleme: 97
  • IMG_20221126_171257.jpg
    IMG_20221126_171257.jpg
    143.1 KB · Görüntüleme: 122
Maşallah on numara gözüküyor

4 sene önce bizde 286 Gold için lastik alacağımız da bende bu tarz 900 lük büyük lastik istedim jant değişmesi gerekir dediler Bizde 7,50 16 aldık
halbuki jant değişimi gerekmez diye biliyorum dogru mu ?
Takmaya takılıyor ben römork lastiği takan gördüm. Biz de balon dublekse geçtik jant lastik ucuza denk gelince. Çamurda yumuşakta çok faydası oldu motora.
IMG_20220913_232155.jpg
 
M

Maşallah çok güzel olmuş ama buna yeni tip bir panjur şahane olur
Ön panjuru kare farlı olanları diyorsanız düşündüm ama yuvarlak daha iyi ışıtıyor.
Bir de ayrı seviyorum bu eski panjurları 😬
Buna yapılacaklar listemde,
İçine bir multipower pompası takıp damper çıkışlarını bağımsız yapmak, bir de orijinal kabin takmak var.
Orijinal kabinler 50 bin şu an. Artık tarla işi olmadığından erteliyoruz sürekli.
(Kabin değişirse belki bir de 38 janta çeviririm arkaları 😁 )
 
Ön panjuru kare farlı olanları diyorsanız düşündüm ama yuvarlak daha iyi ışıtıyor.
Bir de ayrı seviyorum bu eski panjurları 😬
Buna yapılacaklar listemde,
İçine bir multipower pompası takıp damper çıkışlarını bağımsız yapmak, bir de orijinal kabin takmak var.
Orijinal kabinler 50 bin şu an. Artık tarla işi olmadığından erteliyoruz sürekli.
(Kabin değişirse belki bir de 38 janta çeviririm arkaları 😁 )
Dayımların 168'e power pompası takılmıştı ama yağsız kalmış bozulmuş. Hidrolikteki takırtı sesini kesmesi için takılmıştı ama yine de ses vardı. Geçenlerde hidrolik yapıldı. Sıfır power pompası ile bağımsız 4 çıkış yapıldı. İnceledim güzel olmuş. Valf sol basamağın arkasına sabitlenmiş o hoşumuza gitmedi. Şimdi onu sağ çamurluğa kol kontrollerinin önüne alıp arada birde geri dönüş filtresi takacağız. Parçaları toplarlıyoruz. Bitince konusunu açarım. Eğer difransiyel gövdesinde yağ çıkışı alabileceğiniz kapak varsa orjinaldeki gibi tandem pompayı tavsiye ederim
 
Dayımların 168'e power pompası takılmıştı ama yağsız kalmış bozulmuş. Hidrolikteki takırtı sesini kesmesi için takılmıştı ama yine de ses vardı. Geçenlerde hidrolik yapıldı. Sıfır power pompası ile bağımsız 4 çıkış yapıldı. İnceledim güzel olmuş. Valf sol basamağın arkasına sabitlenmiş o hoşumuza gitmedi. Şimdi onu sağ çamurluğa kol kontrollerinin önüne alıp arada birde geri dönüş filtresi takacağız. Parçaları toplarlıyoruz. Bitince konusunu açarım. Eğer difransiyel gövdesinde yağ çıkışı alabileceğiniz kapak varsa orjinaldeki gibi tandem pompayı tavsiye ederim
Mahmut İkiz mi yaptı onu? Videosunu görmüştüm ben de aynı şeye takılmıştım. Onun yerine orijinalindeki gibi arkaya monoblok valf takılıp halatla müsait bir yere çekilebilirdi. Veya tablalılardaki damper kolları set olarak satılıyor, ondan takılabilirdi.
Tandem pompayı çok kalabalık olacak ve maliyet olarak da daha fazla tutacak diye tercih etmiyorum. Bir de şanzımanın delinmesi mevzusu var tabi çıkış alabilmek için. MP pompasıyla yapılırsa sol taraftaki alüminyum kapakta hazır delik yerleri var, ekstra filtre derdi yok hem. Açıkçası kafayı ona takmış durumdayım :ROFLMAO:
 
Mahmut İkiz mi yaptı onu? Videosunu görmüştüm ben de aynı şeye takılmıştım. Onun yerine orijinalindeki gibi arkaya monoblok valf takılıp halatla müsait bir yere çekilebilirdi. Veya tablalılardaki damper kolları set olarak satılıyor, ondan takılabilirdi.
Tandem pompayı çok kalabalık olacak ve maliyet olarak da daha fazla tutacak diye tercih etmiyorum. Bir de şanzımanın delinmesi mevzusu var tabi çıkış alabilmek için. MP pompasıyla yapılırsa sol taraftaki alüminyum kapakta hazır delik yerleri var, ekstra filtre derdi yok hem. Açıkçası kafayı ona takmış durumdayım :ROFLMAO:
Bizim usta yaptı montajını. Parçaları da ikizden aldılar. Pompa sıfır takıldı ama sırf pompa 5500tl birde kolay bulunan bişey değil o yüzden pek sıcak bakmıyoum. Diğeri teferruatlı ama yedek parçası veya tamir takımı daha bulunabilir geliyor. Bende özmenoğlu tipi kol kontrollü kullanıyorum. Hızlarını karşılaştıracam bi bakalım değer mi.
 
Bizim usta yaptı montajını. Parçaları da ikizden aldılar. Pompa sıfır takıldı ama sırf pompa 5500tl birde kolay bulunan bişey değil o yüzden pek sıcak bakmıyoum. Diğeri teferruatlı ama yedek parçası veya tamir takımı daha bulunabilir geliyor. Bende özmenoğlu tipi kol kontrollü kullanıyorum. Hızlarını karşılaştıracam bi bakalım değer mi.
O karşılaştırmayı yapabilirsen süper olur ben hiç tandem pompalı kullanmadım, burada bir power pompalı var karşılaştıracak başka da yok :D
 

murat bey merhabalar. ben de mf 175'e sizin tamponunuzdan yaptırmak istiyorum. kaynakçılar kaçıyor. eğer imkanınız var ise bana ölçüleri atabilir misiniz. ankaradan parçaları kestirip memlekette kaynattırmayı düşünüyorum.
 
Proje ile alakalı olan diğer konu linklerini de aşağı bırakıyorum.

Massey Ferguson 165 Dijital Hız Göstergesi Uygulaması​


Massey Ferguson 165 Tampon Yapımı​


Massey Ferguson 165 Aks Keçe Değişimi​


Massey Ferguson 165 Hidrolik Destek Uygulaması​


Massey Ferguson 165 3'lü Mazot Filtresi Uygulaması​


Massey Ferguson 165 Ara Şanzıman Montajı​


Massey Ferguson 165 Hidrostatik Direksiyon Sistemi Uygulaması​

 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt